Vissen op de Maas

Plaats reactie
Wesley van 't Wout
Berichten: 3
Lid geworden op: 26-05-2008 14:33

26-05-2008 15:54

Hallo collega's vissers,

Ik vis al een aantal jaren op de Maas. Voor mij de ideale combinatie van natuur, rust, uitdaging en natuurlijk karpers! Ik vroeg mij af of ik mijn ervaringen is uit kon gaan wisselen met andere riviervissers. Wat zijn jullie ervaringen op het gebied van:
- Jaargetijde
- Aas en voorvoeren
- Diepte
- Stekken
- Paai
- Weeromstandigheden
- etc. ect.

Mogelijk bepaalde onderwerpen in combinatie met andere onderwerpen. Bijvoorbeeld. Voorjaar, najaar icm diepte.

Ben benieuwd,

Groet.
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

26-05-2008 23:28

Beste Wesley ik denk dat je op deze manier weinig los krijg.Wat je wel kan proberen is je ervaring in de discusiehoek brengen en hier op door te gaan en anderen discusies verder aan kan gaan.Nu lijkt het of je info op een presenteerblaadje wil en die wordt je door geeneen Maasvisser gegeven laat staan dat ze iets kwijt willen .Gelijk hebben ze de Maas is iets waar je niet 123 aanbegin doe je dit wel is het vallen en veel voor je weer opstaat
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
Wesley van 't Wout
Berichten: 3
Lid geworden op: 26-05-2008 14:33

27-05-2008 08:56

Beste Remon,

Laat voorop staan dat ik mijn ervaringen ook uit wil wisselen en niet informatie op een presenteerblaadje zoek, maar ik zal je advies opvolgen!

bedankt!
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

27-05-2008 18:29

Wesley, aangezien dit een topic is voor Vissen in Nederland verplaats ik het ook daarnaartoe.

Verder wil ik toevoegen dat er talloze topics over de maas zijn geweest. En dus zat te vinden over de ervaringen van je mede-riviervissers. Ik zou hier eerst kijken en als je dan nog vragen hebt die je niet in de andere topics kan vinden, deze hier te stellen. Anders zie ik het nut van zo'n topic niet in.

Link naar zoekfunctie "maas": search.php?keywords=maas&terms=all&author=&fid%5B%5D=39&sc=1&sf=titleonly&sk=t&sd=d&sr=posts&st=0&ch=300&t=0&submit=Zoeken

Succes! :wink:
ben de vries
Berichten: 51
Lid geworden op: 16-05-2005 14:03
Locatie: Malden

29-05-2008 15:39

Wesley van 't Wout schreef:Hallo collega's vissers,

Ik vis al een aantal jaren op de Maas. Voor mij de ideale combinatie van natuur, rust, uitdaging en natuurlijk karpers! Ik vroeg mij af of ik mijn ervaringen is uit kon gaan wisselen met andere riviervissers. Wat zijn jullie ervaringen op het gebied van:
- Jaargetijde
- Aas en voorvoeren
- Diepte
- Stekken
- Paai
- Weeromstandigheden
- etc. ect.

Mogelijk bepaalde onderwerpen in combinatie met andere onderwerpen. Bijvoorbeeld. Voorjaar, najaar icm diepte.

Ben benieuwd,

Groet.


1. Het hele jaar door
2. Boilies en 2x voorvoeren, soms instant
3. Van 1 meter tot 6 meter
4. Stekken moet je zelf even uitzoeken
5. Tijdens de paai vis ik niet, of ik vis ergens anders
6. Ik vis wanneer ik kan, of het nu regent stormt of sneeuwt..

Groet.
Wesley van 't Wout
Berichten: 3
Lid geworden op: 26-05-2008 14:33

29-05-2008 15:58

Hallo Ben,

Bedankt voor je reactie.

Ikzelf heb de beste ervaringen met erg warm weer in het voorjaar en hartje zomer. Voorvoeren kan denk ik ook meer vis opleveren, maar een goede aaskant zoeken is volgens mij veel belangrijker. ik vis graag op een grove steile kant waar het erg snel afloopt. Ik vang overigens de meeste vis echt heel kort aan de kant zeg maar 1-2 meter diep.

Over de paai...ik kan op de trap (Lith tot Sambeek) waar ik regelmatig vis de paaiende karper moeilijk vinden. Op welke trap vis jij en heb jij dit jaar al paaiende maaskarpers gezien?
Ian Demeulenaere
Berichten: 256
Lid geworden op: 21-11-2006 20:24
Locatie: Eindhoven

01-06-2008 14:08

ik vis en voer al een hele tijd op de maas.. helaas is er dit jaar nog niks uitgekomen... je kan er gewoon niks van zeggen... vorig jaar zelfs instant een paar vissen kunnen vangen... en nu een zorgvuldig uitgezochte voerplek flinke voercampagne en nog niks kunnen haken.. iets gaat er dus niet goed.. maja.. gewoon doorrgaan en goed naardenken wat je doet....
Plaats reactie