Plas A30 barneveld

Plaats reactie
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

22-02-2010 12:14

Inderdaad Klaas.

Zoveel mensen, zoveel zijn er boos.
Iedereen roept, iedereen schreeuwd.

Wie doet er wat? Neimand, op de drie musketiers die geweest zijn na.
De grootste schreeuwers, de grootste monden..

Goh, ze hadden toch een naam voor zulke vissers.. Iets met een IT toch..


Zou me echt schamen door zo te schreeuwen over de vervuiling, dat je het niet vind kunnen, dat je boos ben. Dat je blablablablablablablablabla gaat doen. Nee, mij doet het water niet veel. Je hebt me ook niet horen schreeuwen. Was dit wel zo, had ik er wel gestaan! Waarom was er niemand aanwezig dan? Goh, er zal maar is een stekkepezer op je stek zitten. Dan wordt de bek wel opengetrokken.. Maar als een heel water na de klote gaat... Blijven we lekker op internet schreeuwen.. Oja, IT vissers noemde ze dat..

:oops: :lol: :roll: :evil: :-? :o :( :wink:
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Gebruikersavatar
mario laseur
Berichten: 513
Lid geworden op: 09-04-2006 14:14
Locatie: amersfoort
Contacteer:

22-02-2010 12:54

Het was ook wel erg laat van tevoren aan gegeven.
K. van den Herik

22-02-2010 14:06

als dat je geweten sust? Prima joh
Gebruikersavatar
mario laseur
Berichten: 513
Lid geworden op: 09-04-2006 14:14
Locatie: amersfoort
Contacteer:

22-02-2010 15:17

Klaas als jij je er zo druk om maakt, waar was jij dan?
Ook iets voor je geweten?
K. van den Herik

22-02-2010 16:04

8 jaar gedaan, ik vind het apies ondertussen. O ja in mijn tijd stond er 8 man zeg maar, altijd nog het 3 voudige, helaas moet een groot deel van de resterende 7, lees aart ( zonder een ander te kort te willen doen) nog steeds de kastanjes uit het vuur halen.

Ik ben 48 jaar, voordat alle karpers inclusief spiegels, verwijderd zijn ben ik of dood of ik vis niet meer, heel veel suc6 voor de patatgeneratie

En moest jij een derde van mijn vrijwilligers uren nog maken ga je het druk krijgen. Ik consumeer wel... Ik heb toch betaald?
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

22-02-2010 17:14

Ik heb zo zijdelings gevolgd en van een afstandje bekeken, en ben tot de conclusie gekomen
''' HIER MOET JE DE OORLOG MEE WINNEN ""
CN
Unicorn Carp Fisching
Gebruikersavatar
Dick van Middelaar
Berichten: 334
Lid geworden op: 11-11-2005 13:29
Contacteer:

22-02-2010 17:37

Ik ben het er mee eens dat het dit keer erg laat bekend is gemaakt, als ik dit topic niet gelezen had wist ik het helemaal niet!

Er zijn ook mensen die andere afspraken hebben of moeten werken. Er zijn al 2 eerdere protestacties geweest en daar zijn sommige WEL geweest, waaronder ikzelf.

Ben het er verder wel mee eens dat er veel meer mensen moeten komen opdagen bij dit soort acties, wordt inderdaad veel te veel geroepen maar waneer er een protestactie is zijn ze nergens te vinden. Maken ze zich er dan wel echt druk om? Ik denk het niet.

Voor degene die wel komen opdagen, super!

Gr,
Dick
Geen natuur maakt m'n leven zuur...
K. van den Herik

23-02-2010 08:22

En wie is er lid van de "blauwe groep"? Of wachten we af totdat EEN ANDER het fout heeft gedaan?
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

23-02-2010 09:17

mario laseur schreef:Het was ook wel erg laat van tevoren aan gegeven.


