advies nodig voor aanschaf 10ft hengel


Plaats reactie
Pato Prisky
Berichten: 4
Lid geworden op: 21-05-2018 21:25
Locatie: Wassenaar

21-05-2018 21:41

Goedendag. Nieuw op het forum. Niet nieuw in het karper vissen, maar wel nieuw in het statisch vissen.

Ik heb altijd met de pen op karper gevist en sinds een jaar of 2 veel mijn mijn zoon van nu 11 jaar aan het vissen. Merk alleen dat hij alle spulletjes van het statisch vissen wel erg leuk vindt, dus ook maar wat piepers en hengeltje voor hem gekocht.

Zelf nu ook aan de beurt en wil graag een statische set erbij. Ik heb de baitrunners USA 6000, alleen nu nog een hengeltje erbij.

Voor de pen vis ik met 12ft, maar zou met de statische set graag naar een leuke 10ft gaan. Niet te stug, want ver gooien hoef ik toch niet. Moet het een keer wel ver laten we lekker het bootje varen. Daarbij moet ook een 10 of 20 ponder gewoon leuk vangen zijn.

Hengeltje mag wat kosten, maar wel een beetje prijs/kwaliteit. Met merknamen heb ik niet zoveel, dus het merk maakt me niet uit.

Iemand tips voor een leuke 10ft in 2.5 a 2.75 lbs?
Gebruikersavatar
Peter Matheesen
Berichten: 684
Lid geworden op: 14-06-2013 22:53

22-05-2018 07:00

Al eens gekeken naar de Wychwood extricator?
Prijs/kwaliteit een aanrader, heb deze net zelf aangeschaft als extra setje.
Voldoen prima en zeker betaalbaar.
Heb soms heldere momenten zijn wel schaars
Pato Prisky
Berichten: 4
Lid geworden op: 21-05-2018 21:25
Locatie: Wassenaar

23-05-2018 15:08

Bedankt. De Wychwood heb ik hier in de buurt niet kunnen vinden. Het is nu de Nash Dwarf 10ft 3lbs geworden. Hengel voelt erg goed aan en mooi dat het eerste deel iets telescopisch is waardoor de transport lengte net 1.25 is. De Nash Scope zag er niet iets beter uit, maar verschillen zijn volgens mij niet zo groot dat het de prijs x2 waard is.

Benieuwd naar de eerste sessie van het weekend.
Plaats reactie