nachtvissen illegaal kamperen?????

Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

29-03-2005 06:54

Jordy,

Het hemd is nader dan de rok .......

Tuurlijk worden agenten verbaliseerd als ze stout zijn. Maar alleen als ze geflitst worden natuurlijk he. Jij maakt mij echt niet wijs dat als oom agent lekker de vaart er in heeft en zijn collega houd hem aan dat hij dan een prent krijgt. Zodra ze elkaar herkennen vlaggen ze elkaar vrij, geen van hen wil namelijk tijdens een dienst opgescheept zitten met een colleg die hij verbaliseerd heeft.

Als jij denkt dat dit niet zou mogen uitmaken, dan denk ik dat je nog een beetje meer ervaring moet opdoen. En dit bedoel ik met de meeste respect.

Boa idem dito trouwens, als je ze kent kom je opeens met veel zaken weg.

Even een vraagje tussendoor, gebruik jij een katapult? Zo ja dan zou ik als ik jou was daar nog maar eens goed over nadenken. Stel je treft een keer een minder flexibele agent, die jou voor laat komen wegens verboden wapenbezit. Als jij weet wat voor straf daar op staat dan gooi jij dat ding meteen de prullenbak in.

Maar goed wie zijn billen verbrand moet op de blaren zitten.

Greets Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

29-03-2005 11:17

Dus Jordy als ik zittende in mijn stoel, in de open lucht, in de nacht in slaap val ben ik formeel aan het kamperen???
Zoja hoe noemen ze het overdag dan??
Of kamperen we alleen s,nachts?
Zo ja, geef het artikel eventjes waarin dat beschreven staat.
Zo nee lees ik het ook graag.

Ik heb het meerdere malen gelezen en herlezen maar het staat er echt dus slecht lezen kun je mij niet verwijten.
( Verder mag er formeel gezien niet geslapen worden tijdens het nachtvissen, ook dit valt wederom onder illegaal kamperen!!! )

Douwe
Vissen is een hobby, geen religie!
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

29-03-2005 11:40

Marc Schrikkema schreef:Jordy,

Het hemd is nader dan de rok .......

Tuurlijk worden agenten verbaliseerd als ze stout zijn. Maar alleen als ze geflitst worden natuurlijk he. Jij maakt mij echt niet wijs dat als oom agent lekker de vaart er in heeft en zijn collega houd hem aan dat hij dan een prent krijgt. Zodra ze elkaar herkennen vlaggen ze elkaar vrij, geen van hen wil namelijk tijdens een dienst opgescheept zitten met een colleg die hij verbaliseerd heeft.

Als jij denkt dat dit niet zou mogen uitmaken, dan denk ik dat je nog een beetje meer ervaring moet opdoen. En dit bedoel ik met de meeste respect.

Boa idem dito trouwens, als je ze kent kom je opeens met veel zaken weg.

Even een vraagje tussendoor, gebruik jij een katapult? Zo ja dan zou ik als ik jou was daar nog maar eens goed over nadenken. Stel je treft een keer een minder flexibele agent, die jou voor laat komen wegens verboden wapenbezit. Als jij weet wat voor straf daar op staat dan gooi jij dat ding meteen de prullenbak in.

Maar goed wie zijn billen verbrand moet op de blaren zitten.

Greets Marc


Mag ik erop wijzen, dat agenten harder mogen rijden! Ze hebben er een
ontheffing voor, en niet alleen voor het harder rijden... Dus zonder zwaai-
licht en sirene mogen ze ook harder rijden.
Ben met de katapult 3x goed weg gekomen. Ik had het geluk dat in 3 de
gevallen de agenten schappelijk waren. Ik heb 'm overigens altijd in m'n
tas uit het zicht, maar 3x op "heterdaad" betrapt met het voeren met de
pult! :)

groetjes Benny
judith wolfs
Berichten: 12
Lid geworden op: 28-12-2004 00:54
Locatie: eijsden
Contacteer:

29-03-2005 11:45

hoop dat er snel wat gevonduh word om dat verschil tussen illegaal kamperen en nachtvissen wat te verduidelijken :evil: de bekeuring is nu natuurlijk terecht dat is me duidelijk :-? over die katapult,ook dat is niet logisch.wij gebruiken er soms ook wel eens eentje,sindfs er zo streng op gecontroleerd word niet meer maar een katapult word gezien als een wapen maar op de karperbeurs in genk dit jaar werd schijnbaar een soort gun geintroduseerd waarmee je de boilies kunt "afschieten" met nog meer kracht dan met een katapult :o dit is toch nog gevaarlijker of ben ik nu een beetje..... :roll:
Laatst gewijzigd door judith wolfs op 29-03-2005 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

29-03-2005 11:48

Judith,

Jullie hebben net de "verkeerde" agent op het onjuiste moment getroffen! :)

groetjes Benny
judith wolfs
Berichten: 12
Lid geworden op: 28-12-2004 00:54
Locatie: eijsden
Contacteer:

29-03-2005 11:50

ja idd :roll: zoals wel vaker.net alsof wij een zendertje bij ons dragen voor die gasten :(
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

29-03-2005 12:31

sorry, ik kan nu niets opzoeken. Ik ga nu werken.

p.s ervaring opdoen Marc????

Laat ik het zo zeggen, het komt naar mijn mening zelden, zeer zelden voor dan er een karpervissende opsporingsambtenaar vist in het gebied waar zijn bureau staat.

En gebeurd dit wel,...ja zal hij inderdaad gematst worden...maar vis je ergens anders......beetje kort door de bocht om te zeggen dat alle agenten elkaar kennen....

p.s kattapult....ik gebruik eigelijk altijdt een werppijp


Politie harder rijden...ja 10km binnen de bebouwde kom 20 daarbuiten tonder optische licht en geluidssignalen.

Zo aub, en nog over dat matsen.....als er een agent verbaliseerd wordt...en met z'n pasje gaat lopen zwaaien....uuh vroeger misschien. Nu wordt je er voor afgestraft!! beetje kinderachtig ook maar ja da's mijn mening...ervaring of niet. En alles komt met de tijd maar Integriteit heb je of heb je niet
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
judith wolfs
Berichten: 12
Lid geworden op: 28-12-2004 00:54
Locatie: eijsden
Contacteer:

29-03-2005 18:10

wat een vraag over illegaal kamperen cq nachtvissen allemaal niet te weeg kan brengen :wink:
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

29-03-2005 18:13

jaja Judith....

Je haalt nu éénmaal een gevoelig onderwerp naar boven.
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
judith wolfs
Berichten: 12
Lid geworden op: 28-12-2004 00:54
Locatie: eijsden
Contacteer:

29-03-2005 20:22

ik merk het.had hier echt helemaal geen idee van. :o
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

29-03-2005 20:26

Jij bent niet de enigste die het rot vind een visje beet te houden...

check dit maar ff.

http://www.funnystuff.ch/jokes/files/an ... h_fish.jpg

hahaha laterzzzzz
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
kev zmindah
Berichten: 218
Lid geworden op: 07-07-2005 13:38
Locatie: leidseveen

08-07-2005 12:06

wat een respect hebben de meesten hier voor de wouten, ik snap ook dat veel van jullie uit van die kleine dorpjes komen waar de agentjes niks anders te doen hebben, waar de brandjes door de vrijwillige brandweer worden aangestoken , en waar vissen waarschijnlijk écht het enige is wat er in je dorp te doen is. maar respect hebben voor een agent die boetes geeft aan vissers die met een tent zitten zal ik nooit hebben. ik woon in zoeterminder en daar heb ik buiten het vissen vrij weinig te zoeken. maar als ik die agentjes is een keer tegen kom hier, zijn het ook altijd van die stumperds, van die 18 jarige broekies met net de eerste 2 haren op hun zak. nog nooit een boete gehad voor iets met vissen hoor, maar het zijn gewoon van die makkelijke dingen om mee te beginnen als wout zijnde lijkt mij, je bent natuurlijk het makkelijkste slachtoffer waar ze voor kunnen schrijven, je zal nooit wegrennen ivm je spullen, en je hebt alle tijd. dusss..

wat mij een stuk zinvoller lijkt, aangezien nederland een land is met heel veel karpervissers, is de gene die hier zin in hebben een petitie te laten schrijven , en iedereen een handtekening te laten zetten.. die gedoogwetten gaan namelijk ook nergens over. gewoon met je tent aan de waterkant dus!
kev zmindah
Berichten: 218
Lid geworden op: 07-07-2005 13:38
Locatie: leidseveen

08-07-2005 12:06

foutje
Laatst gewijzigd door kev zmindah op 08-07-2005 15:33, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

08-07-2005 12:47

Kev,

Start maar op, ik teken wel.

Groeten,

Mark
kev zmindah
Berichten: 218
Lid geworden op: 07-07-2005 13:38
Locatie: leidseveen

08-07-2005 15:36

zelf niet echt handig daarin,
maar er zitten hier vast wel mensen op het board die goed kontakt met de OVB of die andere club hebben.. toch?
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

08-07-2005 15:53

Wat wil je bereiken?


In principe is er niet zoveel veranderd en mag eigenlijk alles.

http://www.karperstudiegroep.nl/images/ ... brief1.jpg

http://www.karperstudiegroep.nl/images/ ... brief2.jpg


Er dienen alleen ontheffingen aangevraagd te worden.

KSN zet zich ook in om het verblijf aan de waterkant geoorloofd te krijgen. Samen met NVVS is er al hard gewerkt:

http://www.nvvs.org/60/6010_meer.asp?id=169

Wat helpt is een actieve houding, zeker bij je hsv.

Wat zeker niet helpt zijn grote bekken. Werkt eigenlijk alleen tegen. Doe je iets wat niet mag? Prima, maar accepteer de boete.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

08-07-2005 16:37

Kev,

Ooit gehoord van de WOR?
Wet openlucht recreatie?

Het staat in de wet dat je niet zomaar in de buitenlucht in een tent mag slapen.
Wel wordt in veel gevallen gedoogd, maar zodra wateren in handen komen van bijoorbeeld groengebieden of waterschappen mogen zij beslissen om de tenten niet te gedogen. En dat is hun goed recht.
Ik ben het er zeker niet mee eens, maar zij moeten 'onze' troep opruimen en zij hebben ellende van een aantal karpervissers.
Als zij besluiten in hun statuten dat er geen tentjes worden gedoogd krijg je een prent, thats it.

Zelf ben met een groep karpervissers dag en nacht bezig om juist het gedogen van tentjes bij groengebieden er doorheen te krijgen, maar dat is allemaal niet zo makkelijk...
Als zij iets geven, willen ze er ook iets voor terug, veelal geld.

A
Gebruikersavatar
Sjuul Rademaker
Berichten: 46
Lid geworden op: 17-05-2002 02:00
Locatie: Deventer

08-07-2005 22:17

Ons land wordt tegenwoordig overspoelt door die oostblok figuren die kamperen overal , zetten overal maar hun auto neer ( zelfs daar waar je helemaal niet met auto mag komen ) maken kampvuren en bbq-en er maar op los snuiven coke slaan elke vis maar de hersenen in die ze vangen , maar daar wordt helemaal niks aan gedaan maar iemand die een map vol vergunning heeft en een nachtje ( of 2 ) op karper vist en de vis weer terug zet die WORDT bekeurd , van de zotte je kunt beter krimineel zijn hier in dit rotland dan ben je veel beter af .
stefan koolstra

08-07-2005 23:19

Sjuul Rademaker schreef: , van de zotte je kunt beter krimineel zijn hier in dit rotland dan ben je veel beter af .


Tsjaa... Het is gemakkelijker om een zwakere groep te pakken om prenten uit te delen hé.. die gekke vissers in hun tentjes zijn toch zo gek als een deur...
Zo gaat dat hier in Nederland ze pakken liever de mensen DE GOEDE BURGERS als dat ze de "vervuilers" aan pakken die het eigenlijk verzieken...
Overal zitten rotte appels tussen maar probeer dan ook juist die rotte appels te pakken en niet de mensen die gewoon rustig en serieus in hun tentje zitten te vissen!

En over het nachtvissen in een tent... doe ik niet moeilijk over paraplu opzetten, vervolgens overwrap eroverheen en vissen, nog nooit geen gezeur of gelazer gehad, zal wel komen omdat we nooit geen overlast maken.

Met Vriendelijke Groeten,

Stefan Koolstra
kev zmindah
Berichten: 218
Lid geworden op: 07-07-2005 13:38
Locatie: leidseveen

09-07-2005 11:08

Klaas van den Herik schreef:Wat wil je bereiken?


In principe is er niet zoveel veranderd en mag eigenlijk alles.

http://www.karperstudiegroep.nl/images/ ... brief1.jpg

http://www.karperstudiegroep.nl/images/ ... brief2.jpg


Er dienen alleen ontheffingen aangevraagd te worden.

KSN zet zich ook in om het verblijf aan de waterkant geoorloofd te krijgen. Samen met NVVS is er al hard gewerkt:

http://www.nvvs.org/60/6010_meer.asp?id=169

Wat helpt is een actieve houding, zeker bij je hsv.

Wat zeker niet helpt zijn grote bekken. Werkt eigenlijk alleen tegen. Doe je iets wat niet mag? Prima, maar accepteer de boete.

MVG

Klaas


dat er aan gewerkt wordt is in ieder geval positief natuurlijk, maar waar het mij dus eigenlijk om gaat is, dat wanneer iemand een tent gaat halen bij een hengelsp.zaak(dat je dus al moeite doet om een speciale tent te halen,waar je het grondzeil uit kan halen) , dat daar al eigenlijk nooit gezegd wordt van: je mag trouwens in nederland geen tent opzetten aan de waterkant, in je lokale visvergunning staat ook niets hierover vermeld. en op de borden van bijv. een recreatiegebied(als het er al staat!) , staat eigenlijk alleen maar vermeld dat wildkamperen verboden is, en over visregels staat vaak helemaal niks aangegeven. het is naar mijn mening dus allemaal veels te vaag , en dat geldt voor nog een aantal van die regels. (bijvoorbeeld de katapult wel te koop maar wel verboden... je vergunning hebben maar op de keukentafel laten liggen en niet mogen laten zien op het bureau, wat vaak wel mag met rijbewijs of kentekenbewijs.)

het lijkt in mijn ogen altijd eerder op de visser pesten . kijk, als ze iemand die er een zooi van maakt of zonder vergunning zit een boete geven , ben ik het nog mee eens ook, maar niet als je je stek netjes houd en je vergunningen hebt. ik heb al zo vaak agenten zien langsrijden s' morgens vroeg en niks zien doen, gaan ze aan de waterkant hun donuts met koffie zitten weg te werken, kijk , die gasten snappen het. daar moeten we er meer van hebben. (wat mij ook altijd opvalt is, dat degene die komen zeuren 9 van de 10 keer vrouwelijke agentes zijn...ook zo vaag...)

ik zal in ieder geval m'n handtekening zetten als ik het zie staan.

mvg
k.
Ronald Drogt
Berichten: 57
Lid geworden op: 09-02-2003 01:00
Locatie: Amsterdam

09-07-2005 12:27

Door de vele politieregio's (wat dus gaat veranderen) die wij kennen wordt er in elke regio een ander beleid gehanteerd.

In de Flevopolder bijvoorbeeld mag men dus absoluut niet slapen aan de waterkant! dus ook voor mij 95 euro... (heer agent wist me trots te vertellen dat ze complete razzia's houden tezamen met boten, om dit uit te bannen)
Ik kwam net van een sessie van 5 dagen af waarbij ik 4 keer ben gecontroleerd, ga nog 1 nachtje met mijn vriendin in de polder vissen (die alle troep rond de stek had opgeruimd terwijl ik mijn stek verkende en opzette), en warempel om 2 uur snachts 2 maglites op je gezicht.

Ik kon dit zeker niet waarderen, de willekeur in het land, de agenten beaamden dit min of meer echter de bon was al half geschreven, dus doorschrijven natuurlijk.....

Dit gebeurde me vorige week, en geloof me, er stond 1 tentje en 2 hengels en verder totaal niets buiten de tent... sta je dan met je goede gedrag om half vier weer in huis....

Ik ga hier zeker bezwaar tegen aantekenen, en deze wordt toch altijd geweigerd, daarna laat ik het voorkomen... als dit niet teveel in de papieren gaat lopen tenminste.

Dit gaat mij om het principe....

Je probeert professioneel je hobby uit te oefenen, en er vissen elk weekend duizenden karpervissen snachts (slapend welteverstaan want zoveel vangen we toch ook weer niet). En ik wil niet samen met onze collega's als rondrennend wild benaderd worden...

groet,
Ronald

die vannacht toch zeker de hengel uit gaat gooien.... en slapen dat ik ga doen...
bjorn werkman
Berichten: 4
Lid geworden op: 12-07-2005 23:41
Locatie: papendrecht

12-07-2005 23:47

1 van mijn vismaten is politie agent, ik heb me laten vertellen dat je mag nacht vissen met een plu, en een overwap, maar die moet wel open staan snachts. grondzeil is verboden en je mag gewoon slapen.
als jullie me missen ben ik vissen!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

13-07-2005 00:12

Sorry Bjorn, die vismaat van je (politieagent) weet dus ook niet hoe de vork in de steel zit :roll:
paul veenendaal1
Berichten: 528
Lid geworden op: 11-07-2005 10:14
Locatie: lathum

13-07-2005 09:00

Ook politieagenten blijken ,dus gewoon mensen te zijn Aart :lol:

Gr Paul 8)
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

13-07-2005 17:18

Sjuul Rademaker schreef:Ons land wordt tegenwoordig overspoelt door die oostblok figuren die kamperen overal , zetten overal maar hun auto neer ( zelfs daar waar je helemaal niet met auto mag komen ) maken kampvuren en bbq-en er maar op los snuiven coke slaan elke vis maar de hersenen in die ze vangen , maar daar wordt helemaal niks aan gedaan maar iemand die een map vol vergunning heeft en een nachtje ( of 2 ) op karper vist en de vis weer terug zet die WORDT bekeurd , van de zotte je kunt beter krimineel zijn hier in dit rotland dan ben je veel beter af .


GELUKKIG stel je hier een iets te negatief beeld voor. De laatste jaren zien steeds meer visrechthebbenden het probleem van dergelijk volk in en worden ze ook aangepakt. Sterker nog, we hebben hier een controleur die je, als ze z'n tel nr hebt, direct kan bellen als die lui er zitten. Die gast staat er dan echt binnen een kwartier en schrijft elke bekeuring die hij kan schrijven. Bovendien heeft hij een paar woorden russisch geleerd zodat hij die lui ook nog kan verstaan.
Geloof me, je wil niet zo'n rus zijn die hier aan het kanaal nietsvermoedend met vijf hengels voor z'n camper een brasempie zit te bbq'en. :lol:
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl