gecoat onderlijn matteriaal


Plaats reactie
Arjan Brekelmans1
Berichten: 11
Lid geworden op: 05-04-2018 14:05

11-05-2018 13:45

Beste,

Ik ben op zoek naar gecoat onderlijn materiaal, hierbij heb ik een aantal wensen:

De coating mag niet scheuren op knopen. ik wil dus alleen moeten strippen van het materiaal bij de haak voor goede inhaking.

De coating moet met de hand recht te wrijven zijn, dus geen stoom nodig.

Hij moet stijf genoeg zijn om een boillie, uitgebalanceerde wafter of snowman van het lood weg te duwen, maar ook weer soepel genoeg om op de bodem niet te veel op te vallen maar een beetje de contouren van de bodem te volgen.

Ik weet niet welk materiaal MH en MP in hun video's gebruiken, maar ik zie ze nooit stomen of strippen. iemand een idee??
laurens scheerders
Berichten: 19
Lid geworden op: 23-07-2013 21:28

15-05-2018 21:07

Arjan,

Zelf gebruik ik meestal de Korda N- Trap Semi Stiff of de Soft versie.
De piet Vogel Strip- iT is ook prima spul.
Met ander gecoat onderlijn materiaal heb ik geen ervaring.

Grt Laurens
Bennie van Schijndel
Berichten: 260
Lid geworden op: 02-01-2008 21:08
Locatie: Megen

16-05-2018 05:58

Zelf ben ik een grote fan van de CW kryptec soft coated hooklink dit door de volgende eigenschappen:
- slijtvast
- perfecte stijfheid
- soepele kern
- makkelijk te verwerken met knopen (strekken/strippen)
- perfect kleurstelling (ik gebruik 9/10 de kleur gravel)
- zinkend
- prijstechnisch ook goed

Volgens mij gebruiken MH en MP de combilink van de firma Nash als ik me niet vergis.
Ze zijn beide gecharmeerd van vele nash producten.
Gebruikersavatar
Arno Bijl
Berichten: 368
Lid geworden op: 24-11-2010 19:44

16-05-2018 22:01

Volgens mij gebruiken MH en MP de combilink van de firma Nash als ik me niet vergis.
Ze zijn beide gecharmeerd van vele nash producten.


Sponsoring???

Ik heb ervaring met alle bovengenoemde producten maar sinds ik ESP tungsten gebruik in de semi stiff vind ik die met vlag en wimpel de beste. Hij is wel vrij prijzig, €11.95 voor 10 meter geloof ik.

Afbeelding

• sterkste coating
• zinkt goed uit zichzelf
• stijf maar niet te! stijf
• Ik word niet gesponsored :-)

probeer hem eens, echt aanrader!


Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

19-05-2018 14:46

Mee eens alleen heeft dit materiaal echter 1 groot nadeel, bij het vangen van een vis kun je de hele rig meteen vervangen omdat de coating er geheel af is van onder tot de knoop!
Het is net of de coating te los zit of te zwak is, misschien heb ik een rol uit een slechte batch gehad maar ik gebruik het daarom niet meer. (als ze dit fixen dan is het super)

Bennie van Schijndel schreef:Zelf ben ik een grote fan van de CW kryptec soft coated hooklink dit door de volgende eigenschappen:
- slijtvast
- perfecte stijfheid
- soepele kern
- makkelijk te verwerken met knopen (strekken/strippen)
- perfect kleurstelling (ik gebruik 9/10 de kleur gravel)
- zinkend
- prijstechnisch ook goed



De ESP tungsten loaded gebruik ik niet meer aangezien de product eigenschappen veranderd zijn, de binnenkern was eerst soepel en gevlochten en nu stugger en gedraaid.
Als je dit laatste niet erg vindt dan is het prima spul.

Gebruik nu zelf weer PB Jelly Wire.

MP gebruikt volgens mij ook Nash, maar ik zou niet teveel kijken wat hij doet aangezien er vaak nog wel het één en ander niet klopt aan wat hij zegt of aan zijn artikelen (als je oplet zie je het)
Plaats reactie