Berovingen in Zuid-Holland waar of niet waar? Wie helpt?

Plaats reactie
jeroen krul
Berichten: 22
Lid geworden op: 03-06-2004 09:04
Locatie: Den Haag

22-06-2004 12:59

Ik kom uit den haag en vis regelmatig in allerlei wateren in de omtrek, voorbeelden zijn Zoetermeer/ Delft/ Westland etc etc. :D
Maar ik hoor de laatste tijd steeds meer verhalen over berovingen enzo. :evil:

Wie kan mij wat meer vertellen, wat is er van waar en wat is er overdreven? :(

Uiteraard zullen er al eerder onderwerpen in deze zin zijn geweest maar daar kon ik niet echt iets duidelijks uit op maken.

Vangse en Watch your Stuff

M.v.Gr,
Gebruikersavatar
Bas de Groot
Berichten: 18
Lid geworden op: 01-06-2004 17:01
Locatie: Groningen

22-06-2004 13:19

Denk dat het niet waar is. Zijn genoeg gasten die balen als ze weer als laatste bij de waterkant komen en moeten concluderen dat de beste stekken bezet zijn. door wat angstaanjagende verhalen de wereld in te helpen, zijn er altijd wel mensen die afhaken omdat ze weinig voelen om hun materiaal te laten jatten of bang worden. Noord AA is hier volgens mij een goed voorbeeld van.

Ik geloof wel dat er berovingen plaatsvinden, alleen niet in die mate als sommigen ons willen doen geloven!!l
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

22-06-2004 13:38

Bas :wink:

Laat jullie niet gek maken heren.

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
Ronald Ermes
Berichten: 388
Lid geworden op: 16-06-2003 02:00
Locatie: Schiedam

22-06-2004 13:42

Hoi Jeroen,

Ik vis al sinds ik kan lopen in den haag en omstreken, en een paar jaar geleden gingen al de wilde verhalen over madestein, daar zou je toen d'r tijd ook niet zeker zijn van je spullen... nou nooit wat van gemerkt.
Ik denk dat het idd gewoon iets is wat ineens opkomt en misschien over een paar weken, dan is het allemaal weer rustig omtrent de wilde verhalen.

PS woon jij toevallig op kijkduin ?

gr R :D N
jeroen krul
Berichten: 22
Lid geworden op: 03-06-2004 09:04
Locatie: Den Haag

22-06-2004 15:18

[quote="Ron Ermes"]Hoi Jeroen,

Ik vis al sinds ik kan lopen in den haag en omstreken, en een paar jaar geleden gingen al de wilde verhalen over madestein, daar zou je toen d'r tijd ook niet zeker zijn van je spullen... nou nooit wat van gemerkt.
Ik denk dat het idd gewoon iets is wat ineens opkomt en misschien over een paar weken, dan is het allemaal weer rustig omtrent de wilde verhalen.

PS woon jij toevallig op kijkduin ?

gr R :D N[/quote]

Nee ik woon niet in Kijduin, ik kom uit Scheveningen.
Ik ben wel benieuwd over wat voor wateren jij verhalen hebt gehoord Ron?
Gebruikersavatar
Ronald Ermes
Berichten: 388
Lid geworden op: 16-06-2003 02:00
Locatie: Schiedam

22-06-2004 15:47

je hebt PB-tje
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

22-06-2004 23:35

er is inderdaad weldegelijk beroving geweest, het feine weet ik er niet van, maar echte indianen verhalen moet je niet geloven. Er is iemand beroofd op het noord AA, verder weet ik het niet.

Over 6 tot 10 berovingen weet ik niet?? wellicht.

Ookal probeerde personenen alhier ervoor te zorgen dat er minder vissers op de stek kwamen vissen, laat ze zelf dan ook maar uitkijken want er is weldegelijk iets gebeurd daar.
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Gebruikersavatar
Wesley Wolterz
Berichten: 72
Lid geworden op: 02-06-2003 02:00
Locatie: Gelderland

23-06-2004 17:00

Berovingen ???
Koop een hond....... :D
En de grootste Maglite !

Neem een Mastino Napoletano of een Amstaff.....

Kom er echt niemand stiekum bij je tentje hoor......

Alles preventief....

