Wat vragen over Deeper pro +.


Plaats reactie
michael de wever
Berichten: 48
Lid geworden op: 28-05-2016 01:39
Contacteer:

16-04-2018 09:19

Hej iedereen.

Ik ben sinds vorig jaar begonnen met karpervissen nadat ik al jaren op witvis gevist hebt. Karpervissen op mijn
lokale vijver levert altijd veel karper op, echter zijn het alleen karpers onder de 10 kilo, meestal zelf nog onder de 5 kilo.

De rivier bij mij in de geburen blijkt ook heel wat karper te hebben, maar heb daar nog geen succes op gehad tot nu toe. Sinds
eind vorige week heb ik mij ook een Deeper aangeschaft. Echter heb ik over deze Deeper toch ook nog enkele vraagjes. Wie o wie
kan mij wat extra info geven ?

1: Naar wat zoeken jullie met een Deeper of een andere dieptemeter ? Een bepaalde diepte, temperatuur, ...
Ikzelf ben altijd opzoek naar kuilen of dergelijke waar de karper kan asen.

2: Ik probeer altijd mosselbanken te zoeken. Iemand een idee of je met een deeper mosselbanken kan vinden ?

3: Heb mij een Deeper Pro + gekocht en had wat zitten opzoeken. Via Youtube kwam ik uit op een filmpje waar de persoon een instelling
laat tonen om bijvoorbeeld enkel grote vis te vinden met de Deeper. Je kon in zijn filmpje kiezen tussen kleine, middelmatige of grote vis.
Enig idee of dit nog gaat met de Pro + ?? Kan het namelijk nergens vinden, maar lijkt mij vreemd dat een nieuwer modem minder functies gaat
hebben dan de oude versie.

4: Ben ik nu mis of gaat dit niet met de PRO + ? Had verwacht dat ik mappen kon maken en dat ik de gescande waterwaardes die ik met de app kan
bekijken kon opslagen per locatie. Echter lijkt dit niet mogelijk. Zie enkel de optie op een marker te zetten op een map ( vb mijn visspot )
en dan aan die marker wat info toe te voegen. Foto's, beschrijvingen etc. Maar zie geen optie om de echt gescande stukken op te slagen op die marker.
Klopt dit ?

Alle tips en trucks voor het vinden van grote karper met een Deeper is zeker gewenst :) Alvast bedankt
Totaal voorstander van catch and release - Beheerder van de karpervisser en roofvissen België.
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

16-04-2018 10:45

sorry, ik heb geen info voor je, maar ben wel geïnteresseerd in de deeper pro + dus ik lees even mee :-).
Jan Nanne
Berichten: 196
Lid geworden op: 30-10-2014 12:53

16-04-2018 19:13

Dat je met de Deeper Pro+ grote karper gaat vinden is natuurlijk onzin. Belangrijkste is natuurlijk de diepte en het verloop van ondiep naar diep. Je weet dan wat je aan het doen bent en hengels op verschillende dieptes vissen.

Kaarten maken moet kunnen heb het nooit gedaan vind het de moeitje niet waard. Dat je je bepaalde zaken niet kunt vinden is niet zo vreemd de software is namelijk deep triest. Goede software maken is duur en er wordt voornamelijk naar de hardware gekeken.

De reviews over de Deeper zijn allemaal super positief maar neem ze maar met een korreltje zout want het zijn stuk voor stuk gesponsorde reviews. Het is heus wel een handig dingetje maar meer ook niet.

Verder check ik altijd de hardheid van de bodem met zwaar lood en gevlochten lijn. Zo vind je ook mosselbanken op de deeper zie je die niet.
Jesse heeren
Berichten: 19
Lid geworden op: 29-01-2017 11:50

17-04-2018 16:53

Beste michael. Als je diepte kaarten wilt gaan maken moet je de boat mode aan klikken en dan met de boot rond varen en je telefoon opzak natuurlijk. Zo pikt jou gps van je mobiel de preciese plek op en als je dan wat meters hebt gevaren krijg je bij geschiedenis je map tezien en dan met geel rood en oranje je dieptes werkt zeer makkelijk doet hij zowat vanzelf alleen je moet het water ermee op. Mosselbanken enzo kan ik erniet uit halen wel begroeing en als je hem wat gevoeliger zet in het menu dan zie je het nog beter als standaart. Gr jesse
michael de wever
Berichten: 48
Lid geworden op: 28-05-2016 01:39
Contacteer:

22-04-2018 09:22

Hej iedereen.

Ondertussen heb ik mijn deeper wel al wat kunnen gebruiken en heb al heel wat bijgeleerd, maar blijf toch nog met enkele vragen zitten.

Eerst en vooral hierbij een print screan van hoe het er allemaal uitziet.

Afbeelding

@Jesse.

Het is met de pro + dus niet nodig om hem op boat mode te zetten. Met de pro + kan je hem ook op onshore gps modus zetten. Dan kan je vanaf de kant met je smartphone de mappen maken zoals je hierboven kan zien. De mappen zelf vind ik vrij duidelijk. Links zie je google maps waar je zit op dat moment met de deeper. Rechts zie je dan alles onder water. Ook vegetatie op de bodem kan je zien wat ik toch wel iets handig vind.

Waar ik nu vooral tegenaan loop. Op welke diepte kan je nu het best vissen? Ik was altijd van het idee dat karper aast in geulen en dergelijke. Ik was dus altijd opzoek naar mooie geulen in het water, zie bijvoorbeeld deze.

Afbeelding

Maar ik vraag mij nu meer en meer af of dit wel klopt wat ik dacht. Wanneer ik begin op te zoeken zie ik bijvoorbeeld meerdere andere mensen toch niet op het diepste punt zoeken, maar ergens op een plateau wat hoger van het diepste punt. Maar dan zie ik vaker ook filmpjes van water waar hij circa 16 meter diep is waar ze dan het beste vangen op 12 meter. In mijn voorbeeld is de rivier waar ik op vis gemiddeld 3 meter diep en dan heb je wel uitschieters naar de 4 meter naartoe. Op welke dieptes zou het dan het best zijn om te vissen ?

Ik ben namelijk ook van mening dat met het goede weer karpers hoger zitten en op de bodem vissen minder gaat opleveren.
Totaal voorstander van catch and release - Beheerder van de karpervisser en roofvissen België.
Jesse heeren
Berichten: 19
Lid geworden op: 29-01-2017 11:50

22-04-2018 11:07

Klopt idd dat onshore verhaal maar bij mij is het dan nogal rommelig in kaart gebracht, zoals dat de grond waar je opstaat ook oranje gekleurt is en dat klopt niet. Mijn voorkeur gaat uit van de boot mode heb er enkele voorbeelden van in mijn geschiedenis staan van onshore en boot. Verschil is wel tezien.
Jan Nanne
Berichten: 196
Lid geworden op: 30-10-2014 12:53

22-04-2018 13:23

Ik zou altijd beginnen met hengels op verschillende dieptes en één in de geul en de andere juist niet. In die geul komt natuurlijk wel veel voer terecht. Het kan ook per dag verschillen soms ben je met bodemaas kansloos en dag dag daarna weer niet. Het mooiste is gewoon om het allemaal zelf te ontdekken kijken bij andere heb ik nooit gedaan. Zelf doen, nadenken en conclusies trekken daar leer je uiteindelijk het meest van en is ook verreweg het leukst. En als de gemiddelde diepte drie meter is zit je natuurlijk nooit ver naast.
michael de wever
Berichten: 48
Lid geworden op: 28-05-2016 01:39
Contacteer:

27-04-2018 10:09

Klopt volledig wat je zegt. Enkel jammer dat je in België maar met 2 hengels mag vissen.
Totaal voorstander van catch and release - Beheerder van de karpervisser en roofvissen België.
Plaats reactie