gebruikerservaring Medium Pearl.


Plaats reactie
jac v bergen
Berichten: 22
Lid geworden op: 24-05-2010 11:48

02-01-2018 22:40

Ik ben op zoek naar gebruikerservaringen van mensen die een Medium Pearl met Raymarine Wi-Fish en Toslon X pilot in bezit hebben. Dus geen ervaringen van andere boten met andere systemen. Alvast bedankt voor jullie medewerking :D

mvg Jac
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

12-01-2018 14:23

De pearl boten zijn wel OK, stond destijds ook op mijn verlanglijst.
Als je alle dingen rekent wordt deze boot gewoon te duur (fishfinder, GPS, LIPO etc) en voor dat of minder geld krijg je elders gewoon meer (voervijzel, lamp betere fishfinder met meer bereik in een koffer met 10' tablet met extra LIPO etc.)

De Toslon X pilot zou ik niet aan beginnen, te omslachtig en totaal niet nauwkeurig!

Ze vermelden geen afstand bij de wifish, meestal halen ze maximaal maar 180 meter, de enige die ze met 300 echte meters kan afleveren is Bosveld (Powercatcher).
Ik haal zelf rond de 350 meter op de meeste wateren (gemeten op Google maps = GPS afstand)

Heb zelf eerst de gewone wifish gehad en ik heb nu de PRO variant welke naast het 3d beeld ook het meer traditionele beeld kan weergeven met bodem hardheid, dit kan afzonderlijk of tegelijk
Zover ik gezien heb is Bosveld hier ook de enige die dit kan leveren.

Wifish:
Afbeelding

Wifish pro:
Afbeelding

Zou de opties en bedragen eerst eens goed afwegen voor dat je een beslissing neemt.
robertino smith
Berichten: 752
Lid geworden op: 08-03-2016 21:43

12-01-2018 16:59

Sorry hoor Arno, ff tussendoor, die Wifish! Heb jij dan ook zo´n gigantische transducer op je voerboot, werd wel bij verteld dat je dan de beste weergave hebt (qua oppervlakte van de weergave)? Ook de antenne was bij die boot flink aan de maat!

Groet.
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

12-01-2018 18:02

De transducer is wel groot maar op mijn boot zit deze netjes in de romp verwerkt, er steekt dus niet uit.
Beeld is echt super en vooral met die pro, deze geeft ook de bodem hardheid aan.
De antenne op mijn boot is een standaard 5dBi antenne, zo groot is deze niet (18cm) en deze kan met transport gewoon plat geklapt worden zodat deze niet in de weg zit.

Afbeelding

Afbeelding
robertino smith
Berichten: 752
Lid geworden op: 08-03-2016 21:43

12-01-2018 18:11

Ok, de boot die ik heb gezien, zat een transducer van +/- 30 cm achter op de voerboot gebouwt! Verder dank weer voor de info/ foto, kan maar niet beslissen wat ik voor mijn maverick wil hebben.
Voor TS, moest ff tussendoor.

Groet.
jac v bergen
Berichten: 22
Lid geworden op: 24-05-2010 11:48

03-08-2018 17:37

Heren en dames, is het nu zo een slechte boot,dieptemeter en autopilot ? Sinds januari nog geen echte gebruikerservaring gekregen van iemand. Hopende op wat reacties.
gr Jac
robertino smith
Berichten: 752
Lid geworden op: 08-03-2016 21:43

03-08-2018 21:09

Hoi Jac, voor aanschaf van mijn huidige dieptemeter, gekeken naar echt verscheidene dieptemeters qua prijs, mogelijkheden, gps/ autopilot! Vind dat raymarine gewoonweg het mooiste beeldweergave heeft van onder de waterspiegel (zoals eerder gepost). Heb zelf gekozen voor de Toslon 640, omdat ik dan gps heb met de mogelijkheid stekken te pinnen, in de donkere uurtjes! Ben tot deze keuze gekomen, wat had ik te besteden en wat kreeg ik ervoor :wink: !

Groet.
marcel klein
Berichten: 54
Lid geworden op: 17-08-2008 18:02

18-11-2018 12:10

Misschien beetje off topic maar hoe kun je op de standaard wi-fish de hardheid van de bodem aflezen?
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

18-11-2018 23:28

Op een gewone wifish is dit erg slecht af te lezen, ik heb nu zelf de pro op mijn boot en dit bevalt me een stuk beter.

Kan nu de bodemhardheid en de details veel makkelijker zien, gebruik het wifish beeld niet meer alleen het bovenste zeg maar.

Afbeelding
Berry Kuiper
Berichten: 414
Lid geworden op: 26-05-2010 12:10
Locatie: Apeldoorn

19-11-2018 14:30

Zoals Arno al aangeeft kun je met de Wifish geen hardheid zien, daarvoor moet je de DF4 Pro hebben welke dus een split screen kan laten zien van beide beelden (of 1 van beide op volledig scherm).

Er zijn al meerdere boten bouwers die ook +250m kunnen halen met hun versie van de RayMarines,
Wij kunnen deze ook al leveren en inbouwen.

grt
marcel klein
Berichten: 54
Lid geworden op: 17-08-2008 18:02

19-11-2018 16:37

Berry Kuiper schreef:Zoals Arno al aangeeft kun je met de Wifish geen hardheid zien, daarvoor moet je de DF4 Pro hebben welke dus een split screen kan laten zien van beide beelden (of 1 van beide op volledig scherm).

Er zijn al meerdere boten bouwers die ook +250m kunnen halen met hun versie van de RayMarines,
Wij kunnen deze ook al leveren en inbouwen.

grt


Thnx Arno en Berry,helaas is het voor mijn voerboot op dit moment nog niet mogelijk een wifish pro in te bouwen door de voerboot leverancier.Dat ik liever bij de leverancier blijf dan elders mijn boot te laten verbouwen komt door het feit dat ik enkele jaren terug een RF15 heb laten vervangen door een Lowrance X5 door een gerenommeerde voerboot/visvinder bouwer maar bij 1e gebruik van deze visvinder had ik water in de boot waar de visvinder inbouwer zijn handen vanaf trok.

Daardoor zat ik met een boot waarvan de elektronica deels vervangen kon worden en niemand nam de verantwoording en eerlijkheid gebied ook te zeggen dat mijn boot voor de inbouw van de lowrance geen water maakte dus voor mij was het 1 + 1 =2.

Krijg nu een upgrade en ik kan straks live waterkaarten maken,over een paar jaar zullen hun vast ook de wi-fish pro kunnen inbouwen en overweeg dan wel als ik alsnog deze upgrade uitvoer.Had ook graag nu de pro erin gehad iets meer betalen had ook niks uitgemaakt maar helaas.

Thnx voor het advies en de tips!!
robertino smith
Berichten: 752
Lid geworden op: 08-03-2016 21:43

19-11-2018 17:23

Zo Marcel, is niet niets wat jij hier verteld, je mag van mij het beestje eigenlijk ook benoemen!!! Laat een ander dan ook 2x erover na te denken alvorens werkzaamheden uit te laten voeren aan zijn voerboot!

Groet.

Verkeerd boorgat gemaakt, niet af kitten! :roll:
marcel klein
Berichten: 54
Lid geworden op: 17-08-2008 18:02

19-11-2018 18:03

robertino smith schreef:Zo Marcel, is niet niets wat jij hier verteld, je mag van mij het beestje eigenlijk ook benoemen!!! Laat een ander dan ook 2x erover na te denken alvorens werkzaamheden uit te laten voeren aan zijn voerboot!

Groet.

Verkeerd boorgat gemaakt, niet af kitten! :roll:


Hoi Robertino,

Werd een andere antenne geplaatst door de visvinder inbouwer een met bajonetsluiting,bij de voet geen pakking geplaatst of niet afgekit maar beide manieren waren goed geweest ter voorkoming van lekkage.

De visvinder inbouwer hield vol dat niet de oorzaak van het water in mijn RT4 kon zijn maar daarvoor was de boot nooit lek geweest terwijl ik hem toch al een poos had...

Heb destijds al een heel stuk op een ander forum geplaatst en heb geen zin om dit nogmaals te doen.

Wel kan ik jouw punt beamen en adviseren om 2 x na te denken waar je iets aan je boot laat doen ivm eventuele gevolgen als er zich een probleem voordoet.
Berry Kuiper
Berichten: 414
Lid geworden op: 26-05-2010 12:10
Locatie: Apeldoorn

20-11-2018 12:01

Als het duidelijk is dat de boot daardoor water maakte is het vreemd dat de (in)bouwer geen verantwoordelijkheid neemt, Als zoiets mij gebeurt en het is duidelijk mijn fout dan zou ik er geen probleem van maken en eea zo netjes mogelijk oplossen!

grt

Berry
marcel klein
Berichten: 54
Lid geworden op: 17-08-2008 18:02

20-11-2018 20:12

Berry Kuiper schreef:Als het duidelijk is dat de boot daardoor water maakte is het vreemd dat de (in)bouwer geen verantwoordelijkheid neemt, Als zoiets mij gebeurt en het is duidelijk mijn fout dan zou ik er geen probleem van maken en eea zo netjes mogelijk oplossen!

grt

Berry


Zo hoort het ook Berry maar dat vond deze meneer niet nodig helaas.

Was niet de eerste keer dat ik daar wat kocht maar uiteraard wel de laatste keer.
Plaats reactie