Water ten zuiden van Meppel

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marcel de Bruin
Berichten: 77
Lid geworden op: 02-06-2006 22:00
Locatie: Nieuwleusen (Zwolle)

05-12-2007 20:45

Hallo,

Heeft er iemand ervaring op het water wat hieronder is afgebeeld? Ik vraag niet naar gewichten of aantallen. Het gaat me er meer om wie op dit water heeft gevist en door wie dit water wordt gepacht. Ik zag er verschillende borden van verboden toegang, en tegelijkertijd verpacht viswater. Het lijkt me een prachtig water om eens een hengeltje uit te werpen, maar heb weinig zin om een fikse prent aan de broek te krijgen.
Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Het gaat dus om het water ten zuiden van Meppel en wat net na de splitsing A28/A32 komt

Gloeten!

Afbeelding
Karper op Frolic 2008

http://youtube.com/watch?v=UCVALZqPwSc


"Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after"
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

05-12-2007 21:26

Mooi water, een kennis van me heeft er een jaar of 10 geleden gevist.
Niemand wist hiervan af heeft veel uren gedraaid maar weinig gevangen en werd betrapt...geen boete gekregen maar moest inpakken.
Ik heb er op een zondagochtend om 05.00 uur rondgeneusd...de auto op de A28!.....

gr Harnold
Gebruikersavatar
hans poel
Berichten: 12
Lid geworden op: 05-09-2007 22:09
Locatie: balkbrug

07-12-2007 15:46

ben es wezen kijken en pijlen er zwemt karper heb ik gezien maar pas op
Sjaak Brandsma
Berichten: 228
Lid geworden op: 18-04-2002 02:00
Locatie: Meppel

07-12-2007 18:39

copietje van een stukje tekst van http://www.meppelerhengelaars.nl/

In de plas De Tippe gelegen bij het gemaal De Tippe mag vanaf heden worden gevist. Voor het toegangshek mag niet geparkeerd worden

niets dus om voor op te passen
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

07-12-2007 20:51

Ik ben op weg na deze info!

Gr Harnold
Gebruikersavatar
Rick Van Derks
Berichten: 1121
Lid geworden op: 24-02-2005 21:16
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

07-12-2007 21:05

Harnold Kikkert schreef:Ik ben op weg na deze info!

Gr Harnold



Nou, Marcel,,,,,

je hoeft niet bang te wezen dat je alleen zit. gezellie met Harnold. :D :D .


gr,
Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dat is kennis.

Combineer wat je meemaakt, met wat je al wist




http://www.hetvettebaarsje.nl/karpergroep
Gebruikersavatar
Marcel de Bruin
Berichten: 77
Lid geworden op: 02-06-2006 22:00
Locatie: Nieuwleusen (Zwolle)

07-12-2007 21:39

Goed te pas over de handige en snelle reacties, mijn dank is groot. En Harnold kom ik dan vast nog wel een x tegen in het voorjaar :wink:

Groeten!
Karper op Frolic 2008

http://youtube.com/watch?v=UCVALZqPwSc


"Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after"
Gebruikersavatar
hans poel
Berichten: 12
Lid geworden op: 05-09-2007 22:09
Locatie: balkbrug

08-12-2007 09:43

sorry ik wist niet dat je er nu wel mag vissen heb alleen schub karpers gezien veel succes
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

09-12-2007 09:47

Wat ik er van weet is dat het wat jaren achter elkaar in en uit de vergunning is geweest. Er was een foutje gemaakt door iemand en toen was het water in de vergunning gezet. Maar als Sjaak het van de site van de Meppelhengelaars af heeft gehaald zal het wel goed zitten.

Zelf heb ik er 1 keer gezeten. Een schub van 8 pond was het resultaat.
Je word er wel knettergek van aan de ene kant de snelweg en aan de andere kant de spoorlijn.
Vissie kump zo!
Frank Penning
Berichten: 262
Lid geworden op: 09-12-2005 20:00

09-12-2007 10:20

Klopt dit jaar voor het eerst in de vergunning. Heb er nog niet gevist.
marcel huberts
Berichten: 5
Lid geworden op: 01-10-2006 19:35
Locatie: Lichtmis (zwolle)
Contacteer:

