A28 Zwolle - Nieuwleusen

Stefan stegeman
Berichten: 7
Lid geworden op: 16-07-2007 12:45
Locatie: Ommen

16-07-2007 12:47

Hallo allen,

ik heb mijn inzien een mooie stek gevonden, het ligt ligt vanaf zwolle tot nieuwleusen op de a28 aan de rechterzijde.

Heeft iemand van jullie ervaring op die stek ? :lol:

het ziet er wel naar uit dat er gevist wordt, dit omdat er afgekapte plekken in de bosjes aanwezig zijn. de plek is super, en het water ook.

meer info is altijd welkom.

dank je wel alvast.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

16-07-2007 22:58

Stefan, dit is de z.g. 'Flikkerplas'. Vroeger (20-30 jaar geleden) werd daar aardig veel gevist. Later werd het een homo ontmoetingsplaats en kon je er niet meer vissen. Door het plaatsen van een hek heeft de gemeente aan die ontmoetingsplaats een eind gemaakt, alleen is de toegang niet gemakkelijk en eigenlijk alleen per bootje goed mogelijk.
Bij toeval zijn daar een jaar of 35-40 ( Ik weet het niet precies meer) geleden karpers in uitgezet, was een fout van de toenmalige OVB, daar die karpers feitelijk bestemd waren voor uitzetting in de plas die naast 'De Koperen Hoogte' een eindje verder links van de snelweg ligt.
De Federatie Oost-Nederland heeft de visrechten op deze plas.
Gebruikersavatar
Marcel de Bruin
Berichten: 77
Lid geworden op: 02-06-2006 22:00
Locatie: Nieuwleusen (Zwolle)

16-07-2007 23:04

Hallo,

Ik woon in Nieuwleusen en weet heel goed welke plas je bedoelt. Ik heb er ook al meerdere keren op het punt gestaan er te gaan vissen. Je kunt bij het huis ernaast een hek openen en er met de auto achterkomen. Ik weet niet of dat toegestaan is, moet je eigenlijk even vragen bij het huis links van de plas. Er wordt volgens mij niet veel gevist want zie er zelden vissers. In de winter wil er nog wel eens een bootje varen met snoekvissers.

hoop dat je hier wat aan hebt, misschien kom ik je nog wel een x tegen :wink:
Karper op Frolic 2008

http://youtube.com/watch?v=UCVALZqPwSc


"Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after"
Gebruikersavatar
sebastiaan de Roode
Berichten: 317
Lid geworden op: 09-12-2003 01:00
Locatie: Zwolle

18-07-2007 13:41

de put die jij bedoeld stond vroeger idd "stijf" van de flikkers. In de volksmond noemen ze deze kolk ook wel "De Markte".
Het is geen makkelijk water, maar reken er maar op dat daar mooie karper inzit...schubs tot 25 pond, en 1 van 28 pond, een godsmooie zwaarbeschubte spiegel kan ik je vertellen...;)

Persoonlijk zou ik naast het hek gaan zitten en de dan vissen naar de overkant schuin de kom in.
Kijk maar eens op een bloedhete zomerdag voor iedereebn komt zwemmen waar de karpers "zonnebaden" ;)

Offtopic: zwemt ook monstersnoek en meerval in!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

18-07-2007 13:56

Heb jij enig idee van het totale bestand aan karper daar Sebastiaan?
Indien nodig willen we daar n.l. wel op een zeer bescheiden wijze wat pootspiegeltjes uitzetten. Maar daarvoor zijn eerst voldoende betrouwbare HVR gegevens over de laatste 3 jaren nodig.
Gebruikersavatar
sebastiaan de Roode
Berichten: 317
Lid geworden op: 09-12-2003 01:00
Locatie: Zwolle

18-07-2007 14:06

Hey Aart :D

Ik heb natuurlijk niet alles gevangen, maar wel een aantal........
heb er tijdens de hete zomerdagen ook zat zien drijven in die kom, een grote schub zo rond de 30 pond schat ik, lange vis trouwens.
Als je het mij vraagt denk ik dat er maximaal 15 karpers op zitten.
Wat ik heb zien zwemmen, eigen vangsten, en vangsten vrienden en wat ik heb zien zwemmen denk ik de helft zeker weten te kennen, zo'n 8 vissen dus.

Van die 8 zijn er 4 > 20 pond, en 4 minder dan 20 pond.

De topvis vind ik persoonlijk een spiegel van 28 pond, zwaarbeschubt!
Er zwemt een schubkarper van 25 pond
Er zwemt een lederkarper van 23 pond
Er zwemt een schubkarper van 22 pond, een korte dikke kogel. Master visje B)

De "kleinere" vissen vind ik persoonlijk uberlelijk, maybee paaifoutjes.
Heb er 1 gevangen die het postuur had van Quasimodo, maar ook wel 1 zonder oog en een halve staart. Vissen halen de 15 pond niet

Om het plaatje maar even compleet te maken:

Er zit aardig wat mooie grote zeelt op, en verder stikt het ook van de lappen van brasems! 20 mm'ers zijn iig zo weg daar :)
Mijns inziens is het bestand karper te mager voor de grootte en vooral diepte! Wat mij betreft knikker je er maar wat mooie spiegels in.......

Hieronder nog wat observaties / meningen van duikers:
http://www.duikerslog.nl/stekken/detail ... kid=markte

Let vooral op de monstersnoek, die een goeie maat van mij al eens gevangen heeft een jaar of 10 geleden op 1.12 bij 26 pond ;)

"mijn vissen" ving ik daar zo'n 3-4 jaar geleden.
Mocht je meer informatiue willen over deze put meenik mij te herinneren dat Dick Spijker ( die hulg hogan met houthakkersblouse van Studiegroep!?) in de zojuist genoemde gay tijd samen met zijn vismaat achterin de hoek bij het hek gevist hebben en mooie vangsten hebben geboekt.......ook die leder dacht ik op 23......hoop niet dat dat "smoesjes" van ze waren om er zodoende ff lekker tussenuit te gaan :P
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

18-07-2007 14:32

Hoi Sebastiaan, hardstikke bedankt voor je gegevens etc. Die van Dick kende ik al wel. Daar zomaar wat spiegels inknikkeren zullen we niet doen, kunnen we ook niet daar de Federatie de Visrechthebbende is op deze plas. Na de vakantie zullen we in ieder geval hierover ook overleg gaan plegen met de Federatie.
Stefan stegeman
Berichten: 7
Lid geworden op: 16-07-2007 12:45
Locatie: Ommen

18-07-2007 18:39

sebastiaan de Roode schreef:de put die jij bedoeld stond vroeger idd "stijf" van de flikkers. In de volksmond noemen ze deze kolk ook wel "De Markte".
Het is geen makkelijk water, maar reken er maar op dat daar mooie karper inzit...schubs tot 25 pond, en 1 van 28 pond, een godsmooie zwaarbeschubte spiegel kan ik je vertellen...;)

Persoonlijk zou ik naast het hek gaan zitten en de dan vissen naar de overkant schuin de kom in.
Kijk maar eens op een bloedhete zomerdag voor iedereebn komt zwemmen waar de karpers "zonnebaden" ;)

Offtopic: zwemt ook monstersnoek en meerval in!


Sebastiaan, heel erg bedankt voor je reactie.

er staan 2 hekken, welk hek bedoel je precies ??

is dat het hek aan de kant van zwolle (bosje) of het hek aan de kant van nieuwleusen (grasveldje) ?

als ik het zo hoor, kan het leuk vissen worden.
ik ga het er zeker proberen (voor de spiegel natuurlijk)..

ik heb ergens gelezen dat er veel duikers zitten, hoe diep is het er ongeveer ? en op hoeveel meter uit de kant is het het beste ?
Gebruikersavatar
sebastiaan de Roode
Berichten: 317
Lid geworden op: 09-12-2003 01:00
Locatie: Zwolle

19-07-2007 04:10

Ik bedoel het hek aan de nieuwleusden kant................en dan eigenlijk vissen richting het huis.schuin naar links dus.

