Raymarine Dragonfly 4 Pro


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lorenz Cleymaet
Berichten: 268
Lid geworden op: 21-05-2011 15:04
Locatie: Merendree (Gent) - België

10-03-2018 09:22

Dag mensen,

Eerst en vooral wil ik vooropstellen dat ik niets van elektronica ken, de vragen hieronder kunnen voor sommigen dus voor de hand liggen... :)

Ik heb recent deze dieptemeter gekocht maar een paar dingen zijn mij nog onduidelijk:

1) Ik zou de dieptemeter gelijktijdig met de elektromotor willen aansluiten op mijn 12V 105ah accu, deze heeft dubbele polen dus het zou handig zijn als ik geen tweede accu moet bijkopen.. Kan dat kortsluiting opleveren of maakt het niks uit?

2) In de handleiding wordt beschreven dat er een zekering moet geplaatst worden op de positieve draad. Meer uitleg wordt er echter niet gegeven. Is dit echt nodig? Een maat van mij heeft een Lowrance en daar zit volgens mij geen zekering op.

3) Aanvullende vraag: Om de transducer te bevestigen zouden er gaten moeten geboord worden in de spiegel. :o Dat wil ik dus vermijden. Ik wil ook geen veel te dure transducerstang kopen om de transducer aan de spiegel vast te maken. Handige doe-het-zelvers die hier een goedkopere oplossing voor bedacht hebben, shoot! Foto's ter illustratie zijn altijd leuk. ;)
Berry Kuiper
Berichten: 414
Lid geworden op: 26-05-2010 12:10
Locatie: Apeldoorn

10-03-2018 09:48

1) Nee maakt niet uit zolang je maar goed rood en zwart (of plus en min) in de gaten houdt!
2) Zekering is geen vereiste maar kan in sommige gevallen wel helpen om je dieptemeter te beschermen bij hoge stromen oid? Baat het niet dan schaadt het niet denk ik altijd maar..
3) Volgens mij kun je bij visdeal al een transducer stang voor 30 euro kopen, en anders zelf iets maken met pvc buis oid, of heb al mensen gehoord met van die zuignappen waarmee je antenne in de wasstraat wordt vast geplakt.

Succes!
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

15-03-2018 18:37

Transducer monteren aan een aluminium strip en deze met een simpele lijmklem tegen de spiegel bevestigen
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Plaats reactie