Maar je wist er dus blijkbaar wel van.. Waar was je dan? Want je schreeuwd

1 van je eerdere berichten in dit topic:
Echt zonde dit, een van de mooiste wateren die hier in de omgeving ligt en wordt gewoon verknoeid.
Ik heb er dit jaar 3 keer gevist en was verkocht, had de grootste plannen voor volgend jaar, nu maar op zoek naar een ander water.


Daarna...
Ga proberen of ik erbij kan zijn, ben erg druk op het moment maar ga me best doen.
Als ik kom neem ik iig een paar vismaten mee.
Gr Mario


Lekker tegenstrijdig.. Het doet je erg veel blijkbaar... Maar je kon dus niet.. En je vismaten zeker ook heel toevallig niet..

Mensen schreeuwen veel te veel. Allemaal blablabla.. Waar is de echte mentaliteit van vroeger.. Geen woorden maar dadan!! Ach.. Lang leve het internet.. heerlijk die gemakzucht en je 'interesse' tonen..


Cor Nannings schreef:''' HIER MOET JE DE OORLOG MEE WINNEN ""


Heerlijk gesproken! AMEN!!!
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Gebruikersavatar
mario laseur
Berichten: 513
Lid geworden op: 09-04-2006 14:14
Locatie: amersfoort
Contacteer:

23-02-2010 10:17

Jan Willem Hilverts, je hebt een PB.

Voor de rest, jullie hebben gelijk
Zullen we maar gewoon verder gaan in dit topic waar het om gaat?
K. van den Herik

23-02-2010 11:21

Goed plan:

K. van den Herik schreef:En wie is er lid van de "blauwe groep"? Of wachten we af totdat EEN ANDER het fout heeft gedaan?


en wie gaat het karper vissen regelen?
Gebruikersavatar
Johan Boersen
Berichten: 106
Lid geworden op: 28-01-2007 19:55
Locatie: ede

23-02-2010 22:01

jullie waren er zelf ook niet?


Dit probleem gaat niet over het mobagat maar over al die mooie putten in heel Nederland
respect voor de karpers en de vissers

een schone kant begint niet aan de overkant!!!
K. van den Herik

24-02-2010 07:06

Buiten een paar ontwortelde struiken en bomen, zie ik zo nog geen probleem. Voorlopig bewijst de gemeente dat er milieu technisch niet zo veel aan de hand is. Argumenten tegen ben ik nog niet zo veel tegen gekomen. Ook negatieve ervaringen uit de spiegelpolder kom ik niet tegen. Een hoop storm in een poosje troebel glas, welke zich m.i. zo weer hersteld.

Ik ben eigenlijk best benieuwd wat de argumenten zijn om niet te storten t.o. de bewijzen dat de stort geen kwaad kan.


O ja: bodembesluit was goedgekeurd en ontwikkeld door uw regering...

Op positieve berichten, een plas van een kleine 40 ha die meer dan waarschijnlijk, gegraven gaat worden en die ingericht mag worden door milieu mensen en watersporters lees ik eigenlijk niets.
Gebruikersavatar
Dick van Middelaar
Berichten: 334
Lid geworden op: 11-11-2005 13:29
Contacteer:

24-02-2010 19:12

Ter info:

Krijg net een mailtje dat er weer vollop gestort wordt. Wat ik begreep is dat er nu ook mensen gewoon hun afval daar dumpen!
Geen natuur maakt m'n leven zuur...
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

24-02-2010 21:13

Dat hebben ze dan gezien van de karpervissers.
CN
Unicorn Carp Fisching
Gebruikersavatar
Dick van Middelaar
Berichten: 334
Lid geworden op: 11-11-2005 13:29
Contacteer:

24-02-2010 21:45

Beetje makkelijk gezegt... :-?
Geen natuur maakt m'n leven zuur...
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

24-02-2010 22:04

Zullen we de topictitel bijwerken in "wie is het bijdehandst van allen?"
Jongens ga gewoon iets anders doen als je er niets mee te maken wilt hebben. Dat scheelt onderlinge frustratie en een hoop geneuzel.

