Meers.....

paul grolleman
Berichten: 49
Lid geworden op: 04-03-2004 07:32
Locatie: Hoensbroek
Contacteer:

21-08-2008 11:47

ben opzoek naar de vissers uit Meers..... stuur me een PB
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

21-08-2008 12:26

DE vissers ? ? ?

Of gasten die daar vissen ?


Gr :wink:
Mark Gorte
Berichten: 151
Lid geworden op: 12-11-2006 21:37
Locatie: Amersfoort

23-08-2008 14:15

Paul,

Ik heb je een pb gestuurd.
peter smeets
Berichten: 95
Lid geworden op: 11-01-2004 01:26
Locatie: zuid-limburg

23-08-2008 17:17

yo paulus...

dacht dat jij daar toch al alle vis gevangen had?
mzzl peter
Marco Deckers
Berichten: 113
Lid geworden op: 21-02-2008 22:40
Locatie: Zitterd

24-08-2008 09:57

Und jungs, alles gezellig in Meers? Nog get te vange doa?

Succes op dea pool.

groete Marco
put it in your food it tastes better, put it in your bait it tastes better
Rob Kuijpers
Berichten: 177
Lid geworden op: 06-02-2005 22:39
Locatie: Lieshout

24-08-2008 14:19

De topvissen bevinden zich sinds deze week allemaal onder de grond,

MOOI KUT
Bijlagen
meers.jpg
(209.1 KiB) 4187 keer gedownload
Gebruikersavatar
mathijs meijers
Berichten: 93
Lid geworden op: 09-08-2006 11:44
Locatie: spaubeek

24-08-2008 16:35

Er is nu al 2 weken karpersterfte waarschijnlijk door uitzet van forellen.
veel karpers hebben helaas loodje gelegt.
M v Groet,

Matijs.

-------------------------------------------------------
Life today, No one promise you tomorrow.
-------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Frans van Maanen
Berichten: 54
Lid geworden op: 18-01-2006 17:15
Locatie: Limburg

24-08-2008 22:55

Wat een KLOTEZOOI,Echt zonde!
Sven Hannemann
Berichten: 4
Lid geworden op: 27-08-2008 17:35

27-08-2008 18:07

Er is nu al 2 weken karpersterfte waarschijnlijk door uitzet van forellen.
veel karpers hebben helaas loodje gelegt.


Graag zou ik willen vernemen op basis van welke gegevens deze uitspraak gebaseerd zijn !
Als Secretaris van de visrechthebbende visvereniging aldaar en controleur van het desbetreffende verenigingswater doe ik daar wekelijks mijn ronde's, en inderdaad er ligt al ruim een week een dode karper in het water. Betekent dit dan ''masale'' karpersterfte?

Graag een reactie !

Met vriendelijke groet,
Sven Hannemann
Secretaris H.S.V. De Zonnebaars Meers
Gebruikersavatar
Nick Spiertz
Berichten: 199
Lid geworden op: 03-06-2005 00:38
Locatie: Limburg
Contacteer:

27-08-2008 19:16

Zelf heb ik ook nog een aantal dode vissen zien drijven vorige week zeer spijtig wat er gebeurt is. Als je er nog gevist hebt was dan goed je net en onthaak mat ect af. Sven PB.
Mark Gorte
Berichten: 151
Lid geworden op: 12-11-2006 21:37
Locatie: Amersfoort

27-08-2008 20:32

Sven,

Ik hoor wel hoe het hier afgelopen is als je volgende week een weekendje in "holland" komt vissen.

Zie je dan.

mark
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

27-08-2008 20:51

ligt al ruim een week een dode karper in het water.


Jammer, zo te zien op de foto hoef ik dit najaar geen lid meer te worden van jullie vereniging...
mvg

Bart van den Hurk
Daniel Hummel
Berichten: 38
Lid geworden op: 12-01-2005 16:07
Locatie: Thuis

27-08-2008 21:12

Als de secretaris en controlleur weet dat er al een week een dode karper ligt, wordt het dan niet eens tijd dat...
Sven Hannemann
Berichten: 4
Lid geworden op: 27-08-2008 17:35

28-08-2008 22:31

Na wat rond bellen naar diverse instanties o.a: hengelsportfederatie limburg,
Sportvisserij nederland en door alle ontvangen informatie van veel lezers van dit toppic
Blijkt dat op meer plaatsen in de regio sprake is van karpersterfte. Wat hier de reden van is (welke bacterie,virus, of ziekte) is voor dusver nog niet helemaal bekend. Het onderzoek hiernaar blijkt ook erg duur te zijn (kadavers van de vissen moeten dan opgestuurd worden etc).

Wat wel ten alle tijde zeer belangrijk blijkt te zijn is dat de kadavers zo snel mogelijk uit het water gehaald moeten worden !! Dit in verband met de mogelijkheid van verspreiding van het zogenoemde botulisme waar uiteindelijk zelfs de watervogels aan kunnen sterven !

