westbroeker plas

Plaats reactie
Gebruikersavatar
justin de jong
Berichten: 18
Lid geworden op: 19-09-2007 17:52
Locatie: ijmuiden

11-02-2008 13:04

hoi heeft er iemand ervaring met de westbroeker plas in velserbroek????
wil er dit jaar voor het eerst gaan proberen iemand een idee of er dressuur is ?? en de diepte ??
en wat je daar ongeveer kan verwachten??

ik hoor het graag

mvgr justin
Gebruikersavatar
carl noyons
Berichten: 30
Lid geworden op: 27-08-2007 14:35
Locatie: Zandvoort
Contacteer:

11-02-2008 17:00

Justin,

Met de dresuur zal het er wel meevallen, heb er bijna niemand op karper zien vissen.
Ben er zelf ook nieuwsgierig naar, het is een mooi water om te zien en ik heb er vaak brasem zien zwemmen bij de kant van de surfsteiger.
Denk wel dat je door de grote van de plas een aardige voer campange moet op starten.
Ik ga er van het voorjaar ook maar eens zitten.
Ik weet nog wel een mooi water in de buurt, maar doe dat liever via bv PB

Groet Carl
Gebruikersavatar
justin de jong
Berichten: 18
Lid geworden op: 19-09-2007 17:52
Locatie: ijmuiden

11-02-2008 17:14

heey bedankt heb via google earth gekeken ziet er mooi uit met eilandjes denk wel dat er karper zet en ben idd van plan om een voer campagne te starten daar ben wel benieuwd naar dat plekje wat je zei dus wacht die pb wel af van je

mvgr justin
Gebruikersavatar
Remco de Jong
Berichten: 54
Lid geworden op: 16-07-2007 21:54
Locatie: Spaarndam

11-02-2008 17:59

hee,, ja westbroekerplas is idd een mooi water,,
zit zeer zeker karper, en voor dressuur hoef je niet bang te zijn.,, zovaak wordt er niet gevist op karper,
dieptes lopen op tot over de 2/3 meter. wel veel planten onder water.
zeerzeker de moeite waard eens te proberen.

gr remco
sessies 2010: 1
karpers 2010: 2
Gebruikersavatar
justin de jong
Berichten: 18
Lid geworden op: 19-09-2007 17:52
Locatie: ijmuiden

11-02-2008 18:06

heey bedankt voor de tip ga daar is gauw een hengel in het water swiepen

groetjes justin
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

14-02-2008 11:04

Zomers barst het er van het wier. Niet normaal meer. De plas kent een zeer scherp eerste taluud met op sommige plaatsen asociaal veel mosselen die alles kapot krijgen. Dieptes met de peilhengel tot een 8-9 meter gevonden. zal misschien wel iets dieper zijn hier en daar.

Meerkoeten kunnen ook behoorlijk lastig zijn, mede als de ratten op sommige gedeeltes. Alles afgesloten houden is een optie. Zomers is de Zuidparkeerplaats 's nachts in het weekend een hangplek voor mensen met alles wat herrie en teringbende maakt, niet bepaald een lolletje...
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
davey knol
Berichten: 479
Lid geworden op: 20-05-2007 22:06
Locatie: leiden

14-02-2008 11:18

ja we in de buurt hebben ook wel last van dat soort mensen, op de een of andere manier zit je dan toch niet lekker...

ga maar gauw weer visse
Leer van je fouten, geniet van je succes...

2013 starten met vissen op kanalen.

PR: 56 pond Spiegelkarper (BTW-NL)
PR: 32 pond schubkarper (OPENBAAR-NL)


spoonD voor Instagram en Twitter
Gebruikersavatar
Remco de Jong
Berichten: 54
Lid geworden op: 16-07-2007 21:54
Locatie: Spaarndam

14-02-2008 16:55

jaa er word idd veel gehangen daar op die parkeerplaats.
wist niet dat de dieptes zoveer opliepen, wel dat et er best diep was, en idd die klote planten, egt niet normaal ,, miss beetje met een pennetje rond struinen. Denk dat je daar meer aan heb.
Als je het zo ziet liggen is het wel een mooi water, maar het brengt genoeg ergenissen met zich mee.

Ik denk dat er ook heus wel zand platen zijn is het meertje waar je veel minder last heb van mosselen en wier.
maar dat vraagt veel tijd.

gr remco
sessies 2010: 1
karpers 2010: 2
Gebruikersavatar
justin de jong
Berichten: 18
Lid geworden op: 19-09-2007 17:52
Locatie: ijmuiden

14-02-2008 17:14

heey ik heb er net gekeken ziet er idd mooi uit ga gewoon op het eiland zitten met een rodpod geen last van iemand en gewoon 2 markers op een goede afstand en daarbij voeren en vlakbij de marker liggen is wel een optie daar denk


groetjes justin
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

18-02-2008 16:37

Er wordt weinig gevist op het water, niet geheel onlogisch... Het is niet bijster interessant als karperwater.
Het water is/was erg halder en de dieptes zijn behoorlijk, de taluds zijn erg stijl en je zal een boot nodig hebben om de vis over het talud te krijgen.
Zomaar een hegel 'inzwiepen' en wachten op een vis gaat niet echt werken, want daarvoor is het bodemverloop te wisselvallig voor.
Zelf heb ik er nooit echt grote karpers gezien tijdens het observeren.
Er zwemmen wel veel grote snoeken, maar goed... dat is weer een ander verhaal;)
Gebruikersavatar
Remco de Jong
Berichten: 54
Lid geworden op: 16-07-2007 21:54
Locatie: Spaarndam

18-02-2008 16:43

zelf heb ik dat inderdaad ook niet echt gezien maar het schijnt er wel te zitten.
Het is wel een leuk water om een keer te proberen lijkt mij, al zijn er veel dingen die mij tegen houden zoals er al genoeg vermeld is.
er is genoeg mooi water hier in de buurt.
een mooi taludje dicht bij de kant is wel mooi te proberen.

mvg remco
sessies 2010: 1
karpers 2010: 2
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

18-02-2008 20:40

Goed met een peilhengel en een spodrod overweg kunnen is daar ook wel een pre. Verder, het eerste talud is op sommige plekken zo bezaaid met scherps dat je heel vaak hangers kunt krijgen. Een bootje om de vis te halen is een goede optie..

Qua karper ben ik niet veel verder gekomen dan een veertigtal vissen van tussen de 6 en 15-16 pond, misschien dat er iets groots kan zitten maar het vele springen van kleinere vis zegt meestal meer dan genoeg.

Eiland waar je via de steiger op kunt komen kun je nog vanaf vissen, als meneer de Spaarnwoude Boswachter je tegenkomt op het grote eilang ben je mooi de sigaar. Verder heb je daar niks te zoeken volgens de reglementen die in het hele spaarnwoude-gebied gelden...
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
taco van vuuren
Berichten: 123
Lid geworden op: 31-03-2002 01:00
Locatie: Velsen

19-02-2008 20:52

Hey,

Het een aantal jaren gelden op de Westbroekerplas "gevist".
In eerste instantie met de boot de mooie plekjes opgezocht.
Het viel mij op dat de plas erg stijl af loopt. Diepten van 12 meter op
de fishfinder. Ik ben zelf gaan vissen tussen de strandzijde en de parkeerplaats.
De reden hiervoor was dat, at gedeelte kei hard was en ongeveer 1,5 meter diep.
Je kon de bodem gewoon perfect zien.... nadeel daarvan was dat ik dus ook zag
dat mijn boilies er de volgende dagen gewoon nog lagen. De plek die ik had uitgezocht
heeft in de namiddag de meeste zon en ligt precies tussen de gebieden waar de bezoekers
het water in gaan. Ik had de indruk dat dit de juiste stek kon zijn gezien mijn boven
beschreven bevindingen. Met name omdat ik weet dat er nauwelijk gevist wordt op karper
en van dressuur dus geen sprake kan zijn.

Ik heb echter geen enkele karper kunnen landen.. op zich niet vreemd want ik heb er, door omstandigheden,
slechts een (1) dag gevist. Toch kijk ik er wel een beetje van op dat er best veel vissen gevangen zijn volgens een
bericht in dit topic. Ik ken aardig wat locale vissers en deze berichten had ik toch zeker wel gehoord.
Berichten van snoeken ken ik. Ik vond het gedeelte aan de zijde van de Slaperdijk ook wel interessant want daar zullen
de karpers met de paai wel intrekken. Echter de bodem is daar modderig.

Op zich is de Westbroeker plas een fantastisch viswater voor wat betreft de oppervlakte, diepten, natuurlijk voedsel en hoeveelheid stekken...misschien een echte topper voor de toekomst....

Jammer is de drukte van hangende jongenlui met auto's op de parkeerplaats en de toenemende commerciele belangen langs het water en de hoeveelheid vuil wat achter gelaten wordt. Ook wil er nog wel eens een halfgare gek met de broek op z'n knie-en lopen... komt waarschijnlijk door het naastgelegen natuurgebied Spaarnwoude en de hoeveelheid recreanten in de zomer maar daar hebben wij vissers geen last van.

groetjes Taco van Vuuren
Je bent nooit te oud om te leren !!
Gebruikersavatar
Taco van der veen
Berichten: 1024
Lid geworden op: 19-05-2007 16:01
Locatie: Z-H

19-02-2008 22:05

Een Naamgenoot~! 8)
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

20-02-2008 18:51

Vandaag een ritje gemaakt met een vismaat, wat watertjes bekeken. Draai ik vanaf Spaarndam richting de Westbroekplas, zijn ze me daar toch een gigantisch bouwwerk aan het plaatsen bij de surfsteiger, niet normaal...

Wat het gaat worden weet ik niet, ga eens kijken of ik er wat over kan vinden...
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
justin de jong
Berichten: 18
Lid geworden op: 19-09-2007 17:52
Locatie: ijmuiden

20-02-2008 19:16

hoi

ja heb dat ook gezien weet ook niet wat dat is zijn wel druk aan het bouwen daar.

justin
Gebruikersavatar
Remco de Jong
Berichten: 54
Lid geworden op: 16-07-2007 21:54
Locatie: Spaarndam

20-02-2008 19:49

dat word een visresteurant als het goed is.
gr remco
sessies 2010: 1
karpers 2010: 2
Gebruikersavatar
taco van vuuren
Berichten: 123
Lid geworden op: 31-03-2002 01:00
Locatie: Velsen

21-02-2008 11:02

Horeca bij Westbroekplas in lente klaar

Gepubliceerd op 03 augustus 2007, 18:06
Laatst bijgewerkt op 03 augustus 2007, 18:13

De bouw van Villa Westend, een grote horecagelegenheid aan de rand van de Westbroekplas in Velserbroek, gaat in september van start. De opening van het restaurant van Velsenaren Dana Reek en Bob Zandberg is vermoedelijk in april van het volgende jaar. Aanvankelijk was het plan dat de bouw al eerder zou beginnen. De voorbereidingen duurden echter langer dan gepland, aldus Dana Reek .

http://www.villa-westend.nl

groetjes Taco
Je bent nooit te oud om te leren !!
john de vos
Berichten: 4
Lid geworden op: 07-04-2008 11:00

07-04-2008 15:40

heb er een keer gezeten met 3 maten van me veel water planten inderdaad ...nix gevangen alleen wat brasems...wil het er gauw nog een keer proberen...groetjes john ui t noordwijk
justin de jong schreef:hoi heeft er iemand ervaring met de westbroeker plas in velserbroek????
wil er dit jaar voor het eerst gaan proberen iemand een idee of er dressuur is ?? en de diepte ??
en wat je daar ongeveer kan verwachten??

ik hoor het graag

mvgr justin
Plaats reactie