Eindhovens kanaal

Plaats reactie
Gebruikersavatar
ricow coolen
Berichten: 301
Lid geworden op: 06-07-2006 16:21
Locatie: Helmond

30-09-2007 21:51

He kanaal met dat bekend staat met de mooie en grote karpers onder andere grote goudkarpers.
Maar helaas word er al een aantal jaartjes niet meer op karper gevist.
Omdat er word gezecht dat het kanaal uitgestorven is.
Aansluitent op de zuidwillemsvaart waar nog wat mooie karpers worden gevangen.
Scheepsvaart in het E-K (Eindhovens kanaal) is er wat jaartjes niet meer.
Er groeien erg waterplanten en wier.Eigenlijk veel te veel.
Het E-K is ongeveer 2 a 2,5 meter diep.
En je kunt de bodem zien.
Dus ik ging voeren met duivenvoer,tijgernoten en boilies.
Resultaat: na 3 dagen nog niets opgefreten.
Dus idd uitgestorven?
Ik heb ook uren gekeken.
En geen enkel visje gezien.
Hoe komt het dan dat er geen enkele vis meer te zien/vangen is?
Terwijl het jarengeleden een rijkdom was aan bestand van vis.
MVG Ricow.

Afbeelding
Ted Strik
Berichten: 160
Lid geworden op: 09-10-2006 08:25
Locatie: Helmond

01-10-2007 12:39

Ricow,

uit ervaring kan ik je zeggen dat het een smerige baggerbodem is in het EK, tenminste het stuk dat jij beschrijft, maar dat er nog steeds karper gevangen wordt, niet veel en groot, maar wel onbeschadigde vis. Wil je meer weten, stuur maar ff een PB.
Gebruikersavatar
ricow coolen
Berichten: 301
Lid geworden op: 06-07-2006 16:21
Locatie: Helmond

01-10-2007 20:55

Ik had tog een stuk harde en schone bodem gevonden.
Maar als voer 4 dagen aan een stuk al blijft liggen.
Wil tog zeggen dat er geen vis zit lijkt mij.
MVG Ricow.

Afbeelding
Ted Strik
Berichten: 160
Lid geworden op: 09-10-2006 08:25
Locatie: Helmond

02-10-2007 08:55

Ricow,

idd lijkt mij ook, maar heb je ook al eens vanaf de Zuid het EK in proberen te vissen? kben vanmorgen nog over de brug bij Lungendonk gereden, maar verder het kanaal op, was alles inmiddels groen, net als bij de insteekhaven, dus dat belooft niet veel goeds. Mocht je nog hulp nodig hebben of vragen, laat maar wat weten. In ieder geval succes.
mario van de westerlo
Berichten: 606
Lid geworden op: 20-12-2005 20:34
Locatie: helmond

02-10-2007 11:46

Ik woon al vanaf mijn geboorte aan het Eindhovens kanaal, dus vanaf 1958. Maar viste er heel veel, maar dan wel op snoek. Fiets er best vaak langs, als je dat doet zie je totaal geen vis meer zwemmen. Bedoel nu van af Mierlo-Hout, het Goor en zag ook geen kleine vissen meer zwemmen. Fietste en reed ivm ongeval op mijn scoot mobiel een paar keer tot Eindhoven tot bij de Daf fabriek. Maar ook tot daar totaal geen karper, wel veel platte die zag ik genoeg. Maar heel gek zag geen karper zwemmen, het was in de hele warme periode. Dus de vis ( in dit geval platte) lag boven die ik zag, en bijna overal zag je op de bodem te kijken. De stukken zijn op de meeste plaatsen geen 2 meter diep, kan er naar de overkant lopen zonder onder te gaan. Praat nu wel niet over het eerste stukje van de Zuidwillemsvaart tot Luggendonkse brug, daar is het wel wat dieper dat stukje. En jaren terug zag je ze toch nog echt wel liggen de karpers, zeker met het warme weer. Weet dat er s'nachts veel buiten landers in de auto slapen in dit geval Polen, en die gooiden plastic flessen met draad eraan in het Eindhovenskanaal. En je raad het al om vis mee te vangen en daarna eruit te halen, die flessen zag je dan vooruitgaan door de vissen. Weet dit zeker, kan er die haalden ze eruit voor statiegeld. Haha die oudere man wist niet wat hij zag, snapte ook niet waar het voor was. Viste nooit daarom, maar weet nu niet of het daar wel aleen aan zal liggen, door dit soort praktijken. Hoop dat jullie nu iets meer weten over het Eindhovenskanaal...Mvg Vlekkie
Gebruikersavatar
ricow coolen
Berichten: 301
Lid geworden op: 06-07-2006 16:21
Locatie: Helmond

14-10-2007 15:16

Toen ik rond aan het rijden wat met een maat van me kwamen we 3 karpervissers tegen.
Die we ook hebben aangesproken.
Hebben jullie nog wat gevangen?
MVG Ricow.

Afbeelding
Richard Beekers
Berichten: 67
Lid geworden op: 17-07-2011 17:46

17-07-2011 18:05

Dit topic is alweer van enkele jaren terug maar verder kon ik niets vinden over het eindhovens kanaal dus vandaar dat ik hier verder ga..

