Brunssum (limburg)

Plaats reactie
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

26-01-2004 17:50

Wie vist er vaker op de wateren in en rond Brunssum?
Laatst gewijzigd door kevin diederen op 27-01-2004 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

26-01-2004 23:34

Kevin,

Hier schiet je weinig mee op!

Zoek het zelf lekker uit, des te groter zal je voldoening zijn. En niet zo nutteloos met de namen smijten!

Groeten en erg veel succes toegewenst met je zoektoch!

Frank
Gebruikersavatar
Dirk Sahner
Berichten: 258
Lid geworden op: 04-05-2002 02:00
Locatie: landgraaf

27-01-2004 22:12

IK :lol:
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

28-01-2004 16:13

En op welke wateren dan vooral? reageer a.u.b. met een PBtje
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Rob de Weerd
Berichten: 6
Lid geworden op: 12-02-2004 21:26

12-02-2004 21:39

He Kevin,

In Brunssum heb je diverse mogelijkheden.
1. De koffiepoel op de heide.
Met name in de bocht kan het hard werken zijn. Tip: peil eerst goed.

2. De kattenkoelenvijver(s). Ook hier peilen, je hebt hier te maken met een put met een nogal variërend bodemverloop. Van een aantal meters tot minder dan 1 meter en dan bedoel ik niet onder de kant.

3. Parkvijver: dit water is helder vergeleken met de vorige twee. Niet meer zo diep als vroeger. Ook hier is peilen noodzaak om je stekken te kunnen vinden.
Vergeet niet aan het vissen met het pennetje te denken. In het weekend komen er immers hordes ouders en grootouders met kinderen en kleinkinderen de eendjes voeren. Er wordt daar voor een godsvermogen aan brood en aanverwante producten in het water gekeild. Je maakt me niet wijs dat alleen de vogels hier profijt van hebben of hier misbruik van maken. Nee dus.
Let ook op de meeuwen, die kunnen af en toe hondsbrutaal zijn v.w.b. je aas en zo.

Ja ik geef je wat info, nee niet alles. Je zult er zelf iets voor moeten doen om een of meerdere goede stekken te vinden.
Wellicht spreken we elkaar nog wel eens. Ik ben er regelmatig te vinden.
peter groenbroek
Berichten: 64
Lid geworden op: 05-12-2003 01:00
Locatie: limburg

16-02-2004 22:17

peilen koffiepoel ?????? :-? gewoon tegen de overkant flikkeren dat voer net niet op het droge en dan vang je overal vis daar .....en gooi maar niet in de midde want dan zul je nog vaak blanken :wink:
Rob de Weerd
Berichten: 6
Lid geworden op: 12-02-2004 21:26

16-02-2004 23:38

Peter,

Tja, jouw methode is een mogelijkheid. Echter niet de mijne. Enige nuancering is wel op zijn plaats. In principe kun je op elk water wel tegen de theoretisch goed producerende oeverzones aan vissen. Maar waar hebben we het over? Over bij tijd en wijle een visje vangen of toch die stap extra zetten en gaan voor meer en beter en wellicht zwaarder?

Heb je die put al eens uitgepeild. Ik wel, herhaaldelijk! Saillant detail is dat de hotspots van de voorgaande jaren nu minder aantrekkelijk zijn. Door de tijd heb ik gemerkt dat de actie zich verplaatst. Soms is het verschil tussen vangen en blanken slechts een metertje verder of korter werpen.
De plek die jij beschrijft kent trouwens iedereen die weet hoe de voor- en achterkant van een hengel er uit ziet. Zelfs de watervogels liggen al te wachten op de eerste 'plop' van je aas (met openstaande snaveltjes). Dit plasje biedt meer mogelijkheden.

korte anekdote:
Een dag in het jaar 2002: twee plekken geselecteerd en mezelf 4 dagen de tijd gegeven, niet gevoerd. Eerste twee dagen licht gevoerd (het watertje is immers niet groot). Resultaat: 0. Vervolgens analyse gemaakt waarom niet. Alles nagelopen. Aan het aas kon het niet liggen dat was zeker, de rigs waren prima en de plek waar ik ze had aangeboden ook. Of toch niet. Vevolgens in een straal van 4 meter 'rondom' mijn stek alles minutieus uitgepeild. Om een lang verhaal kort te maken: Ik heb mijn hele handel zegge en schrijven nog geen meter van richting verplaatst. Het gevolg was dat ik aan het eind van mijn sessies (de laatste twee dagen) 11 karpers kon bijschrijven in mijn logboek waarvan de zwaarste drie resp 24, 24,5 en 26 pond waren. Geen echte biggen maar voor dat water geen slecht resultaat.

Begrijp me goed, ik laat iedereen, dus ook jou, in zijn waarde, zijn/haar eigen ding doen. Zelf denk ik veel na en analyseer nogal veel. Is soms vermoeiend maar nog vaker is het wel productief.
Nu alleen nog maar dromen over meer tijd om aan het water door te brengen.

Een goed seizoen gewenst!

Rob
Rob de Weerd
Berichten: 6
Lid geworden op: 12-02-2004 21:26

16-02-2004 23:48

L.S.

Heb in mijn bevlogenheid met wat getallen gestrooid in combinatie met de naam van een water.
Vind van mezelf dat ik dat niet had moeten doen. Niet dat ik bang ben voor kapers op de kust, wel voor eventuele prutsers die de plank gaan misslaan en de boel verzieken door met voercampagnes te starten die op het gedresseerde KK niet zouden misstaan of andere onzin uithalen die zijn weerslag op het water, zijn vissers en de natuur heeft.

Zelf laat ik het water voorlopig met rust, heb mijn zinnen dit jaar op een tweetal andere waters gezet (de eerste 20+ ers hebben al op mijn matje gelegen)

Mijn welgemeende XQ6


gtx Rob
jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

17-02-2004 07:56

Rob,
Dat is dus dikke onzin, of wou je soms zeggen dat je niet weet dat je je bericht kunt wijzigen? Niet dat het mij wat uitmaakt, zo'n vissen zwemmen op nagenoeg elk water wel en ik vis er nauwelijks, maar zo'n informatie zou ik ook niet graag over mijn wateren op het net zien.

groeten,
karperlimbo
Het is een kwestie van geduld.....
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

17-02-2004 16:08

Mensen,

Ik heb nu al 7,5 uur vissen op Schutterspark (roeivijver) erop zitten. Het resultaat mag er best zijn, 3 vissen tussen de 7 en 10 kilo. De rest deed het (helaas voor hun) minder geweldig en moest het doen met een ukkie. Maar Schutterspark? De aantallen zijn wel leuk... Maar ik hoop dit jaar op een van de andere wateren een wat leuker resultaat te halen.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

17-02-2004 17:21

En natuurlijk wil ik niet alles op het presenteerblaadje krijgen. Als ik zelf mijn best moet doen zal ik er zeker meer van genieten.

Maar was afwijkend vissen niet de sleutel tot succes?

En hoe weet je hoe de anderen vissen?

En hoe kan je afwijkend vissen als je niet weet hoe de rest het doet?
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Rob de Weerd
Berichten: 6
Lid geworden op: 12-02-2004 21:26

17-02-2004 18:28

Jurgen,

Had het bedrijf al gepost en wist niet dat ik nog kon veranderen. Moet zeggen dat ik pas sinds kort op het board zit.
Wat boeit het ook.

Het was hoe dan ook welgemeend, als jij dat dikke onzin vindt is dat jouw probleem.


vang ze


Rob
jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

18-02-2004 08:14

Daar is dus de knop wijzigen voor :wink:

Maar was een beetje bevlogen reactie :oops:

groeten,
karperlimbo
Het is een kwestie van geduld.....
Rob de Weerd
Berichten: 6
Lid geworden op: 12-02-2004 21:26

18-02-2004 13:31

Jurgen,

Begrepen.

Met bevlogenheid is niets mis, passen we immers ook toe in onze hobby. Dat levert net de resultaten op zullen we maar zeggen. :wink:

De groetjes


Rob
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

16-04-2004 14:20

Maar is het jullie ook al opgevallen dat resultaten op de Kattekoelen dit jaar bagger zijn? Tenminste... er wordt nu bijna alleen maar geblankt door de meesten.

Hoezo het moet eens warmer worden en blijven?

Ik ben er in ieder geval komende week weer te vinden.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Plaats reactie