didam

wilco Bunt
Berichten: 65
Lid geworden op: 13-03-2006 19:06
Locatie: lunteren

07-09-2007 16:53

Hallo,

Heeft iemand misschien wat info over het water met strand in didam?

Alvast bedankt.
hans van loghem
Berichten: 524
Lid geworden op: 19-10-2006 21:33
Locatie: rheden

07-09-2007 17:48

asoos, asoos en nog eens asoos. tenminste 2 a 3 jaar geleden, Leuke vis, maar wel dressuur.
Leven is als een neus, haal eruit wat er in zit!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Dirk Maatman
Berichten: 788
Lid geworden op: 29-11-2005 19:08
Locatie: thuis
Contacteer:

07-09-2007 19:14

De Nevelhorst? Als je dat bedoeld, ja wat ik weet we leuke vis maar inderdaad veel hangjongeren enzo.
.
Gebruikersavatar
Remko Berendsen
Berichten: 671
Lid geworden op: 26-10-2006 20:25
Locatie: Westervoort

08-09-2007 14:08

is een grappig water waar redelijk leuke vis zit geen 40+ zeker +- 200+ vissen verboden te nachtvissen wordt tegenwoordig ook zwaar op gecontroleerd dus succes.
Gebruikersavatar
sebastiaan de Roode
Berichten: 317
Lid geworden op: 09-12-2003 01:00
Locatie: Zwolle

10-09-2007 03:00

Ik heb er goed gevangen in 2 x dat ik er gevist heb; 4 vissen, allen hoge twnitigers. Mooi water idd


;)
andre pastoors
Berichten: 11
Lid geworden op: 05-04-2007 20:00

10-09-2007 13:46

Is inderdaad een aardig zwaar dressuur water.
Waar geen grote toppers rond zwemmen.
Tevens is het een grote verzamelplaats van hangjongeren en racende jongeren met hun autos op de parkeerplaats.
Dit is ook de reden dat er veel gecontroleerd wordt. Deze jongeren hebben het verziekt bij de buurt bewoners voor de goede vissers.
Gebruikersavatar
sebastiaan de Roode
Berichten: 317
Lid geworden op: 09-12-2003 01:00
Locatie: Zwolle

10-09-2007 14:14

Wat een geklets...dressuur whahahahah.......jij vist en woont er zeker ook? Heb er vorig jaar met de paai zat "toppers" zien rondzwemmen......
Als ik er in 2 nachten vissen al 4 visen vang van respectievelijk 27, 28, 29, en 29.5 pond>?

Het grootste nadeel van dat water vind ik dat het volk dat er woont en vist zo geheimzinnig doet en te beroerd is anderen een handje te helpen.....en er zelfs een sport van maken collega karpervissers te naaien. "Auslanders" worden er vreemd aangekeken, laat staan dat men de algemene fatsoensnormen in acht neemt.
AL helemaal als je niet uit de regio komt maar er, omdat je dat leuk vind gewoon eens een weekendje wilt vissen omdat het water er leuk uit ziet.
Op mijn sympathieke vraag: "Al een mooie gevangen"? kreeg ik een heel kort maar bondig antwoord

"Zoek dat zelf maar uit, ik ga jouw nix aan je neus hangen"

whahahahah ongelooflijk

Het mooie komt nog.........want ik bleek er ook nog een supersessie te gaan beleven als ik niet genaaid zou worden......

Toen ik die mn 3e run kreeg en wederom de vis ving, kwamen er "spontaan" enkele karpervissers van de overkant mij vertellen dat ik op desbetreffende plek "niet mocht nachtvissen". Grappig......vanaf de "legale kant" kun je de stek namelijk ook makkelijk gooien bedacht ik me nog. Maar goed...........het strand was dus verboden terrein.
Het waren o.a. trouwens dezelfde stakkers als die zo geheimzinnig deden op mijn vraag "of ze al wat gevangen hadden" Het moet zo rond 1:00 geweest zijn.......

Waar ze bij stonden op dat moment trok ik er een 29.5 ponder uit...........de jaloezie droop er vanaf bij het aanschouwen van hun gezichten. het leek zelfs wel alsof ze boos waren, waarna het "clubje" afdroop richting hun eigen stekken aan de overkant. "mooie vis" of "vangse nog he" kon er niet af. Jaloerse stakkers. Alsof ze een voetbalwedstridj verloren hadden droop het team af. Warempel................een uur later rond de klok van 2:00 kreeg ik politie aan de tent, een dikke prent en kon ik weer de a12 op richting richting zwolle om me daar lam te zuipen in de binnenstad. Wat zijn veel karpervissers ook honden die een ander geen vangst gunnen. Of was het maybee toeval van de politie? Ik weet wel beter.....;)

Ik vind het iig Kutvolk daar............en dat alles om zandgat met zat karper , w.o. een paar mooie vissen die zeker wel de 30 ponds grens ruim overschrijden ;)
andre pastoors
Berichten: 11
Lid geworden op: 05-04-2007 20:00

10-09-2007 16:21

Ik woon er inderdaad maar 15 km vandaan maar vis er inmiddels al een paar jaar niet meer en ik ben niet de enige Sebastiaan.
Dit is te danken aan de jeugd en de gasten van heinde en ver
Je heb dan wel een top nacht gehad ik heb het zo nooit mee gemaakt.
Onze zwaarste is 28 p.
Het grucht gaat over een vis van 37 p maar niemand van de bekende
lokale vissers kan dit bevestigen.
En dat de mensen daar niet erg gesteld zijn op vreemde vind ik erg logisch.
Klein verhaaltje van een aantal weken geleden dat me ten oren kwam.
Een tweetal vissers uit de buurt van Haarlem die denken dat ze als eerste
op het water komen het water ook van hun is.
Oftewel zover naar links en naar rechts vissen dat men op de tussende liggende stekken niet eens meer recht vooruit kan vissen.
Dze mensen wouden op geen enkele manier een beetje inschikken zodat degene kon vissen waar hij bijna weekelijks zit.
Dit is niet de eerste keer dat dit gebeurt. Erg jammer
Vandaar dat ze daar erg voorzichtig zijn met hun uitspraken
Ik hoop maar dat het in jouw geval blijft bij de politie bellen want er lopen ook een aantal mensen die de handen erg los hebben zitten.
Trouwens hoe zo zat jij dan op het strand want het staat toch duidelijk op de borden dat je daar niet mag vissen. Dit soort respect voor andermans thuis water hekelt juist de lokale visser in de achterhoek
Gebruikersavatar
sebastiaan de Roode
Berichten: 317
Lid geworden op: 09-12-2003 01:00
Locatie: Zwolle

10-09-2007 16:51

andre pastoors schreef:Ik woon er inderdaad maar 15 km vandaan maar vis er inmiddels al een paar jaar niet meer en ik ben niet de enige Sebastiaan.
Dit is te danken aan de jeugd en de gasten van heinde en ver
Je heb dan wel een top nacht gehad ik heb het zo nooit mee gemaakt.
Onze zwaarste is 28 p.
Het grucht gaat over een vis van 37 p maar niemand van de bekende
lokale vissers kan dit bevestigen.
En dat de mensen daar niet erg gesteld zijn op vreemde vind ik erg logisch.
Klein verhaaltje van een aantal weken geleden dat me ten oren kwam.
Een tweetal vissers uit de buurt van Haarlem die denken dat ze als eerste
op het water komen het water ook van hun is.
Oftewel zover naar links en naar rechts vissen dat men op de tussende liggende stekken niet eens meer recht vooruit kan vissen.
Dze mensen wouden op geen enkele manier een beetje inschikken zodat degene kon vissen waar hij bijna weekelijks zit.
Dit is niet de eerste keer dat dit gebeurt. Erg jammer
Vandaar dat ze daar erg voorzichtig zijn met hun uitspraken
Ik hoop maar dat het in jouw geval blijft bij de politie bellen want er lopen ook een aantal mensen die de handen erg los hebben zitten.
Trouwens hoe zo zat jij dan op het strand want het staat toch duidelijk op de borden dat je daar niet mag vissen. Dit soort respect voor andermans thuis water hekelt juist de lokale visser in de achterhoek