Natuurlijk kun je ze overal pakken. De diepste stukken zijn zo'n meter of 10 helemaal rechts acherin als je voor de kolk staat met je rug naar de a28, maar gemiddeld zit je op zo'n max 3-4 meter in de kom die ik bedoel. Dat is ook de plek waar je ze s''zomers het meest ziet liggen.
Qua afstand zou ik een meter van de kant af je loodje neer gooien................daar is de bodem nog mooi hard en schoon.......;)

PS: Laat je ff weten als je die spiegel pakt!?
Gebruikersavatar
Mitchel Bruinsma
Berichten: 323
Lid geworden op: 05-10-2004 22:56

22-07-2007 14:34

Jeesuss Sebje..... Jij loopt achter hoor? :-))

Info over denk ik 80% van het bestand kan ik wel geven, maar niet hier aub... Want vanaf nu is er weer een stekkie vernaggeld!

En Aart, blijf aub bij die kolk vandaan met je spiegeltjes... Nergens, maar dan ook HELEMAAL NERGENS voor nodig om in het bestand te gaan zitten roeren!! Ik weet werkelijk waar, echt niet wat dat na al die jaren voor nut heeft... flikker ze maar in de ijssel ofzo.....

En die mensen die er willen vissen... ga eerst eens navraag doen, en kijk eens rond voordat je er gaat zitten..Er zijn daar nl mensen heel erg op hun plekkie gesteld... het is maar een tip!.. En nog een tip: Slik eerst een vork in voordat je gaat slapen..
¤¤¤PROOST¤¤¤
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

22-07-2007 20:15

Dat mensen daar op hun plekje gesteld zijn heb ik gezien ja.

Baksteen met stuk rood dik touw en een plastic waterflesje als marker.
Rechts voorin als je met de rug naar de A28 staat op 8 meter diepte.
Ernaast een marker een meter onder het wateroppervlak in de vorm van een grote jerrycan met een dik stuk touw eraan vast. Vanuit de boot kon ik er net niet bij komen. Heb de eerst genoemde marker eruit gehaald en geprobeerd om het touw met de baksteen om het touw onder de jerrcan maker te wikkelen. Dat is gelukt, maar de jerrycan-marker zat dusdanig vast aan de bodem dat het niet mogelijk was om hem eruit te trekken. En de baksteen marker kreeg ik er niet meer achterweg dus het hele zaakje staat nog op de bodem.
Je wilt niet weten wat er gebeurt als je daar een vis achter kijgt bij een aanbeet.

Dus mensen, ga niet in die hoek vissen.

Als de mensen van de Zwolsehengelsportclub dit lezen kunnen zij wellicht met groter materieel dat obstakel eruit takelen. In je uppie lukt je het niet.
Vissie kump zo!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

22-07-2007 21:22

Mitchel, wil jij me dan s.v.p. jouw HVR gegevens sturen per mail (trouwens al meer HVR gegevens per mail ontvangen van deze plas).
En... jij moet weten dat we NOOIT 'zomaar' ergens spiegeltjes uitzetten en dat ook nooit zullen doen alvorens over voldoende gegevens te beschikken.
Gebruikersavatar
Mitchel Bruinsma
Berichten: 323
Lid geworden op: 05-10-2004 22:56

23-07-2007 20:14

Lukas,

Gewoon blijven proberen met die marker los te trekken joh...flinkerd. Daar zit namelijk een gezonken zeilboot aan vast. En die andere markers die jij effe weggehaald hebt, waren van een stel duikers, lampie!
Ik heb daar geen markers nodig jongen... ik ken dat water als mijn eigen broekzak namelijk.

En als ik jouw was, zou ik er effe een tekening of een plattegrond van maken jongen.. dat is toch veel makkelijker voor de rest....


En Aart, wat voor info wil je graag hebben dan?
Ben echt niet de beroerdste hoor.
Doe maar even via een PBtje dan ok?
Kalm an doen!
¤¤¤PROOST¤¤¤
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

24-07-2007 09:48

Los van het feit dat je niet de beroerste bent, vind ik je toon t.o.v. Aart niet zo netjes. Een beetje respect man!!

