JRC Cocoon 2g Levelbed


Plaats reactie
Martijn van Delden
Berichten: 147
Lid geworden op: 15-05-2010 18:01

11-04-2018 09:20

Mijn oog is gevallen op de JRC cocoon 2g levelbed. Iemand hier op het forum al in het bezit van deze bedchair? En zo ja, wat zijn de ervaringen?
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

11-04-2018 19:00

Slechte ondersteuning en je voelt de buizen aan de zijkant, daarnaast is de kwaliteit erg matig (staal, locks etc.) stretcher wordt niet voor niets massaal gedumpt.
Meeste JRC spullen van tegenwoordig hebben een erg hoog "made in China" gehalte. (soort NGT maar dan slechter)

Zou eerder kijken naar een Fox R2 Camo Bedchair of een Fox FX Flatliner als je budget het toelaat.
Wim Buchener
Berichten: 20
Lid geworden op: 03-06-2017 21:26

12-04-2018 22:29

Ik heb er één. Die bevalt mij niet slecht.
Martijn van Delden
Berichten: 147
Lid geworden op: 15-05-2010 18:01

19-04-2018 17:40

Arno van Beek schreef:Slechte ondersteuning en je voelt de buizen aan de zijkant, daarnaast is de kwaliteit erg matig (staal, locks etc.) stretcher wordt niet voor niets massaal gedumpt.
Meeste JRC spullen van tegenwoordig hebben een erg hoog "made in China" gehalte. (soort NGT maar dan slechter)

Zou eerder kijken naar een Fox R2 Camo Bedchair of een Fox FX Flatliner als je budget het toelaat.


Stretcher wordt massaal gedumpt? Waar dan?
Heb jij deze ervaring persoonlijk met deze stretcher of heb je er een keer op gelegen in de winkel?
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

19-04-2018 22:44

Wordt overal met zware korting verkocht (bij de meeste webshops) bed gaat er volgens mij ook uit.

Heb er op gelegen, harde zijkanten, ligt niet lekker, locks zijn gammel en zo stuk (hebben ze allemaal last van)

De kwaliteit van JRC is niet meer wat het geweest is, dit zie ik niet alleen bij me zelf maar ook bij anderen.

Al het JRC staal roest (goedkoop Chinees staal zonder coating).
Locks buigen stuk en lubberen uit door een ontwerp fout (zit er al jaren in, ga ze ook niet helpen door het te vertellen)
Tentbuizen zijn veelal te licht uitgevoerd waardoor ze snel breken/afknappen.
JRC Radar beetmelders houden er spontaan mee op, tot 2 keer toe binnen 6 maanden (de nieuwe ook)

Alle merken welke Purefishing koopt (overname) worden verziekt door het verlagen van de kwaliteit zodat haar investering sneller terug verdiend wordt...
Zo is Penn ook verziekt, ze waren supergroot door goede kwaliteit! nu kotsen de Amerikanen er van, was toch hun grootste markt.

Toen Jardin eigenaar was was het al een drama, sinds Newell Rubbermaid Purefishing heeft overgenomen is er niets meer van de oude goede merken over.
Alles wordt nu gemaakt door de goedkoopste Chinees, sticker er op en klaar.
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

20-04-2018 12:33

Welk merk laat z`n spullen tegenwoordig dan niet maken in China?
Allemaal doen ze dat en de kwaliteit is er niet beter op geworden.
....................
Martijn van Delden
Berichten: 147
Lid geworden op: 15-05-2010 18:01

21-04-2018 08:02

Arno van Beek schreef:Wordt overal met zware korting verkocht (bij de meeste webshops) bed gaat er volgens mij ook uit.


Ja dat zegt natuurlijk geen reet. Andere merken worden ook met forse korting verkocht(Fox R2 Camo Bedchair). Dat zegt niet direct wat over de kwaliteit lijkt mij.

Je andere punten, geen idee. Daarvoor zit ik niet genoeg in dat wereldje.

Ik weet dat JRC altijd bekend stond om de goede kwaliteit van zijn tenten en zie om mij heen vismaatjes vissen met goedkope JRC tenten waar ik die kwaliteit niet meer zie terugkomen.

Een andere vismaat van mij vist met de eerste versie van de JRC radar beetmelders. Hij zweert er bij.

Ik heb gisteren op verschillende stretchers gelegen en ben uiteindelijk toch voor de Cocoon 2G gegaan. Ik vind hem degelijk ogen en hij ligt heerlijk. Heb geen last van harde randen.
Enige nadeel vind ik zijn iets te grote transportformaat met de slaapzak er in geklapt. In dat geval had ik beter voor de 'Super' kunnen gaan maar deze is mij dan weer te klein om op te liggen.
Op lange termijn zal moeten uitwijzen of deze stretcher een goede koop blijkt te zijn. Ik zal er eens op terugkomen in dit topic.
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

21-04-2018 19:26

Martijn van Delden schreef:Ja dat zegt natuurlijk geen reet. Andere merken worden ook met forse korting verkocht(Fox R2 Camo Bedchair). Dat zegt niet direct wat over de kwaliteit lijkt mij.


Mooi weer om te zien/lezen hoor :oops:.
Neemt iemand die zoals ik het lezen kan weet waar hij over praat, de moeite in een uitgebreide reactie zijn ervaringen over dit product met jou te delen en krijgt dan zo een (onbeschofte) reactie terug..
Snap überhaupt niet waarom je deze topic gestart bent want je was sowieso van plan de stretcher te kopen.
Plaats reactie