Groeten wesley
Dennis van Calsteren
Berichten: 12
Lid geworden op: 20-06-2004 14:04
Locatie: Den Haag

23-06-2004 18:01

ik weet het inderdaad van het noorder Aa

maar mensen die daar vissen zeggen het is mij nog nooit gebeurt
en ik moet zeggen mij ook nog nooit
Gebruikersavatar
Kelly Adegeest
Berichten: 167
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zoetermeer

23-06-2004 19:03

Ik weet 100% zeker dat het waar is. Het aantal weet ik niet precies (hoor van verschillende kanten 6). 2 personen bij wie het gebeurd is ken ik zelf. Zijn dus (helaas) geen praatjes. :cry:
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

23-06-2004 19:33

Jij woont in Zoetemeer zie ik.
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
Kelly Adegeest
Berichten: 167
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zoetermeer

23-06-2004 19:43

Dat zie je goed...Wat wil je daar mee zeggen?? Vandaar ook dat ik weet dat het waar is. De 2 mensen waarvan ik weet dat het gebeurd is wonen ook in Zoetermeer..
jeroen krul
Berichten: 22
Lid geworden op: 03-06-2004 09:04
Locatie: Den Haag

24-06-2004 08:57

[quote="Wesley Wolterz"]Berovingen ???
Koop een hond....... :D
En de grootste Maglite !

Neem een Mastino Napoletano of een Amstaff.....

Kom er echt niemand stiekum bij je tentje hoor......

Alles preventief....

Groeten wesley[/quote]

Het is niet het probleem dat ik me niet weet te weren maar ik wilde meer weten wat er nou van waar is?

Maar thanx voor je reactie

Gr.jvdk
Gebruikersavatar
Daniel Toet 21
Berichten: 28
Lid geworden op: 24-02-2003 01:00

07-07-2004 10:10

In totaal zijn er 7 mensen dacht ik beroofd waarvan 2 vrienden van mij aan de noord Aa.

Vis er zelf ook vrij regelmatig (lees elke week) maar het is mij nog niet overkomen. Heb wel altijd mijn hond bij me (boxer) en die is behoorlijk waaks!

Ze hebben het wel naar het zich laat aanzien geprobeerd bij mij, maar hoorde ze op tijd aankomen..

Ze bedwelmen je trouwens met een soort gas waarvan je net ff wat vaster van gaat slapen en zo kunnen ze ongestoord je spullen meenemen!

En voor de mensen die denken dat het nog steeds een fabeltje is moeten zelf maar ff aan de kant waar de weg lang loopt gaan vissen!
Gebruikersavatar
Jan van der Starre
Berichten: 161
Lid geworden op: 30-07-2003 02:00
Locatie: Zuid Holland

07-07-2004 23:41

Hallo iedereen,

Helaas, de trieste berichten zijn op waarheid gebaseerd. Bij deze wil ik jullie de tekst van het bericht in het Streekblad dd 07 juli 2004 meegeven.

"Zoetermeer - Op verschillende plekken in Zoetermeer zijn in de afgelopen weken sportvissers van hun kostbare hengelspullen beroofd.Het zijn onder meer vissers, die een tentje hadden opgezet bij de Noord Aa-plas en in het Westerpark. Zij sliepen 's nachts in hun tentje, waarbij zij hoopten gewekt te worden als een vis zou toehappen door een alarmsignaal.
Maar van de dieven, die hun hengelspullen wegnamen, werden zij niet wakker. De politie roept sportvisser op, die hetzelfde is overkomen, zich alsnog te melden, telefoon 079 329 61 11."

Bij deze dus de oproep voor waakzaamheid, het is niet ondenkbaar dat door deze publiciteit de daders hun werkgebied gaan verleggen naar andere wateren.
Wees svp geen held, vermijd de confrontatie, observeer en geef de politie je melding door.
Ik weet het, het klinkt erg soft, maar degene die dit soort praktijken erop nahouden zullen eenmaal bij confrontatie vermoedelijk ook tot rare dingen in staat zijn.
Ed van Peppen
Berichten: 131
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Delft

07-07-2004 23:44

Een paar jaar geleden zat ik met mijn maat op de schie te vissen en snachts ritste er bij mijn maat idd. iemand een hengel weg. Dezeheeft hij moeten laten vallen en hij heeft hard moeten fietsen, anders had ie waarschijnlijk henry in zijn pens gehad! Dus het gebeurd al langer en het zou best kunnen dat het steeds vaker voorkomt. Een maat van mij was bijna de lul in alphen a/d rijn aan het kanaal. De betreffende boys vonden het echter nog iets te druk en wilden later terug komen. Hij zat toen alleen te vissen, en besloot om zijn biezen te pakken. Misschien bangmakerij, maar hij dacht voorkomen is beter als genezen...
Je moet zorgen dat je alert blijft, het is helaas niet anders.. Ed
Plaats reactie