Haringvliet

Gebruikersavatar
Remco van Hal
Berichten: 550
Lid geworden op: 28-06-2005 00:13
Locatie: Strijen

25-06-2008 00:19

Heeft er iemand nog tips mbt het vissen op het Haringvliet? Ik wil er morgenmiddag misschien even voor de gein gaan zitten en volgende week misschien een nachtje. Kan je het beste op wat dieper liggen of ondiep? Het stukje waar ik ga is het maximaal een meter of 3 a 4 diep.

Van getijden heb je toch niet erg veel last? Misschien nog tips tegen brasem of windes? Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

25-06-2008 09:10

Voor de gein ?

Gooi dan ook maar gewoon willekeurig ergens in.

Gewoon .... voor de gein.

Veel gein ook met vooral de winde's en een enkele brasem. :-?
Gebruikersavatar
Remco van Hal
Berichten: 550
Lid geworden op: 28-06-2005 00:13
Locatie: Strijen

25-06-2008 15:24

Gaap...

Wat moet ik nu met zo'n antwoord? Van die brasem en windes ben ik mij ook wel bewust. Omdat ik met riviervissen weinig tot geen ervaring heb vraag ik alleen om een paar tips, niet om een of ander wijsneuzerig antwoord...

Wilde vandaag gaan peilen voor de dieptes omdat het eerste stuk erg ondiep is (50cm) en het daarna een stuk dieper wordt. Alleen waren de golven te groot om te gaan peilen.
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

25-06-2008 16:20

De antwoorden geef je zelf al.

Vissen op 50 cm diepte in de kant en maximaal 3 tot 4 meter diep.

En nu niet kunnen peilen ? Wat een onzin, met de huidige wind staan de golven maximaal 50 cm hoog. Stelt nog niks voor.

Geinig he ?
Gebruikersavatar
Remco van Hal
Berichten: 550
Lid geworden op: 28-06-2005 00:13
Locatie: Strijen

25-06-2008 16:39

Ik had alleen mijn voerboot ter beschikking en dat vind ik een iets te duur speeltje om met zulke golven op het water te laten.
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

25-06-2008 16:55

Wat een ongein ! :P

Ik ben weg, ga vissen.
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

26-06-2008 09:12

Remco wat Michel bedoelt is dat Haringvliet niet 1 van de makkelijkste wateren is, mensen blanken in het algemeen meer dan dat ze vangen, helemaal als het losse nachtjes zijn.

Ik denk dat als je daar goed wilt vangen dat je serieus te werk moet gaan, en de woorden "voor de gein" kwamen denk ik niet goed over bij Michel.

Zowieso heel veel succes daar.
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

26-06-2008 09:43

Het moet niet gekker worden,

Peilen met een voerboot. Brok lood en dobber... da's peilen!
En dat kan je altijd doen, met regen en wind....

Geinig hé?

Ook ik ben vissen!

Tabéé!

gr. Frank
Peter Broers
Berichten: 470
Lid geworden op: 31-05-2006 12:43

26-06-2008 09:45

Laat even weten of je wat gevangen hebt. Zoja ga ik er misschien ook wel een middagje beren trekken 8)

:wink:
Gebruikersavatar
Remco van Hal
Berichten: 550
Lid geworden op: 28-06-2005 00:13
Locatie: Strijen

26-06-2008 15:31

Mourad Aviara schreef:Remco wat Michel bedoelt is dat Haringvliet niet 1 van de makkelijkste wateren is, mensen blanken in het algemeen meer dan dat ze vangen, helemaal als het losse nachtjes zijn.

Ik denk dat als je daar goed wilt vangen dat je serieus te werk moet gaan, en de woorden "voor de gein" kwamen denk ik niet goed over bij Michel.

Zowieso heel veel succes daar.


Hoi Mourad, bedankt voor je antwoord. De reden waarom ik het af en toe op de rivier wil zoeken is omdat het op mijn thuiswater ook niet al te best gaat. Daar is het ook een hoop uren maken en mondjesmaat vangen. Daarom is het ook wel leuk om voor de verandering op een heel ander type water te vissen.

Over het verhaal van peilen zie ik eerlijk gezegd niet in waarom ik beter uit zou zijn met een dobber en lood. Dan zit je meer op punten af te tasten. Als ik er met mijn smartcast over heen gaat krijg ik volgens mij veel meer informatie door. Of zie ik dit nu mis? Graag een onderbouwend antwoord dan.

@ Peter: Ik heb het er nooit over gehad dat ik meteen het water zou leegtrekken of dat ik dit in gedachten had. Feit blijft wel dat je met je hengels in het water meer kans maakt dan bij bijvoorbeeld thuis te zitten.
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

26-06-2008 16:46

Remco,

Je kan met de neus in de boter vallen maar reken er niet op.

Een gedegen voorbereiding helpt je eerder aan de vis.

Met de smartcast weet jij alleen wat over het diepteverloop maar niets van de bodemzelf, klei, zand, mossels, en wat er al niet meer op de bodem aan zooi kan liggen.
Gebruikersavatar
Remco van Hal
Berichten: 550
Lid geworden op: 28-06-2005 00:13
Locatie: Strijen

26-06-2008 17:53

Hoi Michel, bedankt voor dit antwoord. Daar heb je wel weer gelijk in ja.

Heeft iemand enig idee tot wat voor dieptes je wier kan vinden? Het zal ook wel afhankelijk zijn van de helderheid van het water maar ik weet dat als je op dat stuk meer richting de kant gaat zwemmen dat je af en toe wel wier tegen komt.
Martin Brandt
Berichten: 45
Lid geworden op: 18-10-2006 15:06

26-06-2008 20:18

Remco,

Ik neem aan dat je in de buurt wilt vissen van de woonplaats in je avatar, hier liggen enkele zand- en mosselbanken vlak voor de kant. Ik kan je verschillende stekken noemen maar adviseer je eerst eens rustig met een peilhengel op pad te gaan. De smartcast kan een hoop maar geeft minder naukeurige informatie over de bodemgesteldheid. Je kan de vissen overal verwachten, heb er een week geleden zelfs een paar in het natuurgebied zien cruissen. Vangen is echter een stuk moeilijker maar met een beetje doorzettingsvermogen wel mogelijk.

Groeten,
Martin

O ja, op je thuiswater is al goed gevangen :wink:
Peter Broers
Berichten: 470
Lid geworden op: 31-05-2006 12:43

27-06-2008 13:11

Remco van Hal schreef:@ Peter: Ik heb het er nooit over gehad dat ik meteen het water zou leegtrekken of dat ik dit in gedachten had. Feit blijft wel dat je met je hengels in het water meer kans maakt dan bij bijvoorbeeld thuis te zitten.


Geintje maat :lol: Van mij mag je het Haringvliet anders gerust leegtrekken hoor. Als je ze maar weer netjes terugzet hahaha!
Gebruikersavatar
Remco van Hal
Berichten: 550
Lid geworden op: 28-06-2005 00:13
Locatie: Strijen

27-06-2008 14:38

Martin Brandt schreef:O ja, op je thuiswater is al goed gevangen :wink:


Hoi Martin, ik neem aan dat je het natuurgebied bij sas bedoeld. Hier mag je jammer genoeg niet vissen en is het vragen om een bekeuring en je spullen in te pakken. Ik heb er zelf ook al duidelijk karper op zien wegschieten. Dit stuk valt in principe onder het hollandsch diep. Mijn ervaring op het hollandsch diep is dat de diepte van weinig tot niets in 1 keer naar een meter of 6 a 7 schiet. Ben er verschillende keren wezen snoekbaarsen.

Op mijn thuiswater wat niet echt moeilijk te raden is voor de locals vang ik redelijk. Je kan nachten goed vangen en nachten heel weinig vangen. Ik heb heel intensief op een bepaald stuk gevis en veel gevoerd maar heb weinig succes op dit stuk gehad op een spiegel van 28 pond na.

Ik zal je in de loop van de dag nog wel anders even mailen!
Gebruikersavatar
Remco van Hal
Berichten: 550
Lid geworden op: 28-06-2005 00:13
Locatie: Strijen

27-06-2008 18:01

Zow, ik kom net van het haringvliet af. Ben voorlopig alleen wezen pijlen nog met de voerboot. Echt gigantisch waardeloos als de wind met het water meestaat. In het begin een redelijk bodemverloop gezien en toen ik buiten bereik kwam wilde ik op een andere plek gaan peilen. Het leuke hierbij was dat mijn voerboot het lijntje van de transducer pakte en hem lekker begon op te wikkelen met de schroef. Uiteindelijk sneed hij hem gelukkig af. De voerboot had een aardige pruik om zijn as en vaarde echt megasloom. Uiteindelijk toch de kant bereikt. Mijn transducer dreef een meter of 100 uit de kant. Ik denk ik zwem er wel naar toe omdat hij toch nog op het ondiepe stuk lag en het gewoon veilig te doen was. Naja in mijn boxer het water in en tot bijna aan mijn zaakie het water ingelopen. Het was toch wel erg koud... :oops:

Daarna maar een uur lang afgewacht tot mijn transducer weer aan de kant aanspoelde. Al met al weer wijzer geworden en hang nooit meer van mijn leven die transducer erachter :lol: Binnenkort als het goed weer is maar eens gaan snorkelen. Ben wel een hoop wijzer geworden en kon goed zien waar de wierplekken zaten.
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

30-06-2008 21:40

Hahaha
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
Remco van Hal
Berichten: 550
Lid geworden op: 28-06-2005 00:13
Locatie: Strijen

02-07-2008 16:12

Vandaag opnieuw wezen peilen alleen dan met de zwembroek aan :wink: Kwam toch op iets anders uit als verwacht. De diepte viel nog wel mee en pas ver uit de kant werd het dieper. Er lag hier en daar wel een wierbed maar dat moet het probleem niet zijn. Naja, ik heb momenteel een ander plek waar ik leuk vang en mochten de vangsten weer achteruit gaan dan ga ik het maar eens op de river proberen 8)
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

02-07-2008 16:18

Remco,

Was je er met laag of hoog ?

Scheelt toch ca 45 cm.
Gebruikersavatar
Remco van Hal
Berichten: 550
Lid geworden op: 28-06-2005 00:13
Locatie: Strijen

02-07-2008 17:29

Laag water. Zijn de getijden erg van invloed op de aasplekken van de karpers?
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

02-07-2008 19:09

Gewoon ff aan t beestje zelf vragen als je de 1e gevangen hebt.


Pffffff , ik hoop dat je eerst n paar bakken bier hebt leeg gelurkt en toen al deze onzin hebt neer getikt.

Zou anders ff niet weten hoe je hier op komt :P


Gr :wink:


Zouden ze op de volgende BQQ een "rivier" spreker zoeken dan geef ik jou op :P :P :P
Gebruikersavatar
Remco van Hal
Berichten: 550
Lid geworden op: 28-06-2005 00:13
Locatie: Strijen

02-07-2008 20:04

Ik begrijp eerlijk gezegd niet wat er zo raar aan mijn vraag is. Ik heb totaal geen ervaring als het om karperen gaat op de rivier. Is het daarom gek dat ik af en toe misschien rare vragen stel? Je had beter een serieus antwoord kunnen geven waar ik wat aan heb...
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

02-07-2008 20:24

rare vragen bestaan niet heb ik altijd geleerd.
en stomme antwoorden wel :-?
remco,
als ik jou was zou ik het gewoon is zoals jij zegt voor de gein proberen.
dan weet je hoe het is en wat je volgende keer anders kan doen.
het leukst blijft het toch als je het zelf uitzoekt natuurlijk.
ik heb mezelf pas ook in het diepe gegooit en ben op de ijssel gaan vissen.
geblankt natuurlijk maarja wel weer van geleerd :wink:
zal wel......!
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

02-07-2008 20:41

Nou ;

Als je enigzinds maar n beetje kan vissen vind je hier meer stomme vragen dan rare antwoorden de laatste tijd.

Verder is het heel simpel :

Toen IK en vele anderen zijn begonnen konden we bij NIEMAND of BIJNA-NIEMAND terecht voor vragen , dus moest je t je zelf maar uitzoeken.

Nu zijn we meer als 25 jaar verder en meend de 1e de beste meteen alle info los te krijgen van iedereen.

Nou zijn er bij mij ook de harde kantjes wel n beetje af dus "serieus" volk krijgt van mij meer tips dan nodig ( en jah sommigen weten dus wat ik daar dus mee bedoel :P :P :P )

Maar n beetje eigen speurwerk kan dus nooit kwaad.

Verder hebben ze mij altijd geleerd nooit proberen te n**ken voor je met losse handen kan pissen 8) 8) 8)


Gr :wink:


waarom zou dat gat het Haringvliet heten eigenlijk ???? .................................(hahaha ha)
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

02-07-2008 21:21

ik heb ook karperen geleerd zonder een forum en weinig info van andere.
karperen kun je trouwens niet leren dat is een gave van boven is mij verteld.
ik zie laatste tijd ook steeds meer voor kauw vragen.
al kijk ik dan naar mezelf,ik probeer altijd iets en als het niet lukt ga ik vragen stellen en/of hulp zoeken.
dus als iedereen dat nu eens probeert :wink:
zal wel......!