Singeltjes Arnhem, cultuurwater Rijkerswoerd

Plaats reactie
Robert Lamboo

25-01-2007 17:45

Ik woon al weer een tijdje op kamers in Velp, en heb al menig leuke watertjes ontdekt. Ik loop nu stage bij de gemeente Arnhem (afdeling boomverzorging) en zo kom ik op allerlij uithoeken waar ik nog niet geweest ben in de stad. En toen rees mij de vraag: zwemmen er ook karpers in de kleine singeltjes die je wel eens ziet. Ik doel bijvoorbeeld op de singeltjes langs de IJsellaan, langs het spoor en in Malburgen. Ik zag dat ze bezig zijn met baggeren, en ben even gaan kijken. In Rijkerswoerd zag ik ook een leuke vijver met enkele sloten die er op aangesloten staan. Mijn bedoeling is om hier een beetje te gaan struinen, en ik wilde even informeren of er nog leuke verassingen zwemmen :)

Antwoord mag via PB, alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Remko Berendsen
Berichten: 671
Lid geworden op: 26-10-2006 20:25
Locatie: Westervoort

25-01-2007 19:00

je hebt pb
Robert Lamboo

27-01-2007 19:14

Bedankt Remko 8)
Robert Lamboo

28-01-2007 12:43

Heeft iemand misschien nog wat informatie? :)
Gebruikersavatar
Ray v/d Bos
Berichten: 497
Lid geworden op: 06-04-2002 02:00
Locatie: Doesburg

28-01-2007 19:36

Robert

dicht bij jouw in Rheden kun je leuk vissen. In Arnhem heb je veel water( nachtvissen verboden) maar voor het struinwerk hoef je je daar niet druk om te maken.
het Hoefijzer is een mooi penwater, ook de wateren aan de pleiroute zijn ook mooie wateren waar je voor grote verrassingen kan komen te staan.

en dan dit is wat verder weg voor je, bij mij in Doesburg heb je de oude stadsgrachten, zit ook veel vis.
Robert Lamboo

28-01-2007 19:48

Thanks Ray, hopen dat het weer snel beter word..zin in het voorjaar

Ik ben ook wel eens in de buurt van Doesburg geweest ja, net buiten Ellecom. Ook wat mooie stukjes gevonden, vooral richting de IJsel. Sommigen stukken land daar is eigendom van landgoed Middachten en mocht er destijds van de opzichter rondstruinen. Ik ga zoieso van het voorjaar en de zomer Rheden even aan een grondige inspectie onderwerpen.
alexander nijman
Berichten: 47
Lid geworden op: 24-02-2006 21:07
Locatie: arnhem

21-02-2007 21:17

in de omgeving rijkerswoerd is genoeg karper te vngen maak je daar maar niet druk om.
vis er zelf ook regelmatig.
veel suc6.

voor meer info pb :wink:

greets
Pieter Bas van Duuren
Berichten: 212
Lid geworden op: 09-03-2007 20:43
Locatie: Guatemala
Contacteer:

12-03-2007 19:04

Hoi Robert

InArnhem zuid liggen wel leuke watertjes, wel wat dressuur zeker op die twee grote plassen. Verder zijn er langs de verschillende dijken langs de ijssel wel wat leuke kolken waar soms wel wat te vinden is....

In Arnhem noord is het wat lastiger veel klein overbevist cultuur water! Maar op het velperbroek kun je tussen alle overkant vissers best wel flink tekeer gaan met een pennetje! Vooral onder de hengel toppen van je mede visser willen ze vaak nog wel eens die per ongeluk in het water gevallen boilie oppikken!

tja en anders probeer het eens met de pen op de rivier er zijn daar wel een paar leuke penstekkies geen probleem! Zeker in het voorjaar in het zonnetje!

Groeten,

Pieter Bas van Duuren
Bastiaan Schothuis
Berichten: 44
Lid geworden op: 07-01-2005 14:17
Locatie: Utrecht
Contacteer:

19-03-2007 10:44

Zelf woon ik nu al een paar jaartjes in Arnhem..maar omdat mijn roots bij het twentekanaal lag/ligt ga ik vrijwel altijd nog daar naar toe.

Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd of er in de buurt van Arnhem viswater is waar je wel mag nachtvissen...
Gebruikersavatar
oscar bensbach
Berichten: 39
Lid geworden op: 03-08-2007 22:32
Locatie: arnhem

08-08-2007 19:53

in de vijvers en sloten in de wijk rijkerswoerd heb ik ongeveer 10 jaar geleden ongeveer 30 stuks 15+ karpers los gelaten. dus er zitten er wel.
heb er nooit op gevist. wel heb ik de witvissers horen klagen dat ze iedere x hun lijnen kwijt raakten, waarschijnlijk door karpers.

Even ter verduidelijking dit zijn GEEN gestolen vissen geweest.
Dit waren vissen die de plaatselijke karpervissers weg wilde hebben uit de betreffende vijver omdat daar veel te veel karper in zat en daardoor nooit groter werden dan dit formaat.
Laatst gewijzigd door oscar bensbach op 08-08-2007 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Remko Berendsen
Berichten: 671
Lid geworden op: 26-10-2006 20:25
Locatie: Westervoort

08-08-2007 20:32

oscar robert lamboo zit weer in lisserbroek dus beetje te laat voor info :D :D
Gebruikersavatar
Rob Rijkers
Berichten: 384
Lid geworden op: 22-06-2007 17:19
Locatie: Gemert en Arnhem/Velp

24-08-2007 22:09

Njah Remko, hier nog een studentje formaat 'actief' karpervisser die komende maandag ook weer richting Velp moet voor weer een aantal jaar....
Dus zal ik hier dan ook op Robert's vraag voortborduren...
Ik weet al veel watertjes te zitten en heb er ook al wat leuke bonusjes op de mat kunnen krijgen, maar alle info zou evengoed nog welkom zijn!
En Oscar bedoelde je de karper met de magische 15 kilo grens of 15 pond + ? (ik neem aan het eerste maar je weet maar nooit) En welke watertjes zijn dit dan?
En dan nog een enkele vraag... Ik ben helemaal betoverd als het ware door een redelijk grote zandput die aan de Ijssel vastligt. Deze ligt een stuk fietsen van Velp af. Hier zou ik erg graag wat info over willen, dus als iemand me die zou kunnen geven graag!!

En Robert mocht je dit lezen, hoe is het daar met het werk? En vooral met onze dierlijke vrienden? Nog wat op de mat kunnen krijgen? Pb me even terug.

M.v.g. Rob Rijkers
Don't dream your dreams, catch them!

17-06-2009 1:10pm
She woke me up, but then.... Was I still dreaming???
Plaats reactie