5 nieuwe betaalwatertjes vanaf 2006 in Nederland

Plaats reactie
Ulco Bosma
Berichten: 546
Lid geworden op: 12-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

07-11-2005 16:45

Nu ze in Europa toch aan het rellen zijn, kunnen we ECG ook wel ff terorriseren! onze hobby een beetje de vernieling in helpen!!!

Zwemt er niet 1 of ander zeldzaam beestje? :wink:

Kom op mensen valt er echt helemaal niks tegen te doen???

Anders maar wat vervelende dwergmeervalletjes uitzetten :-? , al is dat natuurlijk ook niet De oplossing.

Mvg Ulco,
Walter de Wit
Berichten: 102
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00

07-11-2005 17:17

Jurrian.

Destijds betaalde ik voor 1 jaarvergunning 60 gulden en mocht er dan met 2 hengels vissen.
In het voorjaar als de watertemp. richting de 18 c ging kon je leuke vissen verwachten van de oude rijn zelf welke de uiterwaard opzwommen.
Het "vaste"bestand was niet echt een uitdaging meer na 3 jaar er gevist te hebben.
Voor diegene welke het water en zijn vissen kent, zwemt de vis welke de naam "stompie"heeft (een spiegel van om en nabij de 11 kg en een kleine borstvin heeft) nog op dit water?
Je kon er heerlijk rustig vissen met veel natuur in de omgeving en de stilte was soms gewoon eng (is een officieel stilte gebied) en nu ben ik kwa stilte en rust echt wel wat gewend in Zeeland...

Al met al een treurig gebeuren.
Walter.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

07-11-2005 19:17

Ulco, s.v.p. een beetje rustig... De oplossing is simpel, als niemand daar gaat vissen is het binnen de kortste keren weer afgelopen!
Ulco Bosma
Berichten: 546
Lid geworden op: 12-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

07-11-2005 19:36

Als er niemand gaat vissen, gaan ze zoeken naar andere manieren om toch geld te verdienen. En dat is het zoeken naar dikke vissen! en zitten er dan eenmaal wel dikke vissen dan voorkom je bijna niet dat er toch wel gevist/betaald gaat worden (ben ik bang)

Die wateren zoveel mogelijk in een negatief daglicht zetten (zonder er voor te zorgen dat ze misschien zelfs daardoor bekender worden!) misschien helpt het?? alleen hoe doen we dat?

Actie is genoodzaakt want ook hier kunnen die btw als het een beetje tegenzit zo als paddestoelen de grond uit reizen!!

Mvg Ulco,
paul veenendaal1
Berichten: 528
Lid geworden op: 11-07-2005 10:14
Locatie: lathum

07-11-2005 19:50

Ulco,


Meerdere mensen, zullen het er niet mee eens zijn.

Maar het is een prive eigendom,dus zo gek als het mag klinken de Fam Berendsen kan hiermee doen wat ze zelf het beste lijkt.

En is het niet beter,om dan de uitbaters hierop te wijzen dat zijn tenslotte zelf karpervissers.

Dus uiteindelijk heb je het aan je lotgenoten te danken,dat dit soort praktijken kunnen gaan plaatsvinden.

Ook ik woon er vlak in de buurt,ken je vertellen als je het walhalla verwacht kom je bedrogen uit.

Gr Paul 8)
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

07-11-2005 19:56

Aart Lokhorst schreef:De oplossing is simpel, als niemand daar gaat vissen is het binnen de kortste keren weer afgelopen!

Kom op Aart...er moet toch wel iets beters te verzinnen zijn :wink: ?
Gebruikersavatar
Rob Manenschijn
Berichten: 225
Lid geworden op: 20-06-2005 14:40
Locatie: Regio Dokkum (Fryslân)

07-11-2005 20:00

Betaal wateren zijn in deze tijd niet meer weg te denken, net zoals het overzetten van vis. Zolang de visser de prijs betaald zullen deze wateren blijven bestaan en zich verder ontwikkelen.

Paul,

Ben benieuwd naar het water in de omgeving van Drachten waar jij een btw van wilt maken? Zal wel een slappe smoes komen van goed visstandbeheer enzovoorts. :lol: :lol: :lol:

Groenten
Grootmeesteropperblanker
De mens is niet in staat zichzelf, zijn omgeving, zijn wereld te kennen. De mens is overgeleverd aan de chaos van het bestaan.
paul veenendaal1
Berichten: 528
Lid geworden op: 11-07-2005 10:14
Locatie: lathum

07-11-2005 20:22

Beste Rob,

Klopt inderdaad,alleen Drachten gaat niet door daar hier een andere bestemming voor is gekozen.

Maar op andere lokatie,is nog een afgraving aanwezig.

Dit behelst een zandafgraving,waar nog een vergunning op rust om te mogen afgraven,dit gebeurd trouwens maar paar weken in begin van het jaar,daarna moet het eerst weer inklinken zoals dat zo mooi heet.

Ik heb dit trouwens al eens aangegeven hier dat me dat aangeboden was,en dat dit soort wateren gaan ontstaan in nederland.

Vorige plannen hiervoor waren niet intressant (lees:kostendekkend) maar nu zijn er vergunningen dat er huisjes gebouwd mogen worden.

De plannen zoals die er zijn, behelzen eerst om een x aantal vergunningen te verstrekken denk aan 200.

Dit voor zeg maar 3 jr en van daaruit kijken hoe het verder wordt ontwikkeld,plus moet er eerst nog gemonitoord worden om te kijken wat er zit aan vis en beplanting,en plan opstellen welk soort (type) water het beste geschikt is.

Dus geen goedkope smoes, maar realiteit,en ik kan je meedelen dat er meer van dit soort wateren zijn waar ze mee bezig zijn.


Gr Paul 8)

Ps: water is ongeveer 20 ha
Laatst gewijzigd door paul veenendaal1 op 07-11-2005 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martin Post
Berichten: 397
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Franeker

07-11-2005 20:33

Hee Paul,

Je laat het wel om alle Friese wateren op te kopen he, voor de Friese puristen moet er natuurlijk nog wel wat overblijven 8)

Grtz,

Martin
Ricardo van Huet
Berichten: 10
Lid geworden op: 07-11-2005 20:34
Locatie: Duiven

07-11-2005 21:12

:evil: Weer wordt er een water ontoegankelijk gemaakt voor iemand die gewoon even lekker één of twee dagen wil relaxen en een mooie karper wil vangen, zware vissen worden er in Groessen niet gevangen en de keren dat je blankt komen echter regelmatiger voor dan gewenst, als je van rust houdt en van een mooie natuur zit je er goed maar voor een mooie natuur hoef je ergens anders in Nederland nog steeds niet te betalen !!

De Organisatie ECG kan de waters dan wel voor doen komen of er zware vissen rond zwemmen, maar aan een ieder die het wil horen zeg ik je dit " DIE ZWEMMEN ER NIET "

Persoonlijk ken ik heel wat Karper vissers uit de omgeving en allen zijn ze naar een aantal vissen ( 25 ers ) uit de Jezuitenwaay hun geluk elders gaan beproeven op jacht naar de 30 - 40tigers.

Ik heb er al twee gesproken en zij gaan zeker niet voor 209,- een week in Goessen zitten vissen, ik vraag me echter wel af wie dat wel zal doen !!

Zelf zal ik met ledenogen aanzien wat er allemaal gaat gebeuren en ik hoop dat De Vissers die er wel gaan zitten voor veel geld de vangsten ook met ons zullen delen zodat iedereen straks ook een eerlijk beeld krijgt van wat er nu werkelijk allemaal gebeurd en dat het niet één grote teleurstelling zal zijn.

Ik ga met m'n vismaat opzoek naar een ander water en zal de 209,- wel investeren in een Weekendje pike vissen in Ireland.

Kind Regards
paul veenendaal1
Berichten: 528
Lid geworden op: 11-07-2005 10:14
Locatie: lathum

07-11-2005 22:26

Martin,

Je hoeft dit soort wateren niet op te kopen.

In verleden zij er ontelbare putten gegraven,in Nederland vooral in jaren 60 vooral om de klei, dit was voor steenfabrieken.
Gelderland zit hier vol mee om maar voorbeeld te geven.

Zandafgravingen,kun je vinden langs vele wegen en steden daar waar gebouwd is,dit zand is/werd gebruikt voor ophogingen van wegen cq woonwijken aanleggen.

Deel van deze wateren (grootste) is nog steeds in prive bezit,ander deel is rijkswaterstaat.

Veel afgravingen,wordt vergunningen op verleend om vuil slib te storten dit brengt veel geld op.
Ander deel wordt tot nu toe niks mee gedaan,maar omdat de discussie al een tijdje aan de gang is over betaalwateren,mag je aannemen dat deze mensen ook kunnen lezen en volgen wat er gebeurd.

Boeren die een deel van hun subsidie zien teruglopen,en dit soort wateren bezitten zien op deze manier toch,om een deel van hun inkomsten te kunnen genereren.

Afgravingen van steenfabrieken,zijn vaak moeilijker te verkrijgen omdat eigenaren en dat zijn er ongeveer 4 in nederland die een grote rol spelen er niet zo van wakker liggen of er wel of niet wat met die gaten gebeurd.

Maar ook hier gaan al geruchten dat het intressant is om wat te gaan doen met deze wateren,ook politiek heeft hier stukje debet aan want die wilden deze afgravingen nooit terugkopen voor natuur(inmiddels wakker geworden) maar moeten nu een andere prijs betalen voor uitkopen of verkaveling.

Dus de materie is iets ingewikkelder dan het zo op het eerste gezicht misschien uitziet.

En water in noorden is niet direkt bedoeld als commercieel water voor karpervissers,maar wordt ook niet uitgesloten,mainpoint is het mogen bouwen van woningen.

Gr Paul 8)
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

07-11-2005 22:54

Ik heb gister Cor gemaild over wat nou precies de bedoeling was op de jezuitenwaaij in Groessen. Ze zijn er nog mee bezig om er ook huisjes te laten plaatsen. Dit doen ze midden in een natuurgebied? De prijs van een week vissen in Groessen bedraagt 209,-. Voor de rest word mij verteld dat het gemiddelde gewicht wat je vangt 20pond is. Ik weet niet waar ze al die grote karpers opeens vandaan vangen. Ongelofelijk dat sommige mensen zo uit hun nek kunnen..... Ook hadden ze in relatief korte sessie's meerdere vissen van 30+ gevangen. Mensen geloof me, die vang je niet zomaar daar. Ik heb er zelf geen vissen gevangen die boven de 25+ uitkomen. Maar het is gewoon de rust waarvoor je het doet. En omdat het gewoon mooi vissen is.
~~Dreams can be true.~~
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

07-11-2005 22:55

Dus het is een grote onzin mensen!
~~Dreams can be true.~~
Gebruikersavatar
Jeroen Leuven
Berichten: 465
Lid geworden op: 13-06-2005 08:32
Locatie: Amsterdam

07-11-2005 23:37

@ Hans,

Virusje ofzo....
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

07-11-2005 23:37

[quote="paul veenendaal1"]

Boeren die een deel van hun subsidie zien teruglopen,en dit soort wateren bezitten zien op deze manier toch,om een deel van hun inkomsten te kunnen genereren.

quote]
Van de boeren kan ik het nog enigzins begrijpen dat ze het doen...al heb ik hier in het Westland nog nooit een klein boerderijtje gezien 8)
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

07-11-2005 23:52

Jeroen Leuven schreef:@ Hans,

Virusje ofzo....

wat bedoel je?
Gebruikersavatar
Jeroen Leuven
Berichten: 465
Lid geworden op: 13-06-2005 08:32
Locatie: Amsterdam

07-11-2005 23:55

Wellicht een betere oplossing dat wat Aart voorstelde.
Gebruikersavatar
Jeroen Leuven
Berichten: 465
Lid geworden op: 13-06-2005 08:32
Locatie: Amsterdam

07-11-2005 23:57

Stom van me, dan kopen ze toch gewoon nieuwe vissen.......
Misschien is het voorstel van Aart nog zo slecht niet.

Gr,
J.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

08-11-2005 00:00

Dat lijkt me dus geen goede oplossing om een virus los te laten op een water..je gaat me toch niet vertellen dat je dit serieus meent he :-? ?
Moeten we dan maar de vissen om zeep helpen omdat het een betaalwater is geworden?...die vissen kennen er toch niks aan doen
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

08-11-2005 00:00

Hans, iedere particuliere eigenaar staat het vrij om binnen de grenzen van de wet met zijn water te doen wat hem of haar goeddunkt. Voorbeelden: visrechten verhuren aan een HSV, zelf vergunningen verlenen of, zoals in deze gevallen, verhuren aan een bedrijf die daarna tegen betaling een bepaald aantal vissers in deze wateren laat vissen. Juridisch gezien is daar niets tegen te doen.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

08-11-2005 00:02

Een boycot kan zinvol zijn...vrees enkel dat het geen effect zal hebben, de Blauwe Hoeve draait helaas ook nog steeds :cry: ...is volgens mij voor dit water ook nooit direct een oproep voor gedaan om dit water te boycotten
gr
HB
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

08-11-2005 00:05

Aart Lokhorst schreef:Hans, iedere particuliere eigenaar staat het vrij om binnen de grenzen van de wet met zijn water te doen wat hem of haar goeddunkt. Voorbeelden: visrechten verhuren aan een HSV, zelf vergunningen verlenen of, zoals in deze gevallen, verhuren aan een bedrijf die daarna tegen betaling een bepaald aantal vissers in deze wateren laat vissen. Juridisch gezien is daar niets tegen te doen.

Aart,
Weet ik.....valt er echt niet meer te verzinnen binnen de regels van de wet dan uitsluitend een oproep tot een boycot ?
Zou jammer zijn...morgen ben ik er weer
gr
Hans
Gebruikersavatar
Jeroen Leuven
Berichten: 465
Lid geworden op: 13-06-2005 08:32
Locatie: Amsterdam

08-11-2005 00:06

Menen nee, meer een hersenspinsel.
Tegen middennacht krijg ik wel vaker rare ideeen.

Gr,
J.
Gebruikersavatar
Jeroen Leuven
Berichten: 465
Lid geworden op: 13-06-2005 08:32
Locatie: Amsterdam

08-11-2005 00:10

Laten we dan maar hopen dat het beheer meer neigt naar de welzijn van de karpers dan naar het vullen van de pockets.

Ik ga strijken........
J.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

08-11-2005 00:25

Dat is valse hoop Jeroen. Het belangrijkste doel van iedere commerciële organisatie is het maken van zoveel mogelijk omzet en winst...