moerkuilen

Plaats reactie
kevin smits
Berichten: 165
Lid geworden op: 25-10-2007 22:59
Locatie: sint oedenrode

10-12-2007 14:09

weet iemand iets over de moerkuilen
wat het bestand is
en wat zijn je ervaringen?

gr kevin smits
Gebruikersavatar
pieter de gouw
Berichten: 314
Lid geworden op: 10-12-2006 22:58
Locatie: Wageningen & Sint Oedenrode

11-12-2007 14:43

Ej kevin,

de moerkuilen is ten eerste hartstikke verboden terein sinds een paar jaar. Het water is verkocht en mag niet meer bevist worden. Tevens is het een erg lastig water. Het stikt er van de opstakels. Er liggen ongeveer evenveel takken op de bodem als dat er aan de bomen hangen (ten minste dat is wat ik een aantal jaar geleden ervaren heb). Uitgooien is ook geen doen door de bomen rond het water. Ben er van de zomer een paar keer wezen wandelen (om te kijken of ik er een mooie stek kon ontdekken), maar ik kwam al heel snel tot de conclusie dat je zeker moet uitvaren om er te kunnen vissen.
Hoe het bestand nu is weet ik eigenlijk niet. Het zou best wel wat kunnen zijn, maar zolang het verboden is....
Als ge het nie mêr wit, kûnde het ált nog behangen!
van Gorp Sjors
Berichten: 638
Lid geworden op: 31-10-2005 11:55
Locatie: Oever zuid-willems huisnr.(stek) 4.....
Contacteer:

11-12-2007 15:00

Slotje..

Gr. v. Gorp
Life is wonderfull, but catching one makes it even more beautiful!..

http://www.aasvoorkarpers.nl
kevin smits
Berichten: 165
Lid geworden op: 25-10-2007 22:59
Locatie: sint oedenrode

11-12-2007 16:22

pieter de gouw schreef:Ej kevin,

de moerkuilen is ten eerste hartstikke verboden terein sinds een paar jaar. Het water is verkocht en mag niet meer bevist worden. Tevens is het een erg lastig water. Het stikt er van de opstakels. Er liggen ongeveer evenveel takken op de bodem als dat er aan de bomen hangen (ten minste dat is wat ik een aantal jaar geleden ervaren heb). Uitgooien is ook geen doen door de bomen rond het water. Ben er van de zomer een paar keer wezen wandelen (om te kijken of ik er een mooie stek kon ontdekken), maar ik kwam al heel snel tot de conclusie dat je zeker moet uitvaren om er te kunnen vissen.
Hoe het bestand nu is weet ik eigenlijk niet. Het zou best wel wat kunnen zijn, maar zolang het verboden is....


ingooien lukt denk ik wel hoor want ik ben er 2 weken geleden nog weze kijke, maar er staat nergens dat je er niet mag vissen hoe zit dat dan er staat alleen dat het aangtrokken word door sportvissers
Gebruikersavatar
pieter de gouw
Berichten: 314
Lid geworden op: 10-12-2006 22:58
Locatie: Wageningen & Sint Oedenrode

11-12-2007 23:41

Ik heb wat rondvraag gedaan en wat (wit)vissers gesproken en die zeiden dat het niet meer onder de viswateren van de ERHV valt (het staat geloof ik ook niet meer op je vergunning vd ERHV).

De laatste keer dat ik er was (zomer) was het vrijwel onmogelijk om goed in te werpe. Ik zou daar toch voor uitvaren gaan.

Sjors, hoezo slotje? Omdat het water nu verboden is? Er is altijd een kans dat het water weer open gesteld wordt en eerlijk gezegd ben ik wel benieuwd of er voorheen gevist werd (op karper). Ze zitten er wel dat weet ik heel zeker!

Ondanks dat het een lastig water is (en dat het nu natuurlijk verboden terein is :evil: ) zou ik het zeker eens willlen proberen daar! En ik ben benieuwd of er mensen zijn die meer kunnen vertellen over dit water!

Laten we aub de moderators beslissen of ze vinden dat dit topic open mag blijven of niet....
Als ge het nie mêr wit, kûnde het ált nog behangen!
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

12-12-2007 10:58

van Gorp Sjors schreef:Slotje..

