karpervissers uit Zoetermeer...verenig u

Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

23-06-2007 18:53

Rene, ik begrijp je frustratie's...die hebben wij ook
Maar AUB geen lawinepijlen, die hebben ze onlangs op het noord AA ook eens s'nachts tijdens het vissen afgestoken :evil:
Mijn voorstel, maak er maar foto's van en plaats ze hier op het board, zie zo 1-2-3 ook geen andere oplossing
Voor een dialoog staan ze niet altijd "open"...
Niels Hofman
Berichten: 697
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Nederland

23-06-2007 20:05

Hans, kan je je energie niet beter steken in het aanstellen van BOA's (als je daar de mogelijkheid voor hebt) dan eindeloos in discussie proberen te gaan.

Praten helpt niet, bonnen voor hun neus houden des te meer. Die gasten voor alles waar ze een prent voor kunnen krijgen een prent geven. Beetje kinderachtig misschien maar het werkt wel.

Bij al die 'clubjes' heb ik altijd het gevoel dat ze alleen maar repareren wat de leden kapot maken...

Succes in ieder geval.

Mvg, Niels
Gebruikersavatar
Rene Vermunt
Berichten: 269
Lid geworden op: 18-09-2004 20:47
Locatie: Zuid-Holland

23-06-2007 23:16

Ja, ja Hans,

Ik ben al weer in de cooling down.....
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

24-06-2007 01:05

Niels,
Wie moet dat dan gaan betalen?
Het bestuur van CCZ bestaat slechts uit een drietal goedwillende prive-personen dat zijn uiterste best doet om het e.e.a. in goede banen te leiden.
Dit met behulp van vooral de KSN en slechts een hele enkeling van de 150 leden van CCZ .

Je gevoel dat we meer bezig zijn met repareren dan opbouwen is een gevoel dat steeds meer de overhand krijgt bij ons drieen.
Of daar ook leden van CCZ bij zitten kan ik moeilijk beoordelen,
Mocht dit geconstateerd worden, dan zal diegene zonder pardon buiten de club worden gezet. :wink:

Rene, ok ..neem je nu wel je fototoestel voortaan mee :wink:
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

24-06-2007 01:07

Rene Vermunt schreef:
Die geen met die auto van die posting hier boven, zit ook hier op het board.

Kun je mij svp per pb laten weten om wie het gaat, dan kunnen wij ons beraden op maatregelen
Niels Hofman
Berichten: 697
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Nederland

24-06-2007 17:06

Hans, misschien dat de gemeente Zoetermeer een helpende hand kan toesteken. Lijkt mij als ik het zo allemaal lees dat de gemeente het ook een beetje zat begint te worden en zo sla je twee vliegen in één klap. Je pakt de overlast aan en de gemeente heeft weer wat extra inkomsten.

Of misschien moet de kogel maar eens door de kerk, dan maar afgelopen met het nachtvissen.
Lijkt misschien een beetje cru maar ik vis nu zelf op een water waar zo ongeveer alles verboden is. Twee hengels mag nog net maar niet nachtvissen, geen bewaarzakken, geen tenten en geen boten (en hier is ook strenge controle op, één overtreding en je vergunning wordt ingenomen) en ik moet zeggen dat het tijden geleden is dat ik met zoveel plezier zit te vissen. Je scheidt op deze manier -oneerbiedig gezegt- het kaf van het koren.

Nogmaals, succes.

Mvg, Niels
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

24-06-2007 17:18

Niels, bedankt voor het meedenken.

Van de gemeente Zoetermeer hoeven we vooralsnog weinig te verwachten...het is echt een zooitje daar !!
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

24-06-2007 18:38

Misschien is het een idee om eens te proberen iets op te zetten met controleurs. Regelmatig je gezicht laten zien, en laten merken dat er een vorm van toezicht is. Je hoeft echt niet gelijk ruzie te zoeken, een controleurspas is een mooie binnenkomer. En het is ook een goed signaal richting gemeente.

Eerst even rustig ‘inwerken’, dan de samenwerking met de politie zoeken, en daarna weer naar de gemeente om één en ander te bespreken. Het is maar een idee ……………
robert van vliet
Berichten: 161
Lid geworden op: 22-08-2006 22:24
Locatie: zuid-holland

24-06-2007 19:40

Hans Brinkel schreef:
robert van vliet schreef:goed idee

meld me aan via cheeshouse@msn.com
succes hans :lol:


Robert, ik begrijp je bericht niet geheel..sorry
Je kunt je enkel als lid aanmelden via onze website, en voor het forum dien je je apart aan te melden.
Hopenlijk zien we ook jou als nieuw lid tegemoet
gr
hans


trage reaktie maar heb me aangemeld hans via een email hoop dat dit nu oke is?
grtz robert
het woord Cassien zegt toch genoeg
ivo pagen
Berichten: 375
Lid geworden op: 06-08-2005 22:47
Locatie: zoetermeer

24-06-2007 19:40

in zoetermeer moet er zoiezo meer gecontroleerd worden.
zit je in de winter te vissen word je 3 keer op een dag gecontroleerd. ter wijl in de zomer zijn er vissers die een feestje geven kampvuren enzo maar dan is die boswachter er weer niet meer. als ze nou eens in de zomer schrijven in t westerpark, noord a en elk ander water zou al een heel hoop rotzooi schelen.
\
Gebruikersavatar
stef van gend
Berichten: 8
Lid geworden op: 22-07-2007 22:01
Locatie: zoetermeer

22-07-2007 22:20

ik ben gisteravond door de boswachter weggestuurd bij de noorhovenseplas mag je daar ook al niet meer nachtvissen lekker snachts je spullen opruimen, alles zeiknat
Gebruikersavatar
Paul Wijnants
Berichten: 214
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

23-07-2007 08:32

Hoi Stef,

Er is al sinds 2003 een nachtvisverbod op noordhovense plas.
Staan er geen borden waar jullie zaten?

Ach en zowieso zat je zonder vergunning te vissen.
Dus hadden ze je daar ook voor kunnen bekeuren.

groeten,

Paul
--------------------------------------------------------------
http://www.ghvdenhaag.nl/overdeghv/0000 ... 8d302.html
--------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
stef van gend
Berichten: 8
Lid geworden op: 22-07-2007 22:01
Locatie: zoetermeer

23-07-2007 16:37

nee geen borden gezien.
hoezo zonder vergunning ze hebben mijn vispas gezien en dat was ok.

maar laatst stond in de krant dat er een aantal plekken zijn waar je niet mag nachtvissen maar daar stond de noorhovenseplas niet bij
Gebruikersavatar
Paul Wijnants
Berichten: 214
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

24-07-2007 07:07

Hoi Stef,

ja, je vispas hebben ze gecontroleerd. En de lijst met viswateren die daarbij hoort, heb je die ook moeten laten zien?
Daar staat de noordhovense plas namelijk niet in.
Met andere woorden, je mag daar eigenlijk helemaal niet vissen.
Je had net zo goed je klantenkaart van de hoogvliet kunnen laten zien! :wink:

Tenzij je een stadsvergunning van de gemeente hebt voor 2007 waar het water met naam in genoemd staat. :)
En aangezien de gemeente geen vergunningen uitgeeft dit jaar zitten we feitelijk allemaal zonder vergunning :-? , uitgezonderd op de zoetermeerse plas want die staat wel in de landelijke lijst van viswateren omdat de federatie daar de sportvisrechten heeft.


Het is allemaal bijzonder onduidelijk geregeld in zoetermeer.
Zoek maar eens op het board dan kom je nog wel een andere topic tegen daarover.

groeten

Paul
ps vannacht op zoetermeerse plas gezeten, volledig weggeregend en weggewaaid. Het zag er zo kansrijk uit met dat weer, maar helaas....
Wel 3 brasems gevangen :)
Zo nu weer aan het werk.....
--------------------------------------------------------------
http://www.ghvdenhaag.nl/overdeghv/0000 ... 8d302.html
--------------------------------------------------------------
Dickvan Bekkum
Berichten: 440
Lid geworden op: 23-05-2004 17:16
Locatie: ophemert

24-07-2007 09:36

Ik ben dit jaar al tegen verschillende vissers aangelopen die denken dat als ze een vispas hebben dan ook overal mogen vissen.
Probeer ze maar eens duidelijk te maken dat dit niet het geval is,vaak is dit in mijn ogen dommigheid voor eigen bestwil.
Even voor alle duidelijkheid ik ben geen contoleur,maar als ik voor een bepaalde put een vergunning betaal zou ik wel graag zien dat alle mede vissers ook een vergunning hebben.
Ik neem mij dan maar het recht om naar de vergunning van vreemde vissers te vragen,soms vragen ze dan naar mijn controleurspasje en dan vraag ik hoe zij het zouden vinden als ik zonder vergunning op de plek zou vissen waar zij zelf hadden willen vissen op het water waar zij wel een vergunning van hebben.
Precies hetzelfde met de vissers die met hun auto komen op plaatsen waar dat niet is toegestaan die hebben niet door dat zij heel veel verpesten voor andere vissers,jongens koop een trolley en doe er 15 minuten langer over voordat je scutopstelling geinstaleerd is en ga niet door parken,weilanden en weet ik wat crossen om bij een mooie stek te komen.

Vang ze.
carpe diem en laat geen rotzooi achter !!!!!!!
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

14-08-2007 20:16

Update :D

Helaas ligt onze website momenteel plat, en geniet onze webmaster, vice-voorzitter en tevens ledenadministrateur Martijn Zwanenburg van een welverdiende vakantie.
Hopenlijk komt alles weer snel goed zodra deze weer thuis is.

Met informerende groeten,

Hans Brinkel
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

14-08-2007 20:38

update 2 :wink:

Na alle negatieve berichtgevingen in de plaatselijke dagbladen en de landelijke pers en jawel...zelfs de tv hebben we gehaald :cry:
Plus hierbij het onverwachte APV verbod vol hiaten om het nachtvissen aan banden te leggen plus het feit dat de gemeente zwaar in gebreke is gebleken omtrent het verlenen van vergunningen voor het seizoen 2007 moest er iets gebeuren...

Er bestond namelijk de mogelijkheid om een bezwaarschrift in te dienen tegen het APV verbod.

Vlak voor mijn vakantie is er een hoop gebeurd/bewerkstelligd in zeer korte tijd. Het e.e.a. heeft geresulteerd in het oprichten van sportvisserijplatform Zoetermeer.

Hieraan nemen deel de volgende verenigingen.
HSV t'pontje Zoetermeer
HSV De opsteker zoetermeer
VVV Weight forward zoetermeer
GHV Den Haag
Carp club zoetermeer

Gezamenlijk hebben we middels Hengelsportplatform Zoetermeer bezwaar aangetekend tegen het APV verbod.
Gezamenlijk staan we immers veel sterker, en gebleken is dat alle hengelsportverenigingen wel wat aan of op te merken heeft t.a.v het beleid van de gemeente Zoetermeer richting de sportvissers in het algemeen.

Zeer binnenkort hopenlijk meer nieuws :wink:

Hans Brinkel
dave karels
Berichten: 72
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00

15-08-2007 22:54

Wat mij betreft mogen ze van mij het nachtvissen afschaffen in zoetermeer,zit ik lekker een week te voeren in het voorjaar,kom ik in de ochtend aan staat het vol met tenten en boten en teringzooi.
In de nacht lekker veel herrie,kampvuur dr bij en zoveel mogelijk teringzooi maken.
En dan kan ik op een kapotgeviste stek de rotzooi van een ander opruimen...

Als er nou iets kon bestaan als een zoetermeerse/nationale nachtvispas,die je alleen via de zoetermeerse/nederlandse karpervereniging kunt krijgen en die in beslag genomen wordt bij constatering van asociaal vissen met een lekkere boete dr bij,dan kom je al een heel eind,echter via boswachter en politie en gemeente stuit je dan weer op allerlei formaliteiten die je niet zo een twee drie oplost.

Dus vrees ik dat de snelste en makkelijkste oplossing is het verbieden van nachtvissen,daarentegen kun je ook de nachtvismaanden laten opschuiven naar september,oktober en november dan is de temperatuur niet zo hoog en voorkom je zuiplapperij aan de waterkant en zo help je de echte karpervisser die dan een volgevreten winterbuik vangt en kunnen de bierbuiken zich lekker thuis laten vollopen.

Ik ga binnenkort maar vissen in belgie lekker aan een kanaal,waar je mag nachtvissen en waar je km's verder nog geen "nep"visser ziet!
Gebruikersavatar
Paul Wijnants
Berichten: 214
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

16-08-2007 07:31

Hoi Dave,

verschuiving van de nachtvisperiode is iets waar we als carpclubzoetermeer (CCZ) ook over gedacht hebben, buiten het mindere weer zit je dan ook niet meer in de schoolvakanties en bouwvak.

En daarbij zit je inderdaad ook in voor karpervissers wat gunstigere maanden.

Helaas is het forum van CCZ momenteel buiten werking en de webmaster op vakantie maar als e.e.a. weer werkt meng je dan gerust eens in de duscussie. :)
We zijn blij met alle input !

groeten,

paul
--------------------------------------------------------------
http://www.ghvdenhaag.nl/overdeghv/0000 ... 8d302.html
--------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

27-08-2007 00:04

Zoetermeer, 26 augustus 2007
OPRICHTING SPORTVISSERIJPLATFORM ZOETERMEER
De sportvisserijvertegenwoordigers in Zoetermeer hebben hun krachten gebundeld.
Onlangs is hiervoor opgericht het Sportvisserijplatform Zoetermeer. Het platform komt op
voor de belangen van de sportvissers die vissen in de Zoetermeerse wateren. Met de
oprichting van dit platform is een unieke samenwerking tot stand gekomen tussen de
hengelsportverenigingen die in Zoetermeer actief zijn. Samen beschikken deze
verenigingen over een achterban van meer dan 25.000 sportvissers.
Sportvisserij in Zoetermeer
Het Sportvisserijplatform Zoetermeer is opgericht door vijf hengelsportverenigingen en
belangengroepen, te weten HSV 't Pontje, HSV De Opsteker, Vliegvisvereniging Weight
Forward, Carp Club Zoetermeer en de 's-Gravenhaagse Hengelsport Vereniging.
Het doel van het opgerichte sportvisserijplatform is op te komen voor de belangen van de
sportvissers die gebruikmaken van het viswater in Zoetermeer. Tevens wil het
Sportvisserijplatform Zoetermeer werkzaam zijn als een duidelijk aanspreekpunt voor een ieder
die belangen heeft bij het viswater van Zoetermeer, zoals de gemeente en de verantwoordelijke
waterschappen.
Goed viswater
Het sportvisserijplatform streeft naar goed viswater in Zoetermeer. Viswater, dat ecologisch
gezond is en dat een goede visstand heeft. De sportvisserij kan daaraan veel bijdragen. Nu al
houden sportvissers de visstand in de gaten. Door middel van registratie van hengelvangsten
wordt veel informatie over de visstand verzameld. Opgeleide vrijwilligers uit de sportvisserij
kunnen ook de toestand van het viswater in de gaten gaan houden. Vooral knelpunten als teveel
kroosontwikkeling en te weinig doorstroming kunnen al snel leiden tot vissterfte en botulisme en
moeten daarom op tijd worden gesignaleerd.
Goed viswater moet voor iedereen goed bereikbaar en toegankelijk zijn. Eveneens moeten er
voldoende geschikte visplaatsen voor mindervalide sportvissers beschikbaar zijn. Ook daarbij wil
het sportvisserijplatform naar gemeente en waterschappen een signaleringsfunctie op zich
nemen.
Regels
De sportvisserij is een hobby die velen in Nederland van jong tot oud beoefenen. Goed beoefend
is het een hobby die weinig overlast geeft en die velen dichter bij de waternatuur brengt. Toch
heeft ook de sportvisserij regels nodig om de visserij in goede banen te leiden. Over zaken zoals
het nachtvissen, het vissen met geluidgevende beetmelders, het niet betreden van bepaalde
kwetsbare gebieden en oevers, het organiseren van viswedstrijden, het gebruik van bootjes e.d.
moeten goede afspraken worden gemaakt. Het sportvisserijplatform kan hierover met veel
kennis van zaken adviseren en wil daarbij graag een regulerende rol spelen.

Voor nadere informatie ...(info adres bekend bij HB )
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

28-02-2008 22:35

update

De website en bovenal het forum van Carp club zoetermeer wordt node gemist onder de leden.
Helaas heeft de webmaster ons in de steek gelaten en missen we zelfs de helft van de ledenadministratie.
De redenen hoe dit heeft kunnen ontstaan ga ik hier niet plaatsen ivm pricacyredenen
Hoe dan ook, we zullen wellicht opnieuw een website moeten neerzetten bij een nieuwe server, mits hiervoor iemand zich vrijwillig aanmeld ...
De bereidheid om iets te doen onder de 150 leden was en is (Te) minimaal.
Wel hebben we vooruitgang geboekt middels de oprichting van Hengelsportplatform Zoetermeer.
Hierbij zijn alle Zoetermeerse hengelsportverenigingen aangesloten zoals Het pontje, de Opsteker, Weight forward , en de s'Gravenhaagsche hsv en Carp Club Zoetermeer.

Eindelijk heeft de gemeente Zoetermeer ingezien dat Hengelsportplatform Zoetermeer een ideale gesprekspartner is en zijn we in Maart uitgenodigt om mee te vergaderen omtrent het regelen van het nachtvissen
Kevin van Aken
Berichten: 1
Lid geworden op: 27-06-2011 23:50

28-06-2011 00:01

Het zou zonden zijn om niet meer te kunnen nachtvissen.
Ik heb laats ook ander mans teringzooi op geruimd om dat ze zo nodig een vuurtje moesten maken en hun oude rommel te verbranden stoel en zo.
niet eens 10 meter er vandaan stond een afval bak. echt te triest voor woorden.

Ik heb al voor me zelf besloten om niet meer te gaan vissen in westp. ook al is het een mooie park.
Anthony van veen
Berichten: 3
Lid geworden op: 30-06-2011 22:47
Locatie: Zoetermeer

01-07-2011 13:07

Maakt tegenwoordig niet meer uit waar je gaat vissen, je hebt altijd van die sjonnie's die het niet laten kunnen om alles achter te laten op het stukje gras waar ze hebben gezeten.

Heb dat nooit begrepen wat daar nou de fun van is. Als je gewoon normaal ben opgevoed dan ruim je waar dan ook al je zooi op. En als er geen bak in de buurt staat neem je een vuilniszak mee en gooi je die thuis weg.