Voorjaarsaanpak op stromend water.

Plaats reactie
Omar Oumnad
Berichten: 26
Lid geworden op: 12-01-2002 01:00
Locatie: Rijssen

12-01-2002 16:28

Hallo karpervissers m,n vismaat Henk Jan Borghuis heeft me toch zo gek gekregen om een e-mail adres te beginnen. Met dat adres kan ik me dan ook inloggen bij Carpboard. Omdat Henk Jan zoveel antwoord krijgt op zijn vragen wilde ik ook wel een vraagje plaatsen.
Ik ben in het voorjaar van plan het door HJ eerder genoemde water "de Regge" te gaan bevissen. Heeft er nog iemand tips over stekken, voeren, watertemperatuur en alles wat verder van belang is bij het voorjaarsvissen?

Alvast bedankt,

Omar
Pieter de Jongh

12-01-2002 21:30

Hoi Omar, welk water is dat, waar heeft hj dat eerder vernoemd.
In principe kun je op een stromend water in het voorjaar goed uit de voeten, maar vertel eerst of het een kanaal of rivier is, ik ken heel het water niet dus kan allen maar helpen met algemen tips.

Pieter
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

12-01-2002 23:39

Pieter, de Regge is een riviertje dat weer uitmondt in de Overijsselse Vecht
Gebruikersavatar
Henk Jan Borghuis
Berichten: 77
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

12-01-2002 23:54

De Regge is een redelijk klein riviertje. Het gedeelte dat wij bevissen is de midden-regge tussen Enter en het stuw bij Nijverdal.
Een probleem is dat er aan het eind van het voorjaar een enorme toename is van de plantengroei. In het najaar kun je door die planten die los beginnen te komen er haast niet meer vissen.
Verder is de waterdiepte een kleine 2 meter.
Er wordt nog niet echt veel gevist, maar als er wat gevangen wordt zijn het meestal wel mooi vissen.
Bij het stuw in de buurt is er een zwaaikom waar het ongeveer 60 cm diep is, maar waar de bodem bestaat uit een gigantische laag bagger.
Al met al een leuk riviertje, maar het is niet echt makkelijk om er wat te vangen.
Omar Oumnad
Berichten: 26
Lid geworden op: 12-01-2002 01:00
Locatie: Rijssen

13-01-2002 14:56

Dag Pieter,

Henk jan heeft de Regge eerder genoemd in het artikel: Wintervissen wie is er al begonnen? Verder heeft Henk Jan al een paar eigenschappen verteld over de regge in dit forum. Nog wat info: De regge is ongeveer 15 tot 25 meter breed (het is dus geen Yssel)het water is erg veelzijdig wat diepte, breedte en uiterlijk betreft. Ook bevinden zich er enkele bruggen. We hebben ook al enkele diepe gaten en ondiepere stukken gevonden.

Ik hoop dat je nu wel wat kunt vertellen over de aanpak op dit water.

Alvast bedankt

Omar
Gebruikersavatar
Henk Jan Borghuis
Berichten: 77
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

29-04-2002 12:04

Hehe, keer blanken kan best zegt 'ie.
Die eerste karper kwam er pas na iets van 100 visuren uit.
Toen voerden we ook wel redelijk naar mijn idee, maar goed.

Nu een nieuwe stek gevonden waar allemaal stenen gedumpt zijn. Vanaf vandaag (maandag dus) tot donderdag of als het echt lekker gaat vrijdag. Afgelopen vrijdag en zondag gevoerd met mais + tijgers. 'k Heb nu alleen tijgers bij me, een beetje selectief voeren.

Maar goed, we zullen zien, hopelijk wordt het wat, anders wordt ik echt raar.

Jij ook suc6 met vissen op de regge.
Gebruikersavatar
Henk Jan Borghuis
Berichten: 77
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

05-05-2002 15:15

Oke, tot donderdag was het plan.

Dinsdag was ik thuis. Niet dat het erg slecht ging, ik had twee graskarpers.

Nee, het ging om de omstandigheden.
Er dreef redelijk veel vuil, het was slecht weer, de enige motorboot die er op mag voer natuurlijk met koniginnedag, iets van 45 kanovaarders op je stek, SUPER.

Echt waar, misschien zou het dinsdag qua vangsten gaan lopen, maar ik was het gedonder zat. Ik kom wel terug als het beter weer en geen feestdag is!

Anton, klasse hoor! Netjes gedaan
Omar Oumnad
Berichten: 26
Lid geworden op: 12-01-2002 01:00
Locatie: Rijssen

25-05-2002 22:18

Ik heb inmiddels al een paar mooie karpers gevangen op mijn stekkie tussen de 11,5 en 18,5 pond. 1 mooie volschubspiegel van 15 pond.

mzzl omar
anton eckhardt
Berichten: 357
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Wageningen en Nijverdal

27-05-2002 13:33

Ja vreemd water de regge.
In een nacht 10 runs krijgen, tweede nacht twee. Nopu ja waarschijnlijk 1e nacht alles weggevangen.
maar een week later vis je weer op de Regge, zo'n 2 kilometer stroomopwaarts krijg je een run die je verspeeld.

He Henk-Jan ik heb afgelopen donderdag een nacht gevist, heb ik een mooie verspeeld. had hem al vrijwel in het net, draait lijn om de top en gooit de vis zijn laatste krachten in de strijd, je raad het al. K*t maar ja gebeurd nou eenmaal. Had s'ochtends nog wel een hele 10 ponder. Die verspeelde was denk ik wel een twintiger maar ja.

Regge de van het, maar niet heel voorspelbaar.
Thijs de Weerd
Berichten: 252
Lid geworden op: 12-05-2002 02:00
Locatie: Eefde

27-05-2002 14:46

hallo mensen...
Ik heb als het ware een prive stek aan de vecht(in een tuin van kennisen) vlak na het stuk waar de regge er in stroomt. Wat mij hier is opgevallen is het gemiddelde gewicht van de schub/spiegel karpers.Ik heb ze nu van 3 tot 18 pond gevangen terwijl ik er al 4 grasbommen van boven de 20 pond heb gevangen.Ligt dit puur aan het stuk waar ik zit of is dit al meer mensen opgevallen???

mzzls
LINKSOMDRAAIENDE MET RECHTS EFFECT ANDERSOMHAKENDE SIMSALABIMRIG.
Plaats reactie