Wil wat nieuws!

Plaats reactie
Gebruikersavatar
janieck spithoff
Berichten: 1295
Lid geworden op: 13-03-2007 21:30
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

17-06-2007 18:42

Hallo, ik wil graag vissen op schubkarper en spiegel omdat ik dit echt prachtige vissen vind, nu heb ik dit jaar al een stuk of 25 graskarpers gevangen en dit gaat gewoon echt vervelen. Op ameland vis ik dan wel op schubkarper en vang daar ook redelijk veel, ongeveer 20 stuks in 2 weken en ik heb er ook een spiegelkarper gevangen. Maar omdat ik meestal maar 1 of 2 weken op ameland zit en hier ook schubkarper wil vangen moet ik toch opzoek naar een stek, en niet bij mij in de wijk waar alleen graskarper zit.

Ik wi zoizo op open water vissen, of op groot water, dus niet kleine meertjes in een park. Nu mag ik van mijn ouders nachtvissen, en hier is een mooie plek, genaamd kleine wielen waar een goed bestand aan karper zit, alleen hier mag ik niet nachtvissen van mijn ouders ivb met de homo's daar. Dus dan is mijn 2e keus het van harinksma kanaal, daar wist mijn maat nu 3 weken en dan 2 a 3 nachten per weer, nog maar 1 karper van 15 pond gevangen in 3 weken. Hij vist met boilies maar het blijkt niet echt te werken en ik vind dat vissen leuk moet blijven.

Dan is mijn 3e keus ?? Dat weet ik dus niet, misschien polders? maar zijn er polders in de buurt van leeuwarden met een bestand aan karper? Het moet op de fiets bereikbaar zijn. Wie heeft een idee voor mij?

Ik wil graag vissen met mais gemengt met boilies, omdat ik nu een adresje weet voor 5.95 per kilo boilies kan ik dit rustig gaan mengen met (gekookte en geweekte) mais??

Ps. Ik heb een boilie gedraait van kippenvoer/watervogelvoer, koekjesmail, paneermeel en nog wat van dat spul :wink:
Het draaide tot mijn verbazing goed en heb er 2 kilo van gedraait, kan ik dit ook gaan gebruiken, en hoe moet ik het voeren met de mais enzo??

Janieck Spithoff
Mvg, Janieck
marco kuypers
Berichten: 69
Lid geworden op: 07-12-2005 16:52

18-06-2007 10:27

Ga eens op pad met je fiets en ga eens zoeken naar een mooi water weet zeker dat je welw at zult vinden. Over voeren etc moet je ook zelf uit proberen is per water verschillend. Door uren te maken zul je steeds meer gaan vangen. Mensen gaan jou geen wateren vertellen of vistechnieken/tactieken vissen is ontdekken en kom er dus zelf achter.

Veel succes.

gr. marco
Gebruikersavatar
Arjen Dijkstra
Berichten: 578
Lid geworden op: 15-05-2005 23:46
Locatie: Tsjusterboxum (fr)

18-06-2007 11:58

Janieck, ik heb zo'n 5 jaar in leeuwarden op school gezeten en volgens mij herbergt leeuwarden en omstreken hele mooie wateren. Ik raad je aan eens via Google-earth te gaan kijken, dan weet je meteen wat je op fiets-afstand kunt behappen.
Ik zet mijn huupie in
Gebruikersavatar
janieck spithoff
Berichten: 1295
Lid geworden op: 13-03-2007 21:30
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

18-06-2007 14:07

Ik heb heel vaak naar stekken gezocht, en je geloofd het of niet, ik heb geen tot bijna geen schubkarper kunnen ontdekken, wel veel graskarper, het stikt er hier van....
Mvg, Janieck
Gebruikersavatar
ramon ansing
Berichten: 655
Lid geworden op: 23-08-2006 17:46
Locatie: tolbert (groningen)
Contacteer:

18-06-2007 16:07

hey, janieck.
Toevallig heb ik afgelopen zaterdag een feeder wedstrijd gehad bij het eiland heb daar leuk gevangen (50 vissen 64 pond) daarmee was ik ook eerste. in het kanaal dat om het eiland heen loopt en de zei tak die leeuwarden inloopt zijn verschillende schubkarpers verspeeld. Opvalend was dat dit enkel vaste stok vissers waren die tot 9,5 m uit de kant zaten. dus als ik jouw was zou ik in de zeitakken 2 voer plekken aan de kant maken er er daarop vissen. Als je verder nog wat wil weten over bodem verlopen ofzo moet je me maar even toevoegen op msn. ben tijdens het voornvissen in de winter interesante stukken tegen gekomen.
groet`n ramon
Plaats reactie