Voercampagne opstarten op groot water..?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pim Vermerris
Berichten: 40
Lid geworden op: 21-03-2006 20:20
Locatie: Delft / Kapelle
Contacteer:

26-03-2008 19:24

Collega karpervissers,

Mijn maatje en ik willen het komende seizoen een groot water goed aan gaan pakken.
Vorig jaar hebben we al enige sessies gedaan, waarbij we 4 dagen van te voren gingen voeren met vooral duivenvoer.
Dit heeft vis opgeleverd, maar dit jaar willen we het wat serieuzer aanpakken, door een voercampagne van enkele maanden om zo meer en hopelijk ook de grotere vissen te vangen.
De stek wordt een ondiepe plaat, en we willen tot de zomer ong. (t/m de paai) op deze ondiepe stek te vissen. W.s. trekken ze daarna naar dieper water..

Het idee is om onze voercampagne over een week of 2 te beginnen, dus als de temperatuur een beetje gaat stijgen en de watertemp rond de 10graden is.
Het plan is om de dag (dag wel, dag niet, dag wel) twee stekken aan te voeren. Één met alleen boilies, de andere met particles.

Mijn twijfel gaat alleen even over het volgende, het houden van een voerstek is namelijk nieuw voor me, ik zit vooral een beetje met de watertemperatuur en de activiteit van de vis.

Wat zijn nu een beetje hoeveelheden om te voeren? Ik zit zelf aan 4/5 kilo particles te denken en een kilo boilies om mee te beginnen, naarmate de (water)temperatuur gaan stijgen en we er vissen gaan vangen, dus als we merken dat er vretende vissen op de stek zijn, dit uit te breiden naar twee kilo bollen en een emmer particles.

Is dit teveel, te weinig, iets niet handig? Want straks voeren we braaf om de dag een kilo boilies, terwijl de vis nog niets doet en ligt er zo’n lekker tapijtje van rottende boilies te wachten en we veel tijd en geld kwijt zijn voor niks.

Tips, dan wel suggesties zijn welkom!
(Niet vannuhh…dichtkappen die stek, iedere dag 10 kilo bollen erop, want daar hebben we simpelweg het budget niet voor) 8)
Je gaat het pas zien als je het door hebt.
Gebruikersavatar
Mathieu de Witte
Berichten: 739
Lid geworden op: 25-02-2005 14:14
Locatie: 's-Gravenpolder

26-03-2008 21:27

Platgooooiuuuh die stek :lol:

Net als ons minimaal 15kg per keer ouwe :lol:

Zoals je zegt gewoon de hoeveelheid aanpassen naar de mate van vangsten.

Vooral de witvis zal ook meesmikkelen van particles.
Vang je veel, kan je ook meer gaan voeren. Vang je niks, hoeft dit nog niet te zeggen dat er nog een hoop voer ligt.

Ik zal me niet te druk maken maar gewoon gaan vissen en het vanzelf ontdekken. Hou het in ieder geval wel constant;)

De hroetun

Mathieu
Volg The Carp Brothers Incorporated op facebook! --> Link

Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E
Gebruikersavatar
Pim Vermerris
Berichten: 40
Lid geworden op: 21-03-2006 20:20
Locatie: Delft / Kapelle
Contacteer:

26-03-2008 23:08

Jaja jij wel ja :wink: we zijn niet allemaal zo rijk als jullie :wink:

T gaat me er meer om om met welke hoeveelheden te beginnen als de watertemperatuur nog dusdanig laag is dat de vis nog niet echt veel vreet. Met als gevolg dat er boilies blijven liggen.

kijk als het eind Mei is en de vis is goed los, dan maakt een kilootje meer om minder niet uit (ja voor mn portemonnee dan :lol: )

We gaan zowiezo met regelmaat voeren, steeds om de dag, dus ik ga een abbonnementje op de benzinepomp afsluiten 8)
Denk dat dat belangrijker is dan met onregelmaat veel voeren.
Je gaat het pas zien als je het door hebt.
kile brinkman
Berichten: 47
Lid geworden op: 05-03-2007 13:57
Locatie: utrecht

27-03-2008 14:34

Nou dat gaat wel goedkomen met die hoeveelheden en wat betreft visactiviteit dat zit wel goed hoor ook nu met de wat mindere watertemp. Ik heb zoiezo het idee dat met de zachte winters van tegenwoordig er steeds eerder goed karper te vangen is(mischien zelfs wel gehele jaar door en dan niet een enkeling maar een aantal per sessie(verschilt natuurlijk per visbestand)) maar denk dus dat je wel de goed zit. En als je het niet vertrouwd gewoon na een keer of wat proefsessietje draaien.
groeten,
KILES
Gebruikersavatar
Frank Stigter
Berichten: 7
Lid geworden op: 10-07-2007 22:16
Locatie: Hoogerheide
Contacteer:

27-03-2008 18:52

Hey vismaat!!

Interessant topic :lol:
Heb de vriezer daarnet geinstalleerd dus het massaproduceren van de bollen kan beginnen :wink:
Het is nu wachten op beter weer, la maar komen!!

Greeetzzz Frenk
Als ze me missen... dan ben ik vissen
Plaats reactie