Klein vink arcen

Plaats reactie
Gerrit Hees

23-06-2007 11:54

Ik ga deze zomer naar het bungelow park klein vink in arcen. Nu heb ik de zoekfunctie gebruikt en ben ik maar weinig recente topics tegengekomen of veel pb berichten, maar ik wou wat dingen te weten komen over dit vakantie park, zo zou ik dingen willen weten over het bestand, de bodemgesteltheid ( is het blubber,klei,veen, zand etc) en andere tips zijn natuurlijk ook welkom :)

alvast bedankt.
Marcel Reinhoudt
Berichten: 66
Lid geworden op: 01-10-2003 02:00
Locatie: Middelburg

23-06-2007 12:23

Gerardo,

Kijken bij visavonturen op onderstaande pagina. Paul kan je wel wat info geven!!
Groet,

Marcel
Gerrit Hees

24-06-2007 16:15

bedankt voor de link marcel zijn er mischien nog wat meer mensen die wat over dit park weten?
Gebruikersavatar
roy goris
Berichten: 355
Lid geworden op: 02-07-2007 08:57

02-07-2007 20:56

ik ben er vorige week geweest en kan je zeggen het ziet er ergvet uit al het water daar....
het water op het park is een interessant water, dfiepte naar horen zeggen tot 16 meter diepste punt. het baggermeer is de actieve zandput daar, daar mag je niet vissen is mij verteld. op de internet site karperpagina nogwat staat een artikel over klein vink en die meneer Paul heeft daar twee jaar geleden gevist en toen mocht het wel. vind dit een beetje vreemd maar heb Paul gemaild en hij kon mij er verder ook nix over vertellen. mocht het echt het geval zijn dat je op het baggermeer niet mag vissen dan vind ik het persoonlijk niet meer zo interssant, mocht het toch zo zijn dat je daar wel mag vissen dan ga ik zeker dit jaar nog trug.


heb wel een paar pics van het baggermeer


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

hoop dat je hier wat aan hebt!!!!! :wink:

groeten :roll: 8) :roll:
Gerrit Hees

03-07-2007 09:44

Ik ben er paar jaar geleden geweest toen ik op nog op roofvis viste en je mag op het baggermeer vissen :wink: alleen niet snachts en ook alleen maar aan de kant van de huisjes niet aan de andere kant want dat schijnt duitsland te zijn ( volgens de bewaker die mij dit vertelde).
maarja verder weet ik er niet zo veel meer vanaf :( .

Maar ik heb wat vragen.

Wat voor bodem is het?
En weet je mischien wat van het bestand af?
Gebruikersavatar
roy goris
Berichten: 355
Lid geworden op: 02-07-2007 08:57

03-07-2007 10:09

hallo gerardo,

nou mij is verteld dat je op het baggermeer niet mag vissen en dat was de info die ze mij op de camping gaven, via daar kun je ook alleen fatsoenlijk vissen op het water. het maakt verder ook niet uit wel of niet. ik heb er niet gevist omdat ik mijn visspullen thuus had gelaten :o :o .
over het water op de camping kan ik je zeggen dat het bestand aardig is ingeslinkt ivm sterfte maar dat had je vast al wel ergens gelezen. ze hebben daarvoor in de plaats kleine hongaartjes uitgezet. er zit zeker nog leuke vis op het water. naar horen zeggen vis tot 19 kilo maar ja dat zijn verhalen heb geen bewijzen ervan :(
aan de andere kant van het baggermeer kun je best komen en dat is nog geen duitsland dus als je wilt kun je om het hele water heen, maar dat is best een eindje :lol:
het baggermeer lijkt mij een erg diep water. de plaatsen die ik bekeken heb is de bodemgesteldheid gewoon zand met dikke kiezels. veel wiergroei aan kanten en tot zover ik kon kijken, maar zeker niet op alle plaatsen. het water is op sommige plaatsen als je erover kijkt bij blauw af. erg helder water ook. op het baggermeer zit ook leuke vis, zekers mooie spiegels 8)

nou in ieder geval veel visfun daar en zie dat je er een paar mooie uithaalt :wink:

groeten... :roll: 8) :roll:
Gerrit Hees

03-07-2007 15:26

dat baggermeer is zeker wel diep ik heb gehoord dat er daar wel eens in gedoken word
Gebruikersavatar
Rob Rijkers
Berichten: 384
Lid geworden op: 22-06-2007 17:19
Locatie: Gemert en Arnhem/Velp

11-07-2008 15:02

Even een schop aan het topic geven...
Had dit geschreven eigenlijk voor het topic 'resort arcen', maar zag later dat het niet hetzelfde was als klein vink.

Verslagje:

Ik ben vorig jaar met vrienden van mij hiernaartoe geweest. Helaas werd ik door mijn vrienden gevraagd om hengels thuis te laten (die zagen de bui al hangen haha ;) ). Wel een aantal keer met een maat van mij (en 2 opgepikte chicks :P ) rond de camping gelopen. Ook zelf als ik eens wat eerder wakker was of ik niet hoefde te koken eens rondgelopen en met de vissers gepraat.

Er zat toen een jongen te vissen, en die zat er net zijn eerste middag te vissen van de vakantie. Hij ving smiddags al na een uur een 24 pond spiegel (op de grotere plas tegenover het zwembad maar niet dat huge meer achteraan de camping). Na deze keer heb ik hem niet meer gesproken. Ook heb ik van andere vissers gehoord dat ze de vis daar wel redelijk goed gevangen kregen. Dit wil zeggen op een middagje of avondje kreeg je daar wel minstens 1 á 2 aanbeten. De grootste vis op de grotere vijver was volgens één van die gasten (die viste meestal op de grotere vijver, en die stond er al een aantal jaar op de camping) ergens in de 30 pond. Ik ben zelf vergeten hoe zwaar precies.
Wat trouwens helemaal de kroon spande, waren de vangsten op het eerste grote meer. Dus zeg maar als je doorloopt vanaf de ingang van de receptie af, langs de grote vijver af, en dan rechts van je bij de waterfietsen enzo.
De grootste peppies vingen hier gewoon met een !snoekdobber! en mais de mooiste spiegels (wel klein). Echt van die mooie ronde franse spiegeltjes! Toen nog helemaal puntgaaf :P. Dit vond ik wel echt heel raar aangezien dit een van de meest grote meren in omgeving was, en nog superveel achter elkaar vangen! Ze werden echt keer op keer achter elkaar voor mijn neus gevangen met gewoon mais!

Die kerel trouwens die me de grootste vis wist te vertellen, die zei me ook dat het verboden was om er nacht te vissen. Let hier dus mee op! Mocht je het proberen, wens ik je veel succes want de nachtwaker stuurt je gewoon weer weg. Je mag tot zonsondergang vissen en vanaf zonsopkomst. Wel kun je (volgens diezelfde man) goed nachtvissen op dat grote meer omdat daar de bewaking niet komt. Je moet dan wel een eindje met je spullen zeulen... Achteraan dat meer ving je schijnbaar wel wat grotere vissen, en niet zoals vooraan in dat meer achter elkaar de kleintjes.

Hier trouwens ook een verslagje wat ik op internet over klein vink vond. Deze geeft goed weer hoe het in het echt daar is.
http://www.dekarperpagina.nl/avonturen_nederland_klein%20vink.htm
De Baggerput zoals hij/hun het noemen, is dus dat grote meer. En de grote karpersterfte die aan is gevuld met een hoop kleine spiegels dat is dus op dat meer en niet op de visvijver zelf. Op de visvijver zelf kun je nog wel een paar oude spiegels vinden zo getuigt de vangst van die 24 spiegel van die jongen.
En zoals ze soms zeggen dat het niet mag, je mag wel degelijk op de baggerput vissen aan de kant van de camping!
Owja en mocht je graag willen nachtvissen en niet moeilijk doen, ga dan op de maas zitten. Zoek daar oneffenheden op, zoals bijvoorbeeld een stuk van de camping af heb je een haventje langs de maas. Op zulke plekken zijn meestal erg goed te vangen op een voerplek van enkele dagen (zoek daar dan wel hotspots op zoals taluds ofzo, en spot de vis daar!!). Ook zeker mogelijk zijn meerdere dikkerds op een nacht, op de maas zul je op de juiste stukken zeker wel wat leuke verrassingen kunnen verwachten.

De laatste topics over Klein Vink:
http://www.karperwereld.nl/board/viewtopic.php?f=39&t=40969&hilit=klein+vink
http://www.karperwereld.nl/board/viewtopic.php?f=39&t=41436&hilit=klein+vink
http://www.karperwereld.nl/board/viewtopic.php?f=39&t=31825&p=352239&hilit=klein+vink#p352239


Ik hoop dat je nu voldoende info hebt, zo niet pm me dan maar even. Grappig trouwens dat je door observeren en rondvragen net zo veel over het water komt te weten zonder er te vissen haha :D .

Greetz Rob
Laatst gewijzigd door Rob Rijkers op 27-07-2008 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Don't dream your dreams, catch them!

17-06-2009 1:10pm
She woke me up, but then.... Was I still dreaming???
Gebruikersavatar
Danny v Swieten
Berichten: 117
Lid geworden op: 21-04-2006 19:44
Locatie: Zoetermeer

11-07-2008 21:43

Mooie wateren met mooie vissen (vooral spiegel).
Ben er al vaker geweest en ga dit jaar weer.
De grootste vis is geen 30 pond maar Dik erboven...hoe zwaar die is en waar die zit mag je zelf uitzoeken.
Hou het simpel...wij kregen me z'n 2e gemiddeld 6 runs op een lange avond.

<-----zie avatar...klein vink spiegel.
Dat wou ik zeggen ja...
Gerrit Hees

13-07-2008 17:22

Ga er dit jaar ook weer naar toe, het beviel vorig jaar goed :)
Gebruikersavatar
paul vonk
Berichten: 196
Lid geworden op: 16-07-2007 00:17
Locatie: delft
Contacteer:

25-02-2010 21:58

Na een tijdje hier en op het net gezocht te hebben naar een geschikte visvakantie voor mij en vooral ook voor het gezin ben ik hierop uitgekomen. Alleen heb ik nog wel een paar vraagtekens die ik niet lekker zelf beantwoord kan krijgen.

Ik heb mijn oog laten vallen op huisje nummer 168 of 174 (zie hier de kaart http://www.roompotparken.nl/topics/plat ... k_2009.pdf)
De bedoeling hiervan is dus om niet op het grote meer te vissen maar meer op het "kleine meer" waar het strand aan ligt en dit dan vanaf het huisje te doen.

Graag zou ik willen weten of er iemand is die de afstand weet tot het water en de huisjes die ik op het oog heb. En doe ik er verstandig aan om op het kleine meer (op de kaart) te gaan vissen. Zit hier vis die de moeite waard is.

Ik hoef helemaal niet te weten waarmee ik moet vissen of hoe diep en welke stek enz enz, dat zoek ik zelf wel uit.

Ik ben benieuwd of er iemand is die me hiermee opweg kan helpen eventueel via pb.

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Danny v Swieten
Berichten: 117
Lid geworden op: 21-04-2006 19:44
Locatie: Zoetermeer

26-02-2010 11:07

pb
Dat wou ik zeggen ja...
Dennis Welling
Berichten: 23
Lid geworden op: 20-04-2010 20:44
Locatie: Leeuwarden

20-06-2010 21:37

hallo

ik ben even een midweekje op de klein vink geweest en moet zeggen om lekker te relaxen en te vissen kan het daar prima doen ik heb 4 avonden gevist van 5 uur in de middag tot een uur of 12/1 uur (ivm mijn kleine jonge die dan telkens wakker word en kon zelf ook wel even wat slaap gebruiken)

vangst:

14 karpers met als lichste 8 pond tot de zwaarste van 18 pond en 3 brasum's
moet zeggen waren vrij sterke vissen en zagen er op 1 na super mooi uit
had zelf gehoopt op een 30 plusser maar zat er niet in.
volgens mij zitten ze er ook niet meer naar een paar verhalen te horen bij vissers die daar op de camping staan .
desondanks super weekje gehad
Een Dag Niet Gevist Is Een Dag Niet Geleefd
Plaats reactie