De pette plas

Gebruikersavatar
Jeroen van Goozen
Berichten: 140
Lid geworden op: 06-07-2003 02:00
Locatie: Hazerswoude rijndijk

13-10-2004 12:22

De pette plas (waddinxveen)

Beste karpervissers

Heeft er iemand informatie over dit water?
Alle info is welkom

groeten jeroen.
Ray Schra
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00

13-10-2004 13:02

Petteplas is een makkelijk water met karpers tot 15/16 pond. Zwaarste wat ik er gevangen heb is 14 pond. Dus zeker de moeite waard!

Gr. Raymon
Leslie de Klerk
Berichten: 16
Lid geworden op: 24-09-2003 02:00
Locatie: Hazerswoude

18-10-2004 11:19

Het lijkt mij het beste om er gewoon een keer te gaan zitten. Weet je gelijk meer. Ze kunnen wel zeggen max.15 pond, maar dat hoeft nog niet te zeggen dat dat ook zo is! Als er vissen van 15kg in zitten zou ik het ook niet zeggen. Oplossing: 1 á 2 nachten er tegen aan gooien en je bent een stuk wijzer.

Ik heb gehoord dat ze het ook wel de Peppie-plas noemen? :D
Peter de Jonge 24
Berichten: 6
Lid geworden op: 15-10-2004 22:10
Locatie: zoetermeer

20-10-2004 20:17

Hallo daar

ik weet uit eigen ervaring dat er vroeger (ongeveer 4 jaar terug) ongeveer 4 verschillende dertigers zagen. Eens zag ik er 2 op 1 dag vangen, beide spiegels. De een woog 34 pond, de ander krap 30. Beide wel zwaar gehavende vissen. Ook heb ik een vismaat van mij een leder van 26 pond zien vangen en heb ik er zelf een volschub van 18 en een schub van 24 vandaan. Ze zitten er dus wel degelijk boven de 15 pond. Let wel op dat je alleen vanaf de kant mag vissen (zonder tent, alleen oval toegestaan) waar het voetpad langs loopt en niet vanaf de kant waar het gras ligt en riet staat. Er zijn ook een aantal houten steigers aan het water. Het kan zijn dat het 1 en ander reeds veranderd is , ik ben elf al 3 jaar niet meer aan het water geweest. Je moet ook over de waddinxveense vergunning beschikken, deze kan je op het stadhuis halen. Let op, er wordt streng gecontroleerd
Goede vangst !!!
Gebruikersavatar
Jeroen van Goozen
Berichten: 140
Lid geworden op: 06-07-2003 02:00
Locatie: Hazerswoude rijndijk

20-10-2004 21:59

Mannen bij deze bedankt voor alvast wat info over het water!

groeten jeroen
Gebruikersavatar
Mark Hofman
Berichten: 160
Lid geworden op: 04-10-2004 21:21

21-10-2004 22:19

De petteplas ligt ongeveer 5 min fietsen bij mij vandaan :) Ik ken het water dus als mijn broekzak. Ik heb er veel gevist.

Het is een typisch voorbeeld van een plaatselijk cultuurputje. Er werd veel gevist, maar twee jaar geleden heeft er in het voorjaar een sterfte plaats gevonden en zijn er veel vissen doodgegaan waaronder de twee dikke spiegels.. Er zitten nog steeds wel leuke vissen, maar het is niet meer wat het geweest was. Je kan er nu nog z'n 3 vissen verwachten van rond de 25 of net erboven. 2 schubs en een spiegel. Doordat er veel gevist is zijn de vissen zwaar gehavend. Uitgescheurde bekken, gebroken vinnen..

Het water is ook niet echt makkelijk te noemen, de vissen zijn wijs geworden door de jaren heen, het zal voor iemand die het water niet kent nog lastig zijn om vis te pakken.

Het gros van de vissen die je vangt zijn spiegels van zo'n 12 tot 16 pond deze zijn helaas zwaar gehavend.

Je mag er ook niet heel het jaar nachtvissen
Je mag niet met tijgernoten of pinda's vissen
Je mag niet voorvoeren
Je mag niet meer als 25 boillies per sessie per hengel gebruiken :-?

Dat zijn enkele regeltjes die er helaas zijn gekomen door dingen die in het verleden zijn gebeurt. Je moet ook lid zijn van de plaatselijke hengelsport vereniging.

Ik kom er dagelijks dus dit is de actuele stand van zaken

Mark
jan van kranenburg

22-10-2004 01:03

Berichtgeving lijkt me duidelijk.
Er kan maar 1 conclusie zijn gezien de geschetste conditie van de daar nog aanwezige karper, en die is
"DAAR NIET VISSEN!"

mvg

Jan
Toon Fokkema
Berichten: 569
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00

22-10-2004 07:49

Jan,

Er was niet om een conclusie gevraagd.

En al was die wel gevraagd, dan had die conclusie moeten luiden: open brief sturen aan de betreffende HSV. Als er met vingertjes gewezen moet worden (in de vorm van verboden etc) naar de karpervissers daar, dan dient dat door de betreffende lokale authoriteit te gebeuren. Niet door een stelletje karpervissers die summiere info krijgen.

Je hebt al wel gelezen wat de betreffende HSV inmiddels heeft ondernomen, om een en ander in goede banen te leiden? Als je het niet eens bent met hen, moet je hen aanschrijven.
fishing rocks
Ray Schra
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00

22-10-2004 09:41

Ik ken die hele petteplas niet, wilde alleen de locals beschermen :oops:

Zat dan toch nog aardig in de richting..

Met waarzeggende groet,

Raymon
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

22-10-2004 09:46

Toon, dit alles lezende zou de conclusie van iedere zichzelf respecterende karpervisser toch moeten zijn: er niet vissen, dus de reactie van Jan, welliswaar offtopic is zo gek nog niet vind ik.
Vertel anders eens wat er leuk aan is om vissen, die door de tijden helemaal kapot getrokken zijn, nog langer te martelen?
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

22-10-2004 10:25

Douwe,

Een andere insteek zou kunnen zijn, de situatie verbeteren. Verbeteren voor de karpers, maar ook voor de karpervissers, ik denk dat Toon die kant op wil.

Ik bedoel dan de leden voorlichten over juist gebruik van materialen, hoe ga je met een gevangen vis om, etc. Tegelijkertijd kunnen die idiote voerbeperkingen opgeheven worden en kan eventueel besloten het nachtvissen, hetzij onder strenge voorwaarden en met goede controle, weer toe te staan.

Maar ja, zoals zo vaak heb je een paar fanatiekelingen nodig die zich hiervoor in willen zetten...

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

22-10-2004 11:48

Mark, om niet verder offtopic te gaan wil ik het hierbij laten.
elkaar kennende weten wij dat de benadering die jij voorstaat in deze ook mijn voorkeur zou hebben ware het niet dat dit niks geen voordelen zou hebben voor de huidige bezetting.

De maatregelen die in veel gevallen genomen worden worden heel vaak door niet karpervissers genomen en dit betekent dus ook dat ze hun doel voorbij schieten.

Ook leest niet iedereen het internet laat staan dat ze een bezoek brengen aan een vergadering van een HSV.

Mijn niet reactie is dus toch nog groter geworden dan gepland :-)
Vissen is een hobby, geen religie!
jan van kranenburg

22-10-2004 12:46

Toon,

Uiteraard moeten die maatregelen genomen worden die je voorstelt.
DE HSV werkt al in die richting, begrijp ik.

Maar dat neemt niet weg dat een rechtgeaarde karpervisser zich op die plas niet zal vertonen om te vissen.
Die "summiere" informatie lijkt me ruim voldoende voor die conclusie.

Neem niet aan dat jij zelf ooit op deze plas gaat vissen.

mvg

Jan
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

26-10-2004 21:22

De HSV Waddinxveen is een van de meest debiele hengelsportverenigingen die ons land telt. Er is vaak zat door de locals hulp aangeboden aan het bestuur maar dit is altijd door het bestuur geweigerd! Het bestuur heeft 0,0% kennis en totaal geen verstand van zaken en probeert met de meest stompzinnige regels en onjuiste voorlichting te voorkomen dat het % karpervissers onder de leden stijgt.

Het water is niet meer wat het is geweest. Vroeger had het nog enige mystiek en een redelijke goede naam binnen "het wereldje". Er zwommen de meeste mooie spiegels (aishgrunders, helaas overleden en/of gejat). Helaas door domme uitzettingen de afgelopen jaren is Pet Lake overbevolkt met kleine spiegeltjes die al jaren op het zelfde gewicht vastzitten. Voedselnijd zorgt ervoor dat de meeste vissen minimaal 5 keer per jaar een onthakinsmat mogen kussen en (ondanks dat toch )diverse verwondingen hebben opgelopen.

Gelukkig heb ik dit water in de goede jaren mogen bevissen en ik heb er zeer goede herinneringen aan! Hofman woont op 5 minuten van het water. Ik op nog niet eens 1 minuut lopen! Maar mij zal je er niet meer zien! Zonde van mijn herinneringen.

Carpe Noctum
Kiron
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

27-10-2004 19:44

Kiron,

Jij of een van de locals zich weleens voor een bestuursfunctie aangemeld ?

De jaarlijkse ALV weleens bezocht met een paar van die locals toendertijd ?

M.a.w. de geeigende wegen bewandelen om iets gedaan te krijgen.

Had misschien wel een uitzetting voorkomen kunnen worden.

Alleen maar gal spuwen is wel al te makkelijk,
maar ja de beste, die staat aan wal.
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

27-10-2004 19:50

Niet alleen maar gal spuwen! En ja er hebben zich meerdere karpervissers zich aangemeld voor bestuursfunctie. Echter met een ledenbestand van 800 witvissers en 10 karpervissers is dat een onbegonnen zaak. De witvissers volgens vrijwel altijd het advies van het huidige bestuur en geloven alle onzin die het bestuur uitkraamt klakkeloos.

Ik heb jaren op rij de ledenvergaderingen bij gewoond. Heb zelfs bestuursvergadering mogen bijwonen (werd op het matje geroepen omdat ik met tijgernoten vistte :s ). Maar nooit kwam er iets zinnigs uit. Ik (en maatjes van me) werden eerder geschoffeerd door het bestuur en met name de voorzitter ondanks dat wij altijd keurig en beleefd onze standpunten probeerde te uiten.

Als er iemand een plaat voor zijn kop heeft dan is het wel het bestuur. Gelukkig voor mij vis ik er niet meer, en zal ik ook niet lang meer lid zijn daar!

Gr. Kiron
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

27-10-2004 20:17

Kiron,

dat je op deze wijze zou reageren om mijn voorgaande posting wist ik al bij voorbaat, heb al vele postings van je mogen lezen namelijk,
maar jij kan mij niet wijsmaken dat er 800 witvissers op een ALV komen.

Binnen de HSV waar ik tegenwoordig actief bezig ben hebben wij op de laatste ALV (bleek de best bezochte ALV sinds de oprichting te zijn geweest) in samenwerking met de lokale roofvissers aardig wat resultaat weten te behalen.
O.a. oprichting roofviscommissie, twee karpervissers in het bestuur gekozen, de commissie Vis en Waterstandbeheer bestaat uit uitsluitend karpervissers, zelfs de witvissers hebben we van het nut van HengelVangstRegistratie weten te overtuigen, ( Witvis uitzetten? Waarom dan ? Toon maar aan dat dit noodzakelijk is. )

Samenwerking is dus beloond, wellicht een idee voor anderen die tegen een probleem ala Kiron en zijn locale maatjes oplopen.

Kiron bedankt voor de voorzet, :wink:
Laatst gewijzigd door Michel Hollaar op 27-10-2004 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

27-10-2004 20:25

Hoi kiron,

De KSN is bezig in ons land tal van regio’s CBB op te richten. Met het doel oa, problemen die er zijn zeker als het om verenigingen gaat proberen op te lossen.
Zoek eens contact met Edwin Siol die weet meer over de gang van zaken als het om R CBB dan mijn persoontje.
Bemiddeling ook al loopt het voor geen meter met het bestuur is altijd te overwegen.
Al doe je het niet voor je zelf maar voor een andere karpervissers.

cbb@karperstudiegroep.nl

Met vriendelijke groet,

Peter
Laatst gewijzigd door Peter Otte op 28-10-2004 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

27-10-2004 20:25

Michiel,

stel dat er 5 % op de vergadering verschijnt dan zijn dat altijd nog 40 witvissers (die klakkeloos het advies opvolgen van het bestuur) tegen 10 karpervissers..... Vechten tegen de bierkaai? En zelf met 1 of 2 karpervissers in het bestuur bereik je helemaal niets als de andere 5 fanatiek tegen zijn, tegen elk voorstel wat je op tafel legt.

Ik heb een andere vereniging meegemaakt in een andere plaats waar alles uitstekend in goed overleg en goede harmonie verliep. Ik weet wat de mogelijkheden zijn en welke wegen je normaal gesproken dient te bewandelen om wat binnen een vereniging te bereiken. Dit is echter binnen de waddinxveense niet mogelijk.

Gr.Kiron
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

27-10-2004 20:34

Peter,

Ik weet waar Edwin mee bezig is. Ik heb een jaar geleden met hem contact gehad (over deelname cbb) al ging het toen over een andere regio (brabant). Maar aangezien mijn visserij op een laag pitje staat, (lees: onder het vriespunt) voel ik er (nu) weinig voor om mij volledig in te zetten voor Pet lake. Die tijd is geweest. Verspilde energie.

Gr.Kiron
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

27-10-2004 20:36

Vooraf overleg en samenwerking ( Roofvissers + Karpervissers ) Kiron, brengt de verhoudingen binnen een ' witvis" HSV aan het wankelen.

En jij moet toch weten hoeveel witvissers er op de ALV komen die je jarenlang hebt bezocht. :oops:

Onder het vriespunt, Verspilde energie?? Heb weleens strijdbaarder bewoordingen van je mogen lezen.

Gebruik je energie dan maar om over die DIP heen te geraken.
Laatst gewijzigd door Michel Hollaar op 27-10-2004 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

27-10-2004 20:40

Michiel,

Ik weet idd hoeveel mensen er op een vergadering komen. Echter wvn is een vergrijste gemeente, veel ouderen dus. Ouderen die witvissen!

Het percentage snoek en karpervissers is nihil.

Gr. Kiron
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

27-10-2004 20:49

Ik ben idd weleens strijdbaarder geweest binnen het vissen...Echter vissen heeft momenteel geen prioriteit bij mij. Misschien over enige tijd. Echter ook dan zal mijn inzet niet uitgaan naar de Wvn HSV

Gr.
Kiron
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

27-10-2004 20:55

Kiron.

Vind het al positief dat we weer iets van je horen je was indertijd een van de smaakmakers van KWO.

Ga je goed.

Groetjes,
Peter
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

27-10-2004 20:57

Kiron,

goed om te lezen dat je prioriteiten kan stellen. Prioriteiten die buiten de " karpervisserij " liggen.

Dat zou menigeen zich ook eens moeten afvragen.