5 nieuwe betaalwatertjes vanaf 2006 in Nederland

Plaats reactie
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

04-11-2005 22:13

Hopelijk is dit niet de aanzet tot dezelfde toestanden als in Frankrijk. Maar op de beurs in Utrecht worden 5 nieuwe betaalwatertjes (1 ha,2ha, 2 x 3 ha en 5 ha) gelanceerd. Volgens degene die deze watertjes gaat verhuren zijn dit watertjes van boeren waar niet eerder visrechten op gezeten hebben. In de folder wordt vermeld: originele en goede visbestanden.Ik heb geen idee of dat waar is, maar mensen uit de omgeving van die watertjes zullen dat wel weten.
De betreffende verhuurder noemt zich 'Back2Nature' en de 5 watertjes hebben soms idyllische namen: De Jezuïtenwaai bij Groessen, De Bernarduswaai eveneens bij Groessen, Carpe Diem bij Zevenaar, Countess of the Water bij Zuiddorpe (Zeeuws Vlaanderen) en De Binnenbikkelder bij Kesteren. Waarschijnlijk verzonnen namen (zijn de Engelsen in Frankrijk ook zo goed in...) daar ik me niet voor kan stellen dat er bij Zuiddorpe een watertje ligt met als originele naam 'Countess of the Water'.
Naar mijn beleving een ontwikkeling waar we in Nederland bepaald niet op zitten te wachten, maar dus toch plaatsvindt...
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

04-11-2005 22:40

Aart,

Provincie / Waterschappen?
--------------------------------------------------------
Sector: hengelsport in relatie tot landbouw

Regio: Oost-Nederland

In deze product/marktcombinatie zitten deelnemers (agrariërs) die in het bezit zijn van grote waterplassen. Zij gaan zich verenigen en willen mede dankzij uniforme uitstraling hun waterplassen gaan exploiteren zonder de ecologie aan te tasten. Naast vissen worden de stekken ook verhuurd voor huur van natuur. De bedoeling is om een businessplan op te stellen en gezamenlijk op te trekken in de vermarkting van dit nieuwe product.
« terug
------------------------------------------------------------

De Jezuïtenwaai bij Groessen bestaat in ieder geval wel.
Ik heb daar wel eens rondgezworven, vissen mocht er destijds niet, was een ledenstop/wachtlijst..

Ben wel benieuwd wie dat water gaat verhuren en wie er achter Back2Nature steekt...er zitten hier nogal wat oudijzer en lompenboeren die ongetwijfeld neveninkomsten zoeken wanneer strooptochten op kassa's uit Champignonkwekerijen en Wooninginrichtingzaken niet meer in hun onderhoud kunnen voorzien!
Dit dan weer over de ruggen van originele karperbestanden, die na hoog water achterblijven in de uiterwaarden.

http://www.viamichelin.com/viamichelin/ ... r&google=1
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

04-11-2005 23:02

Tja, heroriëntatie van de agrarische sector.

Dit is de web site van bovenstaande mededeling:

http://www.lto.nl/

http://www.lto.nl/projecten/marktgerich ... nature.htm

Kees
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

04-11-2005 23:39

http://baeumen.de/gelderse-poort/m10000 ... nwaai.html

Lijkt me sterk dat in een natuurgebied als dit een betaalwater toegestaan gaat worden..
Gaat in ieder geval een boel trammelant opleveren met de vogelwerkgroepen in De Gelderse Poort.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

04-11-2005 23:47

Wedstrijdje Google, Henk? :wink:

Ik ben bang dat het iets meer is dan plannen.

Euro Carp Group maar liefst.

Kijk naar de vermelde wateren:

http://www.eurocarpgroup.com/NLplashuis.php

En de deelnemers:

http://www.eurocarpgroup.com/NLwiezijnwij.php

Boeren?

Kees
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

05-11-2005 00:16

Henk, voorzover ik het begrepen heb zit Bas (de zoon van Wim, voormalige CTE winkel in Almelo) achter Back2Nature...
En Wim zelf zag ik vanmiddag ook op de CGE stand rondscharrelen.
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

05-11-2005 14:11

het begin van het einde :cry:
anton eckhardt
Berichten: 357
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Wageningen en Nijverdal

05-11-2005 18:59

Aart,

Vind jij dat slecht? Ik ken Bas (wel wat jaartjes terug) als leuke man die beste voor had met zijn klanten. Rommelde naar het schijnt wel met wat regeltjes, maar kan haast niet geloven dat het zo erg kan zijn dat ie "nash"praktijken uitvoert.

Mvg Anton
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

05-11-2005 20:29

[quote="anton eckhardt"]Aart,

Vind jij dat slecht?

Anton, kan in Aart zijn reactie nergens terug vinden dat hij het slecht vind, wel dat we er niet op zitten te wachten.

Kan me hier goed in vinden, negatieve ervaring zijn we in Frankrijk genoeg tegengekomen. Zaken waar veel geld bij komt kijken daar is men nu eenmaal gevoelig voor praktijken die voor veel mensen over de grens gaan. Een ieder moet zelf weten wat hij er van vind en er mee doet, ik zit er ook niet op te wachten.
Zie straks de reacties alweer of ze nu wel of niet waar zijn, Belgen, jatten grote karpers voor Nederlandse betaalwaters. Bla,bla, bla.
anton eckhardt
Berichten: 357
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Wageningen en Nijverdal

05-11-2005 20:41

Ik doelde niet op BTW. Maar of Bas "beheerder" zou zijn.
Neem als voorbeeld de Snoekbaars, ook BTW (of soort van). Toch word dit "geaccepteerd" omdat Lily Moonen (toch) een verantwoordelijk beleid voert. De vraag is dus meer, vertrouwen in Bas zijn doelstelling, beleid e.d.
Een gevaarlijke vraag natuurlijk, zeker aan de politiek correcte Aart 8)

Mvg Anton
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

05-11-2005 21:07

http://www.eurocarpgroup.com/NLwiezijnwij.php

Geen "beheerder" Bas,

Wel een;
Jan,
Cor,
Greetje,
Johan,
Steven,
Tina,
Ralf en
Volker.

Goed beheer??

4 1/2 hectare Eteng Beausoleil

Ook voor jongeren zijn betaalwateren geschikt

Goede vangst aan Beausoleil

Het water bevat verschillende 40 ponders. Tot nu toe zijn er al meer dan 6 verschillende gevangen. Het aantal 30 ponders wordt geschat op 50 en het aantal 20 ponders op dit water worden rond de 200 gehouden.

En als dit nog niet genoeg is, bevat het water ook nog graskarper van 30+. De zogenaamde big-head karper tot ruim 70 pond komt u hier ook tegen! En de meerval bereikt hier een gewicht tot 70 pond en daar zwemmer er ongeveer 50 van rond. :o
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

05-11-2005 21:21

Mag ik hopen dat ze hier niet met dikke vissen gaan slepen..

http://baeumen.de/gelderse-poort/m10000 ... nwaai.html

De oevers zijn wat gevaarlijk, je breekt zomaar een poot als je in zo'n gat stapt waar de paarden eerder zijn weggezakt.. :o 8)
Groet'n Henk..

still growing Old.
anton eckhardt
Berichten: 357
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Wageningen en Nijverdal

05-11-2005 21:26

Oke,

Ik reageerde op Aart zijn opmerking over Bas. Maar inderdaad op de site komt ie niet terug.

Mvg Anton

ps. idd wel erg veel grote vissen. RAAR
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

05-11-2005 23:21

Anton, ik weet verder niets van deze watertjes af behalve wat er in de folder staat die ik gisteren van de beurs in Utrecht heb meegenomen. Ook over Bas zelf kan ik geen mening geven om de simpele reden dat er nog niets over welk beheer dan ook bekend is. Mijn persoonlijke mening is alleen dat we in Nederland bepaald niet op dergelijke b-watertjes zitten te wachten en al helemaal niet op toestanden zoals die zich op een aantal Franse b-wateren voordoen. Via http://www.back2nature.nl zou volgens de folder meer info te krijgen zijn maar die site doet het (nog?) niet.
Walter de Wit
Berichten: 102
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00

06-11-2005 07:57

Van de Jezuitenwaai is bekend dat de grondeigenaren fam. Berendsen er al jaren vergunningen uitgeven, heb er zelf in de jaen '90 redelijk veel gevist.
Was in die tijd al een privewater waar je op jaarbasis een vergunning kocht.
Hoe de verstandhouding nu is mbt de natuurverenigingen/andere gebiedsgebruikers is voor mij een grote vraag.

Lijkt mij commercieel een logische zet van de fam. Berendsen echter juig ik het niet toe..., ondanks dat ik er al jaren niet meer geweest ben.

Walter.
Sander Harders
Berichten: 33
Lid geworden op: 13-07-2002 02:00
Locatie: Den Haag

06-11-2005 12:41

Hoi Walter,

Uit nieuwsgierigheid: wat betaalde jij toentertijd voor een jaarvergunning?

Sander
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

06-11-2005 22:14

ongelofelijk! Ik snap niet waarom de familie berendsen er een betaalwater van gaat maken. Het is gewoon te triest voor woorden. Ik kom er zelf ook al een aantal jaren. En het kan/gaat inderdaag echt spoken. :(
~~Dreams can be true.~~
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

07-11-2005 00:41

Vandaag nog even verder gespit. Voor al deze 5 watertjes geldt een open siezoen vanaf 1 maart t/m 30 november.
Het weektarief per persoon is:
- Jezuïtenwaal € 209
- Bernarduswaal € 235
- Carpe Diem € 235
- Binnenbikkelder € 209
- Countess of the Water € 235
(Alles inclusief 1 boot per water, zwemvest etc.)

En volgens de verhuurders zal het niet bij deze 5 watertjes blijven...
Ik vraag me werkelijk af wie van de Nederlandse karpervissers hierop zaten te wachten en hier ook gebruik van zullen gaan maken.
Ik kan het mij niet voorstellen, maar wie ben ik...
Gebruikersavatar
remon van dusschoten
Berichten: 473
Lid geworden op: 31-08-2004 22:06
Locatie: Nijkerk

07-11-2005 05:51

ik heb er het geld niet voor over.Er is genoeg water in Nederland waar je kun vissen
elke vangst telt hoe groot of klein dat je vangt daar gaat het om
behandel een karper zoals je zelf ook behandelt wilt worden met RESPECT

steun de KSN en wordt lid gewoon doen
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

07-11-2005 09:41

Aart,

Is idd mooi klote en het begin van het einde... die wateren zullen toch wel een bestand moeten gaan krijgen wat een beetje acceptabel is :(

De Binnenbikkel is een water waar hopelijk nog geen gek 209 euro voor gaat uitgeven.. het is een gat in een kaal weiland met wat plompen en een "oninteressant" bestand... en waar inderdaad niet gevist mocht worden (Ahumm).

Gr.,

Bertil
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

07-11-2005 09:56

Onbegrijpelijk dat ze hier nu ook gaan beginnen met deze praktijken.

Die wateren zullen waarschijnlijk wel worden volgegooid met dikke vissen, want aders blijven de klanten weg, want zeg nu zelf...

Wie wil nu niet 8 30-ers in een weekje vissen vangen? :cry:
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

07-11-2005 10:25

Geld is een persoonlijke zaak, verkeerd beleid is een zaak die ons alle aangaat.

Water waar nu een (vrij) natuurlijke visstand is, en waar straks om het water erg aantrekkelijk te maken door er o.a. zware vissen op te zetten die van tal van water afkomstig zijn, waarvan niemand weet met wat er voor ziekte er heersen, dat raakt mij. Kom hier veel reacties tegen van mannen die stellen, is er een goed beleid (visstandbeheer) heb ik er geen moeite mee. Alleen hoe dat in te vullen en te controleren daar heeft men (ik ook niet) geen pasklare oplossing voor, mag dus eigenlijk geen argument zijn om er te gaan vissen te rechvaardige. Er zijn er ook die zich achter de beheerder verbergen, of het hebben van horen zeggen. Punten die niets met een goede controle te maken hebben, meer met struisvogelpolitiek. Een stuk verantwoording wat elke karpervisser zou moeten hebben., verloedering van de maatschappij (onverschilligheid) is niet vreemd, karpervissers zijn nu eenmaal ook een doorsnee van de bevolking. Veiligheid kom je ook nog wel eens tegen als argument, op zich in deze tijd een redelijk argument. Echter er zijn genoeg campings die aan een karperwater liggen, even zoeken en je komt er zeker in Frankrijk een aantal tegen. Zet het dan maar onder de noemer gemakzucht. Geen tijd om te zoeken ook een hele mooie, ben een paar weken geleden niet voor niets met de topic GEEN TIJD begonnen.

Ben nog steeds op zoek naar redelijke argumenten om het vissen op dergelijk water te rechtvaardige. Kan er dan met een gerust hart gaan vissen :oops:

mvg,
Peter
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

07-11-2005 14:35

jezuitenwaaij.

Er staat ook een vis bij van 36 pond. Die vis heeft een maat van mij ook gevangen, en die is echt niet 36 pond. :lol: Ik zou niet weten hoe sommige mensen hierbij komen. Ik weet wel wat de bedoeling is van deze mensen. Voor de rest zwemt er niks bijzonders. Dus zou er wel gestolen vis worden ingezet. :cry:
~~Dreams can be true.~~
Gebruikersavatar
Arjan Gijs Verkoelen
Berichten: 324
Lid geworden op: 24-09-2003 02:00
Locatie: Leeuwarden

07-11-2005 15:16

gedurende de winters van 97/98 was ik actief op het bovengenoemde water. het was een van de weinige wateren waar je ongestoord je ding kon doen. Er was een beperkt aantal vissers dat van de eigenaar een vergunning kreeg en rust was het devies. mooie maagdelijke vissen waarvan het grootste gedeelte echt nog niet gevangen was.

Jammer om te lezen dat het verziekt wordt......

Gelukkig woon ik er nu 200 km vandaan en ben qua visserij 20 jaar terug de tijd in gegaan. Hier moet ik nog uitleggen dat er karper zit......

Bloody shame!!!!!!!!!!!!!! :evil:

Arjan
http://www.karperbootshop.nl

Vortex Karperboten voor en door Karpervissers

http://www.sunrisebaitservice.com

Quality Carpfood
Marco van Dijk2
Berichten: 3
Lid geworden op: 06-11-2005 21:22
Locatie: Loo

07-11-2005 16:29

Groessen
In april/mei kwam ik al wat vissers tegen in groessen en ik vond het al vreemd ze hadden geen vergunning en mochten veel meer dan ik altijd mocht(met de auto in de wei .enz)ik heb ze gesproken en het een en ander verteld van het water ik vis er 7 jaar en wil altijd iedereen helpen met wat tips.Ik had al een naar gevoel bij alles maar goed.Nou kwam ik 10 dagen geleden aan het water om een nachtje te vissen en daar waren weer 3 vissers die ik nog niet eerder gezien had het waren een paar vissers die hadden een prijs gewonnen van ECG en mochten een water van hun bevissen ze zijde ook dat het al op internet stond .Dus ik s`morgens naar Fons de eigenaar van het water omte vragen hoe de vork in de steel zat.Na enig uitleg van hem stond ik daar met tranen in mijn ogen het viswater waar ik 7 jaar lief en leed mee had gedeeld was niet meer toegangkelijk na December voor mij.Ik neem Fons niks kwalijk ,als ik eigenaar van zo`n water zou zijn en ik wordt benaaderd door een organisatie als ECG zou ik ook euro tekens in mijn ogen krijgen.Maar ik neem het wel ECG kwalijk want de informatie die ze geven over de twee watertjes is ZWAAR!!!!!!!!overdreven.Niet over de schoonheidvan het water en de omgeving en de rust maat wel over de karpers die er zouden zwemmen.Ik vis al 7 jaar fanatiek op de Jezuitenwaay(hier bekent onder de naam put van van de Weijde) ik heb hier meer dan 400 karpers gevangen maar hier nog nooit boven de 28 pond uitgekomen en ik kan echt wel vissen.Heel veel mooie vissen spiegels en schubs van in de 20 pond ik heb ze bijna allemaal wel een keer gedubbeld en in die 7jaar zijn de vissen niet veel zwaarder geworden.Er zijn wel een paar keer geruchten 30tigers gevangen maar na wat uitzoeken was het altijd loos alarm (engelse ponden of zo maar gegokt).Ik heb altijd met de andere karpersvissers gesproken en we hielden niks voor elkaar geheim en lieten elkaar altijd de foto`s zien van onze gevangen vissen maar er zat nooit een uitschieter tussen of een onbekende vis en al helemaal niet een bijna 40tiger dat is kolder en helemaal waanzin.Toen ik in April hun een vis zag wegen ineen schepnet dacht ik nog bij mezelf jullie neme jezelf in de maling maar .Maar ja nou komt de aap uit de mouw ja grote karper verkoopt nou eenmaal beter dan kleine karper.
Ik wil er nog wat over kwijt maar dat komt vanavond of morgen wel.

Groetjes van een bedroefde visser.
Plaats reactie