egotrippers

Thijs de Weerd
Berichten: 252
Lid geworden op: 12-05-2002 02:00
Locatie: Eefde

16-06-2004 10:15

he danieljij bent eindelijk eens iemand die snapt wat voor mensen op het cb zitten..egotrippers..nou moet je dit meschien wel een beetje zijn als karpervisser maar geef dan niet van die kansloze antwoorden allemaal!!!
Iedereen lult hier maar met mekaar mee en als er nieuwe jongens op t board komen met vragen over een water oid. dan krijgen ze alleen maar antwoorden van prutser dit en dat en noem is geen namen.
Hou toch aub. eens op om mekaar de grond in te stampen, hou gewoon je mond dicht of zeg wat nuttigs.
LINKSOMDRAAIENDE MET RECHTS EFFECT ANDERSOMHAKENDE SIMSALABIMRIG.
Thijs de Weerd
Berichten: 252
Lid geworden op: 12-05-2002 02:00
Locatie: Eefde

16-06-2004 10:17

Daniel legrand topic:karpervissen in lelystad.
LINKSOMDRAAIENDE MET RECHTS EFFECT ANDERSOMHAKENDE SIMSALABIMRIG.
Gebruikersavatar
vinnie kuiper
Berichten: 861
Lid geworden op: 16-06-2004 12:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

16-06-2004 12:09

gna gna gna, je weet 't weer mooi te brengen!!
als je doet wat je deed vang je nog steeds geen reet

http://nl.youtube.com/watch?v=eG7RbQmAb0o
Gebruikersavatar
jasper hekkelman
Berichten: 191
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00
Locatie: Zutphen

16-06-2004 12:25

Donders wat een scherpe texten weer
Gebruikersavatar
Paul Rustwijk
Berichten: 323
Lid geworden op: 11-02-2004 13:34
Locatie: Zoetermeer

16-06-2004 12:34

Dit heeft niets met in de grond stampen te maken, maar met het volgende.
Een visser verteld liever niks over zijn water.
Dus als iemand hier een vraag heeft over een stekkie, krijg men vaak de reactie: Je denkt toch niet dat iemand je wat over het water gaat vertellen.
Misschien kan men deze reactie achterwegen laten, en dan blijft in de meeste gevallen zijn vraag onbeantwoord en verdwijnt z'n topic in de duistere dieptes van dit forum...

Lees vissen in Nederland- Lelystad.

Het is toch juist een een deel van de sport?
Het heeft toch een bepaalde charme om zelf je watertjes/ stekkies te zoeken.
Het peilen, maken van een voerstek, het bepalen van de visstand, op de uitkijk naar springende vissen, bellenplakaten.

Ik zou na al mijn moeite die ik een water steek,
ook niks, aan de eerstvolgende visser die mij vraagt waar hij zijn loodje in moet gooien, prijsgeven.

En dit verwacht ik dus ook niet van een andere visser.

Stel ik vertel alles over het water waar ik vis, de visstand, de stekkies...
Dan loop ik mezelf toch voor de voeten? Elke bivy extra op het water waar ik vis, is er mij 1 te veel.

Zelf heb ik voor de visser die het zelf uitzoekt, pionierd op een water of met een nieuw aas vist op een bekende stek, veel meer respect dan voor de volgers...

Je zal op geen enkel water in nederland meer de eerste zijn, ik dus ook niet... maar de geruchten en verhalen volgen, nee.. niks voor mij. En ik denk vele met mij.
Gebruikersavatar
jasper hekkelman
Berichten: 191
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00
Locatie: Zutphen

16-06-2004 12:49

daar heb je natuurlijk ook een punt, maar je hoeft tog ook niet alles te vertellen....
je zou ze natuurlijk ook gewoon een beetje op weg kunnen helpen, want ze zullen tog geen bedrijging voor je gaan vormen, omdat je zelf altijd meer over het water zal weten, en als het echt van die "topvissers" zijn dan komen ze ook niet naar jou toe tog?[color=darkred][/color][color=red][/color][color=orange][/color]
Prutser
Thijs de Weerd
Berichten: 252
Lid geworden op: 12-05-2002 02:00
Locatie: Eefde

16-06-2004 12:58

tuurlijk hoef je niet al je wateren en stekken bloot te leggen hierow dat zal ik zelf ook absoluut niet doen maar ik vindt dat er altijd zo negatief naar mensen gereageerd wordt die gewoon iets willen weten. Als mensen dan een naam van een water noemen dan krijgt die gelijk weer reacties eroverheen van gvdommuh hou je mond is over dit water en blablabla. Het water is toch van iedereen en als je dan een goede slimme visser ben dan blijf je echt wel vangen hoor. (...Zelfs op het grasbroek ronnie....)
laat iedereen toch is in hun waarde we hebben tenslotte allemaal dezelfde hobby/passie.
LINKSOMDRAAIENDE MET RECHTS EFFECT ANDERSOMHAKENDE SIMSALABIMRIG.
Peter Feddes
Berichten: 163
Lid geworden op: 28-05-2004 11:34
Locatie: Oosterhout N.Br.

16-06-2004 13:19

Praktijk voorbeeld: ik ben zo´n twee en een halve weken geleden weer begonnen met karpervissen. Dan is het toch wel leuk om van een aantal mensen wat tips te krijgen over leuk viswater. Ben niet op zoek naar dertigers, ik wil gewoon een paar karpertjes vangen. Wat is er dan mis om een paar tips over viswater te geven of te krijgen? Ben het roerend met je eens dat je je eigen goed onderhouden voerstekken absoluut niet prijs hoeft te geven, ik zou dat niet eens willen, maar een hint zoals "probeer het eens op dat of dat water" kan in mijn ogen absoluut geen kwaad. En op een viskaart staat ook aangegeven welke wateren welk bestand/soort vis bevatten, vraag anders de lokale hengelsportzaak, heb ik ook gedaan en die helpen je graag op weg.
Vr.gr.
Peter
hallo, ik ben een onderschrift-virus. kopiëer mij en zet me in je onderschrift, dank je!
Gebruikersavatar
Paul Rustwijk
Berichten: 323
Lid geworden op: 11-02-2004 13:34
Locatie: Zoetermeer

16-06-2004 13:48

"Elke bivy extra op het water waar ik vis, is er mij 1 te veel"

Kijk eens bij: Vissen in Zoetermeer.

Dit zijn de wateren waar ik bij ben opgegroeid.
Mijn eerste karper vind ik rond mijn 12e en mijn eerste setje swingers had ik op mijn 14e.
Ik weet nog dat ik daar alle ruimte had om te staan en gaan waar ik wou.
Als je nu leest dat er 22 vissers alleen al op en rond het Noord-AA zitten.
Karpervissen is enorm populair geworden, te populair als je het mij vraagt. Het is dan ook een enorm leuke hobby.

Nu zie je vaak dat beginnende/jonge vissers vragen stellen over watertjes.
En dat een visser met wat meer ervaring, defensief reageert is best te begrijpen. Vergis je niet, deze visser heeft zijn vroeger nog zo rustige water al eerder overlopen zien worden door andere liefhebbers van de hobby.
Hij heeft, na een slechte ervaring, geleerd zijn mond te houden en heeft het liefst dat die andere vissers ook hun mond houden over "zijn" water.
Zeker op een publiek forum als dit.

Informatie gaat snel, vang je een 30+ plus vis hier in de regio, vertel je het aan 2 mensen, zit het het volgende weekend vol met vissers.
Kan je zat voorbeelden noemen.

Die visser beseft heus wel dat het water niet van hem is en dat hij een andere visser op zijn stek aan kan treffen, maar probeert dit op elke wijze te beperken tot een minimum.
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

16-06-2004 16:23

Thijs,

jouw mening kan ik zeker weten begrijpen. Maar kan jij ook het standpunt van die "egotrippers" bekijken? Het internet heeft vele goede, en nog meer slechte dingen met zich meegebracht. 1 van die slechte dingen, is gewoon dat er veels te veel wateren in de bekendheid gegooid worden, die vervolgens steeds drukker bevist raken, en dat is dan slechts het begin van de misère.
Ook van mij zal je geen kant en klare stekinfo krijgen, laat je maar eens zien aan de waterkant, en als ik merk dat diegene die info zoekt, ook echt serieus met zijn hobby bezig is, dan kan hij info genoeg krijgen van mij, maar zolang ik niet weet aan wie ik die info geef, zal ik mij toch ook tot die groep "egotrippers" moeten rekenen.

Er zijn al genoeg wateren verpest door geruchten en roddels.

mvg
stefan
Gebruikersavatar
Chris Noorlander
Berichten: 502
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

16-06-2004 17:08

Thijs

Het is toch ook bij de beesten af zo belachelijk op wat voor manier er om informatie gevraagd wordt?? Nu heb ik het niet over Camiel, maar over zo'n beetje alle andere mensen waar de "egotrippers" geen info aan willen geven. Wat moet je nou in godsnaam met vragen als: "Wie weet er nog mooie wateren in de buurt van....", "Wat is het bestand?" ...enzovoort.

http://www.karperwereld.nl/board/viewtopic.php?t=14767

Lees de vragen van Pim maar eens gaandeweg het topic. Wat moet je nu voor antwoord geven aan iemand die toch helemaal niets zelf wil, en de karpers op een presenteerblaadje willen hebben?

http://www.karperwereld.nl/board/viewtopic.php?t=14955

IDEM DITO...."wat een egotrippers zeg, ze willen niet eens antwoord geven." Aldus Thijs. Vindt je het raar??

http://www.karperwereld.nl/board/viewtopic.php?t=14224

http://www.karperwereld.nl/board/viewtopic.php?t=14034

En zo kunnen we nog wel even doorgaan.

quote:
"laat iedereen toch is in hun waarde we hebben tenslotte allemaal dezelfde hobby/passie."
---------

Dezelfde hobby...tja, het komt in de buurt. Passie? Ik wel, maar presenteerblaadje-mensen duidelijk niet. Nogal een verschil dus.

Dus Thijs, en ook Daniel...het heeft helemaal niets met eigenheimers of egetrippers te maken! Ik weet zeker dat iedere "egotripper" hier op het board bereid is informatie uit te wisselen. Maar dan wél zinvolle informatie over het karpervissen. Je zegt zelf al: "Zeg gewoon wat nuttigs" ....Ja graaaaag! Niet van dat slappe gezeur om stekken, dieptes, en karperbestanden. Ik spreek ook even namens mijzelf.

m.v.g. ChrisN ('egotripper')
Fabrice Macours
Berichten: 286
Lid geworden op: 06-01-2004 14:15
Locatie: Tongeren (B)
Contacteer:

16-06-2004 17:32

ikzelf kan mij beter bij de "weekendtrippers" klasseren :wink:
Hjalmar Stoete
Berichten: 31
Lid geworden op: 29-05-2002 02:00
Locatie: Duiven

17-06-2004 02:40

Persoonlijk zou het me niet interesseren om anderen iets te vertellen over de wateren waar ik vis, als je als "echte" karpervissers onder elkaar op een water zit is dat alleen maar leuk, beetje competitie. Respekt ook voor elkaars stekken. Elkaar helpen waar nodig zodat het "wij" karpervissers gevoel ontstaat. Laten we wel wezen, als er een serieuze visser zit erger je je niet, je kijkt of je nog wat kan bijleren en respekteert elkaar.
Anders wordt het wanneer er een stel nep-karpervissers op je watertje neerstrijkt. Muziek, geschreeuw, tent opzetten aan een plas regenwater rotzooi maken en achterlaten, tent als garage voor de auto gebruiken enz. enz. enz.Helaas zijn het deze laatste lieden die via oa dit board de boel komen verneuken en waardoor je er verstandiger aandoet om niks meer te vertellen. Helaas lijden de goeden onder de kwaden waardoor met name de jongere/ beginnende serieuze vissers hier weinig steun meer krijgen.
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

17-06-2004 06:48

In SOMMIGE gevallen,

leve de PB !
CarpeR Diem
Thijs de Weerd
Berichten: 252
Lid geworden op: 12-05-2002 02:00
Locatie: Eefde

17-06-2004 10:56

Het gaat mij niet echt om die egotrippers maar meer om die rare en negatieve antwoorden. Als iemand hier op het cb wat vraagt over een water of een stuk van een kanaal waar ik veel vis dan hou ik echt mijn mond in de meeste gevallen wel dicht. Maar veel mensen hier denken dat ze de visserij kennen verbeteren van k*tbetaalwater dit en dat en stekkenpezers blablabla terwijl ze nu alleen maar negatief praten. Ik weet zeker als iemand hier op het cb komt die niet vist en dit allemaal leest dat die echt zoiets heeft van zie maar dat het wel allemaal mafkezen in die tentjes zijn.
LINKSOMDRAAIENDE MET RECHTS EFFECT ANDERSOMHAKENDE SIMSALABIMRIG.
Kazim Arslan
Berichten: 468
Lid geworden op: 01-11-2002 01:00
Contacteer:

17-06-2004 11:02

maakt tog niks uit of ze nou egotrippers zijn. Als ik bijvoorbeeld een 40 ponder vang ga ik heus niet aan je neus hangen hoor daniel. Bter een ego tripper dan je stek of het water noemen


met egotrippers groeten kazim
Vrienden heb je niet voor even maar Voor je hele leven.....
Gebruikersavatar
jasper hekkelman
Berichten: 191
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00
Locatie: Zutphen

17-06-2004 13:14

over 40's gesproken waarneer gaan we hem nou vangen thijssie?? want we vissen nu al een tijdje niet meer samen op maandag aaf dus dat gaat de verkeerde kant op

maar mensen ga gerust verder met jullie discussie
Prutser
Gebruikersavatar
vinnie kuiper
Berichten: 861
Lid geworden op: 16-06-2004 12:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

17-06-2004 15:57

Zeg Thijs en Jasper,

Waar zwemt ie dan???? en hoe diep is het daar???? stuur het maar in een pb tje.....

Vang ik ook eindelijk eens iets leuks!!

Gr vin
als je doet wat je deed vang je nog steeds geen reet

http://nl.youtube.com/watch?v=eG7RbQmAb0o
Maurice Samar
Berichten: 62
Lid geworden op: 18-11-2003 01:00
Locatie: Zutphen

18-06-2004 12:35

Dat zijn wijze woorden Hjalmar, daar is alles mee gezegd.

Mvgr
Maurice
Daniel Legrand

22-06-2004 17:57

Echt hier worden de zogenaamde ''karpervissers'' blijkbaar nooit volwassen !!!!!!!!!!!!


Ik verander mijn uitspraak van egotrippers dan maar naar Roddeltantes!!!!!!!!!!!!


hahahahahaha


met misselijk lachende groet om de meeste van jullie


Hahaha :lol:
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

22-06-2004 18:09

Wanneer ben je volwassen ???
CarpeR Diem
Daniel Legrand

22-06-2004 18:12

Nou Foos

Tegenwoordig is het al een hele kunst blijkbaar om mensen te zien die volwassen zijn op jou leeftijd dat blijkt al maar te goed hier op dit board maar goed ik heb al zoveel op gereageerd op dit board !!

Dat ik er een beetje moe van word!!

Het is wel frapant om te zien hoeveel meelopers er hier zijn.
Ik lach me der een ongeluk om.

Het lijkt er soms echt op dat sommige denken dat hier op de board zitten staat voor karpervissen vraag me bij sommige zelfs af of ze ooit een hengel in handen hebben gehad !!


Met Neutrale groet

!
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

22-06-2004 18:23

Ik vraag mij af of jij wel eens een andere hengel dan je eigen pielemuis in je hand heb gehad.
Ik heb nog helemaal niks van jou gelezen waarvan ik dacht, nou die weet wel waar die over praat.

Tot nu toe loop je alleen alles en iedereen af te kraken.
Breng eens wat positiefs in, eikel :evil:

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

22-06-2004 18:30

HoHo RC

Hij heeft wel degelijk iets positiefs ingebracht ;
Als iemand vraag om Energy Boilies, komt hij met Eclipse.......
Als iemand begint over Ocean - Fresh.... je raadt het al ?

Familie ? Die L Legrand ?

Nee hoor, toeval :o


Iemand vraagt om info over Energy ; zijn antwoord ;
Eric zoek naar informatie voor :
Eclips Baitrange die leveren tevens ook zeer goede boilies voor een mooie prijs. Voor info kan je mij een PB sturen


Bij links / Updates;
Frank,

Zelf vang ik sinds ik met Eclips vis toch wel meer vis dan ik in het verleden ving met Martin Sb.
Wat ik trouwens zelf ook nog door blijf gebruiken aangezien dat een topper blijft.

Maar ik ken die jongens van Eclips redelijk goed en kan zeggen dat die boilies echt van de juiste en verse ingredienten zijn gemaakt .

MVG Daniel



:wink:
CarpeR Diem
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

22-06-2004 18:35

Achja, er zitten nou ook eenmaal mensen hier uit eigen belang.

Niks an te doen.

Triest, dat wel.

Frank

(beste is er maar niet op in gaan, maar waarom doe ik dit dan nu wel? :o :o :roll: :roll: )