Diefstal/berovingen, zijn zeker waar.

Gebruikersavatar
arjan ouwehand
Berichten: 111
Lid geworden op: 06-11-2004 19:26
Contacteer:

30-12-2004 16:09

KOOP EEN GROTE HOND, deze ziet en hoort alles........
Gebruikersavatar
Patrick Hitija
Berichten: 405
Lid geworden op: 20-03-2004 22:24
Locatie: Holland

31-12-2004 12:16

Hallo Collega's..,

Allereerst een mooi en vredig 2005...!!

Ik kan me de verontwaardiging heel goed voorstellen, maar wat denken sommige mensen te bereiken door hiertegen geweld te gaan gebruiken??

Natuurlijk, je spullen hebben een waarde...., maar is je leven waardeloos????????

Als geweld je oplossing is: realiseer je eens waar je je nabestaanden mee achterlaat...
Wat moeten ze zeggen: Hij heeft het leven gelaten voor enkele honderden euro's.....

Ja, je krijgt waarschijnlijk zo'n mooie tegel met een lieveheersbeestje en je naam erop, maar je zal helaas weer snel vergeten zijn ( je bent niet de 1e, eerder de zoveelste in de rij..)..

Vlgs. mij is afschrikken nog het beste , dus een leopard tank naast je bivy...
Maar ja dat kennie..., dus heb ik een "dierlijke tank" voor mijn veiligheid(en gezelligheid!!) geregeld!
Om precies te zijn een engelse bull terrier van 28kg.

Voor degene die het ras niet kennen :
http://www.apohros-bullterriers.com/

Moet wel goed zitten, toch??

Nou, luitjes kijk uit vanavond!!

tot in 2005!!
live the life you love and
love the life you live ..
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

31-12-2004 13:22

Ik wil mn hele leven al een hond, maar heb de ruimte niet en niet de mogelijkheid, en ik ga niet zo een beesie de hele dag thuis laten als ik werk.

dus misschien in de verre toekomst.(hopelijk)

wel laat ik me door niemand bestelen al is het om 10 eurocent

degene die wil stelen neemt zelf het risico, en als iedereen maar zn spullen mee geeft ,dan komen er alleen maar meer dieven omdat het zo gemakkelijk gaat.

mocht ik ooit merken dat ik bestolen wordt , dan wordt die persoon toch echt wel helemaal finaal kapot geslagen met mn mini knuppel (eigen schuld dikke bult op je kop) is het zo dat ik achteraf de pineut ben omdat ik die keus maakte om hem aan te pakken , dan is het mijn eigen schuld dikke bult op mn kop)

maar ik laat me door niemand bestelen nu niet, nooit niet.

maar dat is het risico dat ik bereid ben te nemen ,net als dat de dief zn tanden risceert als ie wil stelen.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

31-12-2004 13:55

Michel,

De term BS comes to mind .......

Jij vind het een vooraf ingecalculeerd risico?

Wel eens aan gedacht dat je oponent net iets sterker blijkt? En jij levenloos / in coma / hersenletsel etc etc etc etc daar achter blijft .....

Je hoeft je spullen echt niet vrijwillig af te staan, of zelfs mee helpen sjouwen naar hun auto ... maar een klein beetje nadenken is toch wel handig. Persoonlijk zou ik lijf en leden alleen riskeren indien mijn veiligheid of die van mijn gezin in het geding is. Uiteraard vecht ik me ook een slag in de rondte voor mijn toevallige vismaatje. En nee ik ben niet bang uitgevallen .... juist helemaal niet. Ook ben ik niet echt een watje qua postuur ..... alleen tsja mijn spullen is maar geld he .....

Groet Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

31-12-2004 14:11

je hebt zeker gelijk marc ,

maar als iedereen zo een mening erover heeft dan gaan die dieven lekker op stap in de zomer ,want als ze zeggen ik heb een pistool dan geeft toch iedereen zn spullen

nee, ik zou zeggen schiet maar, ga jij maar 6 jaar voor mij zitten.
of rot gewoon lekker op en ga iemand anders pesten.
en dan kijken wat ie doet , en tuurlijk wil ik mn leven niet op het spel zetten voor zo een 500 euro.of wat dan ook.'
maar ik laat me ook niet bestelen, dat pik ik niet.hele jaar gespaard en gewerkt ervoor. en dan neemt zo een sukkel die te lui is om te werken en maar gaat stelen zo mijn hard verdiende spullen mee.nee,niet bij mij.

kijk mark, ik ben zo iemand, ik zal nooit zomaar ruzie zoeken ,of mensen benadelen,ik ben zo iemand van behandel degene zoals jij behandelt wil worden,wie goed doet ,goed ontmoet,maar ook wie dat niet doet vice verca.

ik heb persoonlijk wat persoonlijke dingen betreft aan 3 dingen een hekel en zelfs zo erg dat ik moeite heb mij te beheersen en dat zijn:

1 : ik heb een hekel aan stelen, mensen die stelen en dieven,tenzijn ze een brood stelen omdat ze geen eten hebben, dan heb ik er vrede mee.

