Diefstal/berovingen, zijn zeker waar.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
richard van der vliet
Berichten: 748
Lid geworden op: 11-10-2002 02:00
Locatie: Delfzijl

10-09-2004 20:45

ik vind het gewoon jammer dat een visser die gewoon erop uit is om plezier te hebben aan de waterkant nu ook al word bestolen van zijn zuurverdiende spulletjes en zich daardoor zich hier dus op alle mogelijke manieren moet zien te kunnen verdedigen/beveiligen, bij mij geld altijd, beter voorkomen dan genezen, geloof mij maar als jij zo'n goedkoop alarmpje haald bij een winkel, 3 eurie ofzo je trekt het pennetje eruit en je bent doof, dan rennen ze wel, ten eerste maak je verwarring en ten 2e word je er zelf wakker van en alle andere mensen binnen een straal van 1 kilometer ook :D lijkt me een betere oplossing dan ze te lijf te gaan met een knuppel 9 van de 10 keer zijn deze "helden" zelf ook wel bewapend en dan loopt het uit op een bloedbad en krijg jij de boete omdat jij je spulletjes wilde behouden.
Gebruikersavatar
Erik Scholtes
Berichten: 79
Lid geworden op: 19-04-2004 18:51
Locatie: Delft

13-09-2004 21:04

Een keertje vissen op de Delftsche Hout? Leuk. :D
Dieven in elkaar meppen OOK leuk? :P

Het verschil tussen die twee: :-?
De een wordt redelijkerwijs geaccepteerd en mag het ander is erg begrijpelijk en tegenwoordig "geaccepteerd" maar het mag nog steeds niet.

Ik ga altijd met minimaal met z'n tweeen waarvan er altijd een wakker is.
Inderdaad een lastige opstelling met tenten en de rod pods bijna in de tent.
Verder leuke lijntjes met alarmpjes strategisch geplaatst.

Heeft iemand er trouwens al eens aan gedacht dat de "overnieuwsgierigen" ook de Nederlandse taal machtig zijn en dus dit soort topics als tiplijst kunnen gebruiken.
't is stil aan de waterkant
Gebruikersavatar
richard van der vliet
Berichten: 748
Lid geworden op: 11-10-2002 02:00
Locatie: Delfzijl

13-09-2004 21:28

ja, maar ook al weten ze het je kunt het niet bepaald ontwijken of onschadelijk maken...
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

13-09-2004 21:34

Ik heb bij Stuut en Bruin op de Prinsegracht in Den Haag 2 alarmkastjes gekocht.Prijs :2 voor 25euri.
Zijn spatwaterdicht.Incl. 2x9volt batterij.
Je maakt ze groen of een andere kleur,en je bent redelijk attent als er iemand je spullen wil jatten.
mvgr.Aaron
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

13-09-2004 21:59

Wat zijn dat voor dingen Aaron?
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

13-09-2004 22:12

Hee die Bas,
Kom maar even kijken naar die dingen,kan je gelijk weer even naar m,n koi liefdes gluren.
Nancy mag mee hoor,want dat vragen de lieverds.
mvgr. Aaron
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

13-09-2004 22:20

Weet je zeker dat je koi's dat vragen?
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

13-09-2004 22:26

ja, jij praat toch ook met je motor?
En wat moet ik aan de Sloterplas?...
Bas
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
Gebruikersavatar
Erik Scholtes
Berichten: 79
Lid geworden op: 19-04-2004 18:51
Locatie: Delft

13-09-2004 22:34

We kunnen het ook in het belachelijke trekken: :D :lol:
Benodigdheden:

flinke rol prikkeldraad plus handschoentjes en tangetje
8ft palen om de boel vast te zetten.
paar schoppen om een put te graven
Zakken om het zand in op te bergen.
Beetje camo net

maar goed het blijft vervelend dat er bijna bovenstaande dingen nodig zijn om nog rustig te kunnen vissen.

dan maar Wodan mee (yorkshire) ook al heeft ie de irritante eigenschap om boilies te eten.
't is stil aan de waterkant
jan van kranenburg

14-09-2004 02:33

Als jullie denken dat dit soort zaken alleen van deze tijd zijn, dan moet ik je helaas teleurstellen.

Viste toen ik 25 was in Zevenhuizen (toch niet bepaald Middle of Nowhere) in de spoorput van de "Zuid".
Je zit daat op een soort vlondertje; ca 1 meter boven 't water en ca 2 meter onder het daarboven lopende pad.

Om een uur of 10 s' avonds in Juli, twee gasten, staande op dat pad, stelden me de vraag "he, knul, geef je hengels maar of we schoppen je in het water en pakken ze zelf"

1x raden wat ik toen gedaan heb....

Heb aangifte gedaan; destijds werd 't niet belangrijk geacht.

