karpervissers uit Zoetermeer...verenig u

Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

10-04-2006 22:15

Oproep voor medekarpervissers uit Zoetermeer en omstreken.

Zoals U allen weet worden de hengelsport vergunningen voor de wateren in Zoetermeer verstrekt door de gemeente Zoetermeer.

Er zitten twee belangrijke wetswijzigingen aan te komen.

De intrekking van de wet op de open lucht recreatie (WOR)
wijziging van de visserijwet.
Lees alles hierover op de site van de Karperstudiegroep (KSN)

http://www.karperstudiegroep.nl/downloa ... %20WOR.pdf

Aangezien de gemeente Zoetermeer de vergunningen verstrekt lijkt het mij uiterst zinvol om een belangengroepering voor de karpervissers op te richten. Bedenk dat er reeds goed georganiseerde vogel groeperingen zijn in Zoetermeer die hun zaakjes goed voor elkaar hebben (lobby richting ambtenaren Zoetermeer) en velen van hen ons (de karpervissers) " soms zelfs geheel terecht 8) " liever kwijt zijn dan rijk in enkele kwetsbare gebieden in en rondom Zoetermeer!

Als we nu niks doen...vrees ik dat enkele kwetsbare gebieden gesloten gaat worden voor de sportvisserij. Velen populaire viswateren in Zoetermeer liggen binnen de stadswijken...ook het vissen hier staat onder druk! Vooral gedurende de zomermaanden veroorzaken karpervissers met hun beetmelders veel overlast bij omwonenden.
Het nachtvissen op de Noordhovense plas is b.v nu ook echt gesloten.

Wat te doen?
We zullen ons moeten verenigen zodat we als een belangengroepering (carpclub Zoetermeer?) serieus gehoor kunnen vinden binnen onze gemeentenraad.

Hoe dit te doen?
Wil als initiatiefnemer wel het voortouw nemen voor het oprichten van een karperclub Zoetermeer.
Hopenlijk kunnen we dit bewerkstelligen zonder direct een vereniging (voor de wet) te moeten gaan worden met allerlei verplichtigen zoals verplicht lidmaatschap,contributie,statuten?
Graag advies van de experts op dit gebied.

Doelstellingen:
Hier zullen we als karperclub gezamenlijk over moeten discussieren. (niet via dit board :wink: )
Als primaire doelstelling wil ik dit alvast voorstellen/meegeven.
A:
De visrechten zoals die thans vastgelegd zijn in ons huidige vergunningstelsel behouden voor de toekomst (Dit is dus geen vanzelfsprekendheid voor de toekomst!)
B:
Een derde hengelvergunning mogelijk maken voor het vissen op het Noord AA tegen meerprijs.
C:
De opbrengst van de derde hengelvergunning aanwenden voor betere controles en eventuele karper uitzettingen binnen de gemeente Zoetermeer,pasjessysteem.
D:
Gebieden welke dreigen gesloten te gaan worden voor de sportvissers zien te behouden en desnoods via een pasjessysteem open houden....waarbij leden van de nog op te richten carpclub Zoetermeer uiteraard voorrang genieten :D

Dit zijn slechts voorbeelden van wat er eventueel mogelijk zou kunnen zijn
er uiteraard zit nog meer in het kruitvat :)

Hoe verder?:

Het toeval :roll: is dat mijn neef Johan Brinkel (zoon van mijn broer)onlangs bij de gemeenteraadsverkiezingen is toegetreden tot het gemeenteraad voor de partij Lijst Hildebrand Nawijn.
Voor alle duidelijkheid, ik wil hier geen geen politiek bedrijven!.
Zie anders http://www.lijsthilbrandnawijn.nl/ en navigeer naar partijprogramma en kies dan voor sport.

1 van de dingen waar Johan Brinkel zich met name voor wilt inzetten
liggen vooral op het gebied van sport en recreatie..en vissen valt daar uiteraard ook onder toch :)
Hij houd zelf niet van vissen, maar heeft reeds toegezegd zijn best voor ons (carpclub Zoetermeer) te willen gaan doen als belangengroepering.

Met andere woorden....er ligt een unieke kans en we hebben i.i.g. alvast een toegangsdeurtje gevonden
Aan ons om er iets mee te doen!

Hoe nu echt verder? :D
Mijn voorstel

Wie interesse heeft om deel te nemen, stuurt mij per email naar hbrinkel@planet.nl (Absoluut geen pb's!)
Relevante informatie zoals:

Naam:
geboortedatum:
Adresgegevens:
Wilt U actief deelnemen in het " bestuur " Ja- Nee?
Bent u lid van de Karper studiegroep Nederland ?(KSN)
Bent U lid van de s'Gravenhaagsche Hengelsportvereniging?

Eventuele suggesties? (houd het svp kort en bondig)




mvg

Hans Brinkel
Laatst gewijzigd door Hans Brinkel op 14-08-2006 22:33, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rene Vermunt
Berichten: 269
Lid geworden op: 18-09-2004 20:47
Locatie: Zuid-Holland

10-04-2006 23:23

Hans,

Heel, heel goed idee.....

Je hebt e-mail !

Rene.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

11-04-2006 21:34

Heren,

Aanvulling..willen we wat bereiken, dan zullen we een zo groot als mogelijke groep moeten vormen.
Veel karpervissers zijn niet online en hebben geen enkel weet van dit initiatief.
Mijn voorstel:
Print bovenstaand berichtje uit, en maak wat copietjes en deel het uit aan je vismaten die regelmatig vissen in en rondom Zoetermeer...of maak eens een wandelingetje langs het water, heb je gelijk een goed gespreksonderwerp! i.p.v. telkens dezelfde dooddoener: " heb je nog wat gevangen?" :wink:

Op de eerste plaats zullen we zoveel als mogelijk karpervissers inwonend in Zoetermeer moeten zien te bereiken..zonder overige karperaars uit de omliggende gemeentes te kort te willen doen!.
Voor een gemeentebestuur is het namelijk interresanter een doelgroep te ondersteunen dat ook stemrecht heeft in de eigen gemeente :wink: .

Wil inzetten op minimaal 50 deelnemers en hoop eigenlijk op veel meer rond de 100 deelnemers opdat we dan een serieus gehoor vinden bij het gemeentebestuur. (waarvan minimaal 25 deelnemers inwonend in Zoetermeer)
Tot nu toe...3 aanmeldingen inclusief mijzelf :D .....dus a way to go :D

Als deadline voor het behalen van de minimale aantal deelnemers wil ik voorstellen ergens halverwege mei

Van de KSN heb ik inmiddels een handreiking mogen ontvangen en wellicht valt het e.e.a. te combineren via de RCBB (regio commissie belangen behartiging) Den Haag.

Wordt vervolgd...zeg het voort zeg het voort zeg het voort
mvg
Hans Brinkel
Gebruikersavatar
Paul Wijnants
Berichten: 214
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

12-04-2006 08:27

Hans,

nu 4 :P

groeten,

Paul Wijnants
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

12-04-2006 08:33

Hoi Paul,
Wil je svp mij een mailtje sturen met je aanmelding, dan kan ik alles overzichtelijk apart bewaren op mijn pc....alvast bedankt
Hans

Wie interesse heeft om deel te nemen, stuurt mij per email naar hbrinkel@planet.nl (Absoluut geen pb's!)
Relevante informatie zoals:

Naam:
Leeftijd:
Adresgegevens:
Wilt U actief deelnemen in het " bestuur " Ja- Nee?
Bent u lid van de Karper studiegroep Nederland ?(KSN)
Bent U lid van de s'Gravenhaagsche Hengelsportvereniging?
Eventuele suggesties? (houd het svp kort en bondig)
Laatst gewijzigd door Hans Brinkel op 14-08-2006 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
vincent apro
Berichten: 125
Lid geworden op: 02-04-2004 14:37
Locatie: zoetermeer

15-04-2006 02:31

nu 5

en er volgen er meer binnenkort
zo niet dan toch ja toch niet dan
Erik Buitenhuis
Berichten: 110
Lid geworden op: 03-04-2005 11:10

17-04-2006 12:37

En nu wellicht al 6. Toppie we gaan ervoor. :lol: Groetjes Erik
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

18-04-2006 00:21

Er zijn er ondertussen al wat meer...maar nog lang niet genoeg :D

Met name voor de Zoetermeerders....het belang voor deelname is groter dan U zult vermoeden

Aan krokodilletranen achteraf hebben we niks aan..t's maar dat u het weet :wink:

mvg
HB
Laatst gewijzigd door Hans Brinkel op 18-04-2006 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Erik Buitenhuis
Berichten: 110
Lid geworden op: 03-04-2005 11:10

18-04-2006 00:32

Hé Rene, jij ben toch die man van de 1 April grap van vorig jaar? En de gene die mij schreef dat we nooit te oud zijn om te leren? Slaan wij als Zoetermeerders de handen in elkaar. Brinkels is volgens mij goed bezig. :wink:
Gebruikersavatar
Paul Rustwijk
Berichten: 323
Lid geworden op: 11-02-2004 13:34
Locatie: Zoetermeer

18-04-2006 15:56

Hans,

bij deze, aangemeld/gemaild... :wink:
Laten wij “serieuze” karpervissers het initiatief nemen.

altijd bereid,

Jean-Paul.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

19-04-2006 00:00

Ter info..we zitten nu op 10 aanmeldingen. :D
a way to go zullen we maar zeggen.

Daarom onderstaand berichtje gemaakt met behulp van leden van de KSN . Hartelijk dank hiervoor
Met onderstaand bericht welke op 1 A 4 formaat past gaan we leden "werfen".
Zou zeggen..copier het en print het uit, en vermenigvuldig het op je werk en deel ze uit!
Zelf zal ik in de loop van deze week de hengelsportzaken eens gaan benaderen...ook zij hebben er tenslotte baat bij
mvg
Hans Brinkel
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

19-04-2006 00:00

Oproep voor mede (karper) vissers uit Zoetermeer en omstreken.

Er zitten twee voor “ons” uiterst belangrijke wetswijzigingen aan te komen!
De intrekking van de Wet op de Open lucht Recreatie (WOR), elke gemeente kan per 1 januari 2008, aangeven waar er binnen hun gemeentegrenzen wel of niet een vistentje bij het nachtvissen gebruikt mag gaan worden. Er is nu dus een mogelijkheid om het nachtvissen m.b.v. een vistentje of paraplu gelegaliseerd te krijgen. Andersom is ook mogelijk als we niks doen… namelijk een vistentje of paraplu absoluut verboden vanaf die datum!
Willen we behouden wat nu mogelijk is of zelfs uitbreiding van de nachtvis stekken of bijvoorbeeld uitbreiding van het nachtvisseizoen (nachtvissen buiten de maanden juni,juli,aug.)..dan zullen we ons moeten verenigen en in actie moeten komen. De gemeente moet om ergens het hele jaar te mogen nachtvissen hiervoor ontheffing bij LNV aanvragen.
Tweede wetswijziging:
De wijziging van de visserijwet. (naar verwachting halverwege 2006)
Iedere visrechthebbende (gemeente Zoetermeer) mag zelf gaan bepalen met hoeveel hengels er in haar water(en) mag worden gevist. Willen “we” met 3 hengels bijvoorbeeld op het Noord AA vissen, ligt er nu een mogelijkheid dit gerealiseerd te krijgen.
Lees meer over de wetswijzigingen op de site van de Karperstudiegroep (KSN). Website: http://WWW.KARPERSTUDIEGROEP.NL
Zoals U allen weet worden de hengelsport vergunningen voor de wateren in en rondom Zoetermeer verstrekt door de visrechthebbende namelijk de gemeente Zoetermeer.
Het lijkt mij uiterst zinvol om een belangengroepering voor de karpervissers op te richten. Bedenk dat er reeds goed georganiseerde vogel- en natuurgroeperingen zijn binnen Zoetermeer die hun zaakjes inmiddels goed voor elkaar hebben (lobby richting ambtenaren Zoetermeer) en velen van hen “ons” (de karpervissers) ,liever kwijt dan rijk zijn in enkele kwetsbare gebieden in en rondom Zoetermeer!
Doen we niks...dan vrees ik dat enkele kwetsbare gebieden zelfs gesloten gaan worden voor de sportvisserij….achteraf huilen zal dan geen baat hebben!.

Wat te doen?
We zullen ons moeten verenigen zodat we als een belangengroepering serieus gehoor zullen vinden binnen onze gemeenteraad.

Hoe dit te doen?
Wil als initiatiefnemer wel het voortouw nemen voor het oprichten van Carp club Zoetermeer.
Dit willen we bewerkstelligen zonder voor de wet een verenigingsvorm te moeten zijn, met allerlei verplichtingen zoals verplicht lidmaatschap,contributie,statuten etc.
We willen slechts een belangengroepering zijn met zoveel mogelijk stemmen. Er bestaat wel de mogelijkheid om een beroep te kunnen doen op de expertise welke reeds aanwezig is binnen de KSN. Dit zonder directe verplichting lid te moeten worden van de KSN, maar wat vanzelfsprekend wel op prijs gesteld word door de KSN.
Wie interesse heeft om deel te nemen, stuurt mij een email naar : HBRINKEL@planet.nl
Met relevante informatie zoals:
Naam // Leeftijd // Adresgegevens //
Eventuele suggesties?, houd het svp kort en bondig.

Met vriendelijke groeten, Hans Brinkel
Gebruikersavatar
Rene Vermunt
Berichten: 269
Lid geworden op: 18-09-2004 20:47
Locatie: Zuid-Holland

19-04-2006 13:40

Erik,

Ja dat ben ik. Wordt toch wel serieus genomen he na de 1 April grap ?

Hans is goed bezig ja ! Alleen valt het met aanmeldingen nog tegen.
Zijn toch meer dan 1000 vergunningen uitgegeven in Zoetermeer vanaf Januari. Dus lijkt mij toch dat er meer mensen belang bij hebben ?

Mochten er trouwens hier figuren rond hangen die in het Paasweekend bij het trafo huisje in het WP hebben gevist : RUIM JE ROTZOOI OP !
Ben een half uur bezig geweest jullie troep op te ruimen voordat ik zelf eens kon gaan ziten. Stelletje sukkels. Tot en met een koelbox toe. :evil:
Gebruikersavatar
Rene Vermunt
Berichten: 269
Lid geworden op: 18-09-2004 20:47
Locatie: Zuid-Holland

19-04-2006 13:48

Hans,

Perfect trouwens die brief op A4 formaat.
Heb er al een groot aantal aan vrienden en bekenden gegeven.
Zij vonden het alle een geweldig idee !
Gebruikersavatar
daniel toet
Berichten: 19
Lid geworden op: 22-02-2005 12:35
Locatie: Zoetermeer

23-04-2006 20:38

Hans, je hebt weer twee aanmeldingen ontvangen!
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

02-05-2006 00:21

We zijn nu met 14 man. Er is nog niet actief gewerfd... 8)
Eerste nieuwsbrief volgt zeer binnenkort na verificatie van de tekst.

mvg
HB
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

08-05-2006 22:09

16 leden op dit moment, eerste nieuwsbrief is reeds verspreid!
Next job is actief gaan werven...wordt vervolgd :wink:
ivo pagen
Berichten: 375
Lid geworden op: 06-08-2005 22:47
Locatie: zoetermeer

09-05-2006 21:52

hans ik heb je een pb gestuurd.
\
Marcel Jansen
Berichten: 123
Lid geworden op: 03-05-2005 16:08
Locatie: randstad

15-05-2006 10:08

Kom erbij, Kom erbij....17
Elmer Karelse
Berichten: 260
Lid geworden op: 19-05-2005 10:26

27-06-2006 10:54

Ik lees hier net een PB over aan mij gericht maar kom hier zelden meer.

Mocht men hier nog actief mee zijn ben ik altijd te benaderen via mijn email.

Ik ben zelf actief in de Zoetermeerse politiek voor de VVD dus ken wel de nodige mensen en zal vrij snel iets voor mekaar krijgen!

Gr. Elmer Koevoets
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

27-06-2006 19:33

Elmer......wat mij betreft ben je meer dan welkom :wink:
Maar wat is jou emailadres?...kun je mij anders eventueel mailen?
adres: hbrinkel@planet.nl

mvg
Hans Brinkel
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

29-06-2006 20:37

Welcome Elmer :D

We zitten thans op 30 leden...het begint er een beetje op te lijken :roll:
Het was twee weken errrug stil, nu het WK voorbij is volgen er weer wat aanmeldingen
Derde nieuwsbrief volgt binnenkort

mvg

Hans
kevin aproian
Berichten: 4
Lid geworden op: 11-08-2006 14:59
Locatie: zoetermeer

12-08-2006 16:56

ik ben kevin aproian ik sta helemaal achter dit idee van hans.
ik kijk er naar uit om eindelijk verbetering te zien in het zoetermeers karpervissen......
Lianne van Hermelen
Berichten: 31
Lid geworden op: 12-08-2006 15:51
Locatie: Zoetermeer

13-08-2006 20:12

Ik sluit me aan, als vrouwelijke karpervisser!!!!


:wink: :wink: :wink:


e-mail: lietje1984@hotmail.com
fishing is like a box of chocolats, you never know what you're gonna get ;)
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

14-08-2006 00:39

Welcome aboard both of you !

Leuk...een tweede vrouwelijke lid uit Zoetermeer.

Lianne stuur me svp per email wat relevante gegevens (Zie eerste posting). Graag zou ik ook willen weten of je wel of geen lid bent van de KSN(=karper studiegroep) en/of GHV (=gravenhaagsche hengelsportvereniging)

Kevin..je mailtje ontvangen hoor...heb enkel een kleine achterstand in de verwerking...komt v.d week :wink: