Weggestuurd door de politie...

Gebruikersavatar
stefan schoonen
Berichten: 238
Lid geworden op: 11-12-2005 16:38
Locatie: hoeven

19-06-2007 12:33

Hallo daar allemaal,

mijn maatje is afgelopen weekend wegtgestuurd door de politie, omdat hij in een tentje zat te nachtvissen.
Deze politieagenten zeiden tegen hem dat hij niet in een tentje aan de waterkant daar mocht zitten, maar dat hij wel onder een paraplu mocht slapen.
Nu is mijn vraag: Als ik daar ga zitten met mijn tentje open en zonder grondzeil mag het dan wel???
Want volgens mij maakt het niet uit of je onder een tent zit of paraplu, als er maar geen grondzeil onder ligt...
Wie weet hoe dit in elkaar zit...

GreetZ Stefan.
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

19-06-2007 12:47

Is simpel hoor.

Kamperen buiten de daartoe aangewezen terreinen mag niet.

Tentje, paraplu, grondzeil, gammazeil maakt allemaal geen reet uit.

Het mag gewoon niet.
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

19-06-2007 12:48

Waarom niet gewoon een paraplu gebruiken?
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

19-06-2007 12:49

Omdat dat ook niet mag ?

Wettelijk gezien dan he.

Gedogen en prietpraat van agenten die het ook niet weten kunnen we niet meetellen.
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

19-06-2007 12:52

Heren

Slim zijn en uit het zicht blijven.
Verraad uw aanwezigheid niet, dus ruim ook al het afval op.
Tent, shelter of paraplu opzetten wanneer de duisternis is ingevallen.

met illegale groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
maikel van den bliek
Berichten: 231
Lid geworden op: 20-06-2006 22:45
Locatie: oosterhout (nb)

19-06-2007 13:02

mag je op een prive terrein dat aan het kanaal licht wel gewoon je tent opzetten.
janwillem hilverts

19-06-2007 13:06

Dat is geheel aan de grondbezitter. Als het van hem mag, dan heeft de politie, in mijn ogen, er helemaal niks over te zeggen! Het is tenslotte eigen terrein.

Ze kunnen je wel om de juiste papieren vragen
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

19-06-2007 13:11

Mag niet, geen aangewezen kampeerterrein.

Kut he ?

Maarruuuhhh volgens jou mag ik dan alles, zolang ik het maar op eigen terrein doe. ?

Jammer vriend de wet stopt niet bij de erfgrens!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

19-06-2007 13:31

Kampeervergunning aanvragen. Want daarmee mag het.

Wellicht makkelijker om iets aan de uitfasering van de WOR bij te gaan dragen in plaats daarvan?

In de wet staat dat overnachten in een onderkomen verboden is. Daar valt een paraplu ook onder. Je kunt feitelijk dus altijd weggestuurd worden als je één of ander schuilmiddel om te overnachten gebruikt. Gelukkig wordt veel door de vingers gezien, maar dat is niet eindeloos rekbaar. Verstoppen lukt natuurlijk niet overal en altijd. Maar met zo min mogelijk opvallen voorkom je veel. Als je weet dat het verboden is, dan lijkt mij het ook raadzaam er niet te koop mee te zitten.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
K. van den Herik

19-06-2007 14:00

"Mag ik van u de juiste papieren?"

Kan ook bij die ene topic.

Helaas wordt veel gedoogd. Nu blijft iedereen maar aantobben tot het echt te laat is.

MVG

Klaas
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

19-06-2007 14:30

Klaas, per gebied verschillend of er veel of niets wordt gedoogd. Het moet inmiddels iedereen wel duidelijk zijn hoe grotendeels een vistentje vanaf 1-1-2008 gelegaliseerd kan worden.
Het zal m.i. pas echt aantobben worden m.i.v. volgend jaar en dat voor al degenen die of te lui of te beroerd zijn om dit via hun HSV of Federatie bij de betreffende gemeente(n) aan te kaarten.
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

20-06-2007 12:26

Heren

Ik heb regelmatig contact met de gemeente.
Men is bereidt om te praten over de WOR en over onze wensen daarin.
Als het echter aan mij ligt blijft er binnen de gemeente Ede een nachtvis-verbod gelden.
Men gedraagt zich toch niet aan de waterkant.
Er is een momenteel zelfs een ondrzoek gaande naar welke vissers vorige week een tiental eenden letterlijk heeft doodgeslagen.
Getuige willen zich niet eens melden, terwijl er genoeg zijn.
Ze zijn het er in feite gewoon mee eens dat het gevogelte wordt afgeslaagd.
Weer een last minder.

met walgende groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

20-06-2007 13:16

Hans-Peter,

Aan de aanvraag gaat een inventarisatie vooraf van water dat geschikt is voor het nachtvissen met tentjes. Daarmee kun je dus meehelpen de overlast te verminderen. Veel stadswater is wat mij betreft totaal ongeschikt voor ontheffing vanwege de potentiële overlast voor de omgeving. Die zou je juist moeten uitsluiten van het nachtvissen. Dat zal ook wel voor Ede gelden, hoewel ik de toestand daar niet ken. Vind sowieso een enkele stad als Ede met jeugd die daar het stadswater verziekt niet zo representatief voor het karpervissen op zich. Geeft zo een vertekend beeld, niet? :roll: Als ik het karpervissen zou moeten afwegen aan de activiteit aan de gracht bij ons voor het huis vind ik het een hobby van niks. En dan hebben we daar nog weinig overlast van. Wat mij betreft komt daar een nachtvisverbod. Veel te dicht op bewoning. Er is echter nog genoeg water over waar het wel kan en het de moeite waard is.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

20-06-2007 23:39

HPE, dat een deel zich toch niet gedraagt aan de waterkant daarin heb je gelijk. Dit heeft echter feitelijk alles met controle te maken. Waar de 'pakkans' vrijwel 100% is gedraagt men zich wel of gaat daar niet meer vissen. Stadsvijvers dichtbij woningen zijn m.i. sowieso niet geschikt om daar 's nachts te mogen vissen, geeft altijd overlast.
K. van den Herik

21-06-2007 07:57

Eigenlijk he, eigenlijk stond en staat het er al.

Eigenlijk is er in 8 jaar maar weinig aan toe te voegen.

Toon respect voor een ieder en ieders eigendom.
- Veroorzaak geen overlast.
- Toon respect voor de natuur.
- Meld calamiteiten en onregelmatigheden bij de gemeente, politie of hengelsportvereniging.
- Zorg dat je beschikt over alle benodigde vergunningen.
- Vis alleen met visveilige systemen.
- Gebruik bij het onthaken en fotograferen altijd een onthaakmat.
- Houd de vis nat bij het onthaken en fotograferen.
- Ga verantwoord om met het gebruik van de bewaarzak, landingsnet, weegnet en onthaakmat. Vermijd het overbrengen van visziekten.
- Zet de karper terug in het water waarin deze is gevangen.

Artikelsgewijze Toelichting
1. Hiermee wordt primair bedoeld dat men zich aan de ‘normale’ fatsoensnormen dient te houden zoals die gebruikelijk zijn in onze samenleving. Zo dienen karpervissers bijvoorbeeld geen onrechtmatig gebruik te maken van andermans eigendom (bijv. zonder toestemming vissen op privé terrein). Bovendien zijn karpervissers niet de enige recreanten die aan de waterkant vertoeven. Houd dus ook rekening met andere vissers, watersporters, dagrecreanten, wandelaars etc. Claim geen stekken en profiteer niet – zonder te overleggen – willens en wetens van de inspanningen van collega karpervissers (‘stekkenpezen’).

2. In met name woongebieden wordt snel overlast ondervonden, vooral tijdens de nachtelijke uren. Vooral te hard afgestelde beetverklikkers zijn hier debet aan. Dergelijke overlastsituaties kunnen worden voorkomen door de beetverklikkers zachter af te stellen in combinatie met het gebruik van een sounderbox. In de nacht draagt het geluid veel verder dan overdag. Ook kleine stemverheffingen kunnen ’s nachts al heel snel als hinderlijk worden ervaren. Voorkom dat andere mensen aanstoot kunnen nemen aan je gedrag.

