Marker hengel/molen


Plaats reactie
Arno Vorstenbosch
Berichten: 264
Lid geworden op: 10-10-2005 15:01

03-05-2019 16:59

Heren...

Het word eindelijk eens tijd om een fatsoenlijke markerset aan te schaffen. Ik heb het 15jaar met een winkle picker (hoe schrijf je dat) en shimano 2000 molen gedaan...ik hoor jullie lachen. Ligt altijd in de auto bij mij en paste mooi achter in, loden tot 120gr en zelfs een kleine fox spomb gevuld kon ik tot 50mtr wegzetten, en het molentje loopt nog steeds als een zonnetje...iets met vroeger was alles beter

Het heeft alleen altijd geknaagd wat ik miste mbt het doorgveven van trillingen etc en momenteel is wat meer afstand ook gewenst. Dit jaar wat uitgeprobeerd met een oude 2,5 lb parabolische hengel maar dat verschil was nihil, dus wil wat zwaarder gaan. Heb de zoekfunctie al volop gebruikt(mag hopen dat deze info nooit verloeren gaat) en redelijk wat wijzer geworden alleen de genoemde materialen zijn waarschijnlijk allang achterhaald.

Ik zoek het volgende

Hengel

-stugge blank 3- 3,5lb
-topactie waren de meningen enigzins over verdeeld mbt een ideale peilhengel, iemand
ideeen?
-lengte liefst 12,6 tot 13ft
-gewicht het liefst zo laag mogelijk omdat ik uren met dat ding op pad ben, ben echt een
leek op dit gebied, zitten er grote verschillen in gebruikte materialen mbt gewicht?

Molen

- Goede en Degelijke lijnclip waar 0,30mm gevlochten 3x achter vast
- hoge inhaalsnelheid is altijd fijn
- Gewicht Op de molen kan ik natuurlijk het meest besparen en volgens mij komt een
tussenmaatje dan het best tot zijn recht. Zijn er bepaalde merken/materialen die eruit
springen op dit gebied?

Ik wil er zeker niet teveel aan uitgeven en 2ehands is zeker voor een molen ook een optie.

Hopelijk kunnen jullie mij van advies voorzien en ook als er onwaarheden in staan hoor ik dat graag


Mvg Arno
Arno Vorstenbosch
Berichten: 264
Lid geworden op: 10-10-2005 15:01

10-05-2019 16:34

Heren moderators...topic mag evt verwijderd worden, krijg het zelf niet voor elkaar namelijk.

Mvg Arno
Plaats reactie