Er staan veel wateren op de nominatie om te worden dicht gegooid of opgevuld. Ik denk dat we daar als vissers allemaal hinder van zullen ondervinden. Het is jammer dat het dan moet aankomen op een paar vissers die zich inzetten voor hun water in plaats van een grote groep belanghebbenden.
remco van gool

24-02-2010 22:39

Liet me even gaan ,sorry.

mvg RvG
K. van den Herik

25-02-2010 10:15

Hallo Frank,

Helaas ga je je eigen frustratie afwentelen door anderen te beledigen. Dit is precies het gedrag wat niet helpt om je standpunten te verduidelijken, zie ook de beledigingen/bedreigingen in delfland.

Ik wil graag tegen zijn, helaas vind ik alleen argumenten waaruit blijkt, dat de stort geen problemen oplevert. Op mijn vraag om argumenten tegen stort komt 0,0 antwoord. Heb je die ook niet? Is het allen maar bleren? Daar lijkt het wel op.

Eerder heb ik al eens gevraagd om effecten bij eerdere stortingen o.a de spiegelplas. Alweer 0,0 antwoord. Geen zin op te zoeken? Dat zou je wel moeten doen, wil je voorstanders van de stort overtuigen. Ik geraak al niet overtuigd en dan wil ik graag overtuigd worden dat het storten zo slecht is.

Ik hoor over de put in Heenvliet allen maar positieve geluiden na het gedeeltelijk dichtstorten…

Anders: als ik stel dat conservering slecht is voor de karper en er wordt onderzoek gedaan, blijkt dat in eerste instantie zat eme te vallen en ben ik maar een zeurpiet. Nu blijkt het eigenlijk ook te gelden voor de stort maar dan is het wel erg? Verwarring alom hier.


Pas echt gek vind ik het dat ik totaal geen reactie krijg op het feit dat er plannen zijn een totaal nieuw water te graven. 40ha ofzo, niet direkt een trutput. Is dat niet belangrijk? Ze zoeken zelfs mensen/groeperingen die de inrichting willen regelen enzo. Geen zin in?

Sorry maar het hele verhaal van de belangenbehartiging vind ik meer en meer op gebakken lucht gaan lijken. Helaas wordt er alleen geroepen en gegild, maar drijft het hele gebeuren nog steeds op een klein deel van de mensen die er 15 jaar geleden mee zijn begonnen. Je kan niet om Aart, of michel blijven roepen. Men zou zelf eens de mouwen uit de handen moeten steken.

Hopelijk leidt dit gedoe, zowel hier als in Delfland tot een verandering in gewaarwording.
Herman Esveld
Berichten: 1188
Lid geworden op: 18-04-2006 19:09
Locatie: nomaad

25-02-2010 12:30

Klaas,

GMG grondbank geeft zelf aan weinig ervaring te hebben met dit soort projecten, dus gevolgen op lange termijn zijn bij hen ook onbekend. Zij kunnen de waterkwaliteit en kwaliteit van het grondwater niet garanderen.

Zij bouwen dan ook een fonds op voor als er zaken mis gaan omtrent de stort. In de vergadering, ja waar ik bij was, kwam naar voren dat dit fonds eigenlijk alleen voor het grondwater is en in geval van stervende vis er niemand aansprakelijk blijkt te zijn :roll:

Daarnaast wordt er nu op verschillende plaatsen en verschillende dieptes de waterkwaliteit gemeten. In 2008 is de stort al begonnen, maar zij gebruiken 2009 nu als 0-meting.

Brasems die gevangen worden op de plas vertonen een ziekte, komt dit door de stort? Dat valt niet te bewijzen. Slib komt op dit moment uit singels in Amersfoort, is het mogelijk dat er ziektes worden meegenomen?

