Diefstal/berovingen, zijn zeker waar.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

17-03-2005 10:57

Hahaha, stoer man :cry:

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

17-03-2005 10:57

Mensen, wel even voor de goede orde.
Ik ga natuurlijk om te vissen, maar als er weer een stelletje van die debielen langskomen die denken dat ze bijdehand zijn en je spullen mee kunnen nemen, dan vragen ze om andere maatregelen.
Ik heb ze niet gevraagd om langs te komen.
Meestal is het na 1 goede confrontatie wel over.

(Zoniet, dan zijn ze hardleers).
Jan Brand
Berichten: 103
Lid geworden op: 12-12-2004 14:07
Locatie: Rhoon

17-03-2005 11:24

Is het mogelijk dat diegene die werkelijk beroofd zijn de wateren op het board vermelden .
Dit ter voorkoming dat vissers die er altijd alleen op uit trekken hier slachtoffer van worden .
En niet lullig doen van dan zet ik mijn thuiswater er ook bij met de gedachte dan komen ze hier lekker niet vissen .

mvg Jan Brand
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

17-03-2005 11:27

als jij een bankstick gebruikt, en je hebt spijkers erdoor geperforeerd ,dan kan je er vanuit gaan dat als je iemand daarmee op zn hoofd slaat dat zn hersenen uit zn hoofd komen druipen.

ik vind het een beetje zwaar te ver gaan.

ik laat me ook niet beroven , maar iemand vermoorden gaat me wel erg ver voor een paar karperspullen.

een katapult met boilies schieten werkt net zo goed volgens mij,alleen dan proberen niet op zn hoofd te mikken.want als je zo een boilie precies in iemand zn oog schiet , heb je hetzelfde probleem.
Gebruikersavatar
Stefan Sand
Berichten: 529
Lid geworden op: 08-09-2003 02:00
Locatie: Doublu U city

17-03-2005 12:32

Ja en laat hem ook niet al te hard schrikken want voor je het weet krijgt hij een hartaanval, valt in het water en wordt aangevaren door een op afstand bestuurbare voerboot.

SS
Gebruikersavatar
Ronald Ermes
Berichten: 388
Lid geworden op: 16-06-2003 02:00
Locatie: Schiedam

17-03-2005 12:59

Banksticks met verroeste spijkers,... Luchtdrukpistolen,....

Ik vind het ook allemaal veel te ver gaan hoor,...

Teneerste zoek ik wateren uit waar ik denk veilig te zitten. Mocht er onverhoopt dan toch een onuitgenodigde gast langskomen die het op mijn spullen heeft voorzien dan kan die een draai om z'n oren krijgen, gewoon met blote vuisten,..
Als die persoon een mes bij zich heeft dan ga ik daar echt niet mee in gevecht,.. schei toch uit. Een beetje met een bankstick met spijkers rondzwaaien als hij zijn mes trekt.
Sterker nog, als die gast een pistool trekt dan laat ik alles nog netjes voor hem in ook !...

Zo denk ik erover,.. mijn leven is me wat meer waard dan wat karperspullen.

gr Ron.
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

18-03-2005 08:53

Waarom gaat dit allemaal te ver.
En wie zegt dat ik hem op zijn/haar hoofd sla.

Een maat van me is een keer beroofd. Je vraagt er toch zelf niet om dat ze je spullen menemen.
Ik vind dat je korte metten met ze moet maken. Hij hoeft dan niet per se dood, maar hij moet wel effe goed doorhebben dat hij het nooit meer hoeft te flikken.
Meestal zijn die schijterds ook niet alleen, dus moet je iets anders hebben dan je vuisten om je te verdedigen. Dan ga je iets zoeken wat jouw het meeste ligt.

Ik vind het zeker niet overdreven, gelukkig maar dat iedereen een andere mening heeft, zijn we dar ook weer mee klaar.

Voor degenen die het willen weten, dat water waar hij is beroofd ligt in Hoogvliet.

mvg Denny
Gebruikersavatar
frans roode
Berichten: 44
Lid geworden op: 15-03-2005 17:35
Locatie: grensgeval (frl,nop,ov)

18-03-2005 09:05

:roll:
Laatst gewijzigd door frans roode op 29-01-2011 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.
FRANS
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

18-03-2005 09:14

Best wel gedurfd ja.

Hij had dus niets gemerkt neem ik aan?
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

18-03-2005 09:34

Heeft geen zin om serieus op dit topic te reageren. Maar veel van de zaken die hier beschreven worden zijn net zo strafbaar als diefstal en beroving.

Geen wonder als nachtvissen dan onder druk komt te staan. Of zijn de verhalen mooier dan de praktijk?

Een beroving is een ingrijpende gebeurtenis. Niet zo zeer om het verlies van spullen, maar meer vanwege de machteloosheid en de aanhoudende angst bij het slachtoffer. Een slachtoffer heeft nooit een heldenrol. Draai je de rollen om en wordt de dief het slachtoffer, dan heb je een groot probleem. Mag je verantwoording bij de rechter afleggen. Die zal in de strafbepaling de omstandigheden laten meewegen. Ga een bankstick met spijkers erin dan maar eens uitleggen.

Groet, Kees
tim vd veen
Berichten: 895
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: Deventer

18-03-2005 10:41

ik hak ze gewoon in stukkies, haal ze door de gehakt molen...laat ze dan nog maar es naar de rechter lopen.
dit is niet alvorens ik de beste jongen/man een vlink wak in zijn kop heb geslagen met mijn flail (morgenster).

wat een kuttopic is dit zeg...allemaal testosteron wat aant praten is. :S
(behalve de serieuze reacties :D )
heb zelf vroeger ook dit soort dingen meegemaakt en had ook altijd een mes in de tent...maarja, je bent zelf geen haar beter dan die achterlijke drol die je spullen wil hebben.
ben dus sinds kort voorzien van een telefoon met het nr. 112 er in.

dus mannen, ga met je hoofd denken ipv. met je vuisten :evil:
Groet'n,
Tim
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

18-03-2005 15:23

tim wat zou jij doen als pietje bij jou effe spullen kwam jatten..
laat je hem dan z'n gang gaan of probeer je hem tegen te houden en evt een paar klappen te ontvangen/geven... en je spullen zo te houden..

wapens etc vind ik wel te ver gaan. maar een beetje verdediging kan geen kwaad.. katapult met boilies of een schepnetsteel (zonder spijkers!!) kun je best iemand mee verjagen.. maar om nou met een luchtdruk te schieten of een gemodificeerde bankstick of iets dergelijks is vragen om moeilijkheden..
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

19-03-2005 10:09

Katapult, valt onder de wapenwet ..... net zo killing voor jou in de rechtzaal als een kapmes / pistool / leopardtank.

En natuurlijk gaan de meeste van ons niet staan te aplaudiseren, of bieden we aan om te helpen tillen. Nee mannen zo zijn wij niet.

We zullen eerst met domweg het aanwezig zijn laten zien dat we er zijn en ze gezien hebben. Mochten de onverlaten dan toch de spullen beginnen in te pakken dan zal ik eerst d.m.v. praten en eventueel het dreigen met een telefoontje ze laten weten dat dit niet de manier is.

Gaan ze dan nog steeds door tsja ..... dan heb ik weinig keuze meer .... als ze met te veel zijn dan laat ik ze maar en kies voor mijn gezondheid. Denk ik een kans te maken dan zal ik de raddraaier uit de groep filteren en die zo'n ongenadig pak op zijn sodemieter geven dat de rest van een mat partij af ziet.

Maar realiseer je wel als je echte actie onderneemt .... ze zullen zich niet laten slaan zonder tegengas, ze zullen als ze je ooit weer zien zich willen wreken, ze hebben waarschijnlijk vrindjes, ze waren al niet zo lief dus nu waarschijnlijk nog minder.

Ik waak er wel voor dat ik het gevang in draai om een paar hengels en aanverwante artikelen. Daar dien ik geen enkel nut mee namelijk.

Greets Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
tim vd veen
Berichten: 895
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: Deventer

19-03-2005 10:15

amen!
Groet'n,
Tim
Rene de vries

10-10-2005 10:31

Ik was eens een keer mee als begeleider van een schoolkamp.... en moest een speurtochtje uitzetten...... kom ik langs een mooi putje waar iemand zat te vissen... dus ik er naar toe om een praatje te maken... toen ik aan kwam lopen pakte die gozer gelijk zijn bankstick voor het geval dat....

Wilde alleen een praatje maken!

Dus vanaf dat moment benader ik nooit meer een karpervisser die in zijn eentje zit.

