foto a.h.v bosbaan????????????????????????????????????????

Plaats reactie
ronald vos
Berichten: 11
Lid geworden op: 28-02-2003 01:00
Locatie: kuddelstaart

16-08-2004 18:25

ik heb een vraag aangezien iemand mijn favoriete stek hier op het boord heefd gezet maar het is niet anders wil ik nu weer eens lekker makkelijk gaan vissen namelijk de bekende bosbaan :o ik weet dat het vol zit met kleine karper en dat de vissen er niet erg best uit zien van gescheurde bek tot geen bek :evil: :x :roll: maar nu zag ik in het laatste blad van de a.h.v een foto van een karperwedstrijd op de bosbaan rond 31 mei (rechtsonder blz 6) een vis die ik op minimaal 30pond schat en puntgaaf nu vraag ik me af of die foto niet met een of ander programma is bewerkt anders vind ik het wel een beeje misleiding om meer leden te trekken wat ik natuurlijk wel kan begrijpen en als jullie het kwijt willen wil ik graag weten wat jullie grootste is op de baan ik ben na 700 vissen nooit boven de 20 uitgekomen namelijk mag ook in pb
vissendegroet ronald
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

16-08-2004 18:31

Hi,
Dat is echt geen 30 ponder maar hij de foto is ook niet bewerkt !
Gewoon de manier van fotograveren,maar de vis zal echt niet meer dan 23 pond wegen.
Dennis
PS graag gebruik maken van punten en komma's.............
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

16-08-2004 20:25

Dennis,

Daar zou ik niet zo zeker van zijn. Sterker nog het is een vis die zich op een ANDER water erg moeilijk liet vangen. Wellicht weet jij uit welk water vis is overgezet naar de Bosbaan. Deze vis heeft vorig jaar ook in het blad gestaan en woog toen 36 pond. Wat zijn gewicht nu is weet ik niet maar goed. Deze vis heeft zijn jeugd in ieder geval niet door gebracht op de Bosbaan.


Met vriendelijke groet,

Rene Berger
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

17-08-2004 01:47

Rene,

Ik heb het blad nog even uit de vuilnis gevist.
Je zult ongetwijfeld gelijk hebben,maar lijkt mij toch echt een vis van max. 25 pond die naar voren wordt gehouden !
Vis jij nog vaak op het water waar wij het over hebben ?
Vraag me af of een bepaalde vis daar nog zwemt en/of wat daar van geworden is.
Ik ving er in 1990(dit weet ik voor 95% zeker)een vis van 28 pond bij 93 cm.
Hij staat in de fotogallerij van augustus 2003 op KW,tweede foto van onderen.
Wellicht dat je er iets aan herkent ?
Zou wel leuk zijn.

Ik heb daar overigens heerlijk zitten vissen in die tijd totdat de AHV het nodig vond(volgens mij in 91 of 92)om er een hoop vis vanaf te halen en in die VERDOMDE bosbaan te flikkeren :evil: :evil: :evil: :evil:

Mvrgr Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
eric alkema
Berichten: 24
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00

17-08-2004 10:26

Hoi Ronald
Ik heb ook vaak op de bosbaan gevist,in 2004 heb ik mijn vergunning opgezegt.Ik heb veel misvormde karpers gevangen.Maar ik heb ook een hele mooie 25 ponds leder gevangen punt gaaf ,en verscheidene 24 ponds schub karpers ook heel erg mooi.Dat was in 2002 /2003.
Ze zwemmen er echt wel.Ik had er helemaal geen lol meer aan om de ene naar de andere mismaakte vis te vangen.Maar ik vind dat de vissers zelf de oorzaak zijn van dit leed. Je mag niet voorbij de strepen aan start en finisch vissen.Dan gooien ze in de bakken, dat mag helemaal niet.
Het liefst met gevlochten lijnen,want dan kan je hem natuurlijk verder gooien.Je mag ze niet een meter geven want dan ben je het haasje. ze doen het zelf. Ik heb op het midden vaak genoeg een karper met 30 meter lijn gevangen inclusief lood montage.Ze moeten daar wat mij betreft maar wat franse regels invoeren zou niet verkeerd wezen.In de banaan gooien ze ook onder de takken van de overhangde bomen,geheid dat je daar vast komt te zitten.Nee niet best wat daar gebeurd. Maar ja als we maar wat vangen toch!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Groeten Eric
Gebruikersavatar
huub engelen
Berichten: 210
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: venlo
Contacteer:

