Kanaal Tips

Gast

31-01-2002 10:34

Jongens, ik meng me niet meer in deze discussie. De meningen liggen nogal uiteen. Fantastisch. Iedereen vangt met zijn manier. Ik ga nu wel nog eens testen met in de stroming vissen dat zeker, kan er hooguit weeer iets van leren. Bedankt voor de discussie. Iedereen houdt vast aan zijn mening, maar Joey stelde n vraag, en wij vullen de topic over stroming en al dan niet voeren.

Dus Joey,

Probeer t gewoon uit, in de stroming vissen of niet. En voeren of niet. Kijk wat t beste werkt en ga daar meer door. Ik ga door deze discussie nu ook weer wat dingen uitproberen. En hou vol, zorg dat je vergelijking kan maken over n behoorlijk periode want van 2 nachtjes vissen kun je niks zeggen.

Tight Lines,

En iedereen suc6 voor dit seizoen

Tim
Gast

31-01-2002 10:35

Jongens, ik meng me niet meer in deze discussie. De meningen liggen nogal uiteen. Fantastisch. Iedereen vangt met zijn manier. Ik ga nu wel nog eens testen met in de stroming vissen dat zeker, kan er hooguit weeer iets van leren. Bedankt voor de discussie. Iedereen houdt vast aan zijn mening, maar Joey stelde n vraag, en wij vullen de topic over stroming en al dan niet voeren.

Dus Joey,

Probeer t gewoon uit, in de stroming vissen of niet. En voeren of niet. Kijk wat t beste werkt en ga daar meer door. Ik ga door deze discussie nu ook weer wat dingen uitproberen. En hou vol, zorg dat je vergelijking kan maken over n behoorlijk periode want van 2 nachtjes vissen kun je niks zeggen.

Tight Lines,

En iedereen suc6 voor dit seizoen

Tim
Joey Kouw
Berichten: 11
Lid geworden op: 26-01-2002 01:00
Locatie: Delft
Contacteer:

31-01-2002 18:57

Bedankt tim en derest natuurlijk!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

31-01-2002 20:46

Hoi allemaal,

Een rivier is nog geen kanaal. Ik dacht dat het over kanalen en scheepvaart ging. In de trek van een flinke rijnaak of duwboot in een gemiddeld kanaal gaat 60 gram of veel zwaarder lood zeker wel mee. Weet ik uit ervaring. Als je de boel heel houdt, dan lijkt het wel of je een karper aan het drillen bent. Wat ik echter nog niet heb gelezen is dat de beroepsvaart in de avond vaak stil valt tot de volgende morgen. Toch al gauw zo’n 12 uur waarbinnen het voer netjes blijft liggen. Een aantal avonden voeren heeft daarom wel zin. Overigens kun je ook over een groter deel van het kanaal voeren. Dit houdt de vis attent op jouw deel van het kanaal en… jouw voer.

Groeten Kees
Pieter de Jongh

31-01-2002 22:44

Beste tim,
ik zie dat mark mij al voor is.
Maar dat kun jij toch ook wel verzinnen zeker dat het lood wel blijft liggen maar de opwaartse druk die door de stroming word veroorzaakt ervoor zorgt dat de strakke lijn verplaatst en wat zit eraan de lijn vast, juist ja het lood.
Wat ik meestal doe bij heel harde stroming.
Ik vaar het lood uit met de baitrunner heel los tegen de stroom in
Als ik het lood laat vallen zorgt de baitrunner voor een giga- bocht in de lijn.
Het voor deel is dat het lood blijft liggen en een gedeelte van de slappe lijn naar beneden word geduwd ipv naar boven.
Als je dan de baitrunner weer wat strakker zet zal het lood bijna niet meer verplaatst worden, het ziet er niet uit zo'n bocht maar beetregistratie en vis verzekert bij een aanbeet. Omdat ik dan ook met dyneema vis zit er geen rek op de lijn en vandaar dus de goede beetregistratie.

En natuurlijk is een karper wat anders dan een boilie maar ik geloof dat er nog meer stroomdruk tegen een karper staat dan tegen een boilie omdat een karper nu eenmaal meer oppervlakte heeft.
En geloof jij dat een karper tegen de stroom in blijft zwemmen: hij is echt niet gek hoor, de natuur zorgt voor een zo efficient mogelijk gebruik van energie en de karper gaat lekker uit de stroom liggen in dus die stroomvrije kuilen op de bodem ipv als een zalm tegen de stroom in te blijven zwemmen.
Ik vraag me wel af of jij weleens superharde stroming hebt gezien die in staat is om bomen mee te nemen en kanten weg te spoelen.
Daar zwemt geen vis tegen in gedurende lange tijd.
Dat garandeer ik jou.

met vr groeten pieter
Gast

01-02-2002 09:06

Beste Pieter,

Niet voor t een of ander, maar ik geloof dat ik diegene was die toch zei dat de karper zeer zeker niet in die stroom zou blijven liggen?? Je haalt denk ik wat dingen door elkaar.

En ik weet zeer zeker wat harde stroom is!!! Zoals nu op de maas!ik zie t iedere dag, ik woon 5 min. van de maas en zoals jullie vast wel hebben gezien op t nieuws zijn er al delen overstroomt en is de situatie kritiek. Daarom was t ook ik die toch zei dat dat beest zich dan onmogelijk in de stroom zou ophouden.

Wat die lijn betreft, dat weet ik zeker. Ik vis op de maas eigenlijk altijd vlak aan de kant. Max 10 meter ver en 2 meter diep. In de zomer en najaar werkt dit perfect. Alleen moet ik toch constateren dat t vaak na inworp t lood al verder gerold is terwijl mijn lijn nog 'los'ligt.Ik ga dat eens proberen met die baitrunner methode van jou.

groetjes Tim
Joey Kouw
Berichten: 11
Lid geworden op: 26-01-2002 01:00
Locatie: Delft
Contacteer:

05-02-2002 16:40

Hoi,
Ik heb gevist op het kanaal met 3 hengeltjes me vismaat ook me vismaat had 1 trugloper misgeslagen en voorderest hadde we niks ik geen enkel piepje or something maar het was wel gezellig!

Dag
Arjen Lans

18-02-2002 13:43

Joey,
Gewoon blijven proberen. Eén zwaluw maakt nog geen zomer.

Succes met de vangsten en met je Nederlands,
Arjen
Arjan van den Berg

18-02-2002 16:03

Joey,

Het is pas februari en hoe mooi het weer ook lijkt de lichtintesiteit is nog maar aan het klimmen en het is nu gewoon een zeer moeilijke periode van het jaar.

De doorzetters vangen op hun tijd wel hun visje, maar het is nog steeds veel blanken geblazen.

Dus gewoon weer gaan en weer en weer en uiteindelijk zal je succes hebben.

MvG

Arjan