Het Morrameer in friesland

Plaats reactie
Erik vd westen
Berichten: 58
Lid geworden op: 13-02-2003 01:00
Locatie: haarlem

24-02-2003 19:21

Hallo beste karpervissers kan iemand mijn vertellen of er karper zwemt in het morrameer in friesland ben daar helemaal niet bekend en het is ook te ver om effe heen te lopen misschien weten jullie het karperbestand daar je mag ook op email reageren als je dat wilt diegene die een kleintje beetje info wil missen graag wie niet wil reageren heb ik ook respect voor maar ga niet typen van zoek jij het uit of van ga fietsen ik vraag info nogmaals van iemand die het WIL vertellen alvast hartelijk dank met vriendelijkekarpergroet Erik
laat je piepers maar brullen
Humphrey Paap
Berichten: 198
Lid geworden op: 03-07-2002 02:00

24-02-2003 23:35

Beste Erik,

Specifieke informatie over de Morra (het Morrameer) kan ik niet geven, simpelweg omdat ik er nooit gevist heb. Wel is het misschien aardig om te weten dat de Morra deel uitmaakt van het stelsel van vaarten, kanalen en meren die met elkaar in open verbinding staan. Deze wateren die als geheel de Friese boezem (:D) genoemd worden zijn tezamen goed voor circa 15000 hectare water. Ik weet dat er in bepaalde delen van de Friese boezem (onder andere de grote kanalen) goed karper gevangen kan worden, zodat het haast niet anders kan dan dat er ook in de Morra karper rondzwemt. Hoe groot en hoe veel is echter aan jou om achter te komen.

Succes,

Humphrey
Erik vd westen
Berichten: 58
Lid geworden op: 13-02-2003 01:00
Locatie: haarlem

25-02-2003 19:19

humprhrey
bedankt voor je info het is in iedergeval een beginnetje..
laat je piepers maar brullen
Willem Barnas

25-02-2003 20:49

Mmmm....

Lekker makkelijk is dit zeg.... :eek:

WB
Anton Langbroek
Berichten: 66
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00

26-02-2003 16:21

Euh Willem wat is er aan de vrede zo makkelijk aan? Volgens mij is het niet zo makkelijk.

A.
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

26-02-2003 16:26

Anton,

Denk maar eens goed na wat ie daar mee be-
doelt.......!

groetjes Benny
Anton Langbroek
Berichten: 66
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00

26-02-2003 17:18

Benny,

Voor dat je reageert op een ander zn post moet je die eerst zelf begrijpen.
Lees nog maar eens goed en kijk waar Willem vandaan komt en waar ik zelf vandaan kom.
Misschien dat je het dan wel begrijpt, en er een lichtje gaat branden. Misschien moet je dan ook om je eigen reaktie lachen. (moet ik wel om die van jou)

Met blijkbaar niet begrepen groet A.

p.s idd ook dit is weer multi-interpetabel :smile:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Anton Langbroek op 2003-02-26 17:19 ]</font>
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

26-02-2003 18:01

Anton,

Er gaat me een lichtje branden!
Jullie komen allebei uit Friesland.....!

groetjes Benny
Gebruikersavatar
Henri van der Wal
Berichten: 730
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: visPASloo
Contacteer:

26-02-2003 18:17

Zal ook wel zo blijven...vissen is zoeken...
Meldpunt Spiegelkarpers Fryslan : spiegelkarpersinfriesland@live.nl
http://www.ksnregiofryslan.nl

http://www.sunrisebaitservice.com - Quality Carpfood
Willem Barnas

26-02-2003 19:39

Nee Henry,

Vissen=Werken, zeker hier. Ik kan je genoeg mooie voorbeelden noemen van mensen "niet-uit-de-buurt" die er hier ongegeneerd een teringzooi van maken, vandaar mijn gepeperde reactie. Ook de beheerders zijn hier niet al te vrolijk over! Zoek het allemaal lekker zelf uit en op, zo leer je misschien ook nog eens wat en heb en houd je meer credits bij de eventuele lokale karpervissers die zich ook de tering moeten werken voor een visje. Veel geluk in Friesland, maar wees bereid heel hard te werken en enkele keren kei- en keihard op je muil te gaan. Nogmaals: Ik bedoel hier niets raars mee, probeer alleen iemand wakker te schudden, ook al komt die uit Leeuwarden, ik ken er meer die daar vandaan komen.

NO HARD FEELINGS :wink:

Vang ze mannen,
WB
Willem Barnas

26-02-2003 19:40

KENNEN WE DE HUIDIGE KARPERWERELD DAN NOG NIET JONGENS?!?!?!?
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

26-02-2003 20:02

Spreken is zilver, zwijgen is goud!

Dit klinkt misschien een beetje raar, maar
ik ben al vaak genoeg op m,n bek gegaan als
ik iets te open was in informatie. Vandaar
dat ik de laatste paar jaar niet zo scheutig
ben in informatie geven over bepaalde water-
en, doe ik dit wel dan mail ik de persoon in
kwestie.
Ik vind persoonlijk ook als je alles zelf
uit zoekt, je veel meer voldoening van hebt.

groetjes Benny
Humphrey Paap
Berichten: 198
Lid geworden op: 03-07-2002 02:00

26-02-2003 20:47

Beste Willem,

Of ik degene ben die jij probeert wakker te schudden is mij niet helemaal duidelijk. Als je mijn reactie van (24-02-2003 23:35) goed leest kom je erachter dat ik heel algemeen stel dat er in de Friese boezem (15.000 hectare water!)karper rondzwemt. Dat ik daarbij aangeef dat dit ook geldt voor de (grote) kanalen in Friesland is niet bepaald schokkend te noemen; deze informatie is ook te halen uit een van de verhalen uit de serie "Het seizoen van" van ene Willem Barnas .....

Verder ben ik het niet eens met jouw suggestie dat mensen "niet-uit-de-buurt" veelal problemen veroorzaken. Niet echt logisch: ik neem aan dat deze asociale typen eenmaal thuis in de gedaante van "local" hetzelfde gedrag vertonen. Dit geldt voor mensen binnen maar ook buiten Friesland.

Tot slot nog een detail: als je karpervissen met werken durft te vergelijken, heb ik sterk het vermoeden dat jij nog student bent. Ik begrijp jouw gedachte wel bij deze uitspraak, maar denk dat als je eenmaal weet wat het is om wekelijks 40 uur of langer werkzaam te zaam, je karpervissen niet meer met werken zult willen vergelijken. Daar is karpervissen veel te leuk en ontspannend voor!

Goede vangst,

Humphrey
Willem Barnas

26-02-2003 23:09

Go Humphrey,

Jij weet dondersgoed wat ik bedoel en het was niet eens aan jouw gericht, maar aan degene die deze topic opent. Die posting van jouw hierboven (d.d.26-2-2003/20:47hr.) vind ik eerlijk gezegd totaal nergens op slaan, dus lees even door. Maak je alsjeblieft niet te druk en vergeet vooral niet GOED TE LEZEN en de zaken JUIST TE INTERPRETEREN. Okee, 't is niet m'n thuiswater, maar jij weet ook dondersgoed hoe wateren naar de klote kunnen gaan. Het is gewoon niet al te tactvol om zomaar met namen te gaan gooien...Wat je ook zeker niet moet doen, is wijs gaan zitten katten op vergelijkingen die je vooral niet te letterlijk moet nemen. I-N-T-E-R-P-R-E-T-E-R-E-N. Vis jij overigens wel eens in Friesland, we weten niet eens wie je bent en waar je vandaan komt, staat ook niet in je profile.
Nogmaals, ik val niemand aan en zeker jouw niet (al zul je dit vast denken nu) maar wees even nuchter man....... Kom maar 'es in Friesland vissen.......

Vang ze,

WB
Willem Barnas

26-02-2003 23:11

Nog 1 keer,

Ik zei immers niet voor niets: "Lekker makkelijk (.......)".

Duidelijk?

Willem,
student
Humphrey Paap
Berichten: 198
Lid geworden op: 03-07-2002 02:00

26-02-2003 23:44

Beste Willem,

Voor jouw gemoedsrust: ik maak me zeker niet te druk, en heb bij nalezing eerlijk gezegd het idee dat jij je drukker maakt dan ik.

Wat mij betreft laten we het hierbij omdat we inhoudelijk waarschijnlijk niet eens van mening verschillen.

Oh ja, ik woon overigens in Leeuwarden ...

Ik wens je een goed visseizoen toe!

Humphrey
Gebruikersavatar
Henri van der Wal
Berichten: 730
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: visPASloo
Contacteer:

27-02-2003 00:03

Gewoon er voor gaan...en niet opgeven...vissen=werken...hoort zoeken ook zeker bij!