Uit informatie van Hengelsportfederatie limburg kan ik ook berichten dat de ziekte bij de karpers niet kan samenhangen met de uitzet van de forellen ter plaatse. het schijnt dat een salmonide achtige met een ziekte of een bakterie daar geen niet salmonide achtige mee kan aantasten.

Aan het zuurstofgehalte in het water kan het ook niet liggen want dan zouden er ook andere soorten vis dood aangetroffen moeten worden.

Verder wil ik aan iedereen vragen mij verder te berichten over dingen die ze weten of gezien hebben ter plaatse met name om er doormiddel van die gegevens achter te kunnen komen wat er aan de hand is, en wat we eventueel voor verdere stappen moeten ondernemen.

Dingen die ik heel graag van jullie karpervissers die hier in meers iets hebben waargenomen zou willen vernemen zijn de volgende:

- zijn er voortekenen geweest? b.v. het ‘kantelen’ van karper, sloom of loom gedrag, soort van zuurstof ‘happen’ van grote exemplaren, slechtere vangsten van grote exemplaren

- hoe ziet de dode kaper er uit; zie je parasieten op de huid of kieuwen, uitpuilende of ingevallen ogen, uitstaande schubben, rode of witte vlekken, alleen vrouwelijke exemplaren (?->) versteende of harde buik?

- kun je een inschatting maken van de conditie van de dode vis? Zijn ze zichtbaar aan de magere kant?

- andere bijzonderheden die aan en op het water zijn opgevallen (andere waterplantenontwikkeling?)

Graag nog reactie als je iets weet of waargenomen hebt, dit zijn dingen die kunnen leiden tot een ''beeld'' wat er aan de hand is.

Met vriendelijke groet,

Sven Hannemann
Secretaris H.S.V. De Zonnebaars Meers
Sven Hannemann
Berichten: 4
Lid geworden op: 27-08-2008 17:35

31-08-2008 19:36

Alles lijkt weer normaal terplaatse

Tight line's ! gr Sven
Laatst gewijzigd door Sven Hannemann op 31-08-2008 20:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Mark Gorte
Berichten: 151
Lid geworden op: 12-11-2006 21:37
Locatie: Amersfoort

31-08-2008 19:59

Sven je hebt P.B.
Gebruikersavatar
rudy lemmens
Berichten: 45
Lid geworden op: 19-09-2009 19:43

23-12-2009 23:30

eey sven
sinds de komst van het o zo goede beleid van de vis club
wordt onze pool wel mooi verkankerd!
het was een hele mooie karper pool en dit had het ook moeten blijven...
maar aangezien de visclub wat anders in gedachte heeft..
uitzettingen van vele soorten andere vis bijv.....
eerst waren het 10plaatsjes op de hele pool
inmiddels zijn het er 20 geworden!!!
ik moet toekijken hoe jullie van de visclub onze pool kapot maken....
ik vind dit super jammer! omdat het echt een droom put was.!
we vinden de laatste tijd wel erg veel dode karpers
terwijl toen het beleid er niet was lag er nooit een dode karper aan de kant nooit!
ik heb me altijd netjes gedragen tegenover de visclub plus leden...
maar ze moeten niet van een van nederlands mooiste karperputten een witvis vijver willen maken...
nu we de topvis dood hebben gevonden gister in de koude sneeuw
vond ik het wel genoeg geweest :wink: :wink:
m.v.g rudy lemmens
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

24-12-2009 21:29

Als Secretaris van de visrechthebbende visvereniging aldaar en controleur van het desbetreffende verenigingswater doe ik daar wekelijks mijn ronde's, en inderdaad er ligt al ruim een week een dode karper in het water. Betekent dit dan ''masale'' karpersterfte?

ik wil geen (of eigenlijk wel) oude koeien (lees dode karpers) uit de sloot halen maaruuuh dit betekent dat er niemand van de visclub, of ie nou in het bestuur zit of niet, de verantwoordelijkheid neemt om deze ene dode karper uit het water te halen. mocht het een virus zijn heb je zo min mogenlijk kans op vervolging als ie meteen eruit gehaald wordt!!!! :evil: :evil: :evil:

bij onze viswateren wordt ook niks gedaan door het bestuur (wat er puur is voor de witvissers). een vismaat van me (peter, ook actief op dit forum) is toen secretaris geworden en controleur. op een dag lagen er tl-buizen :o in het water :evil: . op de dag dat ik het zag heb ik gebeld met hem en hebben we verschillende mensen van de club gebeld of dit niet opgeruimd kon worden. niemand bereikbaar voor actie natuurlijk. :cry: ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om "mijn" water er zo bij te zien liggen. toen zijn wij met z'n tweeen maar de put schoon gaan maken en werden daarbij geholpen door twee aardige omwonende die de gezamelijke afvalbak van hun flat beschikbaar stelde en volop meehielpen!!
daarna nog samen een paar biertjes gedronken en allen onze eigen kant in gegaan met een tevreden gevoel!! :wink:

ik ben het dan ook volledig met rudy eens en ga me volgend jaar als goede voornemen maar eens aanmelden bij de visclub voor een functie!!
wat meer karpervissers in het bestuur en dan gewoon de boel "overnemen"!! laatste vergadering 13 aanwezige geloof ik inclusief bestuur. en dat met een ledenbestand van geloof ik meer als 700!! misschien voor jouw ook een goed idee rudy!!
Gebruikersavatar
rudy lemmens
Berichten: 45
Lid geworden op: 19-09-2009 19:43

25-12-2009 00:42

ik ben het dan ook volledig met rudy eens en ga me volgend jaar als goede voornemen maar eens aanmelden bij de visclub voor een functie!!
wat meer karpervissers in het bestuur en dan gewoon de boel "overnemen"!! laatste vergadering 13 aanwezige geloof ik inclusief bestuur. en dat met een ledenbestand van geloof ik meer als 700!! misschien voor jouw ook een goed idee rudy!![/quote]


eey bas fijn om te horen :lol:
this eigelijk ook bizar!
mensen die niks met karpervissen te maken hebben krijgen de leiding over een grindgat!
hun plannen zijn om van deze pool een witvis vijver te maken...
terwijl ze niet door hebben dat ons zo geliefde karperbestand beetje bij beetje kapot wordt gemaakt :-?
ik heb hier over getwijfeld om mijn ideeen binnen de visclub te brengen...
maar aangezien de oude garde van meers (brasemvissers)
liever zien dat de pool volgestort wordt met brasem en andere lelijke beesten kan ik beter mijn mond houden.

maar mischien ga ik in de toekomst wel nog eens met de visclub over mijn ideeen praten
hopelijk kan onze pool dan nog gered worden van een lading nieuwe brasems en een reeks dode karpers :wink:
naja vind dit wel een intressant onderwerp bas!
tenminste een onderwerp waar we wat hebben in de toekomst!
want waar niet over gesproken wordt daar wordt ook niks veranderd 8) 8)
m.v.g rudy lemmens
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

27-12-2009 12:23

Rudy, Bas,

mochten jullie wat op touw gaan zetten en meer willen gaan betekenen voor de put, dan wil ik jullie daar best in ondersteunen. Niet dat ik er nu zoveel vis, maar het water ligt 5 minuten bij mij thuis vandaan en ik wil er in de toekomst graag nog eens een karper kunnen vangen ..

Groet,
Stefan
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

27-12-2009 16:34

ik vis er zelf niet, ik had het ook over een andere put. maar goed om te horen dat er meer animo is voor veranderering.

groeten bas
Gebruikersavatar
robert heutmekers
Berichten: 27
Lid geworden op: 11-10-2009 17:18

29-12-2009 18:06

was het die schub van 26????ik ben ook lid geworden voor 2010,maar als het alleen een brasem put word,dan is dit mijn laatste jaar,vroeger was het hier ook veel beter,je kon er nacht vissen,alleen moesten ze wat doen aan al die camping gasten,die hebben het verziekt en rotzooi gemaakt en sommige vissers (die met dat vito busje waar groot opstond proline),niets slechts over proline begrijp me niet verkeert,maar als je test visser bent en er een weekend komt vissen,neem dan ook je lege bollie zakken mee terug naar huis ,is een slechte reclame,daar had de club wat aan moeten doen en niet nu,goed willende karper vissers het leven zuur gaan maken,dat ze er niet meer komen,door dat er veel wit vis op te zetten en er boetes uitschrijven voor nacht vissen :evil: :evil: :evil: zonde
Gebruikersavatar
robert heutmekers
Berichten: 27
Lid geworden op: 11-10-2009 17:18

29-12-2009 21:04

hoi bart,het is wel alweer een paar jaartje geleden,maar het was toen koos megens en die andere ken ik niet,hij had toen een paar jongere jongens bij zich,groetjes robert
Mark Gorte
Berichten: 151
Lid geworden op: 12-11-2006 21:37
Locatie: Amersfoort

29-12-2009 23:06

Eeen Proline busje heb ik daar ook een paar keer gezien inderdaad als ik er langs reed richting de Maas. Als ik me goed herinner stond ie in de berm langs het dijkje.
K. van den Herik

30-12-2009 08:16

hohohohoho zou de kerstman zeggen...

Leer van andermans vouten. Ik heb ook een pl bus rommel achter ziern laten. Heb hier ook praat van gemaakt daar waar het werkt. In "mijn" specifiek geval was het geen visser gesponsord door pl, maar een 12bee, beetje een zelfde tiep, die op de sponsornaam op het graf van de leder kwast.


Stefan,

make me proud... :lol: :lol:

MVG

Klaas