Gr. v. Gorp


Jij geeft je wateren wel heel makkelijk prijs.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
van Gorp Sjors
Berichten: 638
Lid geworden op: 31-10-2005 11:55
Locatie: Oever zuid-willems huisnr.(stek) 4.....
Contacteer:

12-12-2007 11:42

@Eus:

Of je mag er gewoon NIET vissen, maar moeten sommige mensen het dan toch weer in hun debiele kop halen dit wel te willen gaan doen...., en met een dergelijk toppic zelfs misschien nog meer mensen zo ver krijgen dit te gaan doen! :evil:

Ja dan ben je echt goed met je hobby bezig!!

Zeer triest al vraag je het mij...

Vandaar dat ik een slotje aangevraagd heb!

Gr. v. Gorp.
Life is wonderfull, but catching one makes it even more beautiful!..

http://www.aasvoorkarpers.nl
Gebruikersavatar
pieter de gouw
Berichten: 314
Lid geworden op: 10-12-2006 22:58
Locatie: Wageningen & Sint Oedenrode

12-12-2007 13:51

van Gorp Sjors schreef:@Eus:

Of je mag er gewoon NIET vissen, maar moeten sommige mensen het dan toch weer in hun debiele kop halen dit wel te willen gaan doen...., en met een dergelijk toppic zelfs misschien nog meer mensen zo ver krijgen dit te gaan doen! :evil:

Ja dan ben je echt goed met je hobby bezig!!

Zeer triest al vraag je het mij...

Vandaar dat ik een slotje aangevraagd heb!

Gr. v. Gorp.


NOU NOU NOU! Doe maar rustig hoor sjors! Ik wist niet dat je zo over de zeik zou raken!

Het is helemaal niet mijn bedoeling om daar mensen aan het vissen te krijgen! Zoals je wellicht gelezen hebt, heb ik zelf aangegeven dat het verboden terrein is!!

Ik vind het zeer jammer dat je zo reageerd. Er heeft hier niemand in zijn debiele kop gehaald om daar wel te gaan vissen. Ik neem aan dat Kevin niet op de hoogte was van deze ontwikkeling en wat dat betreft is het heel positief dat hij dit topic heeft geopend.

Ik ga niet ontkennen dat ik ook interesse in het water heb (gehad), maar je mag er niet vissen en dat was ik dus ook niet van plan. (De reden dat het water niet meer bevist mag worden, was volgens mij echter totaal onredelijk. Maar dat is een heel ander verhaal).

Zullen we elkaar in ieder geval op een fatsoenlijke manier proberen te bejegenen. Als je het ergens niet mee eens bent, laat dat dan op een beetje beschaafde manier blijken.

groeten

pieter
Als ge het nie mêr wit, kûnde het ált nog behangen!
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

12-12-2007 14:20

Sjors,

Wou je alleen ff uit je tent lokken, het had zomaar gekund dat je er weleens vist, toch? :wink:

Ik ken het water voor de rest helemaal niet hoor maar kan me voorstellen dat je niet blij bent als je je thuiswater ineens over het board voorbij ziet komen.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
van Gorp Sjors
Berichten: 638
Lid geworden op: 31-10-2005 11:55
Locatie: Oever zuid-willems huisnr.(stek) 4.....
Contacteer:

12-12-2007 14:28

@ Pieter,

Je spreekt je eigen beetje tegen, eerst schrijf je:
"Ondanks dat het een lastig water is (en dat het nu natuurlijk verboden terein is ) zou ik het zeker eens willlen proberen daar!"

En nu zeg je weer:
"maar je mag er niet vissen en dat was ik dus ook niet van plan."

De rest lees je in PB..

Gr. v. Gorp.
Life is wonderfull, but catching one makes it even more beautiful!..

http://www.aasvoorkarpers.nl
van Gorp Sjors
Berichten: 638
Lid geworden op: 31-10-2005 11:55
Locatie: Oever zuid-willems huisnr.(stek) 4.....
Contacteer:

12-12-2007 14:36

@Eus,

Geloof met heeft niets met thuiswater te maken.. je mag er niet vissen...

Gr. v. Gorp.
Life is wonderfull, but catching one makes it even more beautiful!..

http://www.aasvoorkarpers.nl
Rob Kuijpers
Berichten: 177
Lid geworden op: 06-02-2005 22:39
Locatie: Lieshout

12-12-2007 16:11

je mag ook niet te hard rijden.... ga je dan ook op de linkse baan rijden met 120 terwijl rechts vrij is om andere mensen te belemmeren te hard te rijden? is toch hetzelfde. als iemand het risico wil lopen gepakt te worden moet ie dat toch zelf weten.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

12-12-2007 17:42

Klopt Rob, dus commentaar op dergelijk gedrag is dan ook toegestaan.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
niels van gerven
Berichten: 285
Lid geworden op: 20-10-2007 10:21
Locatie: --

12-12-2007 18:11

Haha :P Laat die discussies nu maar .. het gaat over de moerkuilen niet over elkaar dissen :P
Groeten
Ajax

----------------------------------------
http://www.thecarpfamily.tk
Rob Kuijpers
Berichten: 177
Lid geworden op: 06-02-2005 22:39
Locatie: Lieshout

12-12-2007 21:04

Klopt Douwe het is ook toegestaan maar als ik een bekeuring krijg voor te hard rijden, vissen met 3 hengels of vissen waar het niet mag dan zal ik het wel verdient hebben. Je weet vantevoren dat het kan gebeuren je neemt de gok of niet.

Oja er zit karper op heb er een jaar of 6 geleden een paar gevangen tot 22 pond met de pen en er zit veel grote snoek.

Rob
ben de vries
Berichten: 51
Lid geworden op: 16-05-2005 14:03
Locatie: Malden

19-02-2008 15:53

De moerkuilen is in mijn ogen een prachtig water met een leuk bestand! Helaas sinds enige tijd verboden terrein voor ons karpervissers.. Ik heb er enkele mooie vissen mogen vangen onder het kantje dus uitvaren is niet noodzakelijk hoewel er bij de dode bomen op de plas wel veel vissen zich ophouden. Hopelijk komt het water ooit nog eens vrij!

Gr. Ben
Gebruikersavatar
pieter de gouw
Berichten: 314
Lid geworden op: 10-12-2006 22:58
Locatie: Wageningen & Sint Oedenrode

20-02-2008 11:12

ik zou der niet op hopen ;)
Als ge het nie mêr wit, kûnde het ált nog behangen!
Gebruikersavatar
Rob Rijkers
Berichten: 384
Lid geworden op: 22-06-2007 17:19
Locatie: Gemert en Arnhem/Velp

19-04-2010 00:41

Even actualiseren.

http://www.ed.nl/regio/eindhovenregio/6 ... sneeuw.ece
Ruim 90% zal gestikt zijn, en dat geloof ik best met zoveel onderwater fauna.
Ik kan er ook wel bij vermelden dat er een enkele zeeeer mooie droomvis zwom (waar in het topic volgens mij telkens omheen werd gepraat ghehe) die nu het loodje hebben gelegd. En de leeftijd die de boswachter noemt klopt niet helemaal, er zaten nog oudere vissen op dat water dan die 30 jaar....
Heel jammer dit, maarja het is nu eenmaal de natuur.

Dus helaas weer een water van je verlanglijstje strepen jongens :(. Geld ook voor mij overigens.

Mvg Rob
Don't dream your dreams, catch them!

17-06-2009 1:10pm
She woke me up, but then.... Was I still dreaming???
Bart de koning
Berichten: 2
Lid geworden op: 22-03-2012 18:04

22-03-2012 18:10

Ja rob inderdaad, weer een water van het lijsje halen... helaas heb ik er al nooit mogen vissen, hoorde toch dat er een aantal hele mooie karpers opzaten.

Maar na de winter van 2010 ofzo niet meer.. en ik heb inderdaad ook gehoord dat er veel oudere karpers opzaten dan beweerd werd...

Maar hopen toch dat het water nog ''ooit'' vrij komt
Plaats reactie