2: ik heb een hekel aan mensen die mij,bijv.vals beschuldigen ,valse aantijgingen en dergelijk.heb ik iets gedaan en ze zeggen het , dan wil ik met alle plezier op de blaren zitten,want het was mijn keus toen ik het deed.

3: liegen,leugenaars en oneerlijke mensen mogen van mij ook bij het grof vuil.dat soort mensen wil ik niks mee te maken te hebben.en mensen die zich niet aan hun woord/belofte houden
'
op nummer 1 staat stelen dus,en mensen die dat doen ,terwijl ze werken , geld hebben wat dan ook ,die moeten op een hele harde manier de les geleerd worden,zeker in dit vis wereldje want straks durft niemand meer te nacht vissen want iedereen geeft toch zn spullen zo maar mee.

PS: wat bedoel je met die term BS comes to mind?

enne, dit is geen aantijging of wat dan ook naar jou toe, dit is enkel mijn mening.ik begrijp dat mensen hun spullen zomaar meegeven ,maar ik niet ,ik buig voor niemand,tenzij diegene mijn respect heeft ,dan ga ik door het vuur voor iemand.

Nog een gelukkig nieuw jaar he marc en de beste vangsten toegewenst.

Groeten,

michel
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

31-12-2004 17:19

BS als in de uitwerpselen van een stier,

Ook al kan ik me voorstellen wat je zegt ..... ik geloof het domweg niet.

Wel eens in de loop van een pistool mogen kijken? Zo ja, ook wel eens als diegene aan de andere kant je op zijn minst niet goed gezind is? ..... Ik wel helaas, en ik moet zeggen ook al is het dan een klein scharminkeltje ....... jij schijt in je broek jongen.

Ik reed op de snelweg zo zeg maar 150 ..... komt er een idioot achter me rijden die heftig met zijn lampen knipperde "mijnheer wilde mij voorbij" aangezien er geen ruimte rechts was bleef ik gewoon maar rijden.

Bij de eerste echte gelegenheid ben ik naar rechts gegaan en de vriendelijke heer kwam naast mij rijden en maakte een schiet beweging naar mij. Ik pieste bijna in mijn broek van het lachen en zwaaide vriendelijke met de bekende vinger terug. Toen die knakviool echter iets uit zijn dashboard kastje pakte en mij in een loop liet kijken pieste ik bijna weer alleen dit keer niet van het lachen. Om ellende te voorkomen ben ik met 150 het talud afgereden en terwijl ik naar beneden stuiterde had ik oom agent al aan de lijn. Enige minuutjes later (echt verbazend snel) schoten er 2 hele grote maar vooral snelle volvo's mij voorbij om de boef te pakken. Ik kon live verslag uitbrengen aan de heer van 112.

Jammer genoeg hebben ze hem niet gepakt en bleek het nummerplaatje op de auto totaal niet bij zo'n auto te horen (kun je nagaan wat voor type het was) En mocht ik mijn weg vervolgen volgens de politie alleen raadden ze me wel aan de binnen wegen te nemen just in case. (Lekker 150KM binnendoor rijden naar huis pffffffffff

Dus daar ging ik dan 192 cm hoog, 115kg ruwe bolster met knikkende knietjes naar huis.

Dus odra ik ook maar vermoed dat ze gewapend zijn wordt ik opeens erg mak. Jouw opmerking dan schieten ze me maar en gaan ze maar 6 jaar zitten ......... Zul je net zien dat ze niet gepakt worden, jij dood en zij alsnog mooi weer spelen met jouw spullen.

Ter overdenking.

Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

31-12-2004 20:14

zie me nog geen hond aanschaffen voor het vissen! zo'n beest moet verder ook nog normaal leven krijgen.

