beatrix kanaal en whilamina kanaal bij best

jasper ploem
Berichten: 120
Lid geworden op: 25-05-2008 15:40

29-06-2008 21:47

kben er vandaag weze peilen toen ik aankwam zag ik meteen bellen er kwamen steeds meer bellen en ineens komt er een spiegel naar boven (18 tot 21 pond denk ik) en daarna kwam er nog even een met zen mond boven en voor de rest bellen en na even gepeil 2 mooie kuilen gevonden een er van liep van 2 naar 6 en de andere liep van 1 naar 3 dus daar g aik het maar is proberen
Jan van Glabbeek
Berichten: 417
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

30-06-2008 07:57

2 naar 6..........meter ????? Over welk kanaal hebben wij het ?
Mietje Wolf
Berichten: 273
Lid geworden op: 03-05-2007 16:12

30-06-2008 16:17

is dat niet zo diep daar dan ?
lol dat word met de korst als ze zo hoog zitten man jasper :D
You know youve played warcraft too much when....

Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

01-07-2008 00:18

2 naar 6? hmmm...
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
jasper ploem
Berichten: 120
Lid geworden op: 25-05-2008 15:40

03-07-2008 16:14

weet iemand iets over uitzettingen daar??
Gebruikersavatar
niels van gerven
Berichten: 285
Lid geworden op: 20-10-2007 10:21
Locatie: --

03-07-2008 20:18

Zodra we vangen plaatsen we de foto's wel . ! we gaan er volgende week ergens zitten dus kijk volgende week maar is een keer als het iets is geworden
Ajax

----------------------------------------
http://www.thecarpfamily.tk
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

09-07-2008 08:17

Niels,

Je weet wel op wat voor een manier je het zou verkloten voor de rest, aangezien er heel de wereld mee kijkt en zo makkelijk aan info kan komen over dit stukje kanaal dat zowiezo al erg klein is.
Begint met "stekken" en eindigt op "pezen".

Niet dat er overigens het mooiste bestand van de wereld zwemt...
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Fred Schuurhannes
Berichten: 174
Lid geworden op: 01-02-2005 10:38
Locatie: Nieuwerkerk ad Ijssel

17-07-2008 12:26

er mag tegenwoordig helemaal niet meer over stekken gepraat worden ?

het hele karperwereldje is soms zo verziekt als het maar kan door dit soort geneuzel, laat mensen gewoon lekker over hun hobby praten, tevens zijn de openbare wateren van en voor iedereen.

en ja er zijn nou eenmaal heel veel karpervissers....accept it.
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

17-07-2008 15:35

Fred,

Begrijp me niet verkeerd... maar als je enkele wateren in deze omgeving ziet, dan snap je dat ik zulk volk toch echt weg wil houden van de wateren waar het nog relatief rustig is. Dat heeft verder niks te maken met een bestand aan grote/kleine vis of het feit dat ik er zelf wel/niet vis.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
van Gorp Sjors
Berichten: 638
Lid geworden op: 31-10-2005 11:55
Locatie: Oever zuid-willems huisnr.(stek) 4.....
Contacteer:

17-07-2008 16:04

er mag tegenwoordig helemaal niet meer over stekken gepraat worden ?

het hele karperwereldje is soms zo verziekt als het maar kan door dit soort geneuzel, laat mensen gewoon lekker over hun hobby praten, tevens zijn de openbare wateren van en voor iedereen.

en ja er zijn nou eenmaal heel veel karpervissers....accept it.


Helemaal gelijk als je schrijft dat "de openbare wateren van en voor iedereen" zijn, maar laat de mensen die daar "willen" vissen dan ook gewoon zelf uitzoeken "hoe alles daar in elkaar zit.., hoe te vissen.., wat voor bestand enz...." ipv het hier op het board te plaatsen....

"En ja er zijn nou eenmaal heel veel karpervissers".... :-? Als je die door Kevin al aangehaald "stekken pezers" erbij telt wel.., zonder hen is er overal nog genoeg plaats...

Gr. v. Gorp (die zelf NIET op dit stuk kanaal vist...)
Life is wonderfull, but catching one makes it even more beautiful!..

http://www.aasvoorkarpers.nl
Gebruikersavatar
niels van gerven
Berichten: 285
Lid geworden op: 20-10-2007 10:21
Locatie: --

17-07-2008 17:00

Btw : Als ik een foto van een vis heb en daarachter zijn struiken zie jij dan welke stek ? . lijkt me zeer knap ;)
Ajax

----------------------------------------
http://www.thecarpfamily.tk
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

17-07-2008 18:42

Niels,

Dan heb je misschien geen stek... maar laat het in dit topic genoemde stuk nu net net zo gigantisch moeilijk te vinden zijn. "Hmmm... het stuk bij Best... Hoe kom ik daar?"
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
niels van gerven
Berichten: 285
Lid geworden op: 20-10-2007 10:21
Locatie: --

17-07-2008 19:55

Het stuk in best kanaal is ook nog vrij groot. En als ik dan zo'n foto zou hebben zitten ze ook nog niet op mijn stek. En zolang ik blijf voeren op die Exacte stek, met een speciale bol. En hun gaan ergens anders zitten met een andere bol hebben ze kans op een dikke blank omdat ze mischien die bollen niet herkennen die hun gebruiken.
Gr niels
Ajax

----------------------------------------
http://www.thecarpfamily.tk
carlo van de boom
Berichten: 159
Lid geworden op: 21-07-2004 14:27
Locatie: Valkenswaard

18-07-2008 00:18

Beste Kevin,

De T-splitsing en het beatrix/wilhelminakanaal zijn nog nooit rustig geweest, laat staan dat je er mensen weg wil houden. Vijftien jaar geleden visten wij daar ook al (toen nog houten kanten) en was het veel drukker dan nu (15 man op de T). Bijna iedereen die een beetje uit de buurt van Eindhoven komt kent het stuk en laat het voor wat het is. Er zitten hier nauwelijks echt zware vissen (op een uitzondering na) daar er in de buurt andere kanalen liggen met een beter bestand, dit zowel in de kwantiteit als kwaliteit. Het is dus gewoon onzin om te suggereren dat je moeilijk moet doen over het noemen van stekken op deze kanalen. Iedereen kent ze namelijk al!

Als iedereen nu eens stopt met deze achterdochtige shit, en elkaar het leven zuur maken dan zouden we minder last hebben van stekkenpezers en lekker kunnen vissen. Door zo geheimzinnig te doen wordt het voor 'deze' mensen alleen maar interessant om eens een kijkje te gaan nemen (als ze alles al niet weten).
Bovendien is het kanaal groot genoeg zowel naar Eindhoven, Son als Oirschot. Hele stukken worden niet bevist en iedereen zit op dezelfde 'mile'.

Met vriendelijke groet,

Carlo
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

18-07-2008 09:46

niels van gerven schreef:Btw : Als ik een foto van een vis heb en daarachter zijn struiken zie jij dan welke stek ? . lijkt me zeer knap ;)


Misschien dat Kevin daar niet echt vertrouwen in heeft gezien de foto's op je website :roll:

Maar dat is een goed idee!
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Jan van Glabbeek
Berichten: 417
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

18-07-2008 12:39

Het leuktse van alles is volgens mij nog dat het écht om een gewoon kanaaltje gaat, niks geen opzienbarend bestand. Geloof mij, ik heb er mijn visjes wel gevangen. Ouwe Frans en wijlen Koen (godverdomme jongen !!!) hebben dat in nog veel grotere mate gedaan. 30 plus vissen zijn er door hen en mij nauwelijks gevangen, en als wel...dan ook echt maar nét. De omvang van het kanalenstelsel is inderdaad wel erg groot .....(Haghorst tot Helmond en dan de aftakking beatrix) dus over de stekgebonden vissen kan ik natuurlijk niets zeggen, er word inderdaad op heeeeeeele langen stukken never nooit gevist.
Dus inderdaad, we hoeven niet geheimzinnig te doen Carlo. Maar ik ben bang dat openhartigheid zowiezo toch niet geloofd wordt. Een karperisser (ik ben er zelf ook een) is achterdochtig toch ?

Kevin ....ik denk wel te weten wat je bedoeld, er lijken ogenschijnlijk voor veel van de "peppie en kokkies" maar een paar mooie stekken te zijn waar ze dus zullen neerstrijken. En je zult maar net wekenlang bezig zijn op zo'n stek :wink: . Wees gerust....die zitten altijd maar één keer.

Ondanks dat ik er sinds twee jaar niet meer vis....want we willen toch een dikkerd vangen....., blijft het toch een beetje "mijn kanaaltje".

Maar ik ga nu de auto inpakken,uurtje rijden......

ps : uit nostalgische bewegingen ben ik nog altijd benieuwd naar foto's en vangstregistratie...(ook die van de "houten tijd" Carlo !). Ik houd me aanbevolen.
carlo van de boom
Berichten: 159
Lid geworden op: 21-07-2004 14:27
Locatie: Valkenswaard

18-07-2008 15:50

Hoi Jan,

In de tijd van de 'houten' paaltjes vingen we onze 20'ers ook wel, maar dan ook net.
Ondanks dat dit zo'n 10 a 15 jaar geleden is zou je moeten zeggen dat het bestand gegroeid moet zijn.
Maar het lijkt van niet, misschien mede door de karpersterfte een aantal jaren geleden. Deze constatering geldt ook voor het stuk bij Oirschot. Jaren geleden vingen wie hier al vissen van rond de 27 pond, helaas lijkt het bestand ook hier niet of nauwelijks gegroeid. Ik vind dit een bijzonder vreemd en eigenlijk niet te verklaren verschijnsel. Weet jij toevallig wat voor vissen er dood gegaan zijn tijdens de sterfte? Er moet toch wel een zeer aanzienlijk deel van de toppopulatie weggevaagd zijn, niet?

Met vriendelijke groet,

Carlo van den Boom
Gebruikersavatar
niels van gerven
Berichten: 285
Lid geworden op: 20-10-2007 10:21
Locatie: --

18-07-2008 16:44

Omdat waar ik vissen amper struiken zijn . ( een paar ) en waarom zou ik dan zo'n eind gaan wandelen met de vis op de onthaakmat vind ik zelf onnodig :wink:
Gr
Niels
Ajax

----------------------------------------
http://www.thecarpfamily.tk
Jan van Glabbeek
Berichten: 417
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

19-07-2008 11:37

Carlo, ik heb begrepen dat er in de houten tijd regelmatig mooie vissen gevangen werden, maar 27 was ook toen al een aardige volgens mij. Bij de sluis van Haghorst dreven er meer dan honderd, enkele heeele mooie (o.a. dertiger volschub). Desondanks heb ik twee jaar na de sterfte nog een mooie oude rijen gevangen, die had het kennelijk overleefd. Er zit dus nog wel iets, maar na de uitzetting van veel, heeeel veel bigjes, zijn die erg moeilijk te vangen. Ik heb vorig jaar zo'n honderd vissen bij elkaar gezien (geweldig gezicht overigens), slechts twee daarvan waren de moeite waard, dus reken je kansen uit. Dat ze niet groeien verbaasd mij ook wel.
carlo van de boom
Berichten: 159
Lid geworden op: 21-07-2004 14:27
Locatie: Valkenswaard

19-07-2008 15:08

Hoi Jan,

Ik ben nieuwsgierig van aard dus ik vraag het maar; hoe zwaar was die rijen die je gevangen had?

Dat die vissen daar nauwelijks groeien is mij ook een raadsel. Genoeg natuurlijk voedsel plus het voer van de vissers zou toch moeten resulteren in zwaardere vissen. Ook is het zo vreemd dat juist een paar vissen wel het juiste gewicht behalen. Zouden dit nog vissen zijn van hele oude uitzettingen?
En zou nu juist tijd een belangrijkere factor spelen dan voedsel op dit kanaal?

gr Carlo
Jan van Glabbeek
Berichten: 417
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

19-07-2008 15:45

Het gewicht doet er niet zozeer toe (26p), maar het was zeker een oud bestand vis, minder dan twee jaar na de sterfte gevangen. Die zelfde vis werd eerder door een bovengenoemde visser op 19p gevangen. Daar zat wel een jaar of tien tussen. Een andere, makkelijk herkenbare spiegel, heb ik op 26,6p gevangen en een jaar later gebubbeld op 29,5p !!! Een andere bovengenoemde visser had die vis, 16 jaar ervoor gevangen (ja ja, ook een oud bestand vis) op nog geen 15p. Het verschil in afstanden wil je niet weten. Maar ja...16 jaar is ook wel lang. Wat mij vervreemde was dat een vis er 16 jaar over doet om zichzelf te verdubbelen....., een pond per jaar (wat zoiezo al erg opmerkelijk is). Maar dat ik in een jaar tijd drie pond verschil heb. Een schommelaar, of een tijdlijke doorschieter ? Andere "zwaardere" vissen die ik gedubbeld heb schommelen nauwelijks, bij anderen die ik spreek/sprak ook niet. Lekker openhartig ben ik hè ?
carlo van de boom
Berichten: 159
Lid geworden op: 21-07-2004 14:27
Locatie: Valkenswaard

23-07-2008 21:22

Hoi Jan,

Je bent inderdaad erg openhartig, en ik denk dat iedereen dat op prijs stelt.
Wat betreft de vissen die ik jaren geleden daar ving zou je toch moeten zeggen dat er nog ergens daar wat dertigers moeten rond zwemmen.
De vreemde schommelingen heb ik daar niet meegemaakt, misschien toeval?
Buiten dat er kennelijk weinig dikke vissen zitten is het er wel leuk vissen.

Met vriendelijke groet uit het zonnige Ibiza.

Carlo van den Boom
Jan van Glabbeek
Berichten: 417
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

25-07-2008 12:00

En deze jongeman gaat vandaag voor twee hele weken naar Zuid-Frankrijk.......de hengeltjes gaan uiteraard mee. Beamont here I come.
Eric van Hezik
Berichten: 56
Lid geworden op: 26-05-2003 02:00

25-07-2008 15:28

Succes Jan, en laat even weten of je er een paar 30ers hebt gevangen daar :wink: