Karperen in Spijkenisse

jeroen struyk
Berichten: 1
Lid geworden op: 05-04-2004 21:46
Locatie: Spijkenisse

05-04-2004 22:15

Beste karpervrienden,

Ik ben op zoek naar wateren binnen/rodom spijkenisse waarin ik mooie 20ers kan vangen.

Heeft iemand suggesties, laat het me dan weten!!

Groeten en veel visplezier,

Jeroen Struijk
Foto's met karper volgen nog!!!
John Suvaal
Berichten: 94
Lid geworden op: 27-04-2003 02:00
Locatie: Spijkenisse

07-04-2004 17:07

Beste Jeroen,

Ik denk dat jij op jouw vraag weinig antwoorden zal ontvangen.
Op deze board praten we niet over stekken cq wateren en dat soort zaken.

mvrgr. John.
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

07-04-2004 18:30

Jeroen,

Huur een helikopter en vlieg eens over Spijkenisse heen.
Er moet een erg geheimzinnig water liggen.

Meer zeg ik niet.

Owjah.....hij is Groen.. :wink:

Koen
Hoezeer ik ook mijn pen bemin, ik zie ´m nog altijd liever onder gaan, dan aan de oppervlakte staan.
Frank Huisman
Berichten: 671
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Dwingeloo

08-04-2004 11:56

Tja Jeroen.....

Ook ik woon nog maar net in jouw omgeving en ook ik wist tot een week geleden nog helemaal niets. Via een discussieboard om stekken vragen is in ieder geval niet de beste optie om informatie in te winnen.

Wat je het beste kunt doen is allereerst een topografische atlas kopen van Zuid Holland. Via websites kun je er al aan komen voor € 10 inclusief verzendkosten. Daarna kun je met behulp van deze atlas bepalen welek wateren voor jou bereikbaar zijn of jouw interesse hebben. Mijn advies is om in het weekend hier eens heen te gaan en eens te kijken of er ook karpervissers zitten. Ga een praatje met ze aan en wees gewoon eerlijk tegen ze. Je zult versteld staan wat een informatie je na een paar bezoekjes al verzameld hebt. Daarnaast kun je op een internetbrowser de naam van het water waar je wilt gaan vissen intikken plus woorden als karper, sessie, run, bestand en dergelijke. Oook de websites van hengelsportverenigingen bevatten vaak veel nutiige informatie. Vergis je trouwens niet in de info die op de diverse karpersites (als deze) staan.

Ik heb bovenstaande ook gedaan en weet inmiddels van de meeste wateren in mijn omgeving wat er GLOBAAL zwemt, hoe druk het water er is en waar er gevist wordt. In één week tijd! Sterker nog, zaterdag heb ik dankzij deze info mijn eerste aangevoerde sessie gepland staan.

Ik wens je veel succes!

Gr,

Frank
Gebruikersavatar
Martin Nederlof
Berichten: 544
Lid geworden op: 09-08-2002 02:00
Contacteer:

08-04-2004 15:09

de oude maas zal ongetwijfeld wel 20-ers bevatten :D

hehe en voor de rest tja.... 1 woord .... research !! :)

zoeken zoeken zoeken en misschien kom je nog iemand tegen in spijk die toevallig aan het vissen is en toevallig het een en ander wil vertellen.
maar hier zul je verder geen informatie krijgen !

en een water met leuke 20-ers ? zijn vissen onder de 20 niet leuk ? :S
Just another carp fisher.......
edwin schuil
Berichten: 13
Lid geworden op: 04-02-2004 20:20
Locatie: rotterdam

18-04-2004 10:04

zoek en gij zult vinden er zijn zat plekken met mooie vissen
de vrolijke visser
edwin schuil
Berichten: 13
Lid geworden op: 04-02-2004 20:20
Locatie: rotterdam

18-04-2004 19:04

probeer het eens in vogelezang en maaswijk :wink:
de vrolijke visser
Gebruikersavatar
Sander van Schelven
Berichten: 114
Lid geworden op: 09-05-2004 23:02
Locatie: Spijkenisse

09-05-2004 23:10

:o hey ik woon zelf in Vogelezang en in de sloot rond Vogelezang zit aardig wat vis. Ik vis daar zelf al van jongs af aan. Je vangt daar regelmatig wel een dikke 20'er. De grootste die ik daar gevangen heb was 30 pond. Ik zou het ik Maaswijk gaan proberen. In de slootjes in Maaswijk zit zeer veel vis, maar deze komen zelden boven de 15 pond uit. Voor Maaswijk heb je een zeg maar groot meertje, daar kan je de dikke 20 ponders regelmatig tegenkomen. Pas wel op voor zeer ondiepe stukken in het water, want soms zie je gewoon een eend midden in het water staan :o

tot sinas
'instinct'
Gebruikersavatar
Martin Nederlof
Berichten: 544
Lid geworden op: 09-08-2002 02:00
Contacteer:

09-05-2004 23:19

fijn sander! zozo mooie 30-er in de polder gevangen rondom vogelezang ! das mooi ga ik daar effe vissen, en als ik hem vang plaats ik hem lekker in " de modderpoel" of in " het gat" zodat ik hem nog 10 keer kan vangen ! en daarna vang ik ook die 20+ers in de put van maaswijk en dan zet ik die ook over !

geweldig dat karpervissen ! :cry:
Just another carp fisher.......
edwin schuil
Berichten: 13
Lid geworden op: 04-02-2004 20:20
Locatie: rotterdam

10-05-2004 05:54

das heel mooi maar je kunt beter niet zo smijten met gewichten want anders wordt het dalijk camping de polder en biviwijk en als de verkeerde mensen er komen te zitten ben je je vis ook weer kwijt!
de vrolijke visser
Gebruikersavatar
Martin Nederlof
Berichten: 544
Lid geworden op: 09-08-2002 02:00
Contacteer:

10-05-2004 15:38

dat is het al !

er is haast geen mooi water meer te vinden in de buurt!
Gebruikersavatar
barry van baaren
Berichten: 23
Lid geworden op: 14-06-2004 18:03
Locatie: spijkenisse

28-06-2004 18:39

ALLES MOET NAAR DE "PUT" :D
Gebruikersavatar
barry van baaren
Berichten: 23
Lid geworden op: 14-06-2004 18:03
Locatie: spijkenisse

28-06-2004 18:40

HE SUVAAL OP DE FOTO ZIE JE GELUKKIG NIET WAAR JE ZAT :lol:
Gebruikersavatar
Martin Nederlof
Berichten: 544
Lid geworden op: 09-08-2002 02:00
Contacteer:

28-06-2004 19:09

alles moet naar de put !?

welke put !? het ( verneukte ) Gat !? waar suvaal bij op de foto staat ?

of de( verragde) modderpoel !?

zeg nou eerlijk ! spijkenisse heeft geen leuk water meer over !!!!!

alleen maar putjes met vissen die 20 keer gevangen worden, karpers die als model in verschrikkelijk veel fotoalbums staan, en vaak nog meerdere keren bij dezelfde persoon ! vissen die per jaar 10 keer verhuizen ! waarbij sommige karpers zelfs sterven en sommige overleven het ! ( 30-er van het gat die jaren geleden ergens.,........ in een groot water werd gegooid is een van de weinige die het heeft overleefd ! en is gegroeid tot een ware topvis )

het lijkt de afgelopen jaren wel een "rage" om in spijkenisse vissen over te plaatsen ! niet normaal man !...

oke oke ik weet het ! dit is allemaal oud nieuws ! maar het moest er ff uit !

Met betreurende groet,

Martin
Gebruikersavatar
barry van baaren
Berichten: 23
Lid geworden op: 14-06-2004 18:03
Locatie: spijkenisse

29-06-2004 17:04

niks put van suvaal ik heb het over de put van een meter of 30 a35 diep!!!
niet dat zwembadje!! :lol: :lol:
John Suvaal
Berichten: 94
Lid geworden op: 27-04-2003 02:00
Locatie: Spijkenisse

29-06-2004 18:04

[quote="barry van baaren"]niks put van suvaal ik heb het over de put van een meter of 30 a35 diep!!!
niet dat zwembadje!! :lol: :lol:[/quote]

???????

Ik wist niet dat ik een eigen put had ?
Misschien ga ik er dan maar gelijk een betaalwater van maken. :lol:

Elke serieuze visser uit Spijkenisse weet en kent het gat en met name wat daar rond zwemt.
Juist daarom heb ik als avatar een vis uit het gat neergezet.
Ik ga geen image plaatsen met mijn 40érs want dan gaat mijnheer Nederlof of van Baaren ze vangen en erbij zetten in het gat.
En dat ik wel eens op het gat vis, komt omdat het praktisch in mijn achtertuin ligt. (leuk voor de korte sessies in een werk week)

Barry, op die put van jou (ik noem even geen namen zoals Nederlof en Schelven), zouden die vissen erbij passen op die put van mij ?
Er is ruimte, sinds Orange overleden is. :wink:

En mijnheer Nederlof, over het verplaatsen van vis, daar weet jij alles van hé !
Dus bespaar me dat gejank van jou.
Ga jij nou maar weer lekker meedoen met de karper wedstrijdjes op de metroput want dan kan je misschien nog winnen van die peppies.

Gr John.
Gebruikersavatar
barry van baaren
Berichten: 23
Lid geworden op: 14-06-2004 18:03
Locatie: spijkenisse

29-06-2004 18:32

goed zo john van je af bijten ik zie je morgen!!hahaha :wink:
Gebruikersavatar
barry van baaren
Berichten: 23
Lid geworden op: 14-06-2004 18:03
Locatie: spijkenisse

29-06-2004 18:35

o ja john ik denk dat ze wel passen die vissen uit de put maar we moeten ze wel eerst vangen als we ze dan allemaal hebben maken we er een betaalwater van van zo"n 500 euro in de week!! 8)
Gebruikersavatar
Martin Nederlof
Berichten: 544
Lid geworden op: 09-08-2002 02:00
Contacteer:

29-06-2004 18:55

ik zeg gewoon waar het op staat !en je weet zelf ook best dat vissen dood kunnen gaan door overplaatsen (orange???) waarom doen jullie het dan nog ?
Cor Blokhof

29-06-2004 19:16

John

[quote]Elke serieuze visser uit Spijkenisse weet en kent het gat en met name wat daar rond zwemt. [/quote]

Je kan het Gat toch geen serieus water noemen.

De praktijken die in en om Spijkenisse de afgelopen jaren gebeuren zou geen enkele zich zelf respecterende karpervissers zich mee willen inlaten.

Groeten,

Cor
John Suvaal
Berichten: 94
Lid geworden op: 27-04-2003 02:00
Locatie: Spijkenisse

29-06-2004 19:16

[quote="barry van baaren"]o ja john ik denk dat ze wel passen die vissen uit de put maar we moeten ze wel eerst vangen als we ze dan allemaal hebben maken we er een betaalwater van van zo"n 500 euro in de week!! 8)[/quote]


$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

Idd, een goed idee Barry.
Laten we morgen op het werk er even over hebben.
(Doe dan voor mij maar 1 creme met 2 suiker.)

Tot morgen.

Met een $$$ groet, John.


Martin, ik heb speciaal voor jou een nieuwe avatar geplaatst.
Jij als "stekken" kenner zou deze lokatie moeten kennen.
(Ik heb het uiteraard nu wel een stuk moeilijker gemaakt)
Als je het goed raadt, stuur ik jou de originele foto na.
Info: Deze is gevangen in Spijkenisse, en in ieder geval niet in "mijn" put.
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

29-06-2004 19:20

kom maar lekker in Hellevoet vissen hoor john :D
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
Martin Nederlof
Berichten: 544
Lid geworden op: 09-08-2002 02:00
Contacteer:

29-06-2004 19:33

ik wil de stekken in spijkenisse niet eens meer kennen !


ennuh john kijk even samen met die 40-ers van je naar deze topic http://www.karperwereld.nl/board/viewtopic.php?t=15107 want die slaat nogal op jou !
John Suvaal
Berichten: 94
Lid geworden op: 27-04-2003 02:00
Locatie: Spijkenisse

29-06-2004 19:45

[quote="Cor van Steenoven"]John

[quote]Elke serieuze visser uit Spijkenisse weet en kent het gat en met name wat daar rond zwemt. [/quote]

Je kan het Gat toch geen serieus water noemen.

De praktijken die in en om Spijkenisse de afgelopen jaren gebeuren zou geen enkele zich zelf respecterende karpervissers zich mee willen inlaten.

Groeten,

Cor[/quote]

Hallo Cor,

Ik ben het er voor 100% met eens met jouw mening.
Cor als je mijn posting even goed leest, dan praat ik over serieuze vissers en niet serieuze waters !

Daarom vis ik ook al lang niet meer in Spijk, en ik heb ik mijn heil ergens anders gevonden: o.a. Brielse meer, het Spui, voedingskanaal.
Daar is mooiere vis te vangen, en geen last van de praktijken die in Spijk plaatsvinden.

En wat het overzetten van vis betreft, dat steun ik alleen maar voor één reden:

- vis dat zwaar toegetakeld is door bijv. het missen van lippen, of zwaar uitgescheurde bekken. Deze vissen moet je overzetten op het wijd zoals bijv. "Het Spui" waar ze nooit meer gevangen worden om verdere dierenleed te voorkomen.

Mvrgr John.
John Suvaal
Berichten: 94
Lid geworden op: 27-04-2003 02:00
Locatie: Spijkenisse

29-06-2004 19:58

[quote="Martin Nederlof"]ik wil de stekken in spijkenisse niet eens meer kennen !


ennuh john kijk even samen met die 40-ers van je naar deze topic http://www.karperwereld.nl/board/viewtopic.php?t=15107 want die slaat nogal op jou ![/quote]

Hahahahahahaha, ................... hehe ik zit weer.
Kon je niets beters verzinnen ?

Laten we het verder hier maar over op houden, want verdere vervuiling op dit board lijkt me zinloos.
Dat ik jou aanval Martin, komt vanwege jou kinderachtige manier van reageren op en over mensen waar jij niets mee te schaften hebt.
DENK NA VOORDAT JE IETS POST.
En behandel niet alleen vissen, maar ook mensen met respect.


Mvgr John.