Bekhofplas???

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rob Gramola
Berichten: 42
Lid geworden op: 28-06-2007 17:38
Locatie: Ned!

20-06-2008 21:48

Hoi mede vissers,

Het gaat over de; Bekhofplas (F7) zuidelijk van de Linde en westelijk van de Bekhofweg.

Ik wil hier morgen voor het eerst instant gaan vissen om is te kijken hoe het daar is.

Nu mijn vraag, word daar redelijk op Karper gevist, zal de boillie daar door de karper als aas herkend worden, ik heb voorig jaar vaak het idee gehad dat de Karpers op de plekken waar ik zat de Boillie niet als aas herkende.

Er mogen geen boten varen dus wil ik zonder toplood vissen voor een strakke beet registratie, het lijkt niet echt een plas met hengeldruk (rij er vaak langs op de snelweg), dus weinig schuwe Karpers denk ik.

Het staat volgens mij in verbinding met de Linde (??), klopt het dan dat de Karper nu inmiddels van de Linde de (diepere) plas opgezwommen zal zijn, of maak ik meer kans op de Linde zelf (nabij de plas)?

Ik zal niet te brutaal worden om ook nog naar de dieptes of een plaat of aastijden te vragen, we moeten immers zelf ontdekken, wat ik morgen ook zal gaan doen, als ik uitgevonden heb hoe ik bij de plas kom, want ik ken `m alleen vanaf de snelweg. :wink:

Dus wie kan/wil mij wat over de Bekhofplas vertellen.

Grtz, Rob.G
Gebruikersavatar
Rob Gramola
Berichten: 42
Lid geworden op: 28-06-2007 17:38
Locatie: Ned!

22-06-2008 13:22

Ik weet inmiddels dat ik moet wachten met vissen op de Bekhofplas tot na 1juli, wat ik dan ook netjes doe. :wink:

Dus gister ergens anders instant gevist, 1-0 voor de Karper!

Rob.
Gebruikersavatar
Arjen Dijkstra
Berichten: 578
Lid geworden op: 15-05-2005 23:46
Locatie: Tsjusterboxum (fr)

30-06-2008 16:57

Hallo Rob,

Welk water bedoel je want langs de bekhofplas loopt geen snelweg.
Ik zet mijn huupie in
paul huizing
Berichten: 51
Lid geworden op: 08-05-2008 17:43
Locatie: Aqua mkII

30-06-2008 17:01

nee inderdaad niet.ik denk dat ie de plas bedoeld als je van steenwijk naar wolvega rijdt....maar das geen bekhofgat....die is bij boijl.ook trouwens een leuk watertje...
Gebruikersavatar
Rob Gramola
Berichten: 42
Lid geworden op: 28-06-2007 17:38
Locatie: Ned!

01-07-2008 02:43

Hoi,

ik bedoel de plas die Paul aangeeft, je rijdt er inderdaad langs op de snelweg tussen Wolvega en Steenwijk en vice versa :wink: , je ziet de plas ter hoogte dat je ongeveer over de Linde rijdt (links vanaf Wolvega en rechts vanaf Steenwijk, je kan daar ook niet komen vanaf de snelweg.

De naam van de Bekhof plas komt uit de vergunning en ik dacht daarin dus de juiste plas gevonden te hebben :-? , de plas die ik zie van de snelweg ziet er aantrekkelijk uit, niet al te groot en èèn met de natuur. :wink:

Inmiddels heb ik bij Wolvega een landweggetje gevonden langs de snelweg die een eindje die kant op gaat en dan eindigt met een slagboom van staats bosbeheer, vanaf daar moet je verder lopen, ik zal dat snel is met mijn honden doen.

Inmiddels ben ik al op een ander water begonnen waar ik me nu volledig op richt, dus de geheimzinnige plas zal toch nog even moeten wachten. :D

Grt, Rob. 8)
Gebruikersavatar
Arjen Dijkstra
Berichten: 578
Lid geworden op: 15-05-2005 23:46
Locatie: Tsjusterboxum (fr)

01-07-2008 09:08

Rob,

Ik moet je teleurstellen over die plas bij wolvega. (het zijn eigenlijk 2 plassen). Deze zijn inderdaad van staatsbosbeheer en staat niet in de vergunning. Je mag daar dan ook niet vissen.
Ik zet mijn huupie in
Gebruikersavatar
Rob Gramola
Berichten: 42
Lid geworden op: 28-06-2007 17:38
Locatie: Ned!

01-07-2008 14:09

Arjen,

da's best jammer aangezien het van een afstand een erg aantrekkelijke plek lijkt, het klopt dat ik 2 plassen aan elkaar zie, een grote met een kleiner stuk er aan vast. :wink:

Ik heb er in iedergeval een mooie plek om met de honden te lopen aan over gehouden. :D

Ben nu dan eigenlijk wel weer benieuwd waar die echte Bekhofplas ligt??

Het is inmiddels 1 juli, dus vanaf nu mag je daar vissen.

Grt, Rob.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

01-07-2008 16:49

Staatsbosbeheer
Algemene voorwaarden voor de visgebieden van Staatsbosbeheer en
CRM-objecten
a. Bevissingsperiode: 1 juli t/m 28 februari (tenzij anders aangegeven);
b. Nachtvissen verboden;
c. Verboden oevers te beschadigen en het rietgewas te betreden;
d. Verboden vogelnesten te verstoren, eieren te rapen en bloemen te
plukken;
e. De vergunninghouder is verplicht de aanwijzingen, welke hem
door of namens de Consulent bij Staatsbosbeheer te Groningen
worden gegeven, stipt op te volgen;
f. Op verzoek van het personeel van Staatsbosbeheer moet hij/zij de
vergunning onmiddellijk tonen.

Visgebieden Staatsbosbeheer

1. Bekhofplas (F7) zuidelijk van de Linde en westelijk van de
Bekhofweg
Het gebruik of hebben van vaartuigen op het viswater en het vissen
vanaf de zuidelijk oevers is niet toegestaan.

F7 is de plaats op de viskaart van de federatie.
Er is veel controle dus vergis je niet in het nachtvissen.
Vissen is een hobby, geen religie!
paul huizing
Berichten: 51
Lid geworden op: 08-05-2008 17:43
Locatie: Aqua mkII

01-07-2008 17:28

bekhofplas(bekhofgat) ligt vlakbij boijl.en noordwolde.vrij pittig water naar mijnmening maar is wel te doen.eerst maar een voerstek maken als ik jou was.heb er 1 gevangen van 20 pond maar das 2 jaar geleden.
Ik zou je auto niet op de parkeerplek zetten dit in verband met vage lui(drugs enz)mijn auto zet ik altijd mooi achter de bosjes neer naast de parkeerplaats zodat ie niet opvalt als je er langs rijdt.
Maar weet nog wel een hele mooie plas hier in de buurt rob.Vandaag ff geweest.zwemmen met dit weer allemaal bovenin en is ook een goudkarper!!maar die is volgens mij nog nooit gevangen.
Wil je het weten?pb dan maar ff.misschien kunnen we dan samen eens op karper jacht daar.

Groeten paul
Gebruikersavatar
Rob Gramola
Berichten: 42
Lid geworden op: 28-06-2007 17:38
Locatie: Ned!

02-07-2008 16:43

@Douwe,

bedankt voor het plaatsen van de info, ik zie denk ik nog maar even af van de Bekhofplas.

@Paul,

Pb is gestuurd :D , de Bekhofplas trekt me al wat minder, ik hou niet van ratten in het water en ook niet op de kant :wink: :D , laat staan bij mijn auto!

Grt, Rob.
Gebruikersavatar
Arjen Dijkstra
Berichten: 578
Lid geworden op: 15-05-2005 23:46
Locatie: Tsjusterboxum (fr)

09-07-2008 12:40

Ik heb m'n auto er altijd neer gezet, nog nooit vage lui erbij gehad. Nou hebben ze bij mij ook niks te halen maar dat terzijde. Ik zou zeggen, ga het eens proberen je weet het nooit. Wel is het op de meeste plaatsen lastig werpen in verband met overhangende bomen.
Ik zet mijn huupie in
Jarno Oostenbrug
Berichten: 4
Lid geworden op: 09-04-2022 19:11

03-05-2022 18:05

Iemand die mij informatie kan geven over dit water?
Plaats reactie