Eindhovens Kanaal heeft een groot visbestand, zeker ook karper.
Ik ben een Roofvisser en vooral vis ik op Snoek..daar zwemmen hele mooie snoeken, van groot tot klein maar het feit is wel dat er veel 40-60ers(cm) zwemmen.
Enorm veel baars..en erg veel witsvis zwemt er rond.

Ben pas geleden nog begonnen met het vissen op Karpers, dan met een inline 70-100 gram lood systeem.
Een stek 4-5 dagen gevoerd met alleen boillies..resultaat was op de eerste visdag 2 zeelten. 45cm en 49cm gewoon op de boillies gevangen. 2e dag niets, 3e dag niets..ik draai dan ook sessies van 5 uur per dag blijf niet overnachten ofzo.

Ben toen opzoek geweest naar een ander stek..lood van 90gram eraan..maar dit keer met mais. 3 mais korreltjes eraan..resultaat was een Brasem.
Hier ben ik 1 dagje maar gaan vissen.

Een ander stek opgezocht..met boillies..een vis gehaakt maar helaas een losser, was volgens mij een zeelt.
Ik heb daar nog geen karper kunnen vangen maar blijf nog even volhouden..straks weer maar eens proberen.

Karpers zwemmen er zeker wel en zelfs hele mooie, ik zie ze heel vaak..vooral als de zon schijnt zie je ze boven water zwemmen. Goudkarpers zag ik vroeger ook rondzwemmen tijdens het struinen op roofvis, maar dit jaar heb ik er nog geen 1 gezien denk dat ze weggenomen zijn door stropers..jullie weten wel wie.

Dus er zwemt wel veel vis, veel karper..ik zie ze echt elke keer als ik ben. Veel snoek, enorm veel baars en veel witvis.
Geen Snoekbaars,Roofblei of meerval ( Willhelminakanaal is wel meerval te vangen maar de kans is erg klein omdat er echt weinig zit, wel worden ze steeds vaker gevangen ).

Toch vraag ik me af of er iemand is die weleens een karper vangt op het Eidhovens kanaal, enkele karper vissers aangesproken en hen was het ook niet gelukt. Ik zelf blijf het nog volhouden.
Lars Sieben
Berichten: 106
Lid geworden op: 17-03-2010 00:45

17-07-2011 18:19

Vis er nu al negen jaar in alle rust, en kom er bijna dagelijks....

zelfs als mijn net en onthaakmat nog aant uitdruipen zijn van mijn laatste vangst,
zal mijn antwoord zijn dat ik nix gevangen heb..

d'r zijn al genoeg wateren hier in de omgeving naar de klote geholpen..

wens je in ieder geval veel succes, je zal het nodig hebben.. :wink:

owja.. die goudjes zitten er nog..
franske peels
Berichten: 104
Lid geworden op: 05-05-2008 16:51
Locatie: eindhoven

17-07-2011 22:25

een aantal jaren geleden Als het een beetje lekker weer was en de zon sgeen dan kon je nog weleens een karper op de korst vangen (het stuk van de EKC bouwmaterialen tot en met het einde daf museeum)
Heb er toen dertijd een aantal mooie vissen gevangen. Weet niet hoe het er nu staat laatst wel langs gereden maar staat nog maar een klein beetje water en een helehoop groen op de bodem!!.

Je zal er de vis moeten zoeken maar dat zal nog niet mee vallen als k het nu zo hoor en lees!

sucses aldaar!!
Richard Beekers
Berichten: 67
Lid geworden op: 17-07-2011 17:46

18-07-2011 01:02

Pas geleden heb ik geprobeerd met de korst..resultaat was 2 Ruisvoorns in 10 minuten de tijd, wel de grotere formaat van zijn soort waren het. Had verder geen zin meer en na 10 minuten was ik alweer weg om mijn roofvis spullen te gaan halen.
Ik weet wel zeker als ik daar een uur had gestaan wel zo'n 10 van die vissen kon vangen, maar ik vind dat soort vis maar niets.

Kom zelf net terug van het karperen en weer geblankt..jammer. Morgen beter snoek vissen :)
Jan van Glabbeek
Berichten: 417
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

29-07-2011 10:09

Lars Sieben schreef:Vis er nu al negen jaar in alle rust, en kom er bijna dagelijks....

zelfs als mijn net en onthaakmat nog aant uitdruipen zijn van mijn laatste vangst,
zal mijn antwoord zijn dat ik nix gevangen heb..

d'r zijn al genoeg wateren hier in de omgeving naar de klote geholpen..

wens je in ieder geval veel succes, je zal het nodig hebben.. :wink:

owja.. die goudjes zitten er nog..



hahaaaa, ;larsiiieeeee.
Richard Beekers
Berichten: 67
Lid geworden op: 17-07-2011 17:46

30-07-2011 18:34

Niks blank blank blank , gisteren alleen een brasem weten te vangen.. ik ga er nog alleen heen om te snoeken, het is gewoon geen karperwater.
Laatst gewijzigd door Richard Beekers op 02-08-2011 02:59, 2 keer totaal gewijzigd.
Lars Sieben
Berichten: 106
Lid geworden op: 17-03-2010 00:45

31-07-2011 00:15

Eerst vis op het eindhovensch een spiegel...
Moet haast wel "Schijtje" zijn, een visje dat iedere nieuwe voerstek terroriseert..

U heeft pb.
Plaats reactie