HV de Fint Beuningen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rob Arts
Berichten: 113
Lid geworden op: 07-06-2005 21:03
Locatie: Gennep

13-05-2007 22:40

Degene die hier ook wel eens op forum zitten omgeving Beuningen.....ook zo'n fijne dreigbrief gehad van de vereniging ?
Blijkt dat er overlast is door vissers, en dan dik gedrukt...met name karpervissers.
Wanneer het niet verbetert, willen ze het karpervissen verbieden.

Tja...ben al 3 jaar lid....NOOIT controle gehad ! NOOIT iemand van vereniging gezien ! Pfff...niet eens vaak andere karpervissers gezien...wel eens wat blikjes e.d. meegenomen van "collega-vissers"

Wellicht kunnen ze wat vaker die paar stukjes water in Beuningen langslopen, en de gasten die voor rotzooi zorgen wegsturen, en vergunning afnemen. Lijkt me niet zo heel moeilijk...

Lekker makkelijk, verbieden ! Confrontatie niet durven aangaan lijkt het meer op. Vooral de toon in de brief irriteerde mij mateloos.
Ik wens niet geassocieerd te worden met die enkele scootervandalen....

En zo verpesten enkelen het weer.....
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

14-05-2007 02:19

Ochjee laat me raden witvissers in het bestuur, van die oude zielige knarren die helemaal niet snappen dat meeste recreatie (wit)vissers die god ganse zooi achterlaten.

Zo ben ik ooit eens gebelt ook door onze vereninging dat karpervissers een zooi achtergelaten hadden op bepaald gedeelte.
Notabene heb ik daar zelf gezeten, niks kunnen ontdekken, kom ik tijdje later waar ze een wedstijd hadden aangelopen, een zooi van made en lokvoerzakken enz enz.
Heb ik zelf maar even gebeld en duidelijk gemaakt dat ze dat even netjes moeten komen opruimen...
Wat ze met de staart tussen de benen kwamen doen.

Dus Rob. ik steun je met 100% al vis ik er nooit en weet er verder niks van.
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

14-05-2007 08:33

Heren

Ik zou naar de eerst volgende HSV-vergadering gaan, en daar mijn ongenoegen kenbaar maken.
Zoiets in de trant van: Het is makkelijk om naar mensen te wijzen, maar waar we eigenlijk naar zoeken is een oplossing van de problemen.
B.V. een samenscholingsverbod....

met vissende groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Gebruikersavatar
Rob Arts
Berichten: 113
Lid geworden op: 07-06-2005 21:03
Locatie: Gennep

14-05-2007 11:30

Ga in ieder geval , samen met mijn vismaat, een brief terug schrijven.
Ik wil best een keer meelopen op zo'n zomeravond....

Ook ik heb meerdere malen spul van witvissers zien liggen, tot en met nylon van 10/100.....daar van vang je geen karper mee....

Maar het gaat mij niet zozeer om de strijd aan te gaan met witvissers, maar meer het gemak waarmee een vereniging met het vingertje wijst. Hoe weet men dat ? Door controle ? Waarom dan niet meteen weggestuurd ? Elkaar aanspreken op het gedrag, dat werkt veel beter.
Maar als je niet je neus laat zien...tja....

3 Jaar geleden mocht je er nog nachtvissen, dat is nu ook al verboden.
Straks wordt het vissen in de koivijver van een kameraad :cry:
K. van den Herik

14-05-2007 12:19

Het jammere van niet meer mogen nachtvissen is dat de problemen op het bordje komen bij verenigingen met leden die wel van alles regelen.

Straks krijg je de ontwikkeling van nachtvispassen met ledenstop. Terwijl dit eigenlijk het aller aller alerlaatste redmiddel zou moeten zijn.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Jochem Overdijk
Berichten: 29
Lid geworden op: 11-02-2002 01:00
Locatie: Enschede

14-05-2007 13:17

Rob,

Wij hebben een aantal jaren geleden hetzelfde probleem gehad binnen onze vereniging. Uiteraard waren het 'de karpervissers' die verantwoordelijk waren voor escalaties langs de waterkant. Dit resulteerde uiteindelijk in een nachtvisverbod op alle verenigingswateren.

Om eerlijk te zijn kan ik het bestuur van de vereniging geen ongelijk geven. Uiteraard bestond het bestuur uit witvissers die nogal bevooroodeeld naar karpervissers keken. Maar daar stond tegenover dat er op de AVL's nooit ook maar 1 karpervisser aanwezig was. Niet vreemd dus dat een bestuur, met instemmening van andere leden (witvissers), besluit om als laatste noodgreep een nachtvisverbod in te stellen.

Wij hebben de situatie inmiddels behoorlijk weten te keren. Wat we iig niet hebben gedaan is terugwijzen met dat vingertje, dat werkt averechts. We zijn begonnen om ons gezicht op vergaderingen te laten zien. Ook zijn we gaan meewerken met acties zoals een visserijkundig onderzoek en het volgen van een cursus visstandbeheer. Door te laten zien dat we ook betrokken zijn bij onze vereniging hebben we veel goodwill gekweekt. De eerste vrijstellingen voor een nachtvisweekend waren het gevolg.

Inmiddels hebben we een actieve karpergroep opgericht, hebben we een spiegelkarperproject op poten gezet, is het nachtvissen toegestaan voor alle karpervissers die een actieve bijdrage aan de vereniging leveren, zitten leden van onze groep in het Algemeen bestuur van de HSV en zijn twee van de leden van onze karpergroep aangesteld als verenigingscontroleur. Klein detail, bij algemene ledenvergaderingen is de opkomst van karpervissers inmiddels hoger dan die van witvissers. Dit terwijl we op een uiterst prettige manier met elkaar kunnen samenwerken en in overleg alles voor elkaar kunnen krijgen wat we willen.

Probeer je dus te verenigen en op een constructieve manier met het bestuur samen te werken, waarbij je probeert te voorkomen dat er langer een onderscheid in witvissers en karpervissers is.

Succes
Gebruikersavatar
Rob Arts
Berichten: 113
Lid geworden op: 07-06-2005 21:03
Locatie: Gennep

14-05-2007 15:07

Ik hoop dat het bij onze HSV ook zo zal lopen. Ik heb ook helemaal geen behoefte aan welles-nietes. Ik heb alleen niet zo'n beeld over het aantal karpervissers. Mocht er nog een bijeenkomst zijn, wil ik daar best eens gaan kijken, en evt. steentje bijdragen. Zou toch zonde zijn als het misloopt. Ik weet wel dat er hier op het forum ook wat karpervissers uit deze regio zijn, wellicht kunnen we samen op constructieve manier wat doen. Nog bedankt voor jullie reacties ! Wordt vervolgd....
wgj albers
Berichten: 102
Lid geworden op: 05-06-2005 22:56
Locatie: beuningen

18-05-2007 10:14

heej rob

ik ken de voorzitter (beetje persoonlijk )

en zei 2 tot 3 jaar geleden al dat het zo over was met het karper vissen bij hun in de putten,omdat we veel te veel ruimte in beslag namen met onze tenten en hengels cq lijnen

ik vond het grote onzin maarja er viel niet over te praten met de beste man

bij het witte huisje staat vaak jeugd (stond ik vroeger ook weleens ) maarja het is gewoon zwaar naatje dat wij er de schuld van krijgen

ik hoor het wel wij als beuningse karpervissers je weet wel wie ik nog meer bedoel denk ik willen wel helpen


mvg willy
Gerrit Hees

18-05-2007 10:27

zo gaat het hier op de wateren van hsv het pluimpje ook al. Prullenbakken worden niet geleegd,overal ligt troep langs de kanten, nooit controles, stropers, mensen hakken gaten in het riet, mensen maken s'nachts kampvuren, oevers onbereikbaar om een vis te scheppen en een visvereniging die de struisvogel politiek voert zeggen dat ze vaak controleren ( in 2 jaar tijd nooit maar dan ook nooit controle gehad) etc.
Gebruikersavatar
Rob Arts
Berichten: 113
Lid geworden op: 07-06-2005 21:03
Locatie: Gennep

18-05-2007 15:58

Is er wel eens een ledenvergadering ?
Gerrit Hees

18-05-2007 17:13

is er wel maar ze nemen iemand van 16 alles behalve serieus
Gebruikersavatar
Rob Arts
Berichten: 113
Lid geworden op: 07-06-2005 21:03
Locatie: Gennep

19-05-2007 11:30

Weet je wanneer ?

Ik ben boven 40, en mijn vismaat ook....wellicht dat het helpt... :o
edwin moed
Berichten: 102
Lid geworden op: 07-12-2003 01:00
Locatie: beuningen

19-05-2007 11:46

ik hoorde ook al dat er niet eens meer nacht gevist mag worden
maar ja komt toch nooit iemand
Beter een vis in de hand dan tien in de lucht
Gebruikersavatar
Rob Arts
Berichten: 113
Lid geworden op: 07-06-2005 21:03
Locatie: Gennep

19-05-2007 12:34

Klopt Edwin, maar dat was vorig jaar ook al.....
wgj albers
Berichten: 102
Lid geworden op: 05-06-2005 22:56
Locatie: beuningen

19-05-2007 19:19

er staat nu zelfs iets over in de gelderlander

dat in de hele gemeente beuningen in gemeente water binnekort niet meer in de nacht gevist mag worden

beetje jammer allemaal
Gebruikersavatar
Rob Arts
Berichten: 113
Lid geworden op: 07-06-2005 21:03
Locatie: Gennep

19-05-2007 23:23

:cry:

valt Ewijk en zo dus ook onder....tja...
wgj albers
Berichten: 102
Lid geworden op: 05-06-2005 22:56
Locatie: beuningen

20-05-2007 13:38

het wordt ons zo niet makkelijker gemaakt he

ik ben bang dat we er zeer weinig tegen kunnen doen
Henk Derks
Berichten: 217
Lid geworden op: 26-11-2006 21:02
Locatie: Hoogeveen

20-05-2007 18:30

Rob,

wat Jochum aanhaalt moet je zeker proberen.

in mijn woonplaats hebben we het zelfde gehad, ik zeg dus gehad, want inmiddels hebben ook wij de zaken radicaal om weten te draaien.
eigenlijk hetzelfde verhaal als bij Jochum, en ik moet zeggen; het loopt goed.
wel zijn de initiatiefnemers bij ons ook ver.controleur geworden, zodat we alles in de hand hebben om het 'tij'te keren.
we zijn met het assisteren van het uitvissen begonnen, karpervissers vinden dit wel leuk, dus zo hebben we de mensen beetje bij beetje gemobiliseert.
inmiddels mensen in bestuur en in visstandbeheer, gaat dus de goede kant op.
zet je schouders er onder, en laat wat van je horen, ook op het board :D

gr. henk
wouter de klein
Berichten: 24
Lid geworden op: 08-07-2005 15:13
Locatie: weurt
Contacteer:

22-05-2007 16:52

hey rob,

ik ben het volledig met je eens, heb gister avond voor het eerst in 3 jaar tijd controle gehad in ewijk van de politie, ze wisten niet eens dat het een gemeente water was dus zegt al genoeg. maar ik ben het met je eens dat we er iets aan moeten doen. aangezien ik en een maat in ewijk nachten zaten en er nooit maar dan ook nooit rotzooi hebben achtergelaten de enige rotzooi die er was moesten we opruimen van anderen, ook valt mij op de witvissers veel vaker wat lijn en dingen achterlaten en daar hoor je ze niet over. nou heb ik zoiets van het is er nog niet helemaal door dus in juni gaan we gewoon een n8tje pakken.

maar ik steun je volledig en als ik me er mee voor in kan zetten dan zal ik dat ook wel zker willen doen. mocht je me hulp willen gebruiken stuur maar ff een pb.
een karpervisser ben je niet even maar voor je hele leven
Mike van Zwam
Berichten: 286
Lid geworden op: 14-09-2005 22:58

13-06-2007 22:18

Terrecht dat het verboden wordt te nacht vissen.

Als je er gaat kijken is het er meestal 1 puinzooi, vooral als de bomen wat kaler worden verschijnt er een vuil stort in de struiken.
Er zijn nog steeds veel mensen die hun troep laten liggen, dan wel tussen de struiken gooien.

De omwonende van de wateren in ewijk en beuningen kopen een huis van een paar ton, en s'nacht willen die niet wakker liggen van een paar optinics, en s'ochtends de troep op moeten ruimen.
Vaak ruimen omwonenden de troep s'ochtends op, anders blijft het namelijk liggen.

Nou weet ik ook wel dat het grootste deel van de vissers die er zit serieus vist, maar er zijn is dus ook een groep die dat niet doen.

Jammer is het natuurlijk wel, want de politie controleerd natuurlijk altijd op de verkeerde momenten als ze al controleren, maar hier kon je voor een deel op wachten.
Onderschrift:
Dit is een stukje tekst dat onder je berichten wordt gezet.
Er is een limiet van 255 tekens.
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

14-06-2007 21:15

Wat wgj Albers zegt klopt!

Het beste kun je de ALV bezoeken met een (behoorlijk) aantal karpervissers. Als ze het voorstel doen om karpervissen te verbieden kunnen jullie allemaal tegenstemmen. Dit is de enige optie die zinvol is, statutair zijn jullie stemgerechtig als lid van de HSV, hier moet de HSV naar luisteren.

De Gemeente Beuningen wil een nachtvisverbod op de sloten die in Beuningen liggen. Voor een plas die ligt op het industrieterrien geldt al een nachtvisverbod. Deze wateren staan niet in de lijst van viswateren, vissen wordt er toegestaan als je een vispas hebt.
beetje bij beetje
wouter de klein
Berichten: 24
Lid geworden op: 08-07-2005 15:13
Locatie: weurt
Contacteer:

18-06-2007 19:15

de pvda. wil in de gemeente beuningen nachtvisvergunningen invoeren dit wil dus zeggen dat het voorlopig nog niet vast staat dat er niet mag worden genachtvist.

het grote meer in ewijk wordt regelmatig gebruikt als stortplaats :-?

laat ze daar maar wat aan doen want wij zijn er de dupe van
een karpervisser ben je niet even maar voor je hele leven
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

18-06-2007 20:20

Wouter ik neem aan dat je de plas bedoeld bij knooppunt Ewijk?

Deze plas gaan ze verontdiepen in verschillende fases. Er zal een diep punt blijven, dit omdat de plas gevoed wordt met kwel dat vanuit de diepere lagen komt. Op zich hoeft verontdiepen niet schadelijk te zijn voor de karpers, ze zullen nu alleen een tijdje wat gestrest zijn door de werkzaamheden.
beetje bij beetje
wouter de klein
Berichten: 24
Lid geworden op: 08-07-2005 15:13
Locatie: weurt
Contacteer:

19-06-2007 13:25

nee nie het gat van melsen,

ook bij het meer van ooijen wordt regelmatig afvalgedumpt:s

k kwam daar een keer en er lagen heel veel vuilniszakken enzo.
dus de politie maar gebeld.
om te voorkomen dat als ze kwamen controleren ik er iig niet ''verdacht'' van wordt maar ja.

bij van melsen komen ook heel veel huizen te staan enz.. dus ja
een karpervisser ben je niet even maar voor je hele leven
Plaats reactie