spaarnwoude

Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

14-07-2003 11:20

Graag ja, mannen. :smile:

Afgelopen maanden zijn zo een beetje alle wateren waar ik potentïeel vis aan bod geweest. Kan het een beetje minder nu? Beneden de lijn Amsterdam zijn ze heel wat minder scheutig.

Groeten, Kees
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

14-07-2003 11:53

zal minder bekendmaken kees! Mocht je zelf iets willen weten...mail mij maar!
Harm Enkels
Berichten: 37
Lid geworden op: 14-07-2003 02:00
Locatie: Haarlem

14-07-2003 12:54

Klasse van je Marijn, teveel woorden over een water maakt andere vissers attent en sommige vissers zijn daar niet zo blij me...
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

14-07-2003 13:11

Bedankt voor het aanbod, Marijn. Wellicht maak ik er nog eens gebruik van. Overigens gingen er een fiks aantal voor jou kort door de bocht!

Als karpervissers moet je elkaar kunnen helpen. Maar met het gemak waarmee je hier vergunningen voor alles en nog wat krijgt moet je voorzichtig zijn met de exposure op internet.

Inderdaad "Tight Lines", Kees
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

14-07-2003 13:49

Klop! Ik zou zelf ook balen als ik iemand op mijn stek zie vissen waar ik zo mijn best voor doe! Ik ben naief geweest om teveel te vertellen over desbetreffend watertje. Ik vertel zelf ook weinig over mijn stek, de vangsten wil ik wel delen, maar de stek waarop ik vis houd ik voor mijzelf!
Helaas heb ik dit jaar moeten concluderen dat er iemand anders ook op mijn stek vist! Diegene zagen mij vorig jaar vissen, kwamen even langs en zagen dat ik een dikke vis ving! Ze kwamen steeds vaker langs in het weekend en ik heb hen teveel verteld over de stek, over mosselbanken, taludjes, en waar de platen liggen...
Toen ik dit jaar mijn stek weer wilde bevissen zag ik hun zitten met 2 tentjes op mijn stek en heel toevallig lag hun aas precies op de stekken waar ik mijn aas altijd gooi.... dus op de plaat, het talud en de mosselbanken...
BALEN!
Hoop dat jouw stekken nog vrij zullen zijn Kees!
Helaas komen er per jaar weer meer karpervissers bij waardoor het steeds moeilijker word een 'eigen' stek op te bouwen..
Jos de Wit
Berichten: 342
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heemskerk

14-07-2003 18:04

De situatie die jij schetst Marijn, komt velen niet onbekend voor. Sterker nog, het lijkt wel of op plaatsen waar men leuk vangt, zo bij de goegemeente bekend zijn.
Ik vis nog op een grote plas, waar ik 48 weken per jaar de enige karpervisser ben. Maar als er iemand zit, dan zitten ze op de goede stekken.
Dit is niet vreemd, in de bladen, boeken en internet kan je toch exact uitvinden hoe een goede stek eruit ziet!
Ik zie dat jij nog jong bent, misschien baalt er wel een andere visser dat jij op zijn stek zat, en dat er nu weer andere gasten zitten. Dus ben ik met je eens dat er "helaas" steeds meer karpervissers komen, maar maken we die niet met zijn allen wijs door hier op internet e.e.a. te schrijven, en door het kopen van lectuur schrijvers te stimuleren om nog meer te schrijven.
De cirkel is rond, en wordt steeds groter.

Jos.
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

15-07-2003 10:19

Je hebt gelijk Jos, ik zie mijzelf niet als een beginnende karpervisser (meer), maar ik kan begrijpen dat de iets oudere garde er soms een punthoofd van krijgt dat er steeds meer jongeren de weg naar de waterkant weten te vinden! En ja... ook met zo´n forum helpen wij deze vissers op weg naar succes, dat is op zich niet verkeerd, wna je medevissers de goede kant op wijzen is alleen maar goed maar het heeft natuurlijk 2 kanten! Er zitten altijd 'ratten' tussen, die vissen op jouw stek als je weg bent, komen met een ghettoblaster aan, krat bier en vissen maar! Dit is alleen niet de manier van vissen! Zo kan je niet in de natuur zitten!

Ikzelf ben blij dat er vroeger een oudere man mij een klein beetje op weg hielp met het karpervissen, ik deed alles fout wat je mar fout kon doen en wist ook echt geenkarper te vangen met statisch vissesn,maar ieder jaar stapje voor stapje vooruit gegaan en ik weet nu goed mijn vissen te vangen! Ik vind het niet erg om mijn kennis te delen, maar stekinfo zal ik zeker niet meer geven! Ook in het belang van anderen!

Jos, ik hoop dat het lekker rustig bij je blijft, ik denk dat ik de plas die je bevist wel ken en het is zeker een mooi water! Ik wens je veel succes en heel veel gevulde bewaarzakken...

Marijn