Ik heb denk 30 seconden met die gast gesproken.... die was toch op zijn hoede
Gebruikersavatar
Ruud Engelbarts
Berichten: 229
Lid geworden op: 17-09-2005 20:03
Locatie: Lichtenvoorde

10-10-2005 17:56

Simpel maar toch handige oplossing, oude pieper met een (camo) gevlochten lijntje ertussen, waarom camo lijn? nou neem aan dat de eventuele (ongewenste) bezoekers ook geen ene reet voor hun ogen zien in het donker en dus ook waarschijnlijk een zaklamp bij zich hebben en nylon draad zie je beter als je er op schijnt :wink: . stuk lood van ongeveer 50 gr aan de ene kant en aan de andere kant een klikloodje van ongeveer 15 a 20 gram daar vlak bij de pieper. lijntje strak en voila!. heeft zeker effect blijkt wel gistermorgen. ouders gingen stukje fietsen en kwamen even een bakje koffie drinken, wisten niet wat hun overkwam :lol: pas ik ook alleen maar toe als ik me echt niet veilig voel, voor de rest heb ik ook vriend maglite van 6 batterij 8)
Anne Hogenkamp

10-10-2005 18:12

wat ben ik tog blij dat ik in het rustige oosten woon :lol:
Gebruikersavatar
Ruud Engelbarts
Berichten: 229
Lid geworden op: 17-09-2005 20:03
Locatie: Lichtenvoorde

11-10-2005 22:05

oosten, lichtenvoorde is hooghoud 20 min rijden van de duitste grens, als dat geen oosten is weet ik het ook niet meer 8)
peter andrae

15-10-2005 14:04

:wink: Tim hoezo 112 ik jat je telefoon ook mee.
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

15-10-2005 18:14

diegene die bij wat gaat jatten gebruik ik 5 min later als marker en laat hem net zo lang zwemmen tot hij verzuipt! leuk gezicht s'nachts met zo'n rood lampje op zijn hoofd! 8)
ben de vries
Berichten: 51
Lid geworden op: 16-05-2005 14:03
Locatie: Malden

17-10-2005 13:30

Wat een gedoe, koop gewoon bij de bouwmarkt een infraroodalarm met 2 afstandsbedieningen 110 Db ( 25 euro), en richt deze op je set-up. Kun je rustig je ogen dicht doen zodat de stiekeme dieven in ieder geval geen kans maken. (Kan ook al goedkoper voor zo'n 6 euro bij de Lidl, dan heb je een infrarood alarm en een infrarood lamp!) Voor de dieven die je gewoonweg beroven waar je bij staat moet je maar wat anders verzinnen, ik heb zelf een bijl maar een hamer werkt ook.. (Kom nu niet aan met boiliepijp of schepnet steel want die weer ik gewoon af en dan mag ik een keer, dat werkt niet geloof me.) Daarnaast zal een dief die je op zijn plaats gezet heb niet snel aangifte doen.

Gr. Ben
Gebruikersavatar
robin de graaf
Berichten: 432
Lid geworden op: 27-06-2004 20:50
Locatie: heemskerk
Contacteer:

17-10-2005 16:09

Ik doe niet aan wapens, :-? Ik ga altijd alleen op de veilige p-lekken vissen, Mocht er dan toch nog een ongenodigde gast langskomen dan ga ik op me stoeltje zitten en dan gaat ie vast wel weg :roll: Of er moeten overdag veel rare types langs me tent komen dan zet ik savonds wel een alarmpje, Van de piepers met het draadje..
en ff terzijde: Ik ben zelfs een keer met vuurwerk bekogeld tijdens het vissen :-?
Gebruikersavatar
elco kuipers
Berichten: 992
Lid geworden op: 04-06-2003 02:00

17-10-2005 23:57

Ik snap niet waarom iedereen zich zo druk maakt. Ik heb nooit een wapen bij me of iets wat als wapen moet dienen. Die ene mogelijke keer dat het gebeurt.. Misschien is heb je in het westen des lands meer kans op zulke praktijken maar hier in het oosten komt het niet voor volgens mij. Aan het twente kanaal is wel eens iets gejat, maar waar gebeurt dat niet?

Iedereen moet natuurlijk meenemen wat ie wil maar luchtdrukpistolen en spijkerbanksticks :o Weer meer gewicht om mee te slepen.
Gebruikersavatar
Patrick Hitija
Berichten: 405
Lid geworden op: 20-03-2004 22:24
Locatie: Holland

18-10-2005 00:05

Aan het twente kanaal is wel eens iets gejat, maar waar gebeurt dat niet?


O..., Dacht dat de 1e melding mbt een "schietincident" aangaande karpervissen toch echt bij het twente kanaal was...

Is alweer een tijdje terug en heb het "uit de wandelgangen", maar toch..

Het blijft natuurlijk te gek voor woorden :evil: !!!
live the life you love and
love the life you live ..
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

18-10-2005 00:07

Patrick,

Dat had betrekking op het claimen van een stek :o
En ik weet waar ik het over heb want mijn maat en ik zaten destijds(ergens in 1989 of zo)slechts een meter of 100 verderop te vissen,toen het verbrijzelen van hengels mbv een honkbalknuppel en later het schieten begon....... :cry:

Tante Truus
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !