zoetermeerseplas

Plaats reactie
Robin Okken
Berichten: 97
Lid geworden op: 24-02-2005 15:31
Locatie: Hoogeveen

04-07-2007 12:26

hallo heeft miechien wat in fomatsie voor mij over zoetermeerseplas
mvg robin
Hou je visplek schoon en netjes!
Carpteamhoogeveen
Robin Okken
Berichten: 97
Lid geworden op: 24-02-2005 15:31
Locatie: Hoogeveen

04-07-2007 12:28

heeft iemand mieschien wat info voor mij over dat water;)
Hou je visplek schoon en netjes!
Carpteamhoogeveen
Gebruikersavatar
hennie bodde
Berichten: 231
Lid geworden op: 23-08-2006 21:58
Locatie: assen
Contacteer:

07-07-2007 20:53

geen vissers uit zoetermeer op het forum denk ik :wink: 8)
Robert Lamboo

08-07-2007 00:32

er zit water in
Robin Straver
Berichten: 507
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Berkel&Rodenrijs

08-07-2007 00:34

bedoel je het noord a?
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

08-07-2007 01:01

Beware....:D
Allemaal karpervissers uit den vreemden die mee gaan doen aan een karper koppel wedstrijd in augustus zoeken info :o
http://fishing-the-best-in-the-west.car ... tures.com/
Bernard Holtkamp

08-07-2007 08:29

En dat mag zomaar van de gemeente hans :o

Wouw.
Gebruikersavatar
Jan van Adrichem
Berichten: 14
Lid geworden op: 10-06-2007 01:54

08-07-2007 11:19

Briljant, werkelijk briljant.

Hoe kan je jezelf als organisatie nog efficienter een brevet van onvermogen geven als zoiets stompzinnigs te organiseren. Wat mij betreft staat dit gelijk aan levenslang niet serieus meer genomen te worden.

Op een plas van ca 110 ha, waarvan alleen de kantzones besvisbaar zijn, in augustus een :o wedstrijd :o organiseren waarbij er dus 120 lijnen in het water liggen.

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat de toegewezen plaatsen zo'n riante 35 meter 8) uit elkaar gaan liggen en dit in de combinatie met de absoluut lijnschuwe karperpopulatie en de in XXlarge numbers aanwezige brasempopulatie kan het niet anders dan dat dit evenement een ongeevenaard succes gaat worden :wink:

De kans is groot dat de karper zich, terecht, distantieert van dat circus deze dagen en vrolijk wat rust op zoekt elders.
Verder hoop ik dat het niet te hard waait op de dagen anders voorzie ik nog een gezellig samenzijn tussen steeds grotere groep surfers en wat vissers die verhaal komen halen :wink:

Wat me verder nog stoort is dat het water vergeven is van de taluds en het wedstrijdreglement dus voorschrijft dat er geen gebruik van boten mag worden gemaakt :o

Ook het verbod van inlinelood in combinatie met voorslag schitterd vooralsnog door afwezigheid........
Toch confronterend dat de discussie omtrent het vissen met visvriendelijke montages helaas benthuizen totaal voorbij is gegaan. Als ze even de moeite nemen om wat spiegels open te slaan die daar ongetwijfeld op de toonbank liggen zijn ze weer helemaal bij en is het een kleine moeite om dit in het wedstrijdreglement te verwerken.
Ben benieuwd wat zo'n Piet Vogel hier nu van vindt, dit is toch dweilen met de kraan open...
Maar helaas is de kans nu dus groot dat de incidentele runs in deze vorm dus zullen resulteren in weer wat vakkundig gesloopte karperbekjes erbij....
Zelfs op BTW is dit beter geregeld :evil:

De winnaars en verliezers zijn voor mij al bekend; winnaar nummer 1 is de brasem, nummer 2 is CC met 60*125 euro en verliezer de spaarzame karper die gehaakt wordt en de koppels uiteraard.

Wat mij nog droeviger stelt is dat het stikt van de organisaties die de belangen van sportvisserij behartigen en niemand de moeite heeft genomen dit circus even te toetsen..... :x

Het zou van moed getuigen als de organisatie inderdaad inziet dat deze format nou niet bepaald getuigt voor hun competentie en alsnog dit circus afblaast. In de randstad moet je dit soort dingen simpelweg niet doen.

JvA
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

08-07-2007 11:34

b j van houten schreef:En dat mag zomaar van de gemeente hans :o

Wouw.

Geen idee Bart, Het gaat hier trouwens om Federatiewater..dus zij zullen wel toestemming hebben gegeven. Nachtvissen in de maanden juni/july/aug is toegestaan
Ga me er verder ook niet mee bemoeien :wink: .

Voor alle duidelijkheid, carp club zoetermeeer heeft totaal niets te maken met deze wedstrijd.
dave karels
Berichten: 72
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00

08-07-2007 11:59

Ik zie het probleem niet hoor,er zijn nu eenmaal mensen die het leuk vinden om een wedstrijd te vissen,ieder zijn manier van vissen.
Blijft altijd beter dan een betaalp(r)utje met gestolen vis!
In Frankrijk zijn ze dol op dit soort evenementen,dus waarom hier niet als er vraag naar is komt het aanbod ook vanzelf wel op gang...
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

08-07-2007 12:09

Ieder moet het zelf maar weten...
Hoort het vergaren van info ook bij het sportieve element :-?

Vindt wel dat er iets te zeggen valt voor wat Jan aangeeft hierboven

Wat me verder nog stoort is dat het water vergeven is van de taluds en het wedstrijdreglement dus voorschrijft dat er geen gebruik van boten mag worden gemaakt
Ook het verbod van inlinelood in combinatie met voorslag schitterd vooralsnog door afwezigheid........


Hopenlijk passen ze dit nog aan.
Gebruikersavatar
Jan van Adrichem
Berichten: 14
Lid geworden op: 10-06-2007 01:54

08-07-2007 16:28

Inderdaad heren, ieder moet het zelf weten of zij of hij aan dit circus wil deelnemen en verdient het om gerespecteerd te worden voor zijn beslissing. Overigens kan ik me voorstellen dat met een goed boek, sigaartje en een beetje aardig weer zelfs dit soort evenementen te beslechten zijn :wink: .


Met wat Dave Karels aangeeft kan ik me eveneens deels vinden, maar dan echter wel met de kanttekening dat dit soort evenementen doorgaans in de wat drukker bezette wateren plaatsvinden waar door overbevolking van cyprinus er toch nog wat te beleven valt voor de deelnemers tijdens zo'n enduro. 8)
Volgens mij nou niet bepaald synchroom aan de situatie op het betreffende water :roll:

Dat Dave Karels het probleem verder niet zo ziet is bijzonder jammer maar wel indicatief hoe de meerderheid hier helaas over denkt. Met de gevolgen van zo'n circus voor het betreffende water en zijn bestand en biologisch evenwicht houdt vooralsnog niemand rekening.

Dat de vangsten slecht zullen zijn is voor mij in deze set-up al evident, maar dat de gezondheid en veiligheid van de vissen buiten schouwspel is gelaten door de organisatie in hun wedstrijdreglement vind ik een bijzonder slechte zaak en een issue die ieder die het beste voor heeft met zijn hobby aangaat !!!!!!!!!!

Zo te horen vissen jullie er ook niet meer anders zouden jullie je waarschijnlijk ook realiseren dat met bijvoorbeeld 60*10 kg voeren de kans aardig aanwezig is dat het water voor de rest van het seizoen op "hold" wordt gezet qua vangsten.....

Tuurlijk zal de brasem ook zijn best doen maar zelfs deze vis heeft zijn grenzen en zal zich uiteindelijk misselijk en luid boerend naar de bodem laten zakken........ :D

JvA
Gebruikersavatar
bart grandia
Berichten: 354
Lid geworden op: 04-05-2003 02:00

08-07-2007 17:19

Helemaal met je eens Jan.

Hoe vaak lees je hier niet "Ik vis voor mezelf en voor niemand anders".

Als je aan zulk soort wedstrijden meedoet vis je in mijn ogen niet voor jezelf,maar voor je ego en de eer van andere.

Maar iedereen moet het inderdaad lekker voor zichzelf weten.
Mzzl Bart
Robin Okken
Berichten: 97
Lid geworden op: 24-02-2005 15:31
Locatie: Hoogeveen

08-07-2007 22:24

ik vraag om wat infomatsie heeren en niet over dat gezeikk dat snap ik zelf ook wel :-?
Hou je visplek schoon en netjes!
Carpteamhoogeveen
Gebruikersavatar
Jan van Adrichem
Berichten: 14
Lid geworden op: 10-06-2007 01:54

09-07-2007 02:23

je hebt helemaal gelijk Robin, mea culpa. Voel me in deze toch licht verantwoordelijk. Zal het met je goed maken.

Hopenlijk kan je hier wat mee : plasje van ca 110ha groot, 25&26 augustus zijn slechte vangdagen volgens de nog uit te komen BEET aastijden kalender, voornamelijk zijn de kantzones bevisbaar, de vissen zijn lijnenschuw, een boot is geen overbodige luxe, er zit veel brasem, geen inlinelood in combinatie met een voorslag gebruiken, een boek en een sigaartje niet vergeten en verder lekker voor jezelf vissen.

laat je nog even weten hoe het ging :wink:

JvA.
Gebruikersavatar
hennie bodde
Berichten: 231
Lid geworden op: 23-08-2006 21:58
Locatie: assen
Contacteer:

09-07-2007 13:58

en je hebt zelf zeker nog nooit een beetje informatie gezocht over een stukje water wat je wel aantrekkelijk vond! ook al is dit dan idd vlak voor een wedstrijd , toch vind ik de reactie wel een beetje ver gaan.
als jij in een hengelsport winkel komt en je vraagt om informatie over iets dat je nog niet kent maar misschien wilt gaan gebruiken dan stel jij het zeker heel erg op prijs dat ze je dan vertellen dat je het allemaal maar lekker zelf uit moet zoeken, daar is de deur , en oprotten nu!
of werkt dat bij jou ook niet zo?
weet niet hoor , maar vroeg het me af.
maar als je zo bang bent voor je water , is het misschien niet zo verkeerd om een beetje info te geven zodat niet iedereen daar maar wat aanklooit en daardoor juist je watertje verpest.

maar ja, wie ben ik, heb net een dikke koppelwedstrijd in mei, in m'n achtertuin gehad, ben er maar 40 keer met 130 km per uur aanlangs gescheurt en heb iedereen maar uit gescholden en verteld dat ze m'n water met rust moesten laten, wat denken ze wel niet met al die lijnen in het water.......................................

met vr.gr. HB :-?
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

09-07-2007 16:46

op de 1e plaats vraag ik mijzelf altijdt af wat een karpervisser zich voorsteld van een zogenaamde wedstrijd?

op de 2e plaats willen karpervissen altijdt zoveel mogelijk ruimte als dit kan, met een goed zelfgekozen stek...

op de 3e plaats ben ik van mening dat deze sport in een wedstrijdvorm er nimmer voor kan zorgen dat de winnaar ook werkelijkwaar de sterkste of beste van een zogenaamd tournooi is.

Er zijn teveel zaken waarvan je afhankelijk bent.

-stekkeuze (bodemgesteldheid)
-watertemperatuur
-diepte
-windinvloed

Waar je niet van afhankelijk bent

-aaskeuze
-inzicht

Dus met andere woorden.....als je met je kop in de wind zit vang je geregeld een visje meer... vis je deze stek juist niet...of zit de vis nu juist door heet weer op een ondiep plateau bij je overburen dan heb je pech.

Een witvisconcourt of roofvisconcourt is naar mijn idee wel haarbaar, maar karpervissen.....nee sorry dit begrijp ik echt werkenlijkwaar niet. Die WCC en WK karpervissen is voor mij echt niet weggelegd heren

Pak je hengels, rij naar een prachtige rustige stek of wacht gewoon een week totdat de strijders wegzijn...

:oops: :oops: :oops:
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Gebruikersavatar
Jan van Adrichem
Berichten: 14
Lid geworden op: 10-06-2007 01:54

09-07-2007 16:48

Even snel in de pseudo-mod modus, voor wie is de vraag Henny?

JvA
Gebruikersavatar
hennie bodde
Berichten: 231
Lid geworden op: 23-08-2006 21:58
Locatie: assen
Contacteer:

09-07-2007 17:38

@ jva , ik reageerde alleen even op jou diepzinnege uitleg, heb zelf geen belangstelling in de info omdat ik ook niet het nut van een wedstrijd inzie!
maar er zijn nu eenmaal mensen die dit wel graag doen.
zit inderdaad zelf ook liever in m'n 1tje op een rustige plek, om van mijn rust,visserij en omgeving te genieten!

maar volgens mij was dit topic niet voor deze discussie bedoelt dus.....
ontopic again....................................
Gebruikersavatar
Jan van Adrichem
Berichten: 14
Lid geworden op: 10-06-2007 01:54

09-07-2007 18:41

Hallo Hennie,

Met mijn reaktie ageerde ik tegen het circus, niet tegen de aanvraag voor informatie door Robin.

Alhoewel ik in zijn situatie gewoon lekker naar het betreffende water zou zijn gereden en een dagje geinvesteerd zou hebben om het zelf uit te zoeken. We spenderen wel weekenden niet vissend in France om wateren te ontdekken en in kaart te brengen en een plasje in Nederland zetten we maar even lekker makkelijk op het board :o
Maar als hij dat zo wil doen, vind het best.

En nogmaals en nogmaals en nogmaals, ieder die zich geroepen voelt tot deelname, ik vind het allemaal prima, fijn, ok, leuk, joepie, hiephoi, akkoord en allen heel, heel, heel erg veel succes gewenst en vergeet je sigaartje en boek niet.

Vind het alleen een verkeerd evenement onder verkeerde condities in een verkeerde periode en een verkeerde plaats op een prachtig water wat zich hiervoor totaal niet laat gebruiken en dat gelukkig tzt ook zal tonen. Soit.

Hmm, ja..............................ahum.......................rest your case, JvA..........Right, on topic.

Wellicht heb je hier wat aan Robin? :P

http://www.witvis.nl/noordaa1.html

JvA.
Robin Okken
Berichten: 97
Lid geworden op: 24-02-2005 15:31
Locatie: Hoogeveen

09-07-2007 21:54

hah ja jan daar ik wat an bedankt alemaal 8)
Hou je visplek schoon en netjes!
Carpteamhoogeveen
Plaats reactie