afgraving in helmond BERKENDONK

Plaats reactie
Gebruikersavatar
toon martens
Berichten: 47
Lid geworden op: 27-12-2003 21:24
Locatie: helmond
Contacteer:

14-01-2004 20:02

hallo beste karper visser hebben jullie ooit vab deze afgraving gehoord...
en ALS iemAND me er meer over kan vertelen????????
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

15-01-2004 19:42

Toon,

Weinig respons jongen.
Heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat het een vrij 'jonge' afgraving uit '93 is die ze volgens mij toen hebben laten vollopen door een verbinding te bewerkstelligen met het ernaast lopende beekje.
Tis er vrij ondiep en helder en in de jaren dat ik het een beetje heb kunnen observeren heb ik er weinig activiteit van karper kunnen waarnemen en heb ik er soms wat witvissers gezien.
Een uitzetting heeft er dacht ik ook nooit plaatsgevonden.
Volgens mij is het er verboden te vissen en mag dit alleen in de nabij gelegen Z-W vaart.
De plas word overigens erg intensief door surfers gebruikt en krijgt volgens mij elke zomer steevast als eerste een negatief zwemadvies vanwege de slechte waterkwaliteit.
Leuker kunnen we het niet maken.
Groet,

John
Gebruikersavatar
William Crommentuijn
Berichten: 504
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: grubbenvorst

15-01-2004 22:47

hee,
volgens mij zit daar niet veel, kom zelf uit de buurt dus als er wat zou zwemmen dan wist ik t wel. In een dorp vlakbij helmond ligt wel een leuke zandput, mocht je daarop willen vissen. Meer info alleen via meel/pb aub.
succes als je het toch gaat proberen, je weet maar nooit!
woutje van vlerken
Berichten: 1
Lid geworden op: 03-08-2010 17:33

03-08-2010 17:49

Graag even een paar misverstanden over Berkendonk te Helmond...
Het klopt idd dat het een relatief jong water is. Eind 80er jaren zijn ze begonnen met deze (nog steeds groter wordende) afgraving. Er zijn mogelijkheden om te zwemmen, surfen, zeilen. Ik schat Berkendonk op dit moment op zo'n 60 hectare, en de rechterovers daar zou je goed kunnen karperen. "Daar zit volgens mij niet veel" van die jongen uit de buurt weet niet waar hij over praat. Verboden te vissen, maar er zijn zeker genoeg karpers uitgekomen. Je ziet ze zelfs langs de rietkragen. Negatief zwemadvies had altijd te maken met de troebelheid van het water. Daar is niks mis meer mee. Ondiep is het op sommige plaatsen, maar ik heb zelf met een bootje geverticaald en er zijn stukken bij van 30 meter, met heel af en toe een sleuf die over de 40m diep gaat. Als je daar wilt gaan vissen zul je je goed voor moeten bereiden. Snoek, snoekbaars en baars zit er genoeg. Al vind ik de snoeken wat aan de schrale kant. Toon loop een keer om de berkendonk heen op een mooie ochtend, en je zult de karpers zeker vinden. Foto's van karpers uit de berkendonk hangen bij db-hengelsport te Helmond. Hoge 20-ers zowieso. Vind de berkendonk persoonlijk zeer interressant viswater. Zou graag zien dat er ook plaats wordt gemaakt voor hengelsport, want officieel mag je er niet vissen, terwijl het er wemelt van de vis..dus ook karper.
Grtz ojt hellemond
Tim van Wingerde
Berichten: 161
Lid geworden op: 10-12-2009 08:42

04-08-2010 15:17

je hebt door dat je een topic van 6 jaar geleden ophaald.... ?

dus denk dat onze toon allang zijn draai heeft gevonden daar als hij het al heeft geprobeerd.
Jeffrey Wijnands
Berichten: 6
Lid geworden op: 11-11-2015 18:18

11-11-2015 18:26

Hier zit wel degelijk karper heb er van de zomer 1 op de kant gehad van een pondje of 20, probleem is dat hier niet gevist mag worden van de gemeente Helmond omdat dit natuurgebied is.
Had er 2 weken geleden 4 hengels in liggen ben er met een waarschuwing vanaf gekomen!
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

11-11-2015 20:02

Afbeelding
Jeffrey Wijnands
Berichten: 6
Lid geworden op: 11-11-2015 18:18

11-11-2015 20:32

Staat nergens in de regels dat ik hier niet op zou mogen reargeren! Stoort het je dat ik dit dan wel doe lees dan lekker een stukje verder.

Ik post alleen mijn bevindingen over deze afgraving voor ieder die hier van plan was of is om te gaan vissen ,en dat het nu net van 5 jaar geleden is! ach het meer is er nog steeds en zijn vast nog mensen die hier zouden willen gaan vissen!Niks meer of minder!

AMEN!
Robert Lamboo
Berichten: 306
Lid geworden op: 03-05-2012 21:14

15-11-2015 16:11

Wat is internet toch heerlijk af en toe, zoals met mensen die zich storen aan een foto van een koe die in de sloot ligt :lol:
Jeffrey Wijnands
Berichten: 6
Lid geworden op: 11-11-2015 18:18

15-11-2015 18:24

Ik stoor me niet aan die foto hoor :lol: !Vind het alleen een beetje jammer dat je hier als nieuwkomer op een topic gereargeerd (waar ik recent nog een hoge 20er op de kant heb gehad)en er dan gelijk zoiets geplaatst word..... Ook al is het een topic van een aantal jaar geleden.
Plaats reactie