Ik ben bij elke protest actie aanwezig geweest (op die in Ede na) en met de voorzitter, water en visstand beheer, van de HSV naar de vergadering geweest waar GMG grondbank, SBNL, omwonende en de HSV aanwezig waren. Als HSV kan je dan alleen opkomen voor de belangen van de HSV. Wat te doen bij vissterfte? Deze plas zorgt voor een aanzienlijk deel van de inkomsten van de HSV. En het is belangrijk dat er stekken voldoende stekken aanwezig blijven en met de huidige inrichtingsplannen zullen er een hoop stekken weg vallen.

Ook ben ik bang dat de waterkwaliteit ernstig achteruit zal gaan. Er kan door deze vervuilde grond icm de ondieptes (blauw)algengroei ontstaan.

Ik kan er gewoon met mijn hoofd niet bij dat er gestort moet worden in een kraakheldere, supergezonde plas. Juist omdat er relatief weinig zoet water in deze wereld is waarvan een groot deel toch al vervuild is. Ook snap ik niet waarom deze grond niet voor geluidswallen ed gebruikt kan worden.

Een nieuw water van 40 ha? Kan je iets concreter zijn? Door wie, waar, wanneer?
PR Schub: 2,001 kilo
PR Spiegel: 2,003 kilo
K. van den Herik

25-02-2010 13:57

Heel lang verhaal weg klut. Herman en andere mensen die keihard voor ook mijn belangen in de weer zijn: merci en doorgaan...

Ede west heet het project dacht ik.
Ken je deze?

http://static.ikregeer.nl/pdf/KVR38725.pdf

MVG

Klaas
Herman Esveld
Berichten: 1188
Lid geworden op: 18-04-2006 19:09
Locatie: nomaad

25-02-2010 16:54

Die kamervragen zijn mij bekend, een stuk of 5x per mail mogen ontvangen.

De nieuwe plas van 40ha waar je naar verwijst zal deze zijn neem ik aan: http://www.ede.nl/bestuur/nieuws/grote- ... -ede-west/
PR Schub: 2,001 kilo
PR Spiegel: 2,003 kilo
Gebruikersavatar
gert-jan van heerikhuize
Berichten: 46
Lid geworden op: 28-05-2007 14:42
Locatie: Ede

25-02-2010 18:50

De stort is weer hervat op het Mobagat!
En ze gaan op nog veel meer wateren storten o.a een paar putten in de betuwe alddus Thomas Janssen.
Het word nu echt een zorgwekkende zaak.
Aanstaande zaterdag wordt er op de ksn dag ook nog aandacht aan besteed en heb inmiddels vernomen dat het Spiegelmagezine ook een artikel gaat schrijven omtrend de slibstorten op heldere zandputten.

Inmiddels is er van alles aan de gang gezet binnen de karpervisserij,zowel door vissers als door winkeliers zoals Hengelsport Sanders uit Maasbergen en het Guppy uit Ede.

Met z,n allen moeten we blijven strijden tegen deze vorm van misdaad!!


Greetzz Gert-Jan
It,s a way of live!
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

25-02-2010 18:59

Zou er iemand bijhalen wat al vaker aangehaald is,die politiek wat invloed heeft

Anders lachen ze alleen maar,die bedrijven die storten met toestemming.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
K. van den Herik

26-02-2010 07:29

Nog maar een keer dan:

benoem de misdaad.

Heb je gestemd vorige keer? Het demissionare kabinet heeft nl in deze een wetsvoorstel aangenomen .

Enige minpunt nu: is gokken dat het maar goed blijft gaan. Maar ging het in de sloten van ede mis? Daar komt de slib toch grotendeels vandaan?

Zonder dat er zwaar gif in terecht kom, ben ik van mening dat het gedeeltelijk volstorten met slib, dit de visstand ten goede komt. Ondieper water en slib zullen voor meer voeding in het water zorgen.

MVG

Klaas
Plaats reactie