Ontevredenheid Weston Developments spoel/slip Daiwa


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dick van Middelaar
Berichten: 334
Lid geworden op: 11-11-2005 13:29
Contacteer:

17-02-2019 16:23

Hallo,

Pas geleden heb ik diepere reservespoelen bestelt bij Weston developments voor de Daiwa Tournament TS5000BE (de nieuwe zwarte uitvoering) Mooie spoeltjes moet ik eerlijk zeggen en ze lijken bijna hetzelfde als de originele spoelen.
Wat ik opmerkte is dat de slip minder mooi loopt dan de originele spoelen. De slip hapert een beetje tussen het getik door waardoor de slip niet mooi geleidelijk doorloopt en dus soms even een soort van 'vastzit'. Ik heb zelf niet het idee dat het aan de slipschijven ligt.

Is er hier toevallig iemand die hetzelfde probleem heeft opgemerkt of er wellicht een oplossing voor heeft. Weston Development meldt mij alleen dat het goed moet zijn en dat ze er honderden van verkopen, daar kan ik verder weinig mee.

Mvg,

Dick van Middelaar
Geen natuur maakt m'n leven zuur...
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

21-02-2019 20:01

Ik heb het antwoord niet voor je. Je kunt natuurlijk altijd even proberen de slipschijven van je originele spoelen met die van de weston spoelen om te draaien. Ik stond op het punt om ook te bestellen voor de ouderwetste tournies. Neigde wel naar de spoelen van Custom Reels.de. Die hebben 20% korting deze week. Teflon slipschijfjes leken mij beter + ze zetten er originele daiwa stickers op ipv Weston. In plaats daarvan heb ik nu shimano molens gekocht :roll:.

Persoonlijk vermoed ik wel dat het de slipschijven zijn. Ik ben inmiddels een paar molens verder, maar heb daiwa windcast molens gehad met carbon schijfjes, die waren prima. Daarna heb ik entoh's gehad, daarvan probeerde ik de vilten schijfjes te vervangen door carbonschijfjes van daiwa, maar kreeg een beetje hetzelfde als wat jij beschrijft. Misschien was het exemplarisch oid, maar ik had het idee dat niet helemaal voor elkaar bedoeld was en daarom niet optimaal functioneerde.
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

21-02-2019 20:56

op de site van custom reels over hun teflon schijven:
Ich werde fast täglich mit sämtlichen Fragen rund um Angelrollen konfrontiert und am meisten taucht dabei eine Frage ganz besonders auf- was halte ich von Carbon Bremsscheiben, also Carbontex Washers. Nun, einige meiner Kollegen, sowei Freunde, haben es bereits in der Vergangenheit vielfach und ausgiebig genutzt und damit gefischt. Das Ergebnis war eher durchwachsen, als sagen zu können, wir sind ein großer Fan davon. Deshalb wurde es damals bereits Zeit, Bremsscheiben zu finden, die einen so geringen Reibungskoeffizienten wie nur möglich haben, um wirklich einen ganz sauberen Anlauf der Spule beim Biss zu haben. Mit Carbon war das keinesfalls so. Ständig ruckte oder hakte die Spule beim Drill, blieb stehen oder ließ sich bei Nässe nicht einmal komplett schließen.
https://www.custom-reels.de/teflon-drag-washer-system/

Ik weet niet hoe je duits is, maar volgens mij beschrijft het vetgedrukte precies wat jij ervaart. Maarja, voor mij is het ook maar internetwijsheid. Geen ervaringsdeskundige hier ;-).
Plaats reactie