Kan anno heden alleen maar zeggen, ga s' avonds en in de nacht, niet alleen vissen.

mvg

Jan
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

14-09-2004 09:18

[quote="jan van kranenburg"]

Om een uur of 10 s' avonds in Juli, twee gasten, staande op dat pad, stelden me de vraag "he, knul, geef je hengels maar of we schoppen je in het water en pakken ze zelf"

1x raden wat ik toen gedaan heb....


mvg

Jan[/quote]

Waarom zie ik nu een 'Karate Kid Kranenburg' voor me? :roll:

Koen
jan van kranenburg

14-09-2004 12:08

Koen,

Kan alleen maar zeggen dat het nog niet uitgegeven "Vakantie-geld", enkele dagen later geheel was verdwenen. :cry:

mvg

Jan
Gebruikersavatar
Kelly Adegeest
Berichten: 167
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zoetermeer

14-09-2004 12:33

Het zou me sowieso niet verbazen als het grootste deel van die gasten die dit doen, zelf ook vissen. Daarom weten ze ook maar al te goed hoe ze het beste en het onopvallendst je spullen mee kunnen nemen enz.. De kans is dus idd ook groot dat ze hier meelezen.
Gebruikersavatar
Casper Hijkoop
Berichten: 319
Lid geworden op: 06-08-2004 12:37

14-09-2004 16:13

[quote="Daniel Toet 21"]In totaal zijn er 7 mensen dacht ik beroofd waarvan 2 vrienden van mij aan de noord Aa.

Vis er zelf ook vrij regelmatig (lees elke week) maar het is mij nog niet overkomen. Heb wel altijd mijn hond bij me (boxer) en die is behoorlijk waaks!

Ze hebben het wel naar het zich laat aanzien geprobeerd bij mij, maar hoorde ze op tijd aankomen..

Ze bedwelmen je trouwens met een soort gas waarvan je net ff wat vaster van gaat slapen en zo kunnen ze ongestoord je spullen meenemen! En voor de mensen die denken dat het nog steeds een fabeltje is moeten zelf maar ff aan de kant waar de weg lang loopt gaan vissen![/quote]

Noord Aa is idd ook een geliefde plek voor dieven... vooral bij de bocht... heb ook veel verhalen gehoort over mensen die daar beroofd zijn...
Mathijs Beumers
Berichten: 11
Lid geworden op: 22-09-2004 03:39

23-09-2004 17:10

Het zijn toch meestal de collega karpervissers die iets proberen te jatten, mensen die van nature niet vies zijn van een diefstalletje uit geldgebrek of zo, zo ook bij mij:

Een jaar of 10 geleden, ik kwam om een uur of 5 's nachts uit de nachtdienst en wilde nog even een paar uurtjes gaan vissen. Inmiddels was het 8 uur 's morgens geworden en ik begon te vechten tegen de slaap op mijn stretcher. Wat doe ik; bivvy neerzetten of inpakken en naar huis? Maar het was mooi weer dus ik besloot maar gewoon in de openlucht m'n ogen dicht te doen, het was verder erg rustig aan het water en op een karpervisser 400 meter verderop na was er niemand te bekennen, ideaal om even een uiltje te knappen. Een uurtje of 2 later werd ik wakker, en aangezien het niks was met de vangsten en ik nog een drukke agenda had die dag ben ik in gaan pakken. "Hé, waar is m'n bivvy? Die had ik toch onder m'n stretcher liggen, nog ingepakt in z'n zak?" Ben in m'n auto wezen kijken, uitgebreid de omgeving afgezocht maar hij was toch echt weg. Navraag bij de verderop zittende karpervisser (ik kende de knul van gezicht) leverde niets op, hij werd net wakker volgens hem. Nou pech, bivvy weg.

Een maand of 3 later kom ik weer op datzelfde water en zie dat ventje weer vissen, en 3 maal raden met wat voor bivvy. De mijne! :lol: Ik herkende 'm duidelijk aan het Kevin Nash logo wat er op een bepaalde manier (ietwat scheef geloof ik, weet 't niet meer precies) op zat genaaid, en een klein gaatje/scheurtje onderaan in de deur veroorzaakt door een misgeprikte haring.
Ik zeg "inleveren dat ding!!!" 8) :D Hij ontkende in alle toonaarden en vertelde de bivvy een week geleden bij een bepaalde hengelzaak te hebben gekocht. Ik zeg "heb je daar een bon van?". "Die ben ik kwijt" vertelde hij. Ik zeg "ok, spullen inpakken en mee naar die hengelzaak, dan doen we ff navraag".
Aangekomen bij die hengelzaak en de verkoper wist (natuurlijk) van niks.
"Nee, nooit een bivvy aan deze meneer verkocht. Sterker nog, ik verkoop geen Kevin Nash." :lol:

Met de staart tussen zijn benen leverde het ventje de bivvy weer in bij mij. :P
bennie wassink
Berichten: 3
Lid geworden op: 22-09-2004 14:44

23-09-2004 18:17

Ik ben ook een keer bestolen:
Alle twee de schepnetten gestolen van mij kameraad en die van mij,
en ook nog midden in frankrijk dus dan kun je inpakken en weer 600km
terug rijden.
Mathijs Beumers
Berichten: 11
Lid geworden op: 22-09-2004 03:39

23-09-2004 18:25

Was dit op een (afgesloten) betaalwater of vrij in de natuur?
Wim Verbeek
Berichten: 295
Lid geworden op: 21-09-2004 16:54

23-09-2004 23:09

iedereen kan hier wel leuk posten welke oplossingen die heeft, maar ik vertrouw niemand en een beetje dief komt misschien ook wel hier...
Ik heb ook wel ooit gehoord dat iemand wakker werd met kogelgaten in zijn tent, blijkbaar was hij niet welkom op dat water...
Is gewoon echt ziek.. maar ja wat doe je ertegen....
Ik denk dat ik uit schrik reactie ook uithaal met mijn paraplupin....
als ie dood is geeft ik hem een zetje...(-=plons=-)
Gebruikersavatar
Nick van den Oord
Berichten: 282
Lid geworden op: 21-11-2003 01:00
Locatie: Eindhoven

16-10-2004 12:36

toch wel jammer dat je tegenwoordig met een heel wapenarsenaal aan de waterkant moet gaan zitten om daar ff te vissen.... :-?

mvg Nick
Gebruikersavatar
ferdy pol
Berichten: 373
Lid geworden op: 16-04-2004 16:03
Locatie: nl

16-10-2004 17:20

Toevallig ben ik vorige week vrijdag nog bestolen ....op een putje waar je dat nooit zou verwachten ....
Ik sliep met mijn tent aan een kant open en ook mijn doorkijkscherm stond open...
Ik heb maar uiterst een uurtje geslapen zelfs met mijn hoofd in die richting.
Ik denk dat wat je ook doet je er weinig aan kan doen behalve wakker blijven met de nodige wapens aanwezig.
Duidelijk is dat de mensen die dit doen zeker voorbereid zijn en schijt hebben aan iedereen...
M.van Zanten
Berichten: 75
Lid geworden op: 03-07-2004 21:21
Locatie: Sint Michielsgestel

16-10-2004 19:29

een goede oplossing is de zaklamp en mijn grote hond hij kan toch zo lekker blaffen als er iemand voorbij loopt en het is nog gezellig ook. maar verder de draadloze tentbox werkt ook goed want ze kunnen de kabel niet meer doorknippen .
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

16-10-2004 21:33

meestal komen dergelijke personen op makkelijk te bereiken en te verlaten plekken! Plekken waar je ver moet lopen of moeilijk bereikbaar zijn schrikken in ieder geval af. Ik heb meestal snachts een maglite en rvs plusteun naast me liggen, weet niet wat ik zou doen als ze aan mijn spullen komen.. zitten heel veel jaartjes sparen in!
beetje bij beetje
Gebruikersavatar
mike van 't zelfde
Berichten: 138
Lid geworden op: 01-11-2004 13:11
Locatie: zuid - holland

04-11-2004 15:48

nou helaas hb k t ook wel eens meegemaakt :evil: werd de volgende ochtend wakker schepnet weg :evil: n k zat op een water vlakbij huizen en een fietspad 4 meter achter me tent.
maar het is misschien maat beter voor die persoon dat k niet wakker bn geworde :evil: anders was er echt wel wat gebeurt!!!
Gebruikersavatar
Casper Hijkoop
Berichten: 319
Lid geworden op: 06-08-2004 12:37

04-11-2004 17:40

ach ja... wat moet je hier nou van zeggen...
Ik zou (en ik denk ook groot deel van jullie ook) absoluut niet weten hoe te reageren. Je kan nu heel stoer praten over hoe hard je diegene wel niet indeukt met je maglite, maar in de praktijk weet je niet wie je tegenover je hebt, en tot wat hij (of zij :roll: ) in staat is. Ikzelf zeg ook eerlijk, ik heb ook een maglite bij me. Maar ik zal die (denk ik) niet gebruiken om een ander de hersens in te slaan, puur omdat je natuurlijk onwijs schrikt, en je niet gelijk weeet wat je moet doen.
jeroen krul
Berichten: 22
Lid geworden op: 03-06-2004 09:04
Locatie: Den Haag

05-11-2004 10:37

[quote="Casper Hijkoop"]ach ja... wat moet je hier nou van zeggen...
Ik zou (en ik denk ook groot deel van jullie ook) absoluut niet weten hoe te reageren. Je kan nu heel stoer praten over hoe hard je diegene wel niet indeukt met je maglite, maar in de praktijk weet je niet wie je tegenover je hebt, en tot wat hij (of zij :roll: ) in staat is. Ikzelf zeg ook eerlijk, ik heb ook een maglite bij me. Maar ik zal die (denk ik) niet gebruiken om een ander de hersens in te slaan, puur omdat je natuurlijk onwijs schrikt, en je niet gelijk weeet wat je moet doen.[/quote]

Uiteraard schik je, maar ik kan je verzekeren dat je alles probeert om diegene te pakken te krijgen. Natuurlijk kan je klappen terug krijgen. Maar ja als we er aan toe geven dat we zo onze spullen laten wegroven dan kunnen we beter meteen onze spullen verkopen.
Dit is mijn persoonlijke mening omdat ik [u]helaas[/u] :( uit ervaring spreek. Maar ik kan me ook heel goed indenken dat er mensen anders over nadenken want het blijven uiteindelijk maar spullen ja.
Carps: Big Or Small, I like them all.