IK een topnacht gehad? Lieverd ik heb daar vissen zien paaien afgelopen jaar. Je kunt mij meer vertellen maar er zwemmen meerdere zware dertigers op. Topexemplaar is een joekel van een spiegel. Ik zat waar het strand begon. Je scheen hier wel te mogen vissen, alleen niet s'nachts. Ik viste onder de kant, niemand had last van mij. Het zei zo........ik was in de veronderstelling dat je op het hele water kon nachtvissen. Mijn fout.

Waar het om gaat is de hele houding van deze achterhoekers. Wie lacht, zal ook een lach terug krijgen. Daar is bij deze knapen geen sprake van.

In dit geval neem ik het toch op voor de jongens uit Haarlem, al ken ik ze niet. Als ze een vergunning hebben en zich houden aan de regels mogen ze er vissen. Er staat nergens beschreven dat ze hun lijnen niet ver naar links of naar rechts kunnen gooien zodat janneman die daar zijn vasts tek heeft er geen last van heeft. Janneman kan gaan janken en er voor zorgen dat jij met dit verhaal hier op karperwereld.nl aan komt. Maar in dit geval had Janneman de conversatie kunnen aangaan met de jongens uit Haarlem of zelf eerder moeten komen en dus zelf te kunnen gaan vissen waar hij wilde. In deze wereld kun je nix claimen.............maar is het de kunst om elkaar te respecteren en beide te zorgen voor een goeie uitgangspositie voor beide partijen. Het is geven en nemen Ik heb al wel een idee hoe de achterhoekers hun "gastvissers" benaderen.
Let alleen al op het feit dat je zegt dat er mensen rondlopen met losse handjes whahahah TE triest, maar ik geloof je direct. Eigenzinnig nationalistisch volk, die gasten daar.

Ook geen wonder dat je dan vanzelf gezeik krijgt, vind je ook niet?

Een mooi voorbeeld is het feit dat ik 2 weken lang voer op een kolk waaraan ik praktisch woon. na 10 dagen voeren op een mooie donderdagavond in het voorjaar zit er een jongen op "mijn voerstek" te vissen. Ik vraag aan de jongen of hij wat gevangen heeft waarop hij antwoord een prachtige schub te hebben gevangen van 29 pond! Vol trots showt hij de foto's. Ik feliciteer de jongen en zeg tegen hem dat hij vast wel meer gaat vangen omdat hij op een aardige voerplek zit te vissen.

De jongen verschrikt. Hij geeft aan dat hij hier in de buurt in de kost zat, het water zag liggen vanaf de weg, en er gewoon is gaan zitten.
Ik heb hem reuzevriendelijk benaderd, zag zijn kant van het verhaal ook in en realiseerde me dat de jongen uit omgeving Rotterdam kwam en ik hem vast nooit weer zal zien op deze plek.
IK ben er zelf alsnog gaan zitten die zaterdag en heb m'n beste nacht van het jaar gemaakt met 11 runs en 9 vissen waaronder die zelfde schub als die jongen!


Het is maar net hoe je mensen benaderd en er zelf mee om weet te gaan, en daar kunnen ze daar bij de Nevelhorst nog een hoop van leren.
De hele situatie daar is te danken aan jullie zelf en je eigen kuthouding!
andre pastoors
Berichten: 11
Lid geworden op: 05-04-2007 20:00