Ik zoek vaak wateren op waar niet druk is en waar je een eindje moet lopen, dieven zijn ook lui net als de meeste karpervissers :lol:
beetje bij beetje
Gebruikersavatar
Patrick Hitija
Berichten: 405
Lid geworden op: 20-03-2004 22:24
Locatie: Holland

01-01-2005 17:01

Hallo dan weer,

Allemaal heelhuids het nieuwe jaar kunnen vieren?

Een mooi en visrijk 2005 voor een ieder :) !

Frank:
T'is niet me 1e hoor, en hep 'm zeker niet alleen voor het vissen.
T'is eigenlijk zoals het spreekwoord: "als je mensen leert kennen............."

Marc:
Ik weet, helaas, hoe je je dan voelt...., je leert dan ineens relativeren...

En daarom ook michel, je klinkt heel mannelijk ( ik bedoel het echt niet lullig!!) maar je bent waarschijnlijk vrij beschermd opgegroeid.

Al moet je natuurlijk niet denken dat ik me spullen zomaar laat inladen door een of andere debiel.

Ik sta ook zeker me mannetje wel, als het erop aankomt, maar ook mijn gezondheid/mobiliteit is me veel waard!

Dus naast het feit dat ik altijd de meest loyale en vriendelijke vismaat bij me heb, kan ik met een gerust hart in me biv duiken

Mensen met verkeerde intentie's werken graag stil en ongestoord en laattie dat nou net niet zijn als er iemand "opduikt", al wil hij alleen maar spelen......
live the life you love and
love the life you live ..
Gebruikersavatar
Rob de Boer
Berichten: 524
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Noord Holland

01-01-2005 23:15

Wat we kunnen weten we allemaal. Wat we doen weten we daarintegen lang niet allemaal.

Wat ik zeker weet is dat ik meega met Marc Schrikkema. Net als een hoop andere mensen, ....ook die denken van niet :wink:

Stoere praat verkopen kan iedereen, het waar maken is een tweede.

Wees wijs, neem geen risico.

Ik wens iedereen een verstandig , geweldsloos, visrijk 2005.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

03-01-2005 08:11

marc,

ter info,

ik heb een keer een pistool tegen mn hoofd aangehad jammer genoeg, van een marrokaan uit Oost,ook heb ik van 100 meter iemand 3x door zn hoofd geknald zien worden op de zwarte markt,beverwijk,

ook heb ik zoiets als jij meegemaakt in de auto ,met 3 fransen van een jaar of 20 in een impreza.

en of ik in mn broek scheet :cry:

maar,wie gaat nou iemand neerschieten voor een paar karper spullen , als ik een crimineel was ,zou geld-net meer iets zijn denk ik.

en voor degene die met slechte bedoelingen aan mijn tent komt snachts..................
laat ik het zo zeggen , ik verkoop mn huid duur.

en wat stoere praat betreft,dit is zoals ik er over denk , en als andere zich daar niet in kunnen vinden ,hoef je het niet te gooien op stoere praat.

ik ben absoluut niet iemand die graag vecht, maar ik laat me door niemand bestelen.net als mn vriendin die laatst lastig gevallen was,die gozer doet het ook nooit meer denk ik.

Patrick: ik ben alles behalve beschermd opgevoed,hahaha, grappig dat je het zegt trouwens.

ik was toen ik 13 was al het huis uit. internaat tot mn 18de ,dus klappen gehad, geen familie in de buurt,ik werd alleen al de eerste 3 maanden daar geslagen en gepest puur om het feit dat ik uit amsterdam kwam.
en na 3 maanden ben ik terug gaan vechten.en ik heb geleerd dat je af en toe zeer zeker voor jezelf op moet komen , anders lopen ze over je heen.

ik ben gaan vissen want ik vind het super ontpannend en leuk, maar als er dieven komen om mij te bestelen, hebben ze een verkeerde aan me.
ik val ook niemand lastig ,dus waarom zouden ze mij moeten lastig vallen toch ?
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

03-01-2005 09:59

Wie schiet nu iemand dood omdat hij iets zegt?

Wie schiet nu iemand dood omdat hij het politiek niet met je eens is?

Wie schiet nu iemand dood voor zijn volgende shot?

Wie schiet nu zijn leraar dood?

Wie schiet uberhaupt iemand dood?

Wie wurgt zijn ex en steekt haar vervolgens in de brand puur en alleen omdat het ze wel leuk leek?

Jammer genoeg zijn er zat die er blijkbaar niet voor terugdeinzen.