18-08-2004 16:46

hallo "karpervissers"

Als eerste wil ik mijn verontschuldiging aanbieden aan iedereen die mij aanrade om niet op de bosbaan te gaan vissen!!!!!!!!
Heb het toch gedaan en ben met een bedrukt hart naar huis gegaan wat een vissen!!!!!
Ik schaam mij ervoor dat ik daar gevist heb maar wat zien die vissen er superslecht uit.
Ik dacht dat ik wel een kapotte bek had gezien maar dit sloeg werkelijk alles, niet alleen de bekken maar ook buik en staart en vinnen.
Neen,ik ga daar nooit meer vissen en hoop dat ze het heel snel verbieden om daar te vissen en de vissen de rust geven om (voor zover het nog kan ) om te genezen.
Dit is werkelijk het slechtste viswater van nederland.
Ben heel eerlijk en heb me laten verleiden door de verhalen van makkelijk een visje vangen(gezellig met een paar maten een paar dagen vissen) maar dit NOOIT meer.
Ook als je om je heen kijkt hoe de andere vissers met de karpers omgingen schaam ik mij ervoor om een karpervisser te zijn.

Sorry. maar ben net terug en MOEST dit even kwijt.

Met vriendelijke groeten

Huub Engelen
Gebruikersavatar
Hendrey De Ritter
Berichten: 18
Lid geworden op: 05-08-2004 23:04
Locatie: Utrecht
Contacteer:

18-08-2004 20:47

[quote="huub engelen"]hallo "karpervissers"

Als eerste wil ik mijn verontschuldiging aanbieden aan iedereen die mij aanrade om niet op de bosbaan te gaan vissen!!!!!!!!
Heb het toch gedaan en ben met een bedrukt hart naar huis gegaan wat een vissen!!!!!
Ik schaam mij ervoor dat ik daar gevist heb maar wat zien die vissen er superslecht uit.
Ik dacht dat ik wel een kapotte bek had gezien maar dit sloeg werkelijk alles, niet alleen de bekken maar ook buik en staart en vinnen.
Neen,ik ga daar nooit meer vissen en hoop dat ze het heel snel verbieden om daar te vissen en de vissen de rust geven om (voor zover het nog kan ) om te genezen.
Dit is werkelijk het slechtste viswater van nederland.
Ben heel eerlijk en heb me laten verleiden door de verhalen van makkelijk een visje vangen(gezellig met een paar maten een paar dagen vissen) maar dit NOOIT meer.
Ook als je om je heen kijkt hoe de andere vissers met de karpers omgingen schaam ik mij ervoor om een karpervisser te zijn.

Sorry. maar ben net terug en MOEST dit even kwijt.

Met vriendelijke groeten

Huub Engelen[/quote]



Amen Huub

Helmaal mee eens.
Gebruikersavatar
Vincent Verwolf
Berichten: 118
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Utrecht
Contacteer:

19-08-2004 08:20

Huub, begrijp ik nu goed dat je evengoed een paar dagen bent blijven zitten daar?
Gebruikersavatar
huub engelen
Berichten: 210
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: venlo
Contacteer:

19-08-2004 10:09

Hallo

Ja,ik ben omwille van mijn maten blijven zitten tot woensdagmorgen.
Ga er NOOIT meer naartoe,moest eigenlijk gesloten worden om daar te vissen maar dan gaan de "karpervissers " ergens anders de boel verzieken.

gr. huub engelen
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

19-08-2004 23:37

Ik heb al een jaar of 8 niet meer in de bosbaan gevist, en sind de AHV na een conflict met de NVVS geen grote vergunning meer afgeeft ben ik ook geen lid meer. Is het echt zo erg? In mijn tijd viel het eigenlijk wel mee, het is blijkbaar erg snel achteruit gegaan, Jammer. Het was naar mijn idee altijd een prettig "instant" water.

groeten van Jos.
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

20-08-2004 09:00

Als er niet meer gevist word,red de vis het ook niet.Er zijn vrijwel geen nattuurlijk voedsel,en wat er wel zit.Is veelste weinig.


Ik vis er ook zo af en toe een paar uurtje,en heb toch wel een aantal gave vissen gevangen.Zorg gewoon voor goed aas.
gerrit koop

21-08-2004 00:59

ok
Laatst gewijzigd door gerrit koop op 26-08-2004 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Hugo Bovenmars

21-08-2004 01:12

"Erfenis uit het verleden"?????

Gevlochten lijnen zijn net 'lekker' in opkomst. AUB geen discussie hierover. Het is algemeen bekend dat gevlochten lijnen slechts in bepaalde situaties ingezet dienen te worden. Toch zie ik juist steeds vaker mensen lekker tegen de rieten aan vissen, slip dicht en sleuren maar. Niet altijd met kwade bedoelingen, maar ook vaak gewoon onwetendheid. Wat toezicht hierop zou niet verkeerd zijn.

Hugo
gerrit koop

21-08-2004 01:34

ok
Laatst gewijzigd door gerrit koop op 26-08-2004 11:11, 1 keer totaal gewijzigd.
jan van kranenburg

21-08-2004 01:47

Gerrit,

Gevoelsmatig ben ik 't helemaal met je eens.
Vrees echter dat er weinig aan te doen valt.

Vele honderden "vissers' denken er anders over, vrees ik

Bovendien is het "openbaar water". Staat iedereen vrij de vis daar te behandelen of te mishandelen, helaas.

Ken overigens nog een paar van dit soort wateren; en ik zal zeker niet de enige zijn.

Droevig, gewoon!

mvg

Jan
gerrit koop

21-08-2004 02:15

ok
Laatst gewijzigd door gerrit koop op 26-08-2004 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.
jan van kranenburg

21-08-2004 02:51

Beste Gerrit,

Weer eens

Maar hoe denk je dan die "visser-hooligans" te kunnen stoppen?

Binnen de huidige wetgeving zijn er - voor zover ik weet - geen opties.

HSV's hebben, denk ik, meer mogelijkheden. Deskundigen, Klaas, Aart, b.v. kunnen daar wellicht meer over zeggen.


Ik heb ook met tranen in mijn ogen gestaan bij vangsten in een bepaald water.
Dat ik er dan nooit meer daar wil vissen, lost ook niets op, want er zijn tich vissers die doorgaan.

mvg

Jan
gerrit koop

21-08-2004 03:37

ok
Laatst gewijzigd door gerrit koop op 26-08-2004 11:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

21-08-2004 11:32

Mannen,

Gewoon bij het begin beginnen.

Voor wat betreft de Bosbaan zijn de vele karperuitzettingen inmiddels teruggeschroefd. Met de tijd zullen de karpers daar lastiger te vangen zijn en neemt die visserij gewoon af. Wordt al moeilijker gemaakt door de belangen van de roeivereniging, overigens.

Voor wat betreft de jeugd is voorlichting de enige weg. De KSN doet daaraan mee, maar de belangrijkste kracht is toch de HSV zelf. Deze mogen nog veel meer doen, maar zijn wel op weg.

Onze inbreng daarbij is natuurlijk essentieel. Karpervissers moeten wat minder langs de kant staan, meer initiatieven ontwikkelen en wat minder slachtoffertje spelen. Ga dus naar je HSV...

Groet, Kees
gerrit koop

22-08-2004 03:49

ok
Laatst gewijzigd door gerrit koop op 26-08-2004 11:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

22-08-2004 10:27

Hoog prive gehalte, scoort altijd Gerrit, een beetje geruzie.

Maar klinkt als nog een bosbaan?

Kermiswater. De Bosbaan is dat al heel lang.

Maar er is nog zoveel dat de mannekes niet weten.

Ik moet de eerste nog zien die verder als 500 meter gaat lopen om een vissie te vangen. Dan wordt de spoeling toch dun.

Wel triest voor de karpers op die kermiswatertjes. Als de HSV'en eens begonnen met die minder vol te proppen...

...plus regeltjes/voorlichting die het gesleep met karper tegengaat?

Groet, Kees
Plaats reactie