10-09-2007 18:22

Je begrijpt het goed Sebastiaan geven en nemen .
Ik schrijf ook een beetje inschikken
Maar goed je respect in de vorm van kutvolk en dergelijke woorden zegt al genoeg. Ik als achterhoeker heb deze woorden nog niet gebruikt .
Maar goed wat had je gedaan dan als die zelfde jongen twee weken later weer op je voerstek zit ben je dan nog steeds zo aardig.
Als dat wel zo is snap ik jou taal gebruik jegens ons achterhoekers niet helemaal.
Trouwens als het bij jullie allemaal zoveel leuker is dan bij ons snap ik niet helemaal wat jullie hier komen zoeken.
Volgens mij is er toch heel veel water rond om Zwolle.
Dit is mijn laatste reactie hierop het was goed bedoelde advies van mijn kant uit.
Wat mijn betreft is iedereen van harte welkom mits ze zoals jij het zelf al zegt elkaar met respect behandelen.
Als je dan toch erg graag deze kant op wil komen kan ik je aanraden om ergens aan de Ijssel te gaan zitten. Leuke vissen sterk en groot.
Tevens kan je bijna overal rustig en fijn zitten zonder de desbetreffende hangjongeren
Gebruikersavatar
sebastiaan de Roode
Berichten: 317
Lid geworden op: 09-12-2003 01:00
Locatie: Zwolle

10-09-2007 18:29

IK geef mijn mening en als je goed leest staat er ook dat IK dat vind.
Wil niet zeggen dat de hele wereld dat moet vinden!?Of dat IEDEREEN zo is!>?

Ik druk me maybee wat ongelukkig uit waardoor ik lijk te generaliseren.
Echter m'n ervaring met "kutvolk" slaat dan wel 100% op die vissers die de confrontaties aan gaan met "newbee's" op het water en tevens de politie hebben gebeld......omdat een "vreemde" daar toevallig wat zware jongens de kant op sleepte. Ik zou dat nooit en te nimmer doen.

Pure afgunst.

By the way; ik kom er sowieso niet meer. Ik kan daar toch niet rustig m'n ding doen!

Peace ! :D
Gebruikersavatar
Remko Berendsen
Berichten: 671
Lid geworden op: 26-10-2006 20:25
Locatie: Westervoort

10-09-2007 20:00

man man wat een gedoe ik ken het water goed en vis er nooit.
Er zit zeker een grappig bestand op met als top die vis van achterin de 30 en zo rond de 10 30+ers niet bijzonder maar wel leuk.
Er zit zo rond de 200 a 250 vissen je kan er zeker rond de 10 a 15 max per nacht vangen.
Maar er is dus ECHT wel veel OVERLAST van jongeren die er racen en drugs dealen en veel hangjongeren.
Er wordt tegenwoordig dus ook veel gecontroleerd (wie niet geloofdt moet maar voelen) de omwonenden bellen de politie .
en als je een nacht heb met hoge 20+ers wil niet zeggen dat er alleen maar van zulke vissen zwemmen.
Trouwens ook veel papagaaitje's daar ook een reden waarom ik er niet kom.
Wie dit niet gelooft tja wat kan mij dat schele ik vis er toch nooit en ga er gerust heen en je vangt er in iedergeval een bekeuring.
Heb je toch iets gevangen
Gebruikersavatar
Marco Meuwsen
Berichten: 558
Lid geworden op: 21-03-2003 01:00
Locatie: Didam

05-11-2007 19:05

op vriendelijk verzoek verwijdert;)

greetz, marco
Laatst gewijzigd door Marco Meuwsen op 07-11-2007 00:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
sebastiaan de Roode
Berichten: 317
Lid geworden op: 09-12-2003 01:00
Locatie: Zwolle

05-11-2007 20:51

Heb je nog meer leuke stekinfo?

En met wat voor boilie vis je dan?


:lol:
Jan Peter Teerling

05-11-2007 21:49

Ik zou die zakkies zure X2 Garlic bollen maar thuis laten Sebastiaan,die vissen zijn daar veel te verwend! :lol:
Gebruikersavatar
sebastiaan de Roode
Berichten: 317
Lid geworden op: 09-12-2003 01:00
Locatie: Zwolle

05-11-2007 21:50

Is het diep daar?