3. Houd zoveel mogelijk rekening met de flora en fauna. Er is al zoveel verdwenen. Creëer bijvoorbeeld geen visstek door het snoeien van bomen en planten en verstoor geen broedende vogels. Behandel ook andere vissoorten dan karper met liefde en respect. Laat ook geen afval achter op je visstek. Ruim ook afval op dat door anderen is achtergelaten. Als karpervisser val je op in je omgeving en wordt je snel verantwoordelijk gehouden voor afval dat op de stek is achtergebleven na je vertrek.

4. Instanties zoals de gemeente, de politie, het waterschap of de hengelsportvereniging hebben tegenwoordig een milieu/calamiteiten telefoon. Door melding te maken van calamiteiten en onregelmatigheden zoals vernieling, overlast, vervuiling en stroperij werk je actief mee aan een beter (leef) milieu. Waarschuw bij vissterfte de visrechthebbende en/of Sportvisserij Nederland. Zij kunnen, indien nodig, passende maatregelen nemen.

5. Zonder de benodigde vergunningen (niet alleen visvergunning maar ook bijv. gebruikersvergunning of toegangsbewijs) ben je in overtreding.

6. Vis alleen met systemen waarbij de karper zich bij lijnbreuk te allen tijde kan bevrijden van lood en lijn. Gebruik geen rigs die de karperbek onnodig schade toebrengen (bijvoorbeeld de bent-hook-rig bij karpers met zachte bekken). Beperk het gebruik van een voorslag tot die specifieke situaties waarin geen andere alternatieven aanwezig zijn.

7. Door het gebruik van een goede onthaakmat zal de karper geen onnodig letsel oplopen bij het meten, wegen en fotograferen.

8. De slijmlaag van de karper is zijn grootste bescherming tegen bacteriën, virussen en parasieten. Maak een onthaakmat goed nat voor je de karper er oplegt. Dit geldt tevens voor het gebruik van het weegnet. Droog en ruw materiaal beschadigt in hoge mate de slijmlaag. Bij uitdroging en/of beschadiging kan de karper bezwijken. Voorkom dit dus.

9. Bewaar slechts één karper per bewaarzak. Door meerdere karpers in een bewaarzak te bewaren is er grote kans dat de karpers elkaar letsel toebrengen. Een bewaarzak moet goed ‘verankerd’ zijn. Tevens dient de bewaarzak op een zuurstofrijke plaats te worden weggehangen. Hang een bewaarzak nimmer tussen de waterplanten. Waterplanten onttrekken na het invallen van de duisternis namelijk zuurstof aan het water. Ook op zeer modderige bodems kunnen zeer zuurstofarme situaties ontstaan. Hang een bewaarzak, in verband met golfslag en stroming, nooit in de buurt van harde puntige materialen (zoals bijv. basaltblokken). Ga nooit varen met een boot indien er een bewaarzak met daarin een karper aan bevestigd is. Heb je in een water gevist waar een vissterfte heeft plaats gevonden, ontsmet dan je bewaarzak(ken), weeg- en landingsnet.

10. Een karper is niet voor niets groot geworden in het water waarin hij rond zwemt. Door verandering van zijn biotoop kan er een levensbedreigende situatie ontstaan voor de karper. Vaak zijn de bekende grote exemplaren ook nog eens ‘target’ vissen voor veel karpervissers. Door hen een karper te ontnemen, ontneem je collega vissers ook een stuk plezier in de visserij. Bovendien kan een karper resistent zijn voor ziekten maar evengoed drager zijn en daardoor ziekten meenemen naar het visbestand op het “nieuwe” water.
robin bijker
Berichten: 108
Lid geworden op: 25-12-2006 09:36
Locatie: glanerbrug
Contacteer:

21-06-2007 08:18

hier kan je gewoon vissen met tentje heb wel gehoord dat het grondzeil er los in moet zitten:S nog nooit problemen mee gehad
K. van den Herik

21-06-2007 08:24

Toeval wil, dat er nu iemand in het park hier zit. Vijvertje van een paar meter breed. Flinke dome ala powerplus. 2 Stokken steken uit de tent en nog een pen hengel.

Karper is er nooit uitgezet, maar daar is in de loop van de jaren wel iets opgevonden. Krantentassen vol.

De flat staat op 25 meter. Het ziet er niet uit en al was het het laatste, dan ging ik op kantklossen.

Het park bestaat uit 2 delen. Het andere deel wordt vaak bevolkt door de (op)hangjeugd. Zeker tegen het weekend worden de prullenbakken overal voor gebruikt behalve voor het weggooien van de liter breezerflezzen en de stufzakjes.

Ik weet dat sommige mensen tegen donker niet meer voorbij durven lopen.

Wil er best een poll van maken, maar ik weet mijn voorkeur en ik hoop dat die ophangjeugd niet op vissen gaat.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

21-06-2007 13:17

Hans-Peter van Ee schreef:Verraad uw aanwezigheid niet, dus ruim ook al het afval op.


Ook? In andere situaties niet dan? :roll:

:wink: Grs sebastian
K. van den Herik

22-06-2007 08:01

dan ook
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

22-06-2007 09:10

Het park bestaat uit 2 delen. Het andere deel wordt vaak bevolkt door de (op)hangjeugd. Zeker tegen het weekend worden de prullenbakken overal voor gebruikt behalve voor het weggooien van de liter breezerflezzen en de stufzakjes.

Ik weet dat sommige mensen tegen donker niet meer voorbij durven lopen.

Wil er best een poll van maken, maar ik weet mijn voorkeur en ik hoop dat die ophangjeugd niet op vissen gaat.


Er is een momenteel zelfs een ondrzoek gaande naar welke vissers vorige week een tiental eenden letterlijk heeft doodgeslagen.




Zie je die lui al onder hun plu met camouflagenet liggen, verstopt tussen de struiken?

Ik niet, ik zie ze vooral in hun megadomes, tien man sterk, de oevers terroriseren, en wat let ze, ze hebben een vergunning waarin staat dat zij hun hangplekken legaal aan het water mogen opstellen. Inclusief tafels (lekker makkelijk jointjes draaien en die breezers staan er zo fijn op) ligbedden (om bij te komen of voor de een ritje op de plaastelijke breezerslet…),een droog onderkomen, doe er nog een dvd tje bij, en oja het ego kan ook nog worden gestreeld met zo een karperdinges.

Maar laten we vooral het nachtvissen met een tent legaliseren.

En, o, yes yes yes, ’vissen is in!’

En terwijl we kilo's raden hebben we;

'Schijt aan de karper, in het belang van de karpervisserij :-? '

Soms, heel soms :) kan ik meneer HPE wel een beetje volgen.
8)
K. van den Herik

22-06-2007 10:52

Robert,

We zijn met een 3 miljard teveel op deze aarde zijn. Helaas of gelukkig mogen we er geen 2,5 miljard aftrappen.

Moeten we toch iets anders verzinnen. Voorlopig roeien met de riemen.

Persoonlijk zie ik liever dat manneke in het park vissen dan die andere knuppels hangen.

Ach


Afbeelding


MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

22-06-2007 11:51

Raad je danoontje aan Klaas... Kan je hem met 1 hand omhoog houden 8)
K. van den Herik

22-06-2007 11:53

Pats Robert


Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Ik ga vissen.

MVG

Klaas
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

22-06-2007 12:55

Kees

Er is reeds een inventarisatie geweest en twee watertjes aan de rand van onze gemeente staan op de nominatie om nachtvis-water te worden.
Of het anders gaat worden daar, ik vraag het me af.

Aart

De controle's zijn juist het probleem.
Er lopen er een aantal van onze HSV, zij zijn de bedreigingen echter meer dan zat.
Sterker nog, ze durven in het donker niet eens het park niet meer in.
Notabene een ex-politie-agent is één van de controleurs.
Deze week meerdere malen gebeld i.v.m. de gedode eenden die overal rond-drijven en liggen.
Gisteravond was er nog niets opgeruimd.
Trouwens de BOA's bij ons conroleren alleen tijdens vis-wedstrijden.

met vis-vriendelijke groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!