Vindt overigens wel dat dit soort info beter via een pb geregeld kan worden want als het mijn water was zou ik ook niet blij zijn!!

Maar nogmaals de reactie kan respectvoller!!
Stefan stegeman
Berichten: 7
Lid geworden op: 16-07-2007 12:45
Locatie: Ommen

24-07-2007 14:15

hartstikke bedankt allemaal, ik weet eerst even genoeg, ik zal effe kijken of ik er een nachtje ga zitten; maar ik wil eerst effe kijken hoe de plas voor de rest lijkt..

iig erg bedankt :P
Gebruikersavatar
sebastiaan de Roode
Berichten: 317
Lid geworden op: 09-12-2003 01:00
Locatie: Zwolle

24-07-2007 15:52

Tom Engel schreef:Los van het feit dat je niet de beroerste bent, vind ik je toon t.o.v. Aart niet zo netjes. Een beetje respect man!!

Vindt overigens wel dat dit soort info beter via een pb geregeld kan worden want als het mijn water was zou ik ook niet blij zijn!!

Maar nogmaals de reactie kan respectvoller!!


Schitterend........dat zoiets bestaat. "Iemands water"
Waarom zoveel concurrentie onderling? Apart volk............die karpervissers. Je vind ze nog maar weinig..............die een ander op weg helpen ;)
Gebruikersavatar
Mitchel Bruinsma
Berichten: 323
Lid geworden op: 05-10-2004 22:56

24-07-2007 17:30

He Sepje.... Ik spreek jou morgen wel... Dan zal ik jou wel even op weg helpen kerel... :lol:

En Aart.... je snapt me wel toch? :wink:

En dan tot slot Tom.... Als ik het tegen jou heb, rammel ik wel effe met de voeremmer ok?

Mensen, vis, en vang!
¤¤¤PROOST¤¤¤
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

24-07-2007 17:43

@Mitchel:
Als je mijn relaas goed hebt gelezen dan had je kunnen weten dat ene boeitje is blijven staan. Op nagenoeg dezelfde plek als waar hij stond.

Je hebt ook pb trouwens.
Vissie kump zo!
Gebruikersavatar
Chiel Haverkotte
Berichten: 45
Lid geworden op: 21-05-2007 21:53
Locatie: Slagharen

24-07-2007 18:48

volgens mij echt een Leuk water om ff rustig te zitten... :wink:
Fishing is Life, The rest just Details!!!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

24-07-2007 20:32

Mitchel, je hebt PB, graag antwoord per mail.
sander mooi
Berichten: 35
Lid geworden op: 03-06-2010 11:07

13-12-2012 14:22

Om dit topic weer even omhoog te halen, bijna het hele bestand is eraan door uitzet van spiegeltjes. Top! :roll:
Gebruikersavatar
Michel Paassen
Berichten: 289
Lid geworden op: 10-09-2012 18:04
Locatie: leeuwarden

13-12-2012 15:13

@sander... ist zeker dat dat door die uitzet spiegeltjes komt ??
Vissende vader, die koi's houdt
Gebruikersavatar
frans roode
Berichten: 44
Lid geworden op: 15-03-2005 17:35
Locatie: grensgeval (frl,nop,ov)

13-12-2012 15:45

sander mooi schreef:Om dit topic weer even omhoog te halen, bijna het hele bestand is eraan door uitzet van spiegeltjes. Top! :roll:


Is niet de eerste keer dat dit gebeurd,en zal ook niet de laaste keer zijn
FRANS
Gebruikersavatar
Mitchel Bruinsma
Berichten: 323
Lid geworden op: 05-10-2004 22:56

25-02-2013 07:49

En toen bleef het stil..... heel appart.!
¤¤¤PROOST¤¤¤
Chris Groenewold
Berichten: 112
Lid geworden op: 04-03-2008 13:47
Locatie: hattem

26-02-2013 16:30

Wanneer zijn er spiegels uitgezet dan?