Jagersplas ( Ver of Dichtbij? )

Plaats reactie
OJ van de Kaas
Berichten: 12
Lid geworden op: 25-11-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

25-11-2002 21:34

Ik ben hier nieuw en hoop dat ik hier nog lang kan blijven en veel dingen kan opsteken.

Maar over mijn vraag, ik woon vlakbij het Recreatie water De Jagersplas het middelpunt is een groot meer, ongeveer 200 meter breed en 150 meter lang.
Er zit hier veel karper en mooie vissen van wel meer dan 36 Pond!
Maar omdat het nu kouder wordt, en ik dus weer begin te vissen op Karper, vraag ik me af of ik beter ver kan gaan liggen dus zeg zo'n 60/70 meter uit de kant, of 20/30 meter, want dichtbij levert niet veel resultaat op, maar die keren had ik ook helemaal niet gevoerd maar daar kan het dus ook liggen. Maar mijn vraag is nu wel duidelijk, en in het midden zeg maar zo'n 90/10 meter uit de kant, is het meer wel 30/40 meter diep! Dus ik weet niet wat ik het beste kan doen.

Wie kan mij helpen,

De groeten van OJ
Hoppa Hoppa...... Karpervissen doen we zo! Oleeh! Oleeh!
Piotr Schiettekatte
Berichten: 731
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Maaseik (België)

25-11-2002 21:49

Ten eerste zou ik al niet te veel gaan voeren want in de winter als het kouder is eet de karper zich niet meer vol. Je zal ze nu echt moeten gaan zoeken, met gewoon op goed geluk ergens in te gooien en hem daar te laten liggen wens ik je VEEEEL geduld toe.

Je moet ze dus gaan zoeken, zoals je al zei heb je dichtbij de kant niets gevangen. Dus zou ik verder gaan proberen, eventueel in gaten in het bodemprofiel, een geul,... Want je weet dat de karper ergens MOET zitten, en de vraag is natuurlijk waar.

Dan zou ik ook zoals ik al zei niet te veel voeren, maar dat is natuurlijk ook weer afhankelijk per water. Maar in de koude winter kan een single hookbait je wel eens verassende resultaten bezorgen, vermits je op zoek gaat natuurlijk.

Groeten
Piotr
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

26-11-2002 11:26

OJ?,

Niet dieper dan 10 meter. Breng de dieptes op je stekken eens in kaart door peilen met de markerhengel. Bij een zonnetje op het water willen de karpers wel omhoog komen. Dan heeft het zin om op een ondiep plateau of dichter onder de kant te vissen. Je moet wel zoeken als je niet weet waar ze zitten. Dus vis niet al te star op één plek. Dressuur op de Jagersplas valt nog wel mee, dus probeer het met kleine beetjes attractief aas in plaats van een single hookbait. Hou de net begonnen rotary over wintervissen in de gaten. Wellicht steek je er wat van op.

Succes, Kees
OJ van de Kaas
Berichten: 12
Lid geworden op: 25-11-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

26-11-2002 18:53

Kees, harstikke bedankt voor je reactie.

Ik heb vanmiddag gevoerd en nu een stuk verder en een andere kant op, ik vis nu op een gebied van 10/15 meter diep. En een meter of 50 uit de kant, en ik heb morgen een dagje vrij, en ga vannacht erheen en vis er tot morgenavond, hopen dat ik wat vang, ik heb goeie gedachten over de stek. Laten we het hopen.

Vissende groeten, OJ.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

26-11-2002 21:07

OJ,

Kijk uit voor de opzichter, of letten ze momenteel weer wat minder op nachtvissers?Wellicht komen we elkaar daar nog eens tegen.

Groeten, Kees
OJ van de Kaas
Berichten: 12
Lid geworden op: 25-11-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

27-11-2002 17:48

Ben terug van deze nacht vissen, en weer nix gevangen, ik hou het voorlopig voor gezien want ik heb lange tijd zitten voeren, en van zowat alle plekken afgevist en geen resultaat, dat wordt dit weekend een ander mooie plas voor in de winter zoeken, die wel resultaat oplevert? Iemand een idee welk meer/plas/water?

Groeten OJ
Hoppa Hoppa...... Karpervissen doen we zo! Oleeh! Oleeh!
Jos de Wit
Berichten: 342
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heemskerk

27-11-2002 21:37

Ojee, het is daar echt niet in een nacht beslist, de beste tijd daar is de herfst en de winter. Wintervissen is doorzetten.
Als ik zo lees vis jij wel erg diep, 3-5 meter is mans zat. En denk ook eens aan alle vaartjes die op de plas uitkomen, Alle karper die terug komt uit de polder komt via die vaartjes.