12-12-2007 15:01

moie

ik heb er ook al een paar keer gevist en een behoorlijke voercampagne gehouden met party mix maar mocht niet baten wel een paar dikke brasems er zit ook veel snoek en maar weinig witvis en de karper liet het helemaal af weten maar goed wie niet waagt die niet wint zeg ik dan maar oja we zijn er ook op geweest met een bootje en een fishvinder dit gaf een beeld van een badkuip weer geen grote kuilen of bulten te ontdekken we zijn 2 dagen aan het varen peilen en doen geweest en vonden uit eindelijk een klein plataeu tegen het riet aan aan de snelweg kant als je naast het gemaal staat en je kijkt recht voor je uit zie je een grote rietkraag en daar voor loopt een plateu op zijn breedst een meter of drie 4 en op zijn smalst een halve meter dit ligt dan ok varierend op een meter tot 3 meter diep dus wij vonden dit best een interessante lokatie riet plateu 1 meter tot 3 meter water harde bodem echt mooie lokatie wind er op dus tegen het plateu was ook niet verkeerd maar goed voeren varen voeren varen voeren varen enz enz dit ging een week of 2 aan dag in dag uit maar mocht dus niet baten vlak voor het gemaal meter of 40 ligt onder water een bultje het water is hier een meter of 8 a 9 diep zo effe uit het hoofd en dan heb je een bult van een meter of 2 doorsnee en vrij stijl dus ook gevoerd op en om heen mocht ook niet baten het water is zo,n 9 meter diep gemiddeld langs de kant gaat het nog wel de eerste meter tot 2 en dan dondert het naar benenden en zit je op meter uit de kant meter naar beneden dus vul zelf maar in hoe alles blijft liggen NOT maar goed de linker hoek is erg ondiep vergeleken met de rest als je weer van af het gemaal kijkt wij hebben hier niet veel gepeilt en gedaan omdat ze hier aan het zwemmen waren ik hoop dat je hier weer wat mee kunt en als je wil mag je zelf een bescheiden plekje maken want de hengelaarsverenginging heeft toestemming om hier te vissen en je mag wel een klein beetje wegkappen en doen om bij hetwater te komen want het is vrij ontoegankelijk en de heer krikke heeft ons toen toestemming geven om een plekje te maken het is een machtig mooie plek maar ook wat lukas al zei de snelweg en het spoor word je niet vrolijk van en de resultaten vallen tegen. de sloten en watertjes van staphorst zitten er ook op aangesloten maar die lopen alemaal dood het is ook een soort buffer voor de sloten en waterbeheersing voor de polder van staphorst maar zoals ik al zei de sloten lopen alemaal droog en worden dusdanig klein dat een karper van een pond of 15 er al niet meer door heen kan zwemmen de sloot van de snelweg zit er ook op aan maar die houd ook al vrij snel op dus mischien is het beter om eerst eens te zorgen dat er wat vissen in komen en dan hier gaan vissen maar daar stond het waterschap niet zo goed tegen over want karpers maakten hetwater troebel! toen moest ik wel effe lachen maar goed ik ben flauw van het typen hier is me email adres als iemand er nog iets van wil weten of nog eens een keer een poging wil ondernemen om er een mooi visgat van te maken dan hoor ik het wel en doe ik wel mee want hier kun je met gemak 5 a 8 karpervisvrienden kwijt en het is al zo druk in meppel

mhhuberts@msn.com

veel vis en vang plezier!
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

12-12-2007 16:29

Ha die Marcel, alles goed?
Wat zeg je nou, druk in Meppel met karpervissers?
Hoe kom je daar nu bij? ;)

:lol:

Ik heb nog een anekdote over het betreffende water.

In de tijd dat je er nog niet vissen mocht heeft is 1 iemand er eens bezig geweest, in de winter. De man groef zich gewoon een dag of 3/4 in. De auto had hij gewoon aan de weg geparkeerd, hij kwam in het donker, niemand zag hem.
De buren die er vlak bij woonden zagen dus die auto een dag of 4 achter elkaar staan en vertrouwden het niet. Er kon best iemand in het kanaal gevallen wezen tenslotte. Het naast gelegen kanaal word ook wel door witvissers bevist, en die zetten de wagen daar ook neer.
Ze belden de politie, gaven het kenteken door en toen kwamen ze dus bij het woonadres van de desbetreffende visser terecht. De vrouw schrok zich een hoedje want die dacht dat er wat anders gebeurt was. Een ongeluk of wat dan ook.
Maar nee er werd gevraagd waar haar man was. Die zit te vissen was het antwoord. Dat vonden ze wel vreemd, 4 dagen achter elkaar. De politie dacht echt dat er iets gebeurt was want dat konden ze zich niet voorstellen. En zo kwam het dus dat de politie ook hem met een bezoek kwam verweeuwigen, aan het water dus. De visser in kwestie schrok ook natuurlijk want die had dat ook nooit verwacht. De politie heeft er niets van gezegd, die weten wat vergunningen betrefd toch nooit ergens vanaf, en waren waarschijnlijk al lang blij dat er niets ernstigs gebeurt was, en lieten hem lekker zitten.
Maar in het vervolg liet hij zich toch maar brengen.
Vissie kump zo!
Frank Penning
Berichten: 262
Lid geworden op: 09-12-2005 20:00

12-12-2007 19:05

he huberts, mooie pisvlek...hahahhaa ben je al terug
marcel huberts
Berichten: 5
Lid geworden op: 01-10-2006 19:35
Locatie: Lichtmis (zwolle)
Contacteer:

12-12-2007 20:40

nee onderweg........ mafkees! hahaha mazzel
Gebruikersavatar
hans poel
Berichten: 12
Lid geworden op: 05-09-2007 22:09
Locatie: balkbrug

12-12-2007 21:56

in de hoek bij de a28 heb ik eenstuk of 8 shubkarpers met warm weer boven in zien zwemmen
daar was ook een grote plek gemaakt om te vissen
Sjaak Brandsma
Berichten: 228
Lid geworden op: 18-04-2002 02:00
Locatie: Meppel

12-12-2007 22:47

hans poel schreef:in de hoek bij de a28 heb ik eenstuk of 8 shubkarpers met warm weer boven in zien zwemmen
daar was ook een grote plek gemaakt om te vissen


wat doe je dan achter je PC!!!!
ga vissen man, een shubkarper vang je niet elke dag :-)
@lukas: gelukkig werd de post gewoon bezorgt
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

14-12-2007 21:37

Klopt Sjaak, dat heeft er gelukkig niet onder geleden ;)
Vissie kump zo!
Plaats reactie