het is toch te gek aan het worden aan het water

marco pluijmackers
Berichten: 13
Lid geworden op: 29-01-2006 12:51
Locatie: limburg heerlen

10-09-2006 18:43

het is te gek voor woorden aan het worden zit ik dit weekend te vissen op het kanaal hebben ze mijn schepnet gepikt . verder op zaten een paar polen te vissen hoop kabaal maken het s,nacht en ook nog lastig zijn. ik had ze al het s,nacht weg gestuurd bij mijn tent maar het s,morgens weg schepnet van 140 euro en daar werk je hard voor .ik bij hun kijken was de helft van die groep al weg ik staan flipppen daar en hun spullen nakijken en auto,s niks te vinden zullen wel die andere mee hebben genomen want ze veraadde zich zelf door te zeggen bei uns ist ach das netz verzwunden terwijl hun de hele nacht wakker waren . het leukste ervan ik ben bijna de hele nacht opgebleven maar ben toch in slaap gevallen 2 uurtjes maar dat was genoeg voor hun voor het schepnet te stelen . je bent al bijna verplicht om een waakhond naast je spullen te zetten nergens kun je nog fatsoenlijk karpervissen in limburg of je hebt last van die polen en russen. ik bent het echt zat want wat is het de volgende keer mijn hengels mijn rodpod of alles. ik ben denk ik niet de enigste die hier last van heeft .juist die mensen die dat doen stelen van andere vissers verpesten het hele vissen in nederland . sorry maar dit moest ik even kwijt ,dit gaat me gewoon te ver
mvg marco
weet je wat het is
meer water als vis
ronald pluim
Berichten: 5
Lid geworden op: 19-04-2006 21:12
Locatie: hattem

10-09-2006 19:05

er gebeuren tegenwoordig een hoop dingen aan de waterkant die er niet horen...
Vissen is meer, vissen is als een rode lijn door het leven, vissen is samenzijn, rust, een met de natuur en vriendschap voor het leven........
Gebruikersavatar
wilbert nies
Berichten: 89
Lid geworden op: 17-03-2006 21:57
Locatie: nederweert
Contacteer:

10-09-2006 22:13

Hier gaat het net zo,de karpervissers moeten zich netjes aan de regels houden terwijl de polen,russen,duitsers vrolijk hun gang kunnen gaan met tent,bb,veel te veel hengels en een vuilnisbelt achterlatent.

Heren controleurs, doe daar eens wat aan,ipv de plaatselijke karpervisser steeds om zijn vergunning te vragen!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

10-09-2006 22:55

Waarom altijd ´anderen´ Wilbert? Zelf controleur worden is ook een optie...
Gebruikersavatar
peter bruggeling
Berichten: 108
Lid geworden op: 17-02-2006 22:46
Locatie: borft

10-09-2006 23:02

we leven hier in de omgekeerde wereld,de gene die alles goed voor elkaar hebben(benodigde papieren) zijn altijd de pineut, en die klootzakken die het voor ons verzieken kunnen hun gang maar gaan.
volgens mij nemen politie en controleurs de moeite niet om bijv polen te controleren omdat die toch niet te achterhalen zijn, en dan nog eens de taalbariere.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

11-09-2006 00:04

Niet juist Peter, ik heb gisteren nog exact geteld 71 vissers met een Duits paspoort gecontroleerd. Maar helaas wordt dat op een aantal plaatsen dus niet of nauwelijks gedaan.
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

11-09-2006 08:14

Een beter milieu begint bij jezelf. Word zelf controleur, zoals Aart zei. Ik zelf zou ook wel willen, maar heb er alleen weinig tijd voor. Ik werk, ga naar school, moet mijn vriendin tevreden houden en alle overige tijd besteed ik aan vissen.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

11-09-2006 08:21

Als nu eens iedereen 5% vistijd gebruikt voor belangenbehartiging?

Dat betekent, dat elke karpervisser minimaal 1 jaarvergadering bezoekt.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

11-09-2006 08:23

Klaas van den Herik schreef:Als nu eens iedereen 5% vistijd gebruikt voor belangenbehartiging?

Dat betekent, dat elke karpervisser minimaal 1 jaarvergadering bezoekt.

MVG

Klaas


Dan zou de wereld een mooiere plek zijn om te vissen. 8)
Gebruikersavatar
Omar Maxim Bogerd
Berichten: 232
Lid geworden op: 16-04-2006 21:12
Locatie: Houten
Contacteer:

11-09-2006 08:30

Eigenaardig fenomeen: controleurs dienen zich bezig te houden met allerlei taken behalve het controleren op vergunningen, nachtvisserij en natuurlijk het aantal hengels? Heb ik toch niet goed opgelet toen ik een paar jaar geleden de cursus van de toenmalige OVB heb gevolgd :o. Even voor de goede orde: ik controleer iedereen aan de waterkant die vistuig voorhanden heeft, ongeacht afkomst. Ik spreek ook iedereen aan op rommel aan de waterkant! Het vreemde is echter dat er vaak wordt geklaagd over (een gebrek aan) controle, behalve wanneer die plaatsvindt! Ik denk dat indien alle klagers zich als controleur zouden opgeven bij hun HSV er minder misstanden aan de waterkant zouden plaatsvinden.
Omar.
Gebruikersavatar
Wim hanegraaf
Berichten: 855
Lid geworden op: 18-05-2003 02:00

11-09-2006 10:40

Ik heb vorige week ook lekker last gehad van zo'n eikel. Die kwam er met zijn fiets aanzetten, en ging pal met zijn hengel in het donker naast ons zitten. Toen ik vroeg of hij uit wilde kijken voor mijn hengels (die liepen helemaal naar links), riep hij alleen maar; MEIN PLATS en iets van 10 meter. Daarna kwam hij nog naar ons met hetzelfde lulverhaal en met zijn vinger in pistoolvorm en piew piew zeggend. Ik was dit dus beu en heb de politie gebeld deze heeft hem bij ons weggejaagd, gelukkig maar want toen hij zijn hengel ophaalde had hij over twee van mijn lijnen gegooid, leuk net 100 meter uitgevaren. Hij had geluk dat de politie er was
anders had ik niet voor de gevolgen ingestaan, zatte klote pool.

gr wim
To The Boat!
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

11-09-2006 11:14

Wim hanegraaf schreef:Toen ik vroeg of hij uit wilde kijken voor mijn hengels (die liepen helemaal naar links),
gr wim


Erg lullig voor je Wim, maar een stuk oever claimen door je hengels naar links uit te varen vind ik ook niet zo handig :wink:
Als iedereen nou recht vooruit vist of enigzins in een waaiervorm zouden er al heel wat minder ruzie's zijn aan de waterkant.
marco pluijmackers
Berichten: 13
Lid geworden op: 29-01-2006 12:51
Locatie: limburg heerlen

11-09-2006 16:43

het word gewoon tijd dat die onruststokers goed aangepakt worden want het word alleen nog maar erger. dadelijk kun je nergens meer vissen of je moet al na een privewater gaan om je visje rustig te kunnen vangen. en eerlijk gezegd heb ik daar niet zo,n zin . gelukkig was mijn weekend nog enigzinds goed met 5 vissen allen boven de 15 kilo met een topper van 21,5 kilo :lol: (heb gelijk vandaag het fotorolletje weg gebracht ) :lol: , maarja wel schepnet weg :cry:
weet je wat het is
meer water als vis
Gebruikersavatar
Wim hanegraaf
Berichten: 855
Lid geworden op: 18-05-2003 02:00

12-09-2006 07:34

Hans Brinkel schreef:
Wim hanegraaf schreef:Toen ik vroeg of hij uit wilde kijken voor mijn hengels (die liepen helemaal naar links),
gr wim


Erg lullig voor je Wim, maar een stuk oever claimen door je hengels naar links uit te varen vind ik ook niet zo handig :wink:
Als iedereen nou recht vooruit vist of enigzins in een waaiervorm zouden er al heel wat minder ruzie's zijn aan de waterkant.


Geloof me er was plek genoeg.
To The Boat!
guido berkmortel
Berichten: 1860
Lid geworden op: 25-06-2003 02:00

12-09-2006 19:21

gelukkig was mijn weekend nog enigzinds goed met 5 vissen allen boven de 15 kilo met een topper van 21,5 kilo


:o :o

Dan mogen ze mijn schepnet ook meenemen....
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

13-09-2006 13:07

guido berkmortel schreef: :o :o

Dan mogen ze mijn schepnet ook meenemen....



:lol: :lol: :lol: haha!!!

ff zonder dollen, het blijft klote natuurlijk, en het word nog veel erger als roemenië enz ook bij de EU komen.
word nog lachen aan de waterkant, ben blij dat we in deze omgeving "nog" niet zoveel last hebben van die oost europese.

p.s marco: ging het scheppen nog een beetje zonder net?
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

13-09-2006 13:48

Zeer triest. Een maat van mij was 's nachts bestolen van zijn hengel, alleen hij was op toen het gebeurde en zag de dief er vandoor gaan. Aangezien hij geen schoenen aan had maar wel een stafford terrier bij zich had trachtte hij zijn hond te sturen, helaas blokkeerde die en begreep niet wat er moest gebeuren.

Resultaat 500€ weg....

Wellicht toch tijd voor een bewegings verklikker. En een honkbal knuppel in je tent. Je mag dan wel geen eigen rechtertje spelen, maar een opvoedende tik kan denk ik geen kwaad. :wink:
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
Martijn Zwart
Berichten: 123
Lid geworden op: 30-08-2006 21:39
Locatie: Zoetermeer

13-09-2006 14:25

Jeroen Hof op't schreef:Wellicht toch tijd voor een bewegings verklikker. En een honkbal knuppel in je tent. Je mag dan wel geen eigen rechtertje spelen, maar een opvoedende tik kan denk ik geen kwaad. :wink:


Ben het helemaal met je eens een tikje kan geen kwaad :evil:
luuk houtgraaf
Berichten: 616
Lid geworden op: 15-10-2005 18:11
Locatie: zaanstad
Contacteer:

15-09-2006 16:25

hehe,
ik heb zo'n mooie aluminium knuppen en heb hem altijd bij me, anders mag ik niet nachtvissen :D
plassen zijn perfeckte viswateren,
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

15-09-2006 16:46

die knuppel is net zo groot als jij zeker! :wink:
luuk houtgraaf
Berichten: 616
Lid geworden op: 15-10-2005 18:11
Locatie: zaanstad
Contacteer:

15-09-2006 16:47

nee dat niet maar hij is wel net zo stevig als me penis in erectie :lol:
plassen zijn perfeckte viswateren,
Gebruikersavatar
Richard hangjas
Berichten: 56
Lid geworden op: 09-05-2004 10:05
Locatie: medemblik

15-09-2006 17:17

Luuk ,,,,,,,dat is toch wat zo jong en gelijk met je knuppel zwaaien, kijk maar uit dat je jezelf niet op je rug slaat,Knuppel bij je en dan ???? tikken er mee uitdelen ??????? dacht het niet .
ten eerste is dat ding veel te zwaar voor je en ten tweede met iets slaan dat net zo groot is als jou ,dat word een hele klus .

maar met alle gekheid op een stokkie iedereen zegt altijd nou als het mij overkomt dan doe ik dit en dat, maar wat ze nou echt bedoelen is ,( ik doe helemaal niets en ga zitten janken ).of ik durf mijn tent niet uit te komen .

ik heb diefstal van mijn spullen gelukkig nog nooit meegemaakt en hoop ook niet dat het ooit ook zal gebeuren , en controlle's inzetten ik weet niet of dat de oplossing is,maar als we gaan zeuren dat er te weinig controlle is en dan heb ik het over de mensen die dat zeggen, ga jezelf dan opgeven bij een vereniging en draag je steentje bij .


Greetz Rich :wink:
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

15-09-2006 21:04

het grootste probleem is dat een controleur geen bekeuringen mag uitdelen (op enkele uitzonderingen na)

ze kunnen alleen vergunning afpakken en de mensen naar huis sturen.

willen ze de mensen bekeuren dan moeten ze de politie inschakelen die vaak te druk zijn met zogenaamde andere zaken..

dus komen ze er ongestraft onderuit, want een vergunning koop je zo weer nieuw.. desnoods onder een andere naam..

ik hoop dat er ooit landelijk controleurs "in dienst" van de OVB of iets dergelijks komen en een normaal salaris krijgen om mee rond te komen en bevoegd worden om te mogen bekeuren. hiervoor mag mijn vergunning best 25 euro per jaar meer kosten. en worden de controles ook een stuk beter omdat het iemand beroep is om mensen te controleren.

Gr. Remko
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

15-09-2006 21:30

Remko, als na 1 januari a.s. een Vispas ingenomen wordt gaat zomaar een nieuwe kopen niet meer op vanwege de centrale administratie van alle Vispas houders.
Het is niet mogelijk om een vergunning (of straks een Vispas) 25 Euro duurder te maken want daardoor zullen dan heel veel recreatieve vissers afhaken (en dat is het grootste aantal qua vissers), gevolg: veel HSV-en in financiële problemen of geen bestaansrecht meer (idem Federatie en Sportvisserij Nederland).
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

16-09-2006 08:43

Ja Aart, het was ook maar een voorbeeld..

als het goed is hebben we hier straks in Oost Nederland een nachtvispas van de HSF-ON waar extra voor betaald moet worden en dat met dat geld extra controles uitgevoerd worden. helaas is dit alleen op federatie water denk ik en heb je nog steeds last op verenigingswater..

Gr. Remko