Jos
HansPeter van Ee

28-11-2002 09:06

OJ

Bedankt voor al deze informatie, hier kunnen anderen en ik wat mee.

met wetende groet

HPE
OJ van de Kaas
Berichten: 12
Lid geworden op: 25-11-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

30-11-2002 12:14

Peter,

Geen dank hoor ik ben hier zelf ook wat wijzer van geworden :wink:.
Hoppa Hoppa...... Karpervissen doen we zo! Oleeh! Oleeh!
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

29-12-2002 11:39

OJ,

Je kan beter niet zomaar waternamen over het board moet gaan lopen gooien.
Samen met alle informatie erbij, kunnen anderen er nu ook wat mee, inclusief HansPeter.

Dat was volgens mij meer wat HansPeter van Ee met z'n bericht richting jou bedoelde.


Kees,

Er word nogsteeds streng gecontrolleerd bij de plas.
De stekken waarmee je geheel in "het niets verdwijnt", zien/komen ze niet.
De andere stekken komen ze nog geregeld kijken, en sturen ze ook geregeld mensen weg.
Ik heb vorig najaar zelfs mee mogen maken dat er een paar nachtvissers weggestuurd werden om o1:oo.
Oftewel, ze zijn best genadeloos. En dan ook op elk gebied.
Maar dat is aan de andere kant best positief. Hoe minder "Scum" er hopelijk aan de waterkant komt.

[edit]

Ik heb de datum van de topic ook gezien :wink:
maar kon het niet laten om evengoed even te reageren.

[/edit]

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Christiaan van Klaveren op 2002-12-29 11:46 ]</font>
HansPeter van Ee

29-12-2002 12:26

Cristiaan

Jij begrijpt hoe ik het bedoelde.

Echt mensen er verdwijnen vandaag de dag nog steeds grote vissen van openbare wateren.
Hoe zouden de dieven aan hun informatie komen ?
Sommige beweren zelfs dat openheid de sociale controle vergroot.
Ik geloof daar absoluut niet in.
De 'heren' die karpers overzetten of verkopen laten zich hierdoor niet tegen houden.
Het is leuk om achteraf te weten waar een vis ooit behoorde te zwemmen, maar voor het beestje is het leed dan al geleden.
De oplossing is zwijgen en minder te koop lopen met gewichten.

met walgende groet

HPE

p.s beter laat dan nooit, Cristiaan!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

29-12-2002 17:06

Tja jongens,

Zeer eens met jullie betoog en meestal negeer ik dit soort topics met deze overwegingen als achtergrond. Maar dit was er weer zo een van een serietje op dat moment waarop al ruimschoots duidelijk werd gemaakt dat je deze vragen niet zo maar over het board moet gooien. En het kwaad was al gedaan. Waarom in dit geval dan niet deze reactie? Tja, OJ leek een jonge enthousiasteling en om die nu alweer kribbig af te schepen? Ook daar hebben we al commentaar op gehad. Maar goed, voornaamste overweging is in dit geval dat dit water bij karpervissers al een reputatie heeft en zeker niet het makkelijkste is. Zo kan het ook weinig kwaad om te vertellen dat er karpers gevangen kunnen worden op de Sloterplas om maar wat te noemen. Je hoeft nog minder dan de naam van het water in google in te vullen en je hebt de info. Er zijn grenzen, maar deze kan nog net vond ik. Was het een ander water geweest….

Groeten, Kees

Overigens was mijn opmerking over het nachtvisverbod al een lichte hint, Christiaan. Ik weet van de zware controles. Mannen, dit is niet een nachtviswater, blijf dus maar lekker thuis!!!!!!!!!
Jos de Wit
Berichten: 342
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heemskerk

29-12-2002 22:38

Ik ben nu een paar keer na de schrijfsels in deze discussie aan de plas geweest, buiten mezelf heb ik daar geen visser gezien.

Jos
HansPeter van Ee

30-12-2002 08:29

Jos

Dat zijn goede berichten :smile:

met hengelende groet

HPE
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

30-12-2002 16:24

inderdaad genoeg info via google,
ik weet al wat meer.
Zou het ook zo gegaan zijn met het Zwaantje bij Kockengen ?Oeps
groet henk
Ik ben en blijf een Leie-naar,tegendraads altijd beter wetend
Plaats reactie