En met hoe dik draad vis je dan?

:D
Jan Peter Teerling

05-11-2007 21:52

Moet je voor of achter het net vissen? En als je dan bot vangt,wat doe je dan? :o
Gebruikersavatar
Marco Meuwsen
Berichten: 558
Lid geworden op: 21-03-2003 01:00
Locatie: Didam

06-11-2007 00:20

kies nou maar een andere put, want zo te horen is het niks voor jou. niets meer dan afzien iig, en aangezien de topvis er niet meer zwemt blijven er alleen een paar lage 30tigers over en of dat de moeite waard is voor al die nachten blanken en door de knollen heen vissen....

succes,
Gebruikersavatar
sebastiaan de Roode
Berichten: 317
Lid geworden op: 09-12-2003 01:00
Locatie: Zwolle

06-11-2007 02:04

Moeilijk water idd, de nevelhorst. Komt overigens niet door het bestand maar meer door het volk wat daar rondloopt :wink:
chris den heijer
Berichten: 111
Lid geworden op: 11-02-2007 15:18
Locatie: dieren
Contacteer:

06-11-2007 17:23

Sebastiaan,zijn jullie daar in Zwolle allemaal zo grof gebekt vanaf een afstand???????
Zie dat de mensen je aanraden om ergens op de ijssel te gaan vissen,
mijn advies is niet doen,straks kom je een paar polen of russen tegen,
mocht je dan op dezelfde manier praten zoals ik hier van je zie,heb je
wel eens kans dat je nooit meer thuis komt.
Verder snap ik totaal niet waar je je druk om maakt,mocht je zo een
hekel hebben aan achterhoekers,wat doe je er dan in godsnaam???????
Veel sucses verder in Zwolle.

mvg Chris.
gerard kampshoff
Berichten: 21
Lid geworden op: 22-07-2002 02:00

06-11-2007 17:42

Whoaa wil je Didam niet bij de achterhoek plaatsen, dat is namelijk de liemers...en dat is toch echt heel anders dan het gezellige Achterhoek.. :P :wink:
Jan Peter Teerling

06-11-2007 17:56

Didam komt 'King afroom' H. ter M. daar ook niet vandaan? :D
Gebruikersavatar
sebastiaan de Roode
Berichten: 317
Lid geworden op: 09-12-2003 01:00
Locatie: Zwolle

06-11-2007 21:32

chris den heijer schreef:Sebastiaan,zijn jullie daar in Zwolle allemaal zo grof gebekt vanaf een afstand???????
Zie dat de mensen je aanraden om ergens op de ijssel te gaan vissen,
mijn advies is niet doen,straks kom je een paar polen of russen tegen,
mocht je dan op dezelfde manier praten zoals ik hier van je zie,heb je
wel eens kans dat je nooit meer thuis komt.
Verder snap ik totaal niet waar je je druk om maakt,mocht je zo een
hekel hebben aan achterhoekers,wat doe je er dan in godsnaam???????
Veel sucses verder in Zwolle.

mvg Chris.


hahahaha kerel kerel............doe relaxed man :)

- Waar zie je "de mensen" mij aanraden om op de ijssel te gaan vissen?

- Waar hoor je mij zeggen dat ik een hekel heb aan achterhoekers?

- En sinds wanneer ligt didam in de achterhoek?

Deze "auslander" doet zn ding hier ook wel.
Kan wel merken dat je uit die buurt komt, dat is dus exact wat ik bedoel.....heerlijk, die reactie van je!
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

07-11-2007 11:37

Didamse messentrekkers :lol:
beetje bij beetje
Gebruikersavatar
sebastiaan de Roode
Berichten: 317
Lid geworden op: 09-12-2003 01:00
Locatie: Zwolle

07-11-2007 11:42

Eingenzinnig volk is het idd
En dit gebeurt er als je op hun stek zit, waar geen auslanders geduld worden!

Afbeelding



;)
Laatst gewijzigd door sebastiaan de Roode op 07-11-2007 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.