Visvijver Asten-Heusden

Plaats reactie
geert claessens
Berichten: 2
Lid geworden op: 27-05-2007 12:18
Locatie: deurne

01-07-2007 20:08

Hallo,

Ik hoorde wat geruchten dat er in Asten-Heusden een vijver ligt (die aan de gezandenbaan) waar veel grote vissen zwemmen. Schijnbaar zitten er verschillende 30ers en zelfs 40 ponds vissen.

Enkele jaren geleden is er ernstige vissterfte geweest en daarom zouden de overgebleven vissen nu de ruimte hebben om wat verder door te groeien. Bovendien wordt er regelmatig gevist (en flink gevoerd!).

Wie weet meer over de betrouwbaarheid van deze geruchten?

Alvast bedankt, groeten
So judge not least ye might be judged by the judgement ye judge ye shall be judged
Gebruikersavatar
William Crommentuijn
Berichten: 504
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: grubbenvorst

01-07-2007 20:18

http://www.karperwereld.nl/board/viewto ... ight=asten

hee geert bij deze een link naar bestaande topic, zie de post van bart vd hurk voor het meest duidelijk antwoord.

gr wil
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

02-07-2007 09:03

Tuurlijk Geert,

De geruchten beginnen behoorlijk aangedikt te worden. Heb al wat over het bestand geschreven vorige post waar William naar verwijst. Wanneer je het precieze van het bestand wilt achterhalen is het in mijn ogen slimmer om eens rond het water te wandelen en de aanwezige vissers aan te spreken. Als je dat tactisch doet dan wordt je echt wel verder op weg geholpen daar. Dergelijke posts op het internet zijn alleen maar schadelijk voor het bestand en het water helaas.

Maar ja, er zwemmen inmiddels 7 veertigers en een stuk of 30 dertigers, als je het treft dan zijn 2 van die veertigers inmiddels al over de 50 zelfs. Aangezien ik bestuurslid ben, zijn me waar wat blij met de 150 extra leden die zich de komende week gaan aanmelden. De Penningmeester verheugt zich nu al op de extra inkomsten! Dit is toch de informatie die je wilde? Oh, die vissen worden eigenlijk alleen in de laatste week van april gevangen en de 1e 2 van mei, je bent dus al wat te laat helaas. Maar als je volgend jaar rond die tijd er zit en een plaatsje weet te bemachtigen tussen de meute dan maak je zeker een kans van tussen de 2,4 en 3,7% (afhankelijk van jouw kwaliteiten als visser) om met minimale inzet een vis te vangen van boven de veertig pond.

Hopelijk blijft het gras groen en de bekken heel, maar ik heb helaas mijn twijfels...
mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
Hans Joosten
Berichten: 16
Lid geworden op: 03-03-2006 21:03
Locatie: Nederweert

02-07-2007 11:40

Hoi Geert,

Geruchten ja. Zou toch zeker een aantal maaskeien meenemen. Dan kun je deze in je weegzak leggen. Waarschijnlijk haal je dan de 30 pond wel. Zal je vies tegen vallen als je er daadwerkelijk gaat vissen. Veel kleine schubs en spiegels en een paar ton brasem. Dit om de karpersterfte te compenseren. Veel karpervissers zijn erg goed in opscheppen en fantaseren en laten zich gemakkelijk 'opnaaien' door andere. Maar goed, als je er wil gaan vissen wens ik je veel succes!!! Hou me maar op de hoogte van je vangsten. (P.S. vergeet niet de gewichten te vermelden!)

O en de uitzet spiegels (96 stuks), daar moeten foto's van zowel de linker als rechterflank gemaakt worden. Gemiddeld 40 cm lang en 800gram zwaar. Deze gegevens kun je mailen naar de contactpersonen van het project: Hans Joosten en Bart van den Hurk
Gr.

Hans Joosten

Er is maar één ding dat ik niet kan missen ! ... karpervissen.
Gebruikersavatar
William Crommentuijn
Berichten: 504
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: grubbenvorst

02-07-2007 12:43

Kijk geert daar heb je wat aan, gewoon een keertje proberen! Heb ik ook gedaan (wel een tijdje geleden) in een avondje kwamen er toen veel vissen langs, waarvan er 11 in mn net terechtkwamen. De meeste waren kleine schubs/spiegels, en toevallig ook 1 flinke spiegel. gr wil
Gebruikersavatar
martijn bongers
Berichten: 7
Lid geworden op: 07-07-2005 22:06
Locatie: Ospel

02-07-2007 15:27

Hoi Geert,

Ik vis nu al enkele jaren op de vijver in heusden, en 11 brasems die kun je wel vangen als je een goede dag hebt. Maar 11 karpers haal je er nooit van zijn leven op één avond uit en zeker niet op dat water.
Ik vis ook geregeld op karper en het gemiddelde gewicht zit op 16 pond met enkele uitschieters tot ong 20 pond. En als je geluk hebt dan vang je er wel één op een dag. Een karper van 30 pond die zit daar niet, ik vraag me af wie dat verzint. Ik ken mensen die daar al 25 jaar vissen en zij vertellen ook dat er geen 30ers rond zwemmen.
De vijver in heusden is een vijver waar je wel een karpertje kunt vangen maar je moet er niet heen voor de knoeperts.

Groetjes,

Martijn
Gebruikersavatar
William Crommentuijn
Berichten: 504
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: grubbenvorst

02-07-2007 16:04

Je hebt gelijk, het is een super moeillijk water :wink:
Wil & Shinju

13-12-2015 15:41

Vist er nog wel is iemand op karper bij de vijver in Asten Heusden en wat zijn de resultaten?
Ik wil na 18 jaar niet meer gevist te hebben het weer is gaan proberen.

Gr. Wil
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

13-12-2015 15:47

Gewoon proberen, van proberen is nog nooit iemand dood gegaan.
Al doende zie je toch vis en leer je het water kennen.

Enne stel je eens voor in de voorstelhoek.
Wil & Shinju

16-12-2015 11:48

Vist er niemand meer in Asten Heusden aan de vijver.
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

16-12-2015 12:31

Geen idee, ga eens kijken of er 1 zit zou ik zeggen.
Rare achternaam trouwens, & Shinju, is dat een Brabantse naam ?
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

16-12-2015 14:03

1. je moet inloggen en aanmelden met je voor- en achternaam
2. je hebt je niet voorgesteld
3. heb je zelf al gekeken en gevist
Wil & Shinju

17-12-2015 13:40

Geen idee, ga eens kijken of er 1 zit zou ik zeggen.
Rare achternaam trouwens, & Shinju, is dat een Brabantse naam ?

Shinju is een Japanse naam sorry.
Wil & Shinju

17-12-2015 13:43

1. je moet inloggen en aanmelden met je voor- en achternaam
Dan moeten ze er is eerst voor zorgen dat het allemaal goed werkt ik krijg geen reactie op het aanmelden, geen bevestiging op de mail, dan moet ik het maar anders proberen en dat lukt wel sorry.
2. je hebt je niet voorgesteld
Waarom voorstellen wat is de meerwaarde daarvan, een forum is geen dating site toch.
3. heb je zelf al gekeken en gevist
Ben al vaker wees te kijken en er zat geen karpervisser wel witvis vissers, en die zijden dar en nog wel op karper wordt gevist en dat er nog niet zo heel lang geleden nieuwe karper is uitgezet.
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

17-12-2015 15:03

Wil, het ging mij meer om de & in de naam.
'het' werkt hier wel goed, wat niet goed zou kunnen werken is jouw email client/provider.
Sommigen gebruiken spam detectie die email van karperwereld blokkeert of in de spam folder plaatst.
Je kunt Kees Ouwehand een pm sturen als je problemen hebt.

Wat die put betreft, gewoon proberen, het lijkt me geen straf om daar vissen, ook niet als je blankt.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

18-12-2015 08:33

Shinju is inderdaad een Japanse naam. De uit Latijns afkomstige ampersand is echter ongebruikelijk in een naam. Dat herkennen wij als een poging om te registreren onder een fake naam en resulteert in verwijdering. Daar worden geen berichten over gestuurd (want verwijderd). Was je aangemeld als Wil Shinju dan had het voor ons geen probleem gegeven en wordt het account niet verwijderd.

viewtopic.php?f=18&t=66362

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

18-12-2015 10:30

2. je hebt je niet voorgesteld
Waarom voorstellen wat is de meerwaarde daarvan, een forum is geen dating site toch.


Uh.... fatsoen? :o

Als ik een kamer binnen kom met mensen waar ik vragen aan wil stellen, zeg ik effe wie ik ben. 8)

Gerichte informatie van jouw kant leidt tot gerichte antwoorden op jouw vragen.
Als je iets wil, is het makkelijk te antwoorden met wat voorkennis. Ben je beginnen, dan krijg je antwoorden waar een beginner wat aan heeft, en geen gevorderden antwoord, want daar heb je niets aan als beginner. Een beginner moet het nl toch eerst leren?
Plaats reactie