Ik wens je veel succes, meer zit er niet in!
Meldpunt Spiegelkarpers Fryslan : spiegelkarpersinfriesland@live.nl
http://www.ksnregiofryslan.nl

http://www.sunrisebaitservice.com - Quality Carpfood
Erik vd westen
Berichten: 58
Lid geworden op: 13-02-2003 01:00
Locatie: haarlem

27-02-2003 18:52

jaaa dit bedoelde ik nou ik vroeg als je info WILT DUS nog 1 keer WILT mag je het me vertellen en niet wat een aantal mensen hier aan het doen zijn die stelletje jankers die zich vervelen en dit board willen verpesten voor iedereen die me wel wat heeft verteld bedankt voor je moeite en derest kan de pot op daarmee sluit ik ook deze topic want die mensen die alleen maar kunnen zeggen zoek het zelf uit bah wat een galbakken zooo dat moest er effies uit met groet erik......
laat je piepers maar brullen
Anton Langbroek
Berichten: 66
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00

27-02-2003 20:58

Willem,

Probeerde jij mij wakker te schudden?..
Jij schrijft zelf interpeteren, als je dat nu zelf ook eens gaat doen. Dan begrijp je mn post. Als je het nog duidelijker wil lezen moet je het zeggen.

Mvg A.
Willem Barnas

27-02-2003 22:48

Goed!

Daar gaat ie dan:

Erik, stuur me even een priveberichtje of e-mail, dan vertel ik je wat meer over de visserij op dit soort wateren. Ik ken het Morrameer op zich niet, maar weet wel hoe de visserij op dit soort watervlaktes in elkaar steekt en kan je ook wel wat vertellen over de bestanden e.d.. Mocht je niet in je eentje willen gaan, of heb je geen vismaat voor die eventuele bewuste sessie, dan valt er misschien wat te regelen, mocht je dat na al dat geouwehoer nog willen. Mijn e-mailadres is:

<!-- BBcode auto-mailto start --><a href="mailto:whackercatcher@hotmail.com" class=bericht>whackercatcher@hotmail.com</a><!-- BBCode auto-mailto end -->

Ik spreek je hopelijk nog, zodat we even van gedachten kunnen wisselen. Zo, jullie hebben allemaal je zin, maar hebben hopelijk ook dondersgoed begrepen wat ik bedoel. Het gaat me namelijk niet om Erik, maar om een principe waar ik vast niet in mijn eentje achter sta.

Vang ze (Ja Anton en Humphrey, jullie ook),
Willem Barnas
Willem Barnas

28-02-2003 09:57

Erik,

Ik lees net je laatste posting hierboven. Zoek het zelf uit of als je nog iets wil weten; mail of stuur een PB. Wil niet zeggen dat ik alles weet, maar weet wel iets.
Trouwens, dat wij het board verkrachten is jouw opvatting (gelul) en ik verveel me niet zo gauw hier met al dat water.

Ik spreek je nog, misschien dat we het dan even over dat 'gejank' kunnen hebben, dan leg ik je even uit hoe en waarom ik er zo over denk en een A4'tje is zo vol......

Tot kijk en de Groeten,
Willem
Anton Langbroek
Berichten: 66
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00

28-02-2003 19:53

Willem,

Ik moet het zeker schreeuwen om me naar jou toe duidelijk te maken.

Mijn eerste post heb je nu nog niet begrepen. Ik schreef: Wat is er nu in de vrede makkelijk aan. Nu volgt uitleg. Is het makkelijk deze post? antwoord nee niet makkelijk omdat je namelijk nooit info krijgt als je die wil over Friesland. (mooi) Toen schreef ik: Volgens mij is het niet makkelijk. antwoord nee zeker niet makkelijk, omdat het erg moeilijk vissen is op het friese open water. En als iemand dat wil. Moet ie dat doen, en het zelf ondervinden hoe dat is.

Sorry maar ik heb je interpertatie vermogen zwaar overschat, maar dat is mijn fout.
Ik hoop dat je nu de inhoud van mn eerste post op waarde weet te schatten.

MvG A.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Anton Langbroek op 2003-02-28 20:09 ]</font>
Filip Oost
Berichten: 115
Lid geworden op: 10-11-2002 01:00

28-02-2003 23:07

Ik heb zon flauw vermoeden dat dat "makkelijk" van Willem niet zozeer over het vissen in Friesland. Maar het MAKKELIJK info kunnen/willen krijgen op dit board over wateren.
Hier zijn niet alle friezen blij mee bedoeld hij waarschijnlijk ook.

Ik kan het fout hebben natuurlijk, alleen hoop ik dat het zo moet zijn.

Mvg Fokke
Anton Langbroek
Berichten: 66
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00

01-03-2003 00:09

Fokke,

Ik denk dat je gelijk hebt, en dat was ook de strekking van mijn post al werd die niet helemaal begrepen heb ik het idee.
Maar no hard feelings...

Mvg A.
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

01-03-2003 00:46

Fokke,

Ik denk dat je gelijk hebt, dan is het
misverstand toch opgelost....?

groetjes Benny
Plaats reactie