De grootte van de karpers in de ringvaartplas in rotterdam

Plaats reactie
Cees-Jan van der Stoep
Berichten: 5
Lid geworden op: 26-07-2004 21:25
Locatie: Bergschenhoek

26-07-2004 21:31

Weet dr iemand misschien of dr een beetje grote karpers zwemmen in de ringvaart in rotterdam???
Gebruikersavatar
Martin Nederlof
Berichten: 544
Lid geworden op: 09-08-2002 02:00
Contacteer:

26-07-2004 22:08

als ik nee zeg .... ga je er dan niet vissen?

groot of klein wat maakt het uit ! dr zullen ongetwijfeld wel leuke vissen zwemmen.
Cees-Jan van der Stoep
Berichten: 5
Lid geworden op: 26-07-2004 21:25
Locatie: Bergschenhoek

27-07-2004 11:53

Als ik ergens gaat vissen wil ik toch wel kans maken op een grootte. Ik ga toch egt nie op een plas vissen als ik weet dat dr alleen maar guppy's zwemmen!!!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

27-07-2004 12:31

Guppies overleven het niet, hoor. Daar moet je voor in de Staalhavens zijn, bij de Hoogovens in IJmuiden. :roll:

Ringvaart of plas, waar gaat het over?

Wellicht ter info, maar een idee over het formaat karper dat ergens zwemt krijg je eerder als je eens aan de ringvaart gaat polsen bij de vissers aldaar. Verwacht echter niet zo maar al te exacte informatie.

Groet, Kees
Cees-Jan van der Stoep
Berichten: 5
Lid geworden op: 26-07-2004 21:25
Locatie: Bergschenhoek

27-07-2004 14:40

Ja das waar maar vissers die daar hebben gezeten of weten wat dr een beetje rond zwemt kennen dat tog gewoon zeggen. Ik kom nie met 50 man ofzo kzit gewoon chiil in me tante's tuin. Daarom wil ik effe weten wat ik dr kan verwachten kwa vangst.

Maar bedankt hoor :)
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

27-07-2004 16:34

Cees-Jan,

Die 50 man komen niet met jou mee, maar komen dankzij het lezen hier zodra er iets gemeld wordt wat interessant is.

Wellicht dat iemand zo vriendelijk is om je via PB te helpen?

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Chris Noorlander
Berichten: 502
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

27-07-2004 20:17

Makkelijk hoor, grote karpers vangen.
Ga vissen man. En dan bedoel ik VISSEN, niet datgeen wat jij aan het doen bent.

Off-topic? Ja, behoorlijk. Maar wordt een beetje moei van deze manier van ego/foto-album-karpervissen.

On-topic: Lees het boek van Rini Groothuis eens. Daar staat een hele reeks van tips in hoe je een water analyseert op de te verwachtte bezetting. Da's leuk. Bovendien ben je dan weer een beetje aan het karpervissen. Als je dit trouwens zelf niet KAN, zoals jij, anders vraag je het niet op het board, waarom ga je dan niet eerst effe lekker een paar oefenen? Wellicht omdat het foto-album dan in gevaar komt?

m.v.g. Chris Noorlander
Cees-Jan van der Stoep
Berichten: 5
Lid geworden op: 26-07-2004 21:25
Locatie: Bergschenhoek

27-07-2004 21:03

Wat zeur je nou man ga zelf vissen!!! Ik zit effe achter me computer en ik mot gaan vissen doe ut zelf man bemoei je dr nie mee!! :evil:
Het in een hele gewonen vraag hoor. Ik vraag alleen maar wat ik dr kan verwachten. Maar ja joh als jij dat al erg vindt ga je tog lekker zelf vissen inplaats stoer doen met zo'n mongolen antwoord!!

Nou de mzzl en p.s. ZEG LIEVER NIETS!!!
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

27-07-2004 21:18

cees-jan

mag ik je er op wijzen dat dit geen net antwoord is. de posting van chris is hard, dat geef ik allerminst toe. je reactie geeft echter weer dat het je raakt. dit laat dan zien dat hij er echt niet helemaal naast zit.

op dit board is het een ongeschreven regel dat vragen naar water en de aanwezige bestanden niet erg op prijs gesteld wordt. de kans is groot dat je zo een slapende menigte wakker maakt, of nog erger, karperdieven.

aangezie je nog redelijk nieuw bent op het board kun je dit nog niet weten, terwijl chris hierover al vele discussies heeft gehad en ook wateren naar de kloten heeft zien gaan door dit soort vragen op internet.

ik hoop dat deze posting enig begrip bij je op kan brengen, wellicht dat je de posting van chris nu tegen een iets ander daglicht kan zetten.

veel succes met het verkennen van enkele waters in jouw omgeving
groetjes Da Fox
Cees-Jan van der Stoep
Berichten: 5
Lid geworden op: 26-07-2004 21:25
Locatie: Bergschenhoek

27-07-2004 21:24

Ja das waar. Daar heb je gelijk in. Sorry maar dan moet ie het maar anders zeggen. Ik heb gewoon geen tijd om effe heen en weer te rijden das alles anders had ik dat al gedaan. Ik hoor het ook liever met me eigen ogen en niet via het internet maar ja ik heb geen keus. Dus dit leek me wel handig. Vandaar me excuses!!
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

27-07-2004 23:57

Sorry hoor, maar ik ben het geheel met de stelling van Chris eens.
Wat maakt het trouwens uit wat er zwemt, er zwemmen tegenwoordig bijna op elk ned. water wel enkele vissen die de moeite waard zijn.
En dan heb ik het niet over dertigers maar mooie oerhollandse twintigers die gewoon beeldschoon zijn.
Dus wat wil je nou dat de dikke vissen je op een presenteerblaadje gegeven worden schei toch uit man!!
Als je er maar wat voor doet en je vangt een vis die voor jou een speciale waarde heeft dan is het gewicht toch een relatief begrip..
Jammer dan als de meute jouw vangst niet respecteerd als je dat zelf maar doet!!!!

Met vriendelijke groet j.neef.
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

28-07-2004 06:40

Hey kale,

Dimme he!

Nee, groot gelijk.

Welkom onboard Jeroen ;)

PS. Kale = J. Neef. Voordat ikke verwijten naar mn kop toe krijg :-)

Frank
Gebruikersavatar
Stefan van der Graaf
Berichten: 280
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

28-07-2004 16:52

WIE HET KLEINE NIET EERT...........

je weet het zelf al kerel denk ik zo
W e L o v e. U R i P . P i M . F o R T u y N
Thomas Koppes
Berichten: 9
Lid geworden op: 17-07-2004 11:38
Locatie: Alkmaar

28-07-2004 19:07

Beste mensen,

Is het niet een goed idee om bij zulke vragen niet te reageren als je je niet in de vraagstelling kan vinden. Ik vermoed nl. dat het dan erg stil blijft on topic, dan bereik je op een wat gepastere wijze hetzelfde als met je frustaties uitten; je krijgt geen antwoord.

Ik kan mij de frustaties van de overige boarders goed indenken, maar het kan dus iets volwassener... volgens mij.

Groet, Thomas.

- ik ben net nieuw onboard en verbaas me vaak over de omgang met elkaar, vandaar deze reactie.
Gebruikersavatar
michel kemp
Berichten: 622
Lid geworden op: 27-05-2003 02:00
Locatie: zoetermeer

30-07-2004 16:39

........................ enz......

Mvg Michel
Tight Lines......
Canada where carping is catching!!!!!!!
Plaats reactie