We leven nu schijnbaar in een wereld waar je gewoon moet opassen wat je zegt / doet. Ik ben het er niet mee eens maar als ik door iets langer en beter nadenken mijn leven kan verlengen dan zal ik het niet nalaten.

Begrijp me goed hoor, dit type ik nu ik veilig en beschermd achter mijn toetsenbordje zit. Mocht iemand nu binnen komen en mijn gezin bedreigen dan gaat hij er met meer dan gepast geweld uit! Als ik dan het leven moet laten terwijl ik mijn gezin in veiligheid breng so be it.

Ik maak alleen heftig onderscheid tussen materiaal en persoonlijke zaken.

Je hebt zelf ook al het een en ander meegemaakt en ook geleerd neem ik aan dat geweld alleen maar meer geweld uitlokt. Dus mocht het je ooit overkomen, wat ik echt hoop van niet, dan wens ik je wijsheid.Mocht je ze aanpakken dan wens ik je de overwinning!! Mocht je verliezen dan wens ik je minimale lichamelijke schade.

Groet Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

03-01-2005 10:20

he Marc,

je hebt ook gelijk hoor

materiele schade is ook maar geld,je familie, vriendin,vrienden,die hebben onschatbare waarde.tuurlijk.

daar moet je voor vechten,zorgen en zo.

maar als iedereen hier op het board zegt: ik geef zo mn spullen mee, ik wil mn leven niet geven voor 2 piepers en een hengel,dan krijg je naar mijn idee meer profiteurs,dieven en dergelijk. volgens mij zit niemand daarop te wachten.

al is het materiele schade, ik heb zoiets van mijn spullen blijf je af,koop zelf maar een hengel.en als ik daarvoor in het ziekenhuis moet belanden,jammer dan.

Mocht jou zoiets overkomen , kan je me bellen en ik help je zelfs.
ik haat dieven namelijk (helemaal die nietsvermoedende slapende karpervissers willen bestelen)

verder wens ik je nog steeds de beste vangsten toe voor het nieuwe jaar.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

03-01-2005 11:12

Michel,

Ik wens jou ook enorm goede vangsten tijdens absoluut veilige en leuke karpersessie's.

Groet Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

03-01-2005 11:29

vooral veilig en leuk klinkt me als muziek in de oren. :lol:

maar ik denk dat dat wel goed komt.tot nu toe was het altijd leuk geweest en veilig niet te vergeten

vr gr,

michel
Gebruikersavatar
Wim hanegraaf
Berichten: 855
Lid geworden op: 18-05-2003 02:00

04-01-2005 16:46

Hey,

Ik heb altijd traangas bij het mag dan wel niet maar ja, hengels kwijt is nog veel erger. Ik heb het namelijk een keer meegemaakt een paar jaar geleden bij een vriend van mij, toen we samen aan het vissen waren. Ik heb ook altijd een alarm bijgehad als je door de straal heenloopt gaat er een bel af. kun je volgens mij gewoon halen bij de hema voor € 15,00.
Een februari krijg ik een nieuwe hond. Ik denk dat dat het allerbeste is.

Groetjes wim.
Gebruikersavatar
Rob Borjans
Berichten: 857
Lid geworden op: 29-08-2002 02:00
Locatie: Landgraaf

18-01-2005 14:12

hoy,

Ik heb net de hele disccussie van voor af aan gelezen en wat mij opvalt is dat het gros van de mensen nog steeds meent iets te kunnen maken tegen diefstal/ geweld aan het water doormiddel van geweld.

Als je wakker en alert achter je hengels zit is dit inderdaad een ander verhaal maar zoals bijna altijd worden de meeste mensen bestolen als ze slapen en realiseer je dan goed dat je machteloos bent. Want op het moment dta je in je slaapzak ligt kan zelfs een heel slap/ iel/ klein persoon je in die slaapzak houden zonder dat je ook maar iets kan.

realiseer je ook goed dat als je zelf maar een iel persoontje bent van laten we zeggen 70 kg en er komt iemand van +- 100 kg ben je nagenoeg kansloos ongeacht wat voor vechtsport je beheerst of hoeveel knuppels je bij je hebt want 9 van de 10 keer krijg je ze met je eigen knuppel op de flikker.

probeer zoals stefan al eerder aanhaalde de probleem wateren te mijden, als je weet dat er op een bepaald water regelmatig spullen gestolen worden ga dit dan eens afwegen. mijn spullen (en leven) zijn mij belangrijker dan die ene 30er of 40er.
Ga ook niet ergens middne in het centrum vissen of op drukke plaatsen op deze manier zoek je de problemen ook op.
Zorg gewoon dat je nagenoeg niet te vinden bent in het donker doormiddel van een camou net over je plu en je zla een hoop problemen minden hebben.


groeten rob
marcel bertens
Berichten: 667
Lid geworden op: 12-04-2004 18:36
Locatie: den haag

20-01-2005 02:11

beetje rotverhaal zeg
lees het nu pas maar goed
ook ik vis wel is op dit water
en tot nu toe nog nooit last gehad
gelukkig heb ik een american stafford
die inmiddels groot genoeg is 14 maanden
en mag dit seizoen lekker mee met het baasje
dus mocht er iemand het idee hebben om aan mijn spullen te komen geef ik niet de garantie dat diegene daarna nog heel thuis komt :oops:
jan van kranenburg

20-01-2005 02:54

Zo langzamerhand krijg ik de indruk dat een forse hond standaard in het assortiment van een Hengelsport-winkelier thuis hoort.

Er zijn natuurlijk al veel Dieren- annex hengelsportwinkels, maar meestal hebben die alleen puppies.


Moet dus veranderen :)

Shimano-of Delkimdog, of whatso-ever.
Spro, Ultimate, 4x4, Arca-Bifa etc. mogen ook; zijn wat goedkoper.

mvg

Jan
Dickvan Bekkum
Berichten: 440
Lid geworden op: 23-05-2004 17:16
Locatie: ophemert

20-01-2005 12:15

marcel , heb jij je fokker op de hoogte gesteld dat jij je hond voor bewaking ga gebruiken?
vast niet .
Gebruikersavatar
joris Leferink
Berichten: 837
Lid geworden op: 15-12-2002 01:00
Locatie: Haaksbergen

20-01-2005 13:12

Ik vis zelf ook wat ik noem op zo'n riscowater.
Heb een knalpatronenpistool bij me kopje er van afdraaien en 9 mm slaghoedjes der in.
jonge jonge zie ze eens rennen, tis alleen oppassen met de politie.
en anders als er veel controle is een goede stormpin.

groeten Joris
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

20-01-2005 17:18

Joris,

En dat schrijf jij terwijl je weet dat dit board een open forum is waar gasten mee kunnen lezen? Wel eens in je opgekoemn dat internet tegenwoordig redelijk uitgekamd wordt door jusititie ivm de ontwikkelingen de laatste tijd?

Klinkt als verboden wapenbezit, klinkt als celstraf, klinkt als geen goede carriere move

Groet Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
marcel bertens
Berichten: 667
Lid geworden op: 12-04-2004 18:36
Locatie: den haag

20-01-2005 17:19

Dickvan Bekkum schreef:marcel , heb jij je fokker op de hoogte gesteld dat jij je hond voor bewaking ga gebruiken?
vast niet .

hallo dick
ik praat elke dag met de fokker
en ook hij weet dat ik baco meeneem met nachtvissen
en ook tegen hem zei ik
dat als er iemand aan me spullen zit baco wel een hapje van ze mag nemen
en daar rouwt de fokker ook niet om hoor
baco is geen waakhond hij is gewoon mijn hond
en elke goeie hond beschermt ze baasje en zijn gebied

marcel
Dickvan Bekkum
Berichten: 440
Lid geworden op: 23-05-2004 17:16
Locatie: ophemert

20-01-2005 19:37

ja maar het ras waar jouw hond en de mijne in mindere mate (staffordshire bull terrier) tot behoren staan al in een slecht daglicht dus bij een bijt incident denk ik dat het met je hond niet best af zal lopen en dat zou toch wel jammer zijn. neem liever een echte baco mee en deel een tik uit.
marcel bertens
Berichten: 667
Lid geworden op: 12-04-2004 18:36
Locatie: den haag

20-01-2005 21:11

Dickvan Bekkum schreef:ja maar het ras waar jouw hond en de mijne in mindere mate (staffordshire bull terrier) tot behoren staan al in een slecht daglicht dus bij een bijt incident denk ik dat het met je hond niet best af zal lopen en dat zou toch wel jammer zijn. neem liever een echte baco mee en deel een tik uit.


ik denk dat het al volstaat met een flinke grom en blinkende tanden
tegen die tijd zal de dief zich wel uit de voeten maken denk je ook niet :lol:
Dickvan Bekkum
Berichten: 440
Lid geworden op: 23-05-2004 17:16
Locatie: ophemert

20-01-2